On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Wisti kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:52
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:09
Pattinero kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:47
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:33
Pattinero kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:24
Raspu kirjoitti: 22 Helmi 2024, 12:02 Minusta, lesbo neitsyt, joka ei löydä kumppania itselleen, ei ole normaali.
En minäkään homoja ns. normaaleina pidä. Mutta en pidä sitäkään normaalina, että pitää koko ajan olla kaivelemassa jotakin ihme juttuja toisista ihmisistä. Kumpi muuten olit koulussa, kiusaaja vai kiusattu? Kumpikin näkyy ihmisen toiminnassa myös aikuisiällä. Näistä nostoistasi voi päätellä kumpaa tahansa. Joko olet ollut jollakin tapaa kiusattu, tai sitten olet parantumaton kiusaaja ja ihmisten asioiden tonkija.
Ekalla luokalla mua kiusattiin.
Oli kaks tyttöä ja yks poika jotka välitunnilla aina kimpussa.
Se loppu kun nousin seisomaan ja vedin sitä jannua pataan. Lensi pari metriä kunnon tönäisystä selälleen.
Sen jälkeen on pari kertaa myöhemmin tullu sama eteen, mutta tajusin silloin että kukaan ei loppupelissä mahda mulle mitään jos laitan hanttiin. Toi oli käänteentekevä oivallus.

Olen joskus tyhmyyttäni myös tehnyt temppuja ja en ole ylpeä niistä. Vasta myöhemmin tajusin, että huono vitsi.
Kerran yläasteella ruokalassa istuessa sipaisin voiveitsellä pulskan pojan rekkamiehen hymyyn nokareen voita, kun aina oli perse paljaana. Jos tulisi tilaisuus niin pyytäisin anteeksi temppua nyt.

Minä lehtiartikkeleissa yleensä puutun ja alan ruotia näitä hehkuttamisia toiselta kantilta. Jos joku itsensä lehteen tunkee niin jotainhan se sillä hakee. Motiivit ei aina ole puhtoiset.
Niin, siis lehtijuttuja(kin) kirjoitellaan kaikenmaailman asioista ja ilmiöistä. Nuokin jutut voivat olla todella monelle jopa tärkeitä. Aloituksesi juttu on nimittäin tabun tasolla yhteiskunnassamme. Pitäisikö Raspun mielestä olla siis niin kuin Venäjällä, jossa media on valvottua ja sensuuri rehottaa? Eli, pitäisi kirjoitella juttuja jotka kelpaavat täkäläisille pikku putineille, joita on joka nurkassa.
Ihan ok että saa kirjoittaa kaikkea paskaa.
Minä voin sitten poimia ja nostaa palstalle moralisoitavaksi meidän kaikkien iloksi.
Kyllähän mädättäjät yrittää yhteiskunnassa kaikkensa että saataisiin aikaan moraalinen ja henkinen rappio.
Minulla on oikeus puhua sitä vastaan.
Katsot asiaksesi maalittaa sinulle täysin yhdentekevää ihmistä, joka kuuluu äärimmäisen pieneen vähemmistöön seksuaalisuutensa suhteen. Taistelet näin moraalista rappiota vastaan. Mädännäisyyttä sitten edustamme me, jotka sinua yritämme hiukan hillitä.
Et sinä onneksi aina ole yhtä jyrkkä mädännäisyyden vastustaja, vaan sallit sentään itsellesi homoseksuaaliset suhteet huorien kanssa.
Maalittaa?
En minä sen nimeä tuo esiin, enkä edes muista, tokko mainittiinkaan.
Miksi luulet että mamma päätti tulla lehdessä julkisesti ulisemaan?
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

MooM kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:55
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:09
Kyllähän mädättäjät yrittää yhteiskunnassa kaikkensa että saataisiin aikaan moraalinen ja henkinen rappio.
Tämä on varmasti hyvin marginaalinen motiivi. Veikkaan, että tärkeysjärjestyksessä ykkönen on se, että ihmisiä kiinnostaa kaikenlainen erilainen, varsinkin jos siihen liittyy seksi. Yleensä ihan uteliaisuudesta ja myös siksi, että on kiva jeestustella. Siksihän sinäkin klikkasit. Toiseksi jonkinlainen wokepesu (vrt. viherpesu). Ei siksi, että oikeasti haluttaisiin muuttaa asenteita tms, vaan siksi, että lehdelle on edullista esiintyä vähemmistöjen asiaa esiin tuovana jne.

