Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Pseudotieteellistä Keskustelua. Ymmärrysrajan toisella puolen
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Neutroni kirjoitti: 21 Joulu 2022, 18:18
OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:22 Minä olen perehtynyt syvällisesti kaikkiin tieteisiin ja filosofiaan. Se nyt vaan on tosiasia. Jotkut tässä yrittävät jatkuvasti väittää muuta, koska ovat eri mieltä tieteellisistä tuloksisistani ja niiden perusteluista eli filosofiastani. Joka tosiaan on marginaalissa, ei sitä edes suostuta julkaisemaan.

Kyllä on luonnollista ja ymmärrettävää olla eri mieltä kanssani ja pitää ollakin, kun kerran on.

Mutta vähättelyn ja mollaamisen voisitte nyt lopettaa tässä uudessa kauniissa ja hyvin moderoidussa foorumissa vihdoin.

Ja ylipäätänsä minusta puhumisen. Puhutaan kunkin argumenteista, viesteistä, artikkeleista ja kirjoista jne. Asiallisesti.
Ei se ole vähettelyä, että sanoo valehtelun olevan valehtelua. Niin kuin tuossa ensimmäisessä lauseessa. Syvällinen perehtyminen tarkoittaa, että olet tehnyt ainakin muutaman tutkimusartikkelin niiltä aloilta, joihin väität perehtyneesi. Populaaritieteen lukeminen ei tee kenestäkään perehtynyttä mihinkään asiaan.

Sinun argumenttisi on käsitelty ja todettu heppoiseksi hihhulisoopaksi, jossa ei ole mitään mielenkiintoista. Pelkkää uskonjulistusta pseudotieteeksi naamioituna täysin perinteisiä, ellei suorastana kliseisiä, valehtelijoiden temppuja hyödyntäen. Kuten sanojen merkityksen muuntaminen yleisesti käytetystä omia valheita tukevaksi.

Jos jatkat samojen valheiden jankutusta, keskustelu kääntyy sinuun. Ei niissä valheissa ole mitään uutta, mutta tietenkin alamme miettiä mikä sinussa on vikana, kun vain itsepäisesti hakkaat päätäsi seinään vaikka kaikki sanovat, että et sinä siitä läpi pääse.
Syvälinen perehtyminen tarkoittaa, että olen lukenut kirjoista kaikkia tieteitä ja filosofiaa 60 vuotta, suorittanut loppututkinnon yliopistossa, jossa on filosofiaa mukana, harjoittanut käytännön filosofiaa erilaisissa järjestöissä ja kirjallisesti, kirjoittanut filosofian kirjoja ja artikkeleita ja foorumeissa. Psykologina tiedettä ja käytäntöä.

Jos sitten sanon että olen syvällisesti perehtynyt kaikkiin tieteisiin ja filosofioihin, niin se on totta siitä riippuen, kuinka syvällisesti ja ahkerasti olen tätä kaikkea tehnyt. Sanoin jo, että siinä määrin kuin se on inhimillisesti mahdollista.

Olen myös saanut opastusta Jumalalta. Sitä tarkoittaa olla Jeesuksen opetuslapsi. Yli 46 v kirkossa. Tehkää perässä jos ehditte enää samaan edes. Monet teistä ei edes rukoile. Kuinka moni on lukenut Pyhät Kirjoitukset? Kuka Koraanin? Kuka Vedat? Kuka on saanut valaistuksen?
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Valehteluksi väittäminen on ilkeämielistä propagandaa eikä mitään muuta. Ja ad hominem argumentit ovat argumenttivirheitä vaikka niitä kuinka sokeroisi valtavirran nuoleskelulla ym maksetuilla puheenvuoroilla ja dogmatiikalla. Vielä päästetty Neutroni moderaattoriksikin ja heti rikkoo itse sääntöjä kun minusta on kysymys.

Taidan olla aikamoinen punainen vaate monelle. Matadori saattaa pian saapua miekkoineen.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja Enigma »

OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:51 Taidan olla aikamoinen punainen vaate monelle.
Taidat haluta olla sitä. Teidän piireissä tuo marttyyriasenne lienee arvossaan.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Ei punainen vaate mihinkään kuole, kuten marttyyrit. Se vaan heiluu värikkäänä.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10779
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:42
Neutroni kirjoitti: 21 Joulu 2022, 18:18
OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:22 Minä olen perehtynyt syvällisesti kaikkiin tieteisiin ja filosofiaan. Se nyt vaan on tosiasia. Jotkut tässä yrittävät jatkuvasti väittää muuta, koska ovat eri mieltä tieteellisistä tuloksisistani ja niiden perusteluista eli filosofiastani. Joka tosiaan on marginaalissa, ei sitä edes suostuta julkaisemaan.

