Kielentarkistus, Open Office, Office ja sähköposti

Onko taipuvaisuutta nörttiyteen? Saa esittää omia nörtti-projekteja
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Kielentarkistus, Open Office, Office ja sähköposti

Viesti Kirjoittaja SHT »

Siis Elisan sähköpostissa, joka minulla on, on englanninkielisen tekstin kielentarkistus. En tiedä, mistä se on sinne tullut. En muista valinneeni sitä asetuksista. Se toimii hyvin ja kirjoitan kirjeenvaihtoystävilleni kirjeet aina sähköpostissa, vaikka sitten tulostan ne ja postitan.
Yritin tässä taanoin ottaa kielentarkistusta käyttöön myös Open Officessa, mutta se ei onnistunut. Minulla on entisellä työkoneellani Office 10 Pro, mutten käytä tätä konetta juuri koskaan. Minulla on sellainen mielikuva, että siihen ei saa enää päivityksiä. Siihenhän kaiketi saisi kielentarkistuksen.
Paikalla
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4820
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Kielentarkistus, Open Office, Office ja sähköposti

Viesti Kirjoittaja MooM »

En tiedä versioista, mutta kokeile tätä

https://wiki.openoffice.org/wiki/Docume ... 20standard.
In the menu bar you can activate AutoSpellCheck by pressing the ABC-Button (F7). Any unknown words will appear underlined in red.

Muutenkin Googlea kannattaa kokeilla 🙄. Esim hakusanoilla OpenOffice 10 spell check
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Kielentarkistus, Open Office, Office ja sähköposti

Viesti Kirjoittaja SHT »

MooM kirjoitti: 04 Tammi 2024, 10:05 En tiedä versioista, mutta kokeile tätä

https://wiki.openoffice.org/wiki/Docume ... 20standard.
In the menu bar you can activate AutoSpellCheck by pressing the ABC-Button (F7). Any unknown words will appear underlined in red.

Muutenkin Googlea kannattaa kokeilla 🙄. Esim hakusanoilla OpenOffice 10 spell check
No painoin F7:ää ja oheisen kuvan kaltainen message box ilmaantui näkyviin. Kun valitsi OK tai painoi kulmassa olevaa rastia, molemmat sekä message box ja sen allaoleva formi katosivat. Mielenkiintoinen logiikka. Allaolevasta formista olisi voinut muuttaa kieliasetuksia, mutta se ei onnistunut, koska sitä message boxia ei saanut suljettua ilman alla olevan formin katoamista.

Huomaa, että olen ollut pois töistä jo muutaman vuoden, en muistanut sanoja message box ja form.
Liitteet
Spell Check.jpg
Vastaa Viestiin