Kolmantena halu muuttaa asenteita, mutta melko hyvällä tarkoiutksella, eli antaa ääni niille, joita ei ole yleensä kuultu jne. Vasta neljäntenä ehkä tuo yritys jotenkin aiheuttaa haittaa ja rappiota yhteisölle, ja tämä on sitten jo melkoisen sakeaa touhua.
Eli suomeksi moraaliposeuraus.
Mutta jos antaa puolustavan sanansa ja äänensä aborttivauvoille, niin paskamyrskyllä ei ole rajaa.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4929
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 13:01
MooM kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:55
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:09
Kyllähän mädättäjät yrittää yhteiskunnassa kaikkensa että saataisiin aikaan moraalinen ja henkinen rappio.
Tämä on varmasti hyvin marginaalinen motiivi. Veikkaan, että tärkeysjärjestyksessä ykkönen on se, että ihmisiä kiinnostaa kaikenlainen erilainen, varsinkin jos siihen liittyy seksi. Yleensä ihan uteliaisuudesta ja myös siksi, että on kiva jeestustella. Siksihän sinäkin klikkasit. Toiseksi jonkinlainen wokepesu (vrt. viherpesu). Ei siksi, että oikeasti haluttaisiin muuttaa asenteita tms, vaan siksi, että lehdelle on edullista esiintyä vähemmistöjen asiaa esiin tuovana jne.

Kolmantena halu muuttaa asenteita, mutta melko hyvällä tarkoiutksella, eli antaa ääni niille, joita ei ole yleensä kuultu jne. Vasta neljäntenä ehkä tuo yritys jotenkin aiheuttaa haittaa ja rappiota yhteisölle, ja tämä on sitten jo melkoisen sakeaa touhua.
Eli suomeksi moraaliposeuraus.
Tietenkin. Mutta sitä ei tehdä, jos se ei samalla ole asiakkaita kiinnostavaa. Eli se tulee aina ykkösenä, ellei siihen liity jotain vakavia mainehaittoja (jotka taas liittyvät lehden profiiliin, eli Hesari ei voi mässäillä samalla tavalla kuin vaikka Seiska)
Mutta jos antaa puolustavan sanansa ja äänensä aborttivauvoille, niin paskamyrskyllä ei ole rajaa.
Siinä on toisella puolella se äidin oikeus olla synnyttämättä. Siksi se on niin polarisoitunut aihe. Neitsyys ja lesbous ei haittaa ketään. Eikä miesvihakaan, jos sen pohjalta ei tee jotain pahaa.

Jos vastustat vauvojen murhaamista, ollaankin ihan eri tontilla.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5417
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:58
Wisti kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:52
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:09
Pattinero kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:47
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:33
Pattinero kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:24
Raspu kirjoitti: 22 Helmi 2024, 12:02 Minusta, lesbo neitsyt, joka ei löydä kumppania itselleen, ei ole normaali.
En minäkään homoja ns. normaaleina pidä. Mutta en pidä sitäkään normaalina, että pitää koko ajan olla kaivelemassa jotakin ihme juttuja toisista ihmisistä. Kumpi muuten olit koulussa, kiusaaja vai kiusattu? Kumpikin näkyy ihmisen toiminnassa myös aikuisiällä. Näistä nostoistasi voi päätellä kumpaa tahansa. Joko olet ollut jollakin tapaa kiusattu, tai sitten olet parantumaton kiusaaja ja ihmisten asioiden tonkija.
Ekalla luokalla mua kiusattiin.
Oli kaks tyttöä ja yks poika jotka välitunnilla aina kimpussa.
Se loppu kun nousin seisomaan ja vedin sitä jannua pataan. Lensi pari metriä kunnon tönäisystä selälleen.
Sen jälkeen on pari kertaa myöhemmin tullu sama eteen, mutta tajusin silloin että kukaan ei loppupelissä mahda mulle mitään jos laitan hanttiin. Toi oli käänteentekevä oivallus.

Olen joskus tyhmyyttäni myös tehnyt temppuja ja en ole ylpeä niistä. Vasta myöhemmin tajusin, että huono vitsi.
Kerran yläasteella ruokalassa istuessa sipaisin voiveitsellä pulskan pojan rekkamiehen hymyyn nokareen voita, kun aina oli perse paljaana. Jos tulisi tilaisuus niin pyytäisin anteeksi temppua nyt.

