Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4969
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Stalker kirjoitti: 09 Joulu 2023, 14:43
Minimus Yahves kirjoitti: 09 Joulu 2023, 14:28
Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29 ...pyydä pankistasi tunnuslukulaite.
Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Itelle kävi näin haalareita pois ottaessa.. ja pankissa neuvoivat siirtymään tuohon tunnuslukulaitteeseen..
Muistelisin että noista luovutaan nopeasti ja päättäväisesti.

Ei nykyään puhelimen hajoaminen pankkiasiointia haittaa. Kunhan on toinen puhelin.
Tätä minä juuri ennustin :shock:
Marraskuussa loppui tunnuslistat ja varmaan jo tammikuussa poistuvat tunnuslukulaitteet :o
Ei niitä kyllä olla poistamassa. SMS varmennus on tietoturvan kannalta huono se pitäisi poistaa. Monessa pankissa saa aktivoitua ID sovelluksen uuteen puhelimeen sms:llä.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3288
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

AimoJortikka kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:34
Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Ja juuri tämän takia minulla on kaksi iPhonea. Käytännössä identtiset, molemmilla toimii pankkiasiat. Pari tonnia on halpa varmistus sille, että on 98% todennäköisyydellä aina toimivat pankkipalvelut.
Miksi maksat puhelimista kaksi tonnia kun kahdellasadalla saa ihan toimivan puhelimen?
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3288
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29 ...pyydä pankistasi tunnuslukulaite.
Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Itelle kävi näin haalareita pois ottaessa.. ja pankissa neuvoivat siirtymään tuohon tunnuslukulaitteeseen..
Uuden luurin saa kaupasta samana päivänä ei ole ongelma.
Erakko
Reactions:
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Joulu 2022, 20:06

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Osuuspankissa se on avainlukulista. Te olette varmaan nordealaisia.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7966
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

OP pankin avainlukulistaa ei tarvitse kun ottaa mobiilipankin kännykässä käyttöön. Tosin jossain oikeuksien muutoksiin liittyvissä asioissa se käyttää edelleen typerästi SMS viestiä ja avainlukulistaa.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7966
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Kaikkiaan OP pankin mobiilipankki näyttää siltä että se on tehty kunnolla ja huolella. Mitä ei voi muista sanoa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nordea taitaa käyttä juuri OP:n mobiilia jollain sopparilla ?
Erakko
Reactions:
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Joulu 2022, 20:06

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Erakko »

En mielelläni hoida pankkiasioita pelkästään halpisälykännykälläni. Siinä jää niin vähän aikaa tuumaamiselle, näyttö pimenee pian. Sitten pitää taas avata lukitus. Ei, ei.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3221
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Tonttu kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:38
AimoJortikka kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:34
Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Ja juuri tämän takia minulla on kaksi iPhonea. Käytännössä identtiset, molemmilla toimii pankkiasiat. Pari tonnia on halpa varmistus sille, että on 98% todennäköisyydellä aina toimivat pankkipalvelut.
Miksi maksat puhelimista kaksi tonnia kun kahdellasadalla saa ihan toimivan puhelimen?
Niin. Kun jouduin luopumaan ryskähommissa todella pitkään palvelleesta Nokian 6250 Vasarasta. Kahdesta syystä. Ei saanut enää akkuja ja ei oikein arvannut lähteä kennottamaan. Ja alkoi tulla yhä enemmän tilanteita, että kaipasi siellä ryskähommissakin älypuhelimen ominaisuuksia. No, tuolloin iPhone ei oikein kestänyt vettä. Niinpä kokeilin useaa ns kestävää Android-puhelinta. Mikään niistä ei toiminut kunnolla. Saatoin olla metsähommissa tai pellolla ja minua oli yritetty tavoittaa kolmen tunnin ajan ja puhelin ei ollut inahtanutkaan. Kaikissa kokeilemissani oli jotakin, mikään ei toiminut kunnolla. Niinpä kun iPhone lopulta alkoi tehdä puhelimistaan paremmin vedenkestäviä niin päädyin ottamaan sen ryskähommiinkin. Tosin kunnon kotelolla. Hyvät kotelot maksavat ei ihan tuota 200 euroa mutta yli 100 euroa. Mutta hyvä systeemi. Minulla on käytännössä kaksi identtistä puhelinta, samat ohjelmat, tunnukset jne, ovat toistensa kopioita. Mutta ei kiitos androidi-puhelinta minulle. Kun pankkitileilläni on nytkin lähemmäs 100 tonnia niin tuollainen pari tonnia on niin pieni raha puhelimiin, että en todellakaan kuluta aikaani tappelemalla perusvälineen eli puhelimen toimimattomuuden kanssa.
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2463
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Erakko kirjoitti: 09 Joulu 2023, 17:30 En mielelläni hoida pankkiasioita pelkästään halpisälykännykälläni. Siinä jää niin vähän aikaa tuumaamiselle, näyttö pimenee pian. Sitten pitää taas avata lukitus. Ei, ei.
Laita asetuksista näytön lepotilaan siirtyminen pidemmäksi tai lepotila kokonaan pois päältä.
Erakko
Reactions:
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Joulu 2022, 20:06

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Opettelua tämä minulle vielä on. Mutta en ole laitteeseen ihastunut. Näyttö on liian pieni tekstin näpyttelemiseen ja katseluun ja taas liian iso taskuun.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3288
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

AimoJortikka kirjoitti: 09 Joulu 2023, 17:40
Tonttu kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:38
AimoJortikka kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:34
Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Ja juuri tämän takia minulla on kaksi iPhonea. Käytännössä identtiset, molemmilla toimii pankkiasiat. Pari tonnia on halpa varmistus sille, että on 98% todennäköisyydellä aina toimivat pankkipalvelut.
Miksi maksat puhelimista kaksi tonnia kun kahdellasadalla saa ihan toimivan puhelimen?
Niin. Kun jouduin luopumaan ryskähommissa todella pitkään palvelleesta Nokian 6250 Vasarasta. Kahdesta syystä. Ei saanut enää akkuja ja ei oikein arvannut lähteä kennottamaan. Ja alkoi tulla yhä enemmän tilanteita, että kaipasi siellä ryskähommissakin älypuhelimen ominaisuuksia. No, tuolloin iPhone ei oikein kestänyt vettä. Niinpä kokeilin useaa ns kestävää Android-puhelinta. Mikään niistä ei toiminut kunnolla. Saatoin olla metsähommissa tai pellolla ja minua oli yritetty tavoittaa kolmen tunnin ajan ja puhelin ei ollut inahtanutkaan. Kaikissa kokeilemissani oli jotakin, mikään ei toiminut kunnolla. Niinpä kun iPhone lopulta alkoi tehdä puhelimistaan paremmin vedenkestäviä niin päädyin ottamaan sen ryskähommiinkin. Tosin kunnon kotelolla. Hyvät kotelot maksavat ei ihan tuota 200 euroa mutta yli 100 euroa. Mutta hyvä systeemi. Minulla on käytännössä kaksi identtistä puhelinta, samat ohjelmat, tunnukset jne, ovat toistensa kopioita. Mutta ei kiitos androidi-puhelinta minulle. Kun pankkitileilläni on nytkin lähemmäs 100 tonnia niin tuollainen pari tonnia on niin pieni raha puhelimiin, että en todellakaan kuluta aikaani tappelemalla perusvälineen eli puhelimen toimimattomuuden kanssa.
Mulla on parinsadan moto g eli lenovo ja on toiminut jo 6 vuotta joka kelissä.
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2463
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Erakko kirjoitti: 09 Joulu 2023, 18:43 Opettelua tämä minulle vielä on. Mutta en ole laitteeseen ihastunut. Näyttö on liian pieni tekstin näpyttelemiseen ja katseluun ja taas liian iso taskuun.
Mulla on taas tietokone jäänyt melkein unohduksiin. Liki kaiken saan kännykällä tehtyä. Pankin, sähköpostin, viestit, valokuvat, uutiset ja muun mitä netissä tarvin.

Näyttö on kieltämättä pienehkö, mutta olen laittanut kirjaisinkokoa isommaksi ja yleensä näyttöä voi zoomata isommaksi ja joskus näytössä vaakanäyttö on sopivampi. Ja joskus harvoin otan pöydältä suurennuslasin avuksi.

Hiljattain hoksasin, että puhelimen näytön saa tarvittaessa langattomasti näkymään myös älyTV'n ruudulla. Sille oli hiljattain ihan oikea tarve, kun piti osallistua TEAMS-palaveriin ja kännykän näyttö oli siihen liian epätarkka, muuten kännykällä ok ja palaveri toimi.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

KultaKikkare kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:05
Stalker kirjoitti: 09 Joulu 2023, 14:43
Minimus Yahves kirjoitti: 09 Joulu 2023, 14:28
Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29 ...pyydä pankistasi tunnuslukulaite.
Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Itelle kävi näin haalareita pois ottaessa.. ja pankissa neuvoivat siirtymään tuohon tunnuslukulaitteeseen..
Muistelisin että noista luovutaan nopeasti ja päättäväisesti.

Ei nykyään puhelimen hajoaminen pankkiasiointia haittaa. Kunhan on toinen puhelin.
Tätä minä juuri ennustin :shock:
Marraskuussa loppui tunnuslistat ja varmaan jo tammikuussa poistuvat tunnuslukulaitteet :o
Ei niitä kyllä olla poistamassa. SMS varmennus on tietoturvan kannalta huono se pitäisi poistaa. Monessa pankissa saa aktivoitua ID sovelluksen uuteen puhelimeen sms:llä.
Kun avattiin pojalle tiliä joku 6v sitten pyysin tunnuslukulaitetta, mihin mamma sanoi ettei sitä kannata ottaa kun niistä ollaan luopumassa kokonaan. Käski tunnistautua puhelimella.

Mikä piha nnsms-varmennus? Joku tekstiviestihomma? En ole ikinä kuullutkaan.
Can I pet that dog?
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1710
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Pankkien tunnuslukukortti poistuu !

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Minimus Yahves kirjoitti: 09 Joulu 2023, 20:41
KultaKikkare kirjoitti: 09 Joulu 2023, 15:05
Stalker kirjoitti: 09 Joulu 2023, 14:43
Minimus Yahves kirjoitti: 09 Joulu 2023, 14:28
Molli kirjoitti: 09 Joulu 2023, 13:29 ...pyydä pankistasi tunnuslukulaite.
Luuri kun läpsähtää lattialle, niin se on käyttökelvoton helposti pankkiasioihin.
Itelle kävi näin haalareita pois ottaessa.. ja pankissa neuvoivat siirtymään tuohon tunnuslukulaitteeseen..
Muistelisin että noista luovutaan nopeasti ja päättäväisesti.

Ei nykyään puhelimen hajoaminen pankkiasiointia haittaa. Kunhan on toinen puhelin.
Tätä minä juuri ennustin :shock:
Marraskuussa loppui tunnuslistat ja varmaan jo tammikuussa poistuvat tunnuslukulaitteet :o
Ei niitä kyllä olla poistamassa. SMS varmennus on tietoturvan kannalta huono se pitäisi poistaa. Monessa pankissa saa aktivoitua ID sovelluksen uuteen puhelimeen sms:llä.
Kun avattiin pojalle tiliä joku 6v sitten pyysin tunnuslukulaitetta, mihin mamma sanoi ettei sitä kannata ottaa kun niistä ollaan luopumassa kokonaan. Käski tunnistautua puhelimella.

Mikä piha nnsms-varmennus? Joku tekstiviestihomma? En ole ikinä kuullutkaan.
Joillain pankeilla kaksinkertainen varmennus on perustunut avainlistaan ja puhelimeen tulevaan tekstiviestiin jossa koodi syötettäväksi.
Vastaa Viestiin