Kyllä on luonnollista ja ymmärrettävää olla eri mieltä kanssani ja pitää ollakin, kun kerran on.

Mutta vähättelyn ja mollaamisen voisitte nyt lopettaa tässä uudessa kauniissa ja hyvin moderoidussa foorumissa vihdoin.

Ja ylipäätänsä minusta puhumisen. Puhutaan kunkin argumenteista, viesteistä, artikkeleista ja kirjoista jne. Asiallisesti.
Ei se ole vähettelyä, että sanoo valehtelun olevan valehtelua. Niin kuin tuossa ensimmäisessä lauseessa. Syvällinen perehtyminen tarkoittaa, että olet tehnyt ainakin muutaman tutkimusartikkelin niiltä aloilta, joihin väität perehtyneesi. Populaaritieteen lukeminen ei tee kenestäkään perehtynyttä mihinkään asiaan.

Sinun argumenttisi on käsitelty ja todettu heppoiseksi hihhulisoopaksi, jossa ei ole mitään mielenkiintoista. Pelkkää uskonjulistusta pseudotieteeksi naamioituna täysin perinteisiä, ellei suorastana kliseisiä, valehtelijoiden temppuja hyödyntäen. Kuten sanojen merkityksen muuntaminen yleisesti käytetystä omia valheita tukevaksi.

Jos jatkat samojen valheiden jankutusta, keskustelu kääntyy sinuun. Ei niissä valheissa ole mitään uutta, mutta tietenkin alamme miettiä mikä sinussa on vikana, kun vain itsepäisesti hakkaat päätäsi seinään vaikka kaikki sanovat, että et sinä siitä läpi pääse.
Syvälinen perehtyminen tarkoittaa, että olen lukenut kirjoista kaikkia tieteitä ja filosofiaa 60 vuotta, suorittanut loppututkinnon yliopistossa, jossa on filosofiaa mukana, harjoittanut käytännön filosofiaa erilaisissa järjestöissä ja kirjallisesti, kirjoittanut filosofian kirjoja ja artikkeleita ja foorumeissa. Psykologina tiedettä ja käytäntöä.
Montako kirjaa olet lukenut hammaslääketieteestä? Entä meribiologiasta? Älä sano KAIKKI, jos et tarkoita kaikkea. Syvällisyys on sinulta silti edelleen hakusessa.
OlliS kirjoitti:
Jos sitten sanon että olen syvällisesti perehtynyt kaikkiin tieteisiin ja filosofioihin, niin se on totta siitä riippuen, kuinka syvällisesti ja ahkerasti olen tätä kaikkea tehnyt.
Eli määrittelet "syvällisen" oman makusi mukaan, kuten kaiken muunkin. Kenenkään aika ei riitä kaikkien tieteiden syvälliseen tuntemiseen.
OlliS kirjoitti:
Sanoin jo, että siinä määrin kuin se on inhimillisesti mahdollista.
Eli et ole perehtynyt syvällisesti kaikkiin tieteisiin.
OlliS kirjoitti:
Olen myös saanut opastusta Jumalalta.
Tämäpä ei tässä keskustelussa merkitse yhtään mitään.
OlliS kirjoitti:
Sitä tarkoittaa olla Jeesuksen opetuslapsi. Yli 46 v kirkossa. Tehkää perässä jos ehditte enää samaan edes. Monet teistä ei edes rukoile. Kuinka moni on lukenut Pyhät Kirjoitukset? Kuka Koraanin? Kuka Vedat? Kuka on saanut valaistuksen?
Mitä tuolla kaikella on väliä? Jumalan opastuksesta ja kirkossa käymisestä huolimatta olet edelleen amatööritieteilijä.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10779
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:51 Valehteluksi väittäminen on ilkeämielistä propagandaa eikä mitään muuta.
Usein se on myös totta. Valehtelet tietäväsi asioita, joita kukaan ei tiedä.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10779
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:20 Ei punainen vaate mihinkään kuole, kuten marttyyrit. Se vaan heiluu värikkäänä.
Kyllä sinä joskus kuolet, älä valehtele!
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

ID10T kirjoitti: 22 Joulu 2022, 09:21
OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:42
Neutroni kirjoitti: 21 Joulu 2022, 18:18
OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:22 Minä olen perehtynyt syvällisesti kaikkiin tieteisiin ja filosofiaan. Se nyt vaan on tosiasia. Jotkut tässä yrittävät jatkuvasti väittää muuta, koska ovat eri mieltä tieteellisistä tuloksisistani ja niiden perusteluista eli filosofiastani. Joka tosiaan on marginaalissa, ei sitä edes suostuta julkaisemaan.