Minä lehtiartikkeleissa yleensä puutun ja alan ruotia näitä hehkuttamisia toiselta kantilta. Jos joku itsensä lehteen tunkee niin jotainhan se sillä hakee. Motiivit ei aina ole puhtoiset.
Niin, siis lehtijuttuja(kin) kirjoitellaan kaikenmaailman asioista ja ilmiöistä. Nuokin jutut voivat olla todella monelle jopa tärkeitä. Aloituksesi juttu on nimittäin tabun tasolla yhteiskunnassamme. Pitäisikö Raspun mielestä olla siis niin kuin Venäjällä, jossa media on valvottua ja sensuuri rehottaa? Eli, pitäisi kirjoitella juttuja jotka kelpaavat täkäläisille pikku putineille, joita on joka nurkassa.
Ihan ok että saa kirjoittaa kaikkea paskaa.
Minä voin sitten poimia ja nostaa palstalle moralisoitavaksi meidän kaikkien iloksi.
Kyllähän mädättäjät yrittää yhteiskunnassa kaikkensa että saataisiin aikaan moraalinen ja henkinen rappio.
Minulla on oikeus puhua sitä vastaan.
Katsot asiaksesi maalittaa sinulle täysin yhdentekevää ihmistä, joka kuuluu äärimmäisen pieneen vähemmistöön seksuaalisuutensa suhteen. Taistelet näin moraalista rappiota vastaan. Mädännäisyyttä sitten edustamme me, jotka sinua yritämme hiukan hillitä.
Et sinä onneksi aina ole yhtä jyrkkä mädännäisyyden vastustaja, vaan sallit sentään itsellesi homoseksuaaliset suhteet huorien kanssa.
Maalittaa?
En minä sen nimeä tuo esiin, enkä edes muista, tokko mainittiinkaan.
Miksi luulet että mamma päätti tulla lehdessä julkisesti ulisemaan?
Kirjoitetaan muotoon,” katsot asiaksesi sättiä” ja poistetaan maalittaminen.
Lehtijutut syntynevät monelta pohjalta, mutta yhteistyössä haastateltavan kanssa kuitenkin. Lehdet näyttävät ruikuttavan suorastaan jutun aiheita, pyytämällä kertomaan kokemuksiaan milloin mistäkin.
Jos pidät haastateltavan mielipiteistä, tuskin ihmettelet, että kuka hänet pyysi lehteen ulisemaan.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5417
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 14:00
Wisti kirjoitti: 23 Helmi 2024, 13:11
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:58
Wisti kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:52
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 12:09
Pattinero kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:47
Raspu kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:33
Pattinero kirjoitti: 23 Helmi 2024, 06:24
Raspu kirjoitti: 22 Helmi 2024, 12:02 Minusta, lesbo neitsyt, joka ei löydä kumppania itselleen, ei ole normaali.
En minäkään homoja ns. normaaleina pidä. Mutta en pidä sitäkään normaalina, että pitää koko ajan olla kaivelemassa jotakin ihme juttuja toisista ihmisistä. Kumpi muuten olit koulussa, kiusaaja vai kiusattu? Kumpikin näkyy ihmisen toiminnassa myös aikuisiällä. Näistä nostoistasi voi päätellä kumpaa tahansa. Joko olet ollut jollakin tapaa kiusattu, tai sitten olet parantumaton kiusaaja ja ihmisten asioiden tonkija.
Ekalla luokalla mua kiusattiin.
Oli kaks tyttöä ja yks poika jotka välitunnilla aina kimpussa.
Se loppu kun nousin seisomaan ja vedin sitä jannua pataan. Lensi pari metriä kunnon tönäisystä selälleen.
Sen jälkeen on pari kertaa myöhemmin tullu sama eteen, mutta tajusin silloin että kukaan ei loppupelissä mahda mulle mitään jos laitan hanttiin. Toi oli käänteentekevä oivallus.

Olen joskus tyhmyyttäni myös tehnyt temppuja ja en ole ylpeä niistä. Vasta myöhemmin tajusin, että huono vitsi.
Kerran yläasteella ruokalassa istuessa sipaisin voiveitsellä pulskan pojan rekkamiehen hymyyn nokareen voita, kun aina oli perse paljaana. Jos tulisi tilaisuus niin pyytäisin anteeksi temppua nyt.

