Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

SHT
Reactions:
Viestit: 662
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja SHT »

Pidän yleensä puhelinta käsilaukun taskussa vatsani päällä. Luulen, että en liukkaalla kaadu vatsalleni puhelimen päälle. Kylmät säät pakottivat minut siirtämään puhelimen toppahousujen taskuun. Mutta nyt epäilen, että jos kaadun kyljelleni, puhelin rikkoutuu. Takissani ei ole povitaskua. Kaatumisriski on suuri, sillä minulla on tasapaino-ongelmia.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Ehkä puhelinta kannattaisi pitää jonkinlaisessa kaulapussukassa takin alla? Ei tarvitsisi alkaa sitä povitaskuakaan takkiin ompelemaan.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja MooM »

Lompakkomallinen suojakuori on tosi hyvä. Yleensähän siinä särkyy lasi, kun tulee isku sopivaan kohtaan lasia ja kuori estää sen aika lailla kokonaan.

Kuva
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4309
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Itse olen omasta terveydestäni enemmän huolissani kuin siitä, että miten puhelimelleni käy. Pahimmillaan kaatuminen aiheuttaa vain pahan vamman, eikä tapa. Uusia puhelimia saa kuitenkin kaupasta.

Mutta silti tulee samaa asiaa mietittyä, eli että jos käykin tuuri, ja puhelin onkin ainoa joka kaatumisessa ottaa suurinta hittiä. Itselläni se on yleensä housujen etutaskussa. Talvella tulee pidettyä puhelinta myös povitaskussa. Ikävä kyllä pahin kaatuminen, joka voi tapahtua, on kuitenkin selälleen. Ja siten on pari kertaa käynytkin. Viimeistä kertaa kauhulla odottelen.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja MooM »

Pattinero kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Itse olen omasta terveydestäni enemmän huolissani kuin siitä, että miten puhelimelleni käy. Pahimmillaan kaatuminen aiheuttaa vain pahan vamman, eikä tapa. Uusia puhelimia saa kuitenkin kaupasta.

Mutta silti tulee samaa asiaa mietittyä, eli että jos käykin tuuri, ja puhelin onkin ainoa joka kaatumisessa ottaa suurinta hittiä. Itselläni se on yleensä housujen etutaskussa. Talvella tulee pidettyä puhelinta myös povitaskussa. Ikävä kyllä pahin kaatuminen, joka voi tapahtua, on kuitenkin selälleen. Ja siten on pari kertaa käynytkin. Viimeistä kertaa kauhulla odottelen.
No ei nuo sulje toisiaan pois eikä puhelimen paikka vaikuta siihen, miten kaatuilet. Harmittaa se hajonnut phelin silloinkin, jos sattuu itselle pahasti.

Itse rikoin olkapään, kun kaaduin kyljelleni ja tulin kyynärpää edellä maahan. Ei siinä ehdi mitään asentoa miettiä, vaikka tietenkään kädellä ei saisi ottaa vastaav. Alikulussa oli siis kalteva pinta ja silkkaa jäätä lumen alla. Järjetön rakennelma, jossa sulamisvesi valuu suoraan tunneliin ja sen toista reunaa pitkin, ja valot vielä niin, että jää ei heijasta.


Nastat on kyllä kova sana liukkailla kelelillä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
SHT
Reactions:
Viestit: 662
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja SHT »

Pattinero kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Itse olen omasta terveydestäni enemmän huolissani kuin siitä, että miten puhelimelleni käy. Pahimmillaan kaatuminen aiheuttaa vain pahan vamman, eikä tapa. Uusia puhelimia saa kuitenkin kaupasta.

Mutta silti tulee samaa asiaa mietittyä, eli että jos käykin tuuri, ja puhelin onkin ainoa joka kaatumisessa ottaa suurinta hittiä. Itselläni se on yleensä housujen etutaskussa. Talvella tulee pidettyä puhelinta myös povitaskussa. Ikävä kyllä pahin kaatuminen, joka voi tapahtua, on kuitenkin selälleen. Ja siten on pari kertaa käynytkin. Viimeistä kertaa kauhulla odottelen.
Näin on. Vieläkin kauhulla muistelen sitä, miten kaaduin 2008 rivitalon ulkorappusilla ja lensin selälleni pitkälle pihatielle. Onneksi en iskenyt päätäni rappusiin. Illalla yhtiökokouksessa en voinut istua, koska selkä oli niin kipeä. Kuulema ihan mustankirjava.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1509
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Puhelimessa pitää olla sovellus 112 Suomi. Sen saa google play-kaupasta ilmaiseksi. Tämä nyt ei estä puhelinta rikkoutumasta, mutta jos puhelin jää ehjäksi ja itse tai joku muu sivullinen tarvitsee apua, niin saa apua kätevästi. Sovellus lähettää paikannustiedon siitä, missä apua tarvitaan, samalla kun itse selostaa puhelimella 112-keskukseen, minkälaista apua tarvitaan.

Edit: I-phone puhe-elimeen tuon 112 Suomi-sovelluksen saa tietysti App storesta..
Viimeksi muokannut Kivikasvo, 19 Joulu 2023, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Pattinero kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Itse olen omasta terveydestäni enemmän huolissani kuin siitä, että miten puhelimelleni käy. Pahimmillaan kaatuminen aiheuttaa vain pahan vamman, eikä tapa. Uusia puhelimia saa kuitenkin kaupasta.

Mutta silti tulee samaa asiaa mietittyä, eli että jos käykin tuuri, ja puhelin onkin ainoa joka kaatumisessa ottaa suurinta hittiä. Itselläni se on yleensä housujen etutaskussa. Talvella tulee pidettyä puhelinta myös povitaskussa. Ikävä kyllä pahin kaatuminen, joka voi tapahtua, on kuitenkin selälleen. Ja siten on pari kertaa käynytkin. Viimeistä kertaa kauhulla odottelen.
Kannattaa hommata iskunkestävä puhelin, joita itselläni on ollut jo vuosikymmenen kohta ja opetella kaatumaan pyöreällä selällä, niin että kädet eivät osu kovasti maahan. Ehkäisee tehokkaasti vammoja ja puhelin pysyy kunnossa.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Etutasku edellä ei oikein voi kaatua. Siinä puhelin jää kivaan koloon reiden ja lantion väliin.

Ja jos jättää puhelimen kotiin tai autoon, ei se kaatuessa hajoa koskaan.
Can I pet that dog?
Kohina
Reactions:
Viestit: 2745
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Pattinero kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Itse olen omasta terveydestäni enemmän huolissani kuin siitä, että miten puhelimelleni käy. Pahimmillaan kaatuminen aiheuttaa vain pahan vamman, eikä tapa. Uusia puhelimia saa kuitenkin kaupasta.

Mutta silti tulee samaa asiaa mietittyä, eli että jos käykin tuuri, ja puhelin onkin ainoa joka kaatumisessa ottaa suurinta hittiä. Itselläni se on yleensä housujen etutaskussa. Talvella tulee pidettyä puhelinta myös povitaskussa. Ikävä kyllä pahin kaatuminen, joka voi tapahtua, on kuitenkin selälleen. Ja siten on pari kertaa käynytkin. Viimeistä kertaa kauhulla odottelen.
Minä taas omaisuudestani. Lapsena loppu mäki kesken ja vedin liirrossa pyörällä Lindorffin kuorma-auton alle kereten juuri ja juuri alta pois, pyörä ei. Jätkät tuli naama valkoisena ihmettelemään kuolinko mää, mutta itkin vain pyörääni.

Jätkät aiheutti mutsille kyllä hyvän slaagin kun ajoi pihaan ja nosti eka mun pyörän pihalle mutsin kattoessa vieressä ja vasta sit se näki mut. Aprillipäivää miettien.

