Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Why »

Leikitään ajatuksella, että sinulle annettaisiin mahdollisuus palata nuoruuteen uudelleen ja elää samanlainen elämä (jälleen). Palaisitko, jos nyt ennen palaamista tietenkin tietäisit millaisen elämän tulet viettämään, mutta palaamisen jälkeen et enää sitä tietäisi että mitä edessä?

Tässä tullaan kysymykseen, että olik ose sen arvoista..
Erakko
Reactions:
Viestit: 740
Liittynyt: 14 Joulu 2022, 20:06

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Ei huvita palata. Vasta nyt olen kasvamassa aikuiseksi.
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 865
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

En. Skitsofrenian takia. No!
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Todellakin. Kivaa on ollut.
Can I pet that dog?
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2436
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Tauko »

En halua, kyllä tämä yksi reissukerta riittää. Oliko se sen arvoista? niin oli oli, mutta mieluummin vuoro toisille tehdä oma matkansa.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Kontra »

No en kokonaisuutena. Ilman onnettomuuksia ja muita vastoinkäymisiä kyllä.

11-vuotiaana liu-uin vatsallani koulun portaiden kaidetta pitkin ja putosin sen yli toisesta kerroksesta alas, ja sain pahan aivotärähdyksen ja otsaluuhun murtuman vasemman silmän yläpuolelle, jonka arven olen kokenut kiusallisena. Toinen aivotärähdys sattui jäällä liukastumisessa.
Auto lähti mutkassa käsistä, ja pituusakselin suuntaisen voltin tehtyään päätyi pohja edellä sähköpylvääseen. Oikeaan silmäkulmaan tuli haava, mutta muuten vain kaikki lihakset seuraavina päivinä kivistivät - enkä ollut tehnyt kaskoa melko uudelle Ford Taunukselle.
Purjevenettä trailerille siirtäessä kompastuin, ja löin taas pääni auki otsasta, nyt veneen laitaan.
Viime keväänä digiboksia yläkaappiin korottaessani putosin tuolilta ja taas pää auki otsasta pöydän kulmaan.
15-vuotiaana 1957 - 58 myin bensaa vajaan vuoden 100 markan kuukausipalkalla, jossa ainoa hyvä puoli oli oppia sosiaalista käyttäytymistä, kun sain tutustua moniin mukaviin asiakkaisiin ja päässälaskutaidon kehittyminen, kun kassakonetta ei ollut.
Kielipää olisi saanut olla parempi, josta oli harmia työelämässä.
Ihastuminen kerran vääränlaiseen naiseen, josta minua jo oli varoitettu.
Jospa olisin opetellut tanssimaan kunnolla jo nuorena. Kerran yksi vetävän näköinen nainen tuli hakemaan minua tanssiin sesoskellesani ovipielessä. Luulin kappaletta jenkaksi, mutta se olikin polkka. Enhän voinut jättää tanssia kesken, vaikka siitä ei mitään tullut. En kehdannut häntä hakea enää vastavuoroisesti. Vasta 50-vuotiaana opin tanssimaan muitakin tansseja kuin suomalaista tangoa, valssia ja jenkkaa - nyt yli 80-kymppisen olisi vielä virtaa, mutta vaimon sydän ei kestä kuin hyvin rauhallista menoa vain muutaman tanssin illassa. Hän varmaan sallisi minun tanssittaa nuoria naisia, mutta pakkien riski on liian suuri, ja vaimokin niitä häpeäisi.
Kerran vaimo todella joutui häpemään ukkoaan, kun pukua ostaessa myyjä vaati ottamaan paidan pois ja minun risainen aluspaitani paljastui.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3246
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Ehdottomasti kyllä. Onhan niitä pettymyksiä tullut mutta enemmän on ollut hyviä hetkiä ja onnistumisia.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

En jaksaisi vaivautua. Vaikka minulla on mennyt pääsääntöisesti kohtuullisen hyvin, niin suuri tyytyväisyys on jäänyt puuttumaan kun olen liian taipuvainen vatvomaan kaikkia minusta riippumattomia paskan tuulettimeen osumisen mahdollisuuksia - ne ovat kyllä ihmisen typeryyden lisäksi toinen ääretön valikoima tässä universumissa. Jos ei olisi paikkaa tarjolla johonkin scifisupersivilisaatioon, jossa ei olisi ongelmia, joita ei itse valitse, ja eläimellisiä kotkotuksia ja kaikki lajitoverit olisivat fiksuja ja mukavia ja voisi käyttää miljoona vuotta jonkin planeetan kaikkien niveljalkaislajien etsimiseen ja tutkimiseen tai muuhin vastaavaan järkevään ja kiinnostavaan, saisivat pitää tunkkinsa.
JeeSe
Reactions:
Viestit: 794
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Ehkä.
Jotenkin houkutteleva ajatus jossain mielessä.
Toki sitten varmaan toisella yrittämällä asiat menisi ihan eri tavalla päin seiniä ja vituttaisi vaan nykyistä enemmän.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2499
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

En. En halua, Olen vanha ja väsynyt :D Kokemuksia on ollut niin laidasta laitaan. Toivoisin että olisin elänyt hieman tasaisempaa elämää. Jo pelkästään psykoosit ovat sellaisia ettei niitä toivo kenellekään. Minä olen miettinyt tätä jonkin aikaa. Kokemukseni perusteella olen muodostanut maailmankuvan jossa rakkaus ja hyväntahtoisuus eivät riitä. Se on pettymys minulle. Ihmiset eivät pelaa samoilla säännöillä, aatteilla eikä maailmankatsomuksilla.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Saman toistoa ilman twistiä, eli käytännössä tyhjänpäiväistä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Kohina
Reactions:
Viestit: 2650
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Eihän sillä olisi mitään merkitystä kun se toinen ei ole minä.
Make Keke Great Again
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Kohina kirjoitti: 05 Joulu 2023, 16:08 Eihän sillä olisi mitään merkitystä kun se toinen ei ole minä.
Samojen kokemusten ja genetiikan myötä siitä tulisi väistämättä juuri sinäsinä.
Can I pet that dog?
Kohina
Reactions:
Viestit: 2650
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Aivan sama mitä hienoja sanoja käyttää, varsinkin kun kysymys ei ole tieteellinen; se ei ole minä.
Make Keke Great Again
Kohina
Reactions:
Viestit: 2650
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Eläisitkö uudeelleen tämän elämän, jos..

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Se olisi typerämpää kuin katsoa sama elokuva kaksi kertaa, sillä katsoessani sen uudestaan olen viisaampi.
Make Keke Great Again
Vastaa Viestiin