Minä lehtiartikkeleissa yleensä puutun ja alan ruotia näitä hehkuttamisia toiselta kantilta. Jos joku itsensä lehteen tunkee niin jotainhan se sillä hakee. Motiivit ei aina ole puhtoiset.
Niin, siis lehtijuttuja(kin) kirjoitellaan kaikenmaailman asioista ja ilmiöistä. Nuokin jutut voivat olla todella monelle jopa tärkeitä. Aloituksesi juttu on nimittäin tabun tasolla yhteiskunnassamme. Pitäisikö Raspun mielestä olla siis niin kuin Venäjällä, jossa media on valvottua ja sensuuri rehottaa? Eli, pitäisi kirjoitella juttuja jotka kelpaavat täkäläisille pikku putineille, joita on joka nurkassa.
Ihan ok että saa kirjoittaa kaikkea paskaa.
Minä voin sitten poimia ja nostaa palstalle moralisoitavaksi meidän kaikkien iloksi.
Kyllähän mädättäjät yrittää yhteiskunnassa kaikkensa että saataisiin aikaan moraalinen ja henkinen rappio.
Minulla on oikeus puhua sitä vastaan.
Katsot asiaksesi maalittaa sinulle täysin yhdentekevää ihmistä, joka kuuluu äärimmäisen pieneen vähemmistöön seksuaalisuutensa suhteen. Taistelet näin moraalista rappiota vastaan. Mädännäisyyttä sitten edustamme me, jotka sinua yritämme hiukan hillitä.
Et sinä onneksi aina ole yhtä jyrkkä mädännäisyyden vastustaja, vaan sallit sentään itsellesi homoseksuaaliset suhteet huorien kanssa.
Maalittaa?
En minä sen nimeä tuo esiin, enkä edes muista, tokko mainittiinkaan.
Miksi luulet että mamma päätti tulla lehdessä julkisesti ulisemaan?
Kirjoitetaan muotoon,” katsot asiaksesi sättiä” ja poistetaan maalittaminen.
Lehtijutut syntynevät monelta pohjalta, mutta yhteistyössä haastateltavan kanssa kuitenkin. Lehdet näyttävät ruikuttavan suorastaan jutun aiheita, pyytämällä kertomaan kokemuksiaan milloin mistäkin.
Jos pidät haastateltavan mielipiteistä, tuskin ihmettelet, että kuka hänet pyysi lehteen ulisemaan.
Avasin keskustelun, koska ärsyttävä ulisija ja perusarvoiltaan omieni vastainen.
Sinä taas tykkäät vastustaa minua, ihan periaatteesta, ja itse asia on sivuseikka.
No ei aivan noinkaan. Kun kirjoitat neutraalista aiheesta, olen pitänyt kunnia-asiana, etten ala sinulle suuta soittamaan.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3777
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Toope »

Eikös normaaleinta ole olla tavishetero?
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5417
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Toope kirjoitti: 23 Helmi 2024, 19:00 Eikös normaaleinta ole olla tavishetero?
Ehdottomasti. Jatka siitä.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5417
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Normaalius on uhattuna. Jokainen ymmärtää, millainen uhka p e r h e a r v o i l l e on nainen, joka tuntee itsensä lesboksi, mutta jolla ei ole ollut seksuaalisuhteita miesten enempää kuin naistenkaan kanssa. Tämä on kuitenkin vain jäävuoren huippu.
Me voisimme tervehdyttää yhteiskuntaa osaltamme vähällä vaivalla. Voisimme perustaa tänne ”raporttiketjun”. Alkaisimme (jos emme jo ole alkaneet!) tarkkailla naapureitamme ja raporttoisimme omaan ketjuumme poikkeamista.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4929
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Toisaalta jos lesbous on ihan ok suuren yleisön mielestä, lesbo voi olla lesbo tai parisuhdetta karttava sinkku. Jos yleinen paine pakottaisi hetetosuhteeseen, olisiko se kenellekään hyvä? Ei sinakaan sille puolisolle, vai miten itse kokisit elämän naisen kanssa, jota mies ei nappaa, eikä yhyeiselo muutenkaan?

Ei nämä ole juttuja, joihin aletaan siksi, että voi.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4929
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Ertsu kirjoitti: 24 Helmi 2024, 08:58
MooM kirjoitti: 24 Helmi 2024, 08:51 Toisaalta jos lesbous on ihan ok suuren yleisön mielestä, lesbo voi olla lesbo tai parisuhdetta karttava sinkku. Jos yleinen paine pakottaisi hetetosuhteeseen, olisiko se kenellekään hyvä? Ei sinakaan sille puolisolle, vai miten itse kokisit elämän naisen kanssa, jota mies ei nappaa, eikä yhyeiselo muutenkaan?

Ei nämä ole juttuja, joihin aletaan siksi, että voi.
Kyllä joskus homot ja naishomot solmivat kulissiavioliittoja peittääkseen homoutensa. He tapaavat toisensa SETAn tapaamisissa.
Kuulostaