Lakkaako kehitys jos emme valita

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2532
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Joku totesi jossain että asumme valitusten valtakunnassa ja siksi kehitymme koko ajan. Tyytyväinen ihminen ei kehity ja opi etenemään elämässä. Mutta mitä jos on omalla mukavuusalueella ja ihan tyytyväinen ja onnellinen. Olenko silloin pysähdyksissä?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2462
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Kissatäti kirjoitti: 09 Joulu 2023, 22:43 Joku totesi jossain että asumme valitusten valtakunnassa ja siksi kehitymme koko ajan. Tyytyväinen ihminen ei kehity ja opi etenemään elämässä. Mutta mitä jos on omalla mukavuusalueella ja ihan tyytyväinen ja onnellinen. Olenko silloin pysähdyksissä?
Ei kai tyytyväisyydessä ja onnellisuudessa mitään vikaa ole, siihen varmaan jokainen pyrkii. Ja vois olla hyvä itse kullekin tuumata että onko tämä nyt sitten hyvä vai huono tilanne.

Se, että jos on asioita, jotka hiertää ja kaipaa muutosta ja joihin voi itse vaikuttaa, niin parempi puuttua asiaan heti, kuin odottaa. Ei ne asiat odottamalla ainakaan paremmaksi muutu.

Onnellisesta tilasta kannattaa nauttia ja yrittää pitää siitä kiinni, vaikka se olisi vain hetki.
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1095
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Molli »

..osuit napakymppiin -täti- Kissatäti, yleisolevaisuuden mukavuuden haluisten olioiden, kuten ite, mukavuuden halun vuoksi nykyhetken laiskuudenpulskeudesta haluaisikaan tehdä liikkeitä mi'hnään suunt'han..
mutta lialisuuteen kääntyvän mukavu'en hetkien jatkuessa muutama viikon liiaksi alkaa tympiä..
nää it'hiäktiä tuuppaa tuon "laisku'en mukavuuden" hetken kääntyy äkemmän..

..vaan nää "yleisvollaaJAT!" - ikhään tajjuu, jotta tää ja monimua setä on keskipäivän aurinkoon mennessä jo painaneet aamu nelijästä tahi vii'setä jo tav duunarin päivän..

mitään elämässä edistymistä met'h emmä tunne..
emmäkä "kehittymistä",
mut joks' tarjoll' on miksem' käy poimim markk' (eli €) tuon' hetkänä?
Py'äkse hetkii, hiema tuppoo toisnaa varm' moenl?
vaa' kauks' tuot' kehtoo nau'itskell?
alkaa sivui' vaivä ku kylell' makku käy kunnä piäl?

moni tuttava o sanona jott kolm' kut' joutil' koettel' kovin!?
KAH, mitöö miett*?!
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7966
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Juu, BW ja Neutroni kehittää pessimismillä koko ajan.
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1635
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 09 Joulu 2023, 22:43 Joku totesi jossain että asumme valitusten valtakunnassa ja siksi kehitymme koko ajan. Tyytyväinen ihminen ei kehity ja opi etenemään elämässä. Mutta mitä jos on omalla mukavuusalueella ja ihan tyytyväinen ja onnellinen. Olenko silloin pysähdyksissä?
Valtakunnan tasolla tyytyväisyyttä eivät mielestäni ainakaan polarisaatio tuota hyvinvointia. USA:ssa on kovin jakaantunutta se kansa siellä ja todennäköisesti Trump voittanee presidentinvaalit? Mielestäni siellä ainakin on huonoa kehitystä ja samoin Venäjällä Putin voittaa tulevat presidentinvaalit? Kehitystä ei mielestäni ole tapahtunut noissa kumassakaan maassa ja tyytymättömyys vaan lusääntyy. Tosin Venäjällä vastaan pullikointi Kremlin hallintoa kohtaan on vaarallista jopa hengelle hupaa...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11129
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Onneksi osa ihmisistä on sen varran uteliaita, että kehitys ei pysähdy tyytyväisyyden tunteeseen.