Sama juttu vuosi sitten kun ajoin pyörällä tolppaa päin. Vedin ukemin ilmatiiviin reppuni päälle niin että venttiili poksahti irti. Joku oli soittamassa ambulanssia kun sanoin että ei tässä hätää, eihän mussa ollut naarmuakaan. Vitutti vaan kun en löytänyt ventiiliä mistään. Ehdin ajaa hyvän tovin vielä pyörällä ennen kuin alkoi jomottamaan huolella.
Make Keke Great Again
SHT
Reactions:
Viestit: 662
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja SHT »

Kivikasvo kirjoitti: 19 Joulu 2023, 12:24 Puhelimessa pitää olla sovellus 112 Suomi. Sen saa google play-kaupasta ilmaiseksi. Tämä nyt ei estä puhelinta rikkoutumasta, mutta jos puhelin jää ehjäksi ja itse tai joku muu sivullinen tarvitsee apua, niin saa apua kätevästi. Sovellus lähettää paikannustiedon siitä, missä apua tarvitaan, samalla kun itse selostaa puhelimella 112-keskukseen, minkälaista apua tarvitaan.

Edit: I-phone puhe-elimeen tuon 112 Suomi-sovelluksen saa tietysti App storesta..
Joo minulla on 112 sovellus.
Avatar
ThiNguyen
Reactions:
Viestit: 78
Liittynyt: 18 Tammi 2023, 15:33

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja ThiNguyen »

Kuun puhelin on taskussa niin päin että näyttö on itseä kohti, on rikkoutuminen epätodennäköisempää.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4309
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Kohina kirjoitti: 19 Joulu 2023, 13:48
Pattinero kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Itse olen omasta terveydestäni enemmän huolissani kuin siitä, että miten puhelimelleni käy. Pahimmillaan kaatuminen aiheuttaa vain pahan vamman, eikä tapa. Uusia puhelimia saa kuitenkin kaupasta.

Mutta silti tulee samaa asiaa mietittyä, eli että jos käykin tuuri, ja puhelin onkin ainoa joka kaatumisessa ottaa suurinta hittiä. Itselläni se on yleensä housujen etutaskussa. Talvella tulee pidettyä puhelinta myös povitaskussa. Ikävä kyllä pahin kaatuminen, joka voi tapahtua, on kuitenkin selälleen. Ja siten on pari kertaa käynytkin. Viimeistä kertaa kauhulla odottelen.
Minä taas omaisuudestani. Lapsena loppu mäki kesken ja vedin liirrossa pyörällä Lindorffin kuorma-auton alle kereten juuri ja juuri alta pois, pyörä ei. Jätkät tuli naama valkoisena ihmettelemään kuolinko mää, mutta itkin vain pyörääni.

Jätkät aiheutti mutsille kyllä hyvän slaagin kun ajoi pihaan ja nosti eka mun pyörän pihalle mutsin kattoessa vieressä ja vasta sit se näki mut. Aprillipäivää miettien.

Sama juttu vuosi sitten kun ajoin pyörällä tolppaa päin. Vedin ukemin ilmatiiviin reppuni päälle niin että venttiili poksahti irti. Joku oli soittamassa ambulanssia kun sanoin että ei tässä hätää, eihän mussa ollut naarmuakaan. Vitutti vaan kun en löytänyt ventiiliä mistään. Ehdin ajaa hyvän tovin vielä pyörällä ennen kuin alkoi jomottamaan huolella.
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Kohina
Reactions:
Viestit: 2745
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Missä puhelin säilyy rikkoutumatta, jos kaatuu

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Ei se ole tuuria jos on nopeat refleksit. Napero tosiaan kannattaa laittaa judoon edes keltaiseen saakka. Aika monta haveria saanut vältettyä pelkällä ukemin taitamisella.
Make Keke Great Again
Vastaa Viestiin