Kyllä on luonnollista ja ymmärrettävää olla eri mieltä kanssani ja pitää ollakin, kun kerran on.

Mutta vähättelyn ja mollaamisen voisitte nyt lopettaa tässä uudessa kauniissa ja hyvin moderoidussa foorumissa vihdoin.

Ja ylipäätänsä minusta puhumisen. Puhutaan kunkin argumenteista, viesteistä, artikkeleista ja kirjoista jne. Asiallisesti.
Ei se ole vähettelyä, että sanoo valehtelun olevan valehtelua. Niin kuin tuossa ensimmäisessä lauseessa. Syvällinen perehtyminen tarkoittaa, että olet tehnyt ainakin muutaman tutkimusartikkelin niiltä aloilta, joihin väität perehtyneesi. Populaaritieteen lukeminen ei tee kenestäkään perehtynyttä mihinkään asiaan.

Sinun argumenttisi on käsitelty ja todettu heppoiseksi hihhulisoopaksi, jossa ei ole mitään mielenkiintoista. Pelkkää uskonjulistusta pseudotieteeksi naamioituna täysin perinteisiä, ellei suorastana kliseisiä, valehtelijoiden temppuja hyödyntäen. Kuten sanojen merkityksen muuntaminen yleisesti käytetystä omia valheita tukevaksi.

Jos jatkat samojen valheiden jankutusta, keskustelu kääntyy sinuun. Ei niissä valheissa ole mitään uutta, mutta tietenkin alamme miettiä mikä sinussa on vikana, kun vain itsepäisesti hakkaat päätäsi seinään vaikka kaikki sanovat, että et sinä siitä läpi pääse.
Syvälinen perehtyminen tarkoittaa, että olen lukenut kirjoista kaikkia tieteitä ja filosofiaa 60 vuotta, suorittanut loppututkinnon yliopistossa, jossa on filosofiaa mukana, harjoittanut käytännön filosofiaa erilaisissa järjestöissä ja kirjallisesti, kirjoittanut filosofian kirjoja ja artikkeleita ja foorumeissa. Psykologina tiedettä ja käytäntöä.
Montako kirjaa olet lukenut hammaslääketieteestä? Entä meribiologiasta? Älä sano KAIKKI, jos et tarkoita kaikkea. Syvällisyys on sinulta silti edelleen hakusessa.
OlliS kirjoitti:
Jos sitten sanon että olen syvällisesti perehtynyt kaikkiin tieteisiin ja filosofioihin, niin se on totta siitä riippuen, kuinka syvällisesti ja ahkerasti olen tätä kaikkea tehnyt.
Eli määrittelet "syvällisen" oman makusi mukaan, kuten kaiken muunkin. Kenenkään aika ei riitä kaikkien tieteiden syvälliseen tuntemiseen.
OlliS kirjoitti:
Sanoin jo, että siinä määrin kuin se on inhimillisesti mahdollista.
Eli et ole perehtynyt syvällisesti kaikkiin tieteisiin.
OlliS kirjoitti:
Olen myös saanut opastusta Jumalalta.
Tämäpä ei tässä keskustelussa merkitse yhtään mitään.
OlliS kirjoitti:
Sitä tarkoittaa olla Jeesuksen opetuslapsi. Yli 46 v kirkossa. Tehkää perässä jos ehditte enää samaan edes. Monet teistä ei edes rukoile. Kuinka moni on lukenut Pyhät Kirjoitukset? Kuka Koraanin? Kuka Vedat? Kuka on saanut valaistuksen?
Mitä tuolla kaikella on väliä? Jumalan opastuksesta ja kirkossa käymisestä huolimatta olet edelleen amatööritieteilijä.
Kun lukee kattavasti filosofiaa ja yhden tai muutaman tieteen huolellisesti, on tutustunut syvällisesti kaikkiin tieteisiin.

Kun on lukenut filosofian, on tutustunut syvällisesti kaikkiin tieteisiin. Muista riittää yleissivistys.

Yleissivistys tietysti pitää olla.

Mikä on tieteistä tärkein? Fysiikka vai filosofia? Osaako fysiikan tuntemuksella ja yleissivistyksellä kaikki tieteet syvällisesti? Ei. Osaako filosofian tuntemuksella ja yhden tieteen erityistuntemuksella ja yleissivistyksellä kaikki tieteet syvällisesti? Osaa, jos on ikää ja lukemista ja toimintaa tarpeeksi.

Kukaan ei kerkiä kaikkialle, mutta siihen on filosofia avain, joka sen kuitenkin mahdollistaa.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Kumpi on enemmän amatööri tieteessä, nuori erityisalan tutkija, vai vanha filosofi, joka on tehnyt psykologisia testejä myös koko ikänsä?
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10779
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 22 Joulu 2022, 09:42
ID10T kirjoitti: 22 Joulu 2022, 09:21
OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:42
Neutroni kirjoitti: 21 Joulu 2022, 18:18

Ei se ole vähettelyä, että sanoo valehtelun olevan valehtelua. Niin kuin tuossa ensimmäisessä lauseessa. Syvällinen perehtyminen tarkoittaa, että olet tehnyt ainakin muutaman tutkimusartikkelin niiltä aloilta, joihin väität perehtyneesi. Populaaritieteen lukeminen ei tee kenestäkään perehtynyttä mihinkään asiaan.

Sinun argumenttisi on käsitelty ja todettu heppoiseksi hihhulisoopaksi, jossa ei ole mitään mielenkiintoista. Pelkkää uskonjulistusta pseudotieteeksi naamioituna täysin perinteisiä, ellei suorastana kliseisiä, valehtelijoiden temppuja hyödyntäen. Kuten sanojen merkityksen muuntaminen yleisesti käytetystä omia valheita tukevaksi.

Jos jatkat samojen valheiden jankutusta, keskustelu kääntyy sinuun. Ei niissä valheissa ole mitään uutta, mutta tietenkin alamme miettiä mikä sinussa on vikana, kun vain itsepäisesti hakkaat päätäsi seinään vaikka kaikki sanovat, että et sinä siitä läpi pääse.
Syvälinen perehtyminen tarkoittaa, että olen lukenut kirjoista kaikkia tieteitä ja filosofiaa 60 vuotta, suorittanut loppututkinnon yliopistossa, jossa on filosofiaa mukana, harjoittanut käytännön filosofiaa erilaisissa järjestöissä ja kirjallisesti, kirjoittanut filosofian kirjoja ja artikkeleita ja foorumeissa. Psykologina tiedettä ja käytäntöä.
Montako kirjaa olet lukenut hammaslääketieteestä? Entä meribiologiasta? Älä sano KAIKKI, jos et tarkoita kaikkea. Syvällisyys on sinulta silti edelleen hakusessa.
OlliS kirjoitti:
Jos sitten sanon että olen syvällisesti perehtynyt kaikkiin tieteisiin ja filosofioihin, niin se on totta siitä riippuen, kuinka syvällisesti ja ahkerasti olen tätä kaikkea tehnyt.
Eli määrittelet "syvällisen" oman makusi mukaan, kuten kaiken muunkin. Kenenkään aika ei riitä kaikkien tieteiden syvälliseen tuntemiseen.
OlliS kirjoitti:
Sanoin jo, että siinä määrin kuin se on inhimillisesti mahdollista.
Eli et ole perehtynyt syvällisesti kaikkiin tieteisiin.
OlliS kirjoitti:
Olen myös saanut opastusta Jumalalta.
Tämäpä ei tässä keskustelussa merkitse yhtään mitään.
OlliS kirjoitti:
Sitä tarkoittaa olla Jeesuksen opetuslapsi. Yli 46 v kirkossa. Tehkää perässä jos ehditte enää samaan edes. Monet teistä ei edes rukoile. Kuinka moni on lukenut Pyhät Kirjoitukset? Kuka Koraanin? Kuka Vedat? Kuka on saanut valaistuksen?
Mitä tuolla kaikella on väliä? Jumalan opastuksesta ja kirkossa käymisestä huolimatta olet edelleen amatööritieteilijä.
Kun lukee kattavasti filosofiaa ja yhden tai muutaman tieteen huolellisesti, on tutustunut syvällisesti kaikkiin tieteisiin.
Ja sinäkö muka et valehtele? :lol: :lol: :lol:

Millä tavalla se auttaa hammaslääketieteeseen perehtymistä, jos lukee kirjan kasvitieteestä?
OlliS kirjoitti: Kun on lukenut filosofian, on tutustunut syvällisesti kaikkiin tieteisiin. Muista riittää yleissivistys.
Megalomaniasi on äitynyt todella pahaksi.
OlliS kirjoitti: Mikä on tieteistä tärkein? Fysiikka vai filosofia?
Jos kysyy syöpäsairaalta, ei kumpikaan. Kyse on aina perspektiivistä.
OlliS kirjoitti: Osaako fysiikan tuntemuksella ja yleissivistyksellä kaikki tieteet syvällisesti? Ei. Osaako filosofian tuntemuksella ja yhden tieteen erityistuntemuksella ja yleissivistyksellä kaikki tieteet syvällisesti? Osaa, jos on ikää ja lukemista ja toimintaa tarpeeksi.
Miten ikä tähän liittyy? Kun ikää on tarpeeksi, alkaa "hihna luistamaan" monesti.
OlliS kirjoitti: Kukaan ei kerkiä kaikkialle, mutta siihen on filosofia avain, joka sen kuitenkin mahdollistaa.
Ei ihminen siltikään ehdi kaikkeen perehtymään. Filosofia ei ole teleportaatiolaite, ei henkisesti eikä empiirisesti. Maailma ei tule filosofin luokse, vaan filosofin on kohdattava maailma, kuten muidenkin kuolevaisten.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10779
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 22 Joulu 2022, 09:50 Kumpi on enemmän amatööri tieteessä, nuori erityisalan tutkija, vai vanha filosofi, joka on tehnyt psykologisia testejä myös koko ikänsä?
Vanha filosofi ei tuosta nuoren hallitsemasta erityisalasta tiedä välttämättä yhtään mitään.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5870
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:42 Syvälinen perehtyminen tarkoittaa, että olen lukenut kirjoista kaikkia tieteitä ja filosofiaa 60 vuotta, suorittanut loppututkinnon yliopistossa, jossa on filosofiaa mukana, harjoittanut käytännön filosofiaa erilaisissa järjestöissä ja kirjallisesti, kirjoittanut filosofian kirjoja ja artikkeleita ja foorumeissa. Psykologina tiedettä ja käytäntöä.

Jos sitten sanon että olen syvällisesti perehtynyt kaikkiin tieteisiin ja filosofioihin, niin se on totta siitä riippuen, kuinka syvällisesti ja ahkerasti olen tätä kaikkea tehnyt. Sanoin jo, että siinä määrin kuin se on inhimillisesti mahdollista.
Tuo on vasta pinnallista harrastelua, jonka kutsuminen syvälliseksi perehtymiseksi on niin röyhkeää liioittelua, että se täyttää valheen tunnusmerkit. Varsinkin, kun yrität sen varjolla väittää omaa uskonnollista agendaa jotenkin tieteelliseksi. Syvällinen perehtyminen vaatii käytännössä opinnäytteitä, tutkintoja ja tieteellistä julkaisutoimintaa. Se, että olet aina kutsunut poliittisia ja uskonnollisia agendojasi filosofiaksi saadaksesi ne kuulostamaan jotenkin uskottavammilta ei tee sinusta filosofia. Muiden filosofien arvostus tekee. Paljonko "filosofisista julkaisuistasi" olikaan vertaisarvioituja? Entä moneenko vertaisarvioituun julkaisuun muut filosofit ovat viitanneet sinun teoksiisi?