Ajatellaan vaikka autoja. Nyt niillä pääsee parhaimmillaan viittäsataa ja kiihtyvyys nollasta sataan on 1-2 sekunnin luokkaa. Jääkö kehitys tähän? Tuskin jää, sillä nopeudet ja kiihtyvyydet ilmoitetaan kanhdella desimaalilla, ja niistä viimeisistä desimaaleista käydään kovaa taistoa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kehittymisestä on hyvä video...tehty saman vuonna kuin minä synnyin:
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

TVn katsomisesta...itse tekemiseen:
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6183
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kissatäti kirjoitti: 09 Joulu 2023, 22:43 Joku totesi jossain että asumme valitusten valtakunnassa ja siksi kehitymme koko ajan. Tyytyväinen ihminen ei kehity ja opi etenemään elämässä. Mutta mitä jos on omalla mukavuusalueella ja ihan tyytyväinen ja onnellinen. Olenko silloin pysähdyksissä?
Eivät nuo liity toisiinsa. Valittajat ja kehittäjät ovat yleensä eri ihmisiä ja mitä ikinä tapahtuukin, valitus ja kehitys kumpikaan eivät lopu. Toisille kehitys ja eteenpäin meno tuo tyytyväisyyttä ja toisilla laiska passiivisuus stabiileissa oloissa. Sekään tuskin tulee muuttumaan.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6183
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tauko kirjoitti: 10 Joulu 2023, 00:02 Se, että jos on asioita, jotka hiertää ja kaipaa muutosta ja joihin voi itse vaikuttaa, niin parempi puuttua asiaan heti, kuin odottaa. Ei ne asiat odottamalla ainakaan paremmaksi muutu.
Tuossakin kohtuus on parasta. Yleensä jokaisella on hiertäviä asioita paljon enemmän kuin on aikaa ja resursseja vaikuttaa niihin ja niitä joutuu priorisoimaan ja miettimään mitä kannattaa yrittää muuttaa ja mihin kannattaa yrittää sopeutua. Kaiken muuttajat ovat yleensä rasittavia touhottajia, jotka vain pilaavat oman ja lähipiirinsä elämän liialla tarmollaan.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4279
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Ihmettelin tuota aloitusta hetken, kunnes tajusin, että mikä siinä minua häiritsee. En nimittäin heti tajunnut sitä, että termi "valittaa" on niin perisuomalainen tapa ilmaista jonkun muun havaitsemista epäkohdista, että se sotketaan joka helvetin paikkaan. Pelkästään valittamalla mikään ei ole kehittynyt yhtään mihinkään. Ei nyt eikä koskaan.

Se, että joku asia kehittyy, ei ole varsinaisesti jonkun vitun valittamisen serausta. Oikeasti kehitys on havaittujen epäkohtien paikkamista, tarpeiden tyydyttämistä ja olosuhteiden korjaamista. Ja nykypäivänä tämä ei juuri muuta tarkoita käytännössä kuin teknologian kehittymistä. Ihminen, ja sen luomat järjestelmät eivät muilla tavoin ole kehittyneet enää ainakaan 50 vuoteen miksikään. Kun lapsi syntyy, on hän aivan yhtä primitiivinen kuin oli joskus kivikaudella. Ympäristö on se, joka on eri ja ainakin teoriassa monilta osin parempi, ellei sitten satu syntymään esimerkiksi Gazaan tai Ukrainaan.

Ainoa elementti, joka ehkä vie asioita jonnekin suuntaan, on siis teknologian kehitys. En siis sano, että se vie eteenpäin koska niin asia ei enää aikoihin ole ollut. Jos siis et valita, et ole välttämättä pysähdyksissä, vaan teet tarvittavan ilman, että sanan varsinaisessa merkityksessä valitat. Valittaminen on aina negatiivista.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Otetaan esimerkki.

Kävin kattavassa terveystatkastuksessa.
Testattiin sydämen toiminta EKG ja rasitustesti, keuhko röntken, luutiheys, vatsan alueen ultrat ja kattavat verikokeet ja virtsat.

Sain tulokset.
- Paino väärin (yli 2kg heitto vsatteet päällä.)
- Yleisessä osuudessa maininta, että mulla olis astma. Ei ole.
- Syke kuulemma liian alhainen.
-Veritulppatestissä pituus ja paino väärinpäin. Eli tulokset päin vittua.
- Röntkeni otettiin sairaalan aamutakki päällä.

Pani pikkusen vituttaa, joten valitin asiasta.
Sanoin että kattokaa niitä sydänfilmejä ENSIN älkääkä antako sabluunalla ohjeita.
Nyt soittivat että voi tulla uusintatestiin verenkiertoelimistön osalta.

SAATANA!
Mä haluun päästä ylilääkärin puheille.
Toi homma mättää.

Eli koska mä valitan, mä saan korjausta.
Toivonmukaan joku myös oppii jotain.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Raspu kirjoitti: 10 Joulu 2023, 11:00 Otetaan esimerkki.

Kävin kattavassa terveystatkastuksessa.
Testattiin sydämen toiminta EKG ja rasitustesti, keuhko röntken, luutiheys, vatsan alueen ultrat ja kattavat verikokeet ja virtsat.

Sain tulokset.
- Paino väärin (yli 2kg heitto vsatteet päällä.)
- Yleisessä osuudessa maininta, että mulla olis astma. Ei ole.
- Syke kuulemma liian alhainen.
-Veritulppatestissä pituus ja paino väärinpäin. Eli tulokset päin vittua.
- Röntkeni otettiin sairaalan aamutakki päällä.

Pani pikkusen vituttaa, joten valitin asiasta.
Sanoin että kattokaa niitä sydänfilmejä ENSIN älkääkä antako sabluunalla ohjeita.
Nyt soittivat että voi tulla uusintatestiin verenkiertoelimistön osalta.

SAATANA!
Mä haluun päästä ylilääkärin puheille.
Toi homma mättää.

Eli koska mä valitan, mä saan korjausta.
Toivonmukaan joku myös oppii jotain.
Nonnih, tekivät uudet mittaukset verisuonistosta ja korjasvat muut virheet.
Suonisto yli kymmenen vuotta nuoremmassa kunnossa kuin oma ikäni.
Sain 1000 batin voutserin jolla kävin sairaalan Black Kanyonissa syömässä ja ostamassa himaan suklaakakkuja. Parisataa jäi vielä yli, jotka annoin kakkumyyjän kassaneidille.
Se tuli iloiseksi.

Valittamalla hommat paranee.
20231211_091650.jpg
20231211_092218.jpg
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4969
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Raspu kirjoitti: 10 Joulu 2023, 11:00 Eli koska mä valitan, mä saan korjausta.
Valitusta on monenlaista. Silloin kun se on perusteltua ja kohdistuu oikeaan osoitteeseen sillä on tapana korjata vääryyksiä.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Lakkaako kehitys jos emme valita

Viesti Kirjoittaja MooM »

Raspu kirjoitti: 10 Joulu 2023, 11:00 Otetaan esimerkki.

Kävin kattavassa terveystatkastuksessa.
Testattiin sydämen toiminta EKG ja rasitustesti, keuhko röntken, luutiheys, vatsan alueen ultrat ja kattavat verikokeet ja virtsat.

Sain tulokset.
- Paino väärin (yli 2kg heitto vsatteet päällä.)
- Yleisessä osuudessa maininta, että mulla olis astma. Ei ole.
- Syke kuulemma liian alhainen.
-Veritulppatestissä pituus ja paino väärinpäin. Eli tulokset päin vittua.
- Röntkeni otettiin sairaalan aamutakki päällä.

Pani pikkusen vituttaa, joten valitin asiasta.
Sanoin että kattokaa niitä sydänfilmejä ENSIN älkääkä antako sabluunalla ohjeita.
Nyt soittivat että voi tulla uusintatestiin verenkiertoelimistön osalta.

SAATANA!
Mä haluun päästä ylilääkärin puheille.
Toi homma mättää.

Eli koska mä valitan, mä saan korjausta.
Toivonmukaan joku myös oppii jotain.
Siis sä oli jotain alle metrin ja painoa lähes pari sataa kg? Ja tuloksena massiivinen ylipaino :hulvatonta:
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Vastaa Viestiin