Sinulla on ilmeisesti tutkinto psykologiasta ja mittava työkokemus alalla. Voit sanoa olevasi asiantuntija sillä alalla (ainakin emeritus), mutta et millään muulla. Aivan erityisesti psykologian tutkinto ei anna minkäänlaista pätevyyttä niille luonnontieteellisille aloille, joista esität kaheleita väittämiä ilman mitään perustetta (juu, tiedän ne "filosofiset teoriat", mutta kun luonnontieteessä "filosofinen teoria" on ekvivalentti "ei mitään perustetta" kanssa, niin käytän alalla vakiintuneempaa termiä.
Olen myös saanut opastusta Jumalalta. Sitä tarkoittaa olla Jeesuksen opetuslapsi. Yli 46 v kirkossa. Tehkää perässä jos ehditte enää samaan edes. Monet teistä ei edes rukoile. Kuinka moni on lukenut Pyhät Kirjoitukset? Kuka Koraanin? Kuka Vedat? Kuka on saanut valaistuksen?
Olen lukenuta pakotettuna ja painostettuna pyhiä kirjoituksia enemmän kuin monet ns. uskovat. Mutta se on loppu nyt. Ollut pian 30 vuotta. Olen saanut siitä humpuukista tarpeekseni, en valaistusta.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Neutroni kannattaa valtavirtaa, mutta BBn aika valtavirran ainoana teoriana on ohi.

Nyt on menossa Uusi kosmologinen vallankumous.

Toinen kopernikaaninen vallankumous.

"BB never happened, fusion did."

"BB out, MultiBang in."

BB on mahdoton (Netsitailo).

Valtavirta vaihtuu, silloin Neutroni lähtee mukaan, Gossu ja minä ja moni muu tajusimme etukäteen.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Lähteet asdf:lle. Erik Lerner, Andre Trepanier.

Pavel Kroupta. Tuomo Suntola. ACG.

Riittääkö? Ei asdf:lle. Miksi?
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5870
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Milloin tiede muuttuu pseudotieteeksi

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

OlliS kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:51 Valehteluksi väittäminen on ilkeämielistä propagandaa eikä mitään muuta. Ja ad hominem argumentit ovat argumenttivirheitä vaikka niitä kuinka sokeroisi valtavirran nuoleskelulla ym maksetuilla puheenvuoroilla ja dogmatiikalla. Vielä päästetty Neutroni moderaattoriksikin ja heti rikkoo itse sääntöjä kun minusta on kysymys.
Mitä sääntöjä minä olen rikkonut? Olen perustellut joka väitteen, jossa olen huomauttanut sinulle valehtelusta. Se, että sinun mielestä sanojen merkityksen vääristely ei ole valhetta vaan jonkinlaisten kielen virheiden ja vajavuuksien korjaamista, ei muuta sitä faktaa. Se mikä on sanojen oikea merkitys ei ole sinun mielipide vaan tällä palstalla käytetään yleiskieltä. Tieteellisessä keskustelussa kyseisillä tieteenaloilla vakiintuneita merkityksiä ja viihteellisemmässä keskustelussa arkimerkityksiä. En tee tätä kinaamista moderaattorina enkä ole uhanut sinua moderointitoimenpiteillä meidän erimielisyyksien takia. Jos minun kinaamisissa on jotain moderoitavaa, muut moderaattorit saavat tehdä sen (jos se ei ole jotain triviaalia, kuten uhkauksia, rivouksia, laittomuuksia jne.).
Taidan olla aikamoinen punainen vaate monelle. Matadori saattaa pian saapua miekkoineen.
Niin tosiaan olet. Se mitä olet itsestäsi ja urastasi kertonut viittaa hyvin vahvasti siihen, että olet ylimielinen besserwisser, joka ei tule toimeen missään yhteisöissä kenenkään kanssa, vaan riitaannut aina ja sinunlaiset savustetaan aina ennen pitkää ulos yhteisöistä. Olet yrittänyt hakea omaa lokeroasi erilaisista marginaaliporukoista, kuten Maolaisuudesta, Suomi-Albania-seurasta (vai mikä ihme se oli), vihreistä ja Suomessa marginaalisesta uskonlahkosta.

En minä olisi ylpeä tuollaisesta. Olet varsin tarmokas ja periksiantamaton tyyppi ja diplomaattisemmalla luonteella ja yhteistyökyvyllä olisit varmasti saanut jonkinlaista poliittista tai muuta yhteiskunnallista vaikutusvaltaa. Nyt olet ajatunut kinaamaan marginaaliin. Varmaan olet sepittänyt itsellesi tarinat siitä miten olet aikaansaanut suuria asioita vaikuttamalla taustalla ja olisit aikaansaanut vielä suurempia, jos sinua ei olisi vääryydellä syrjitty, mutta ei sellaisia kannata ulos suusta päästää. Ei kukaan usko vanhaa kiukuttelevaa ukkoa, joka väittää olevansa syrjitty nero. Se on tärkeintä, että uskot itse, etkä koe elämäsi menneen hukkaan.
Vastaa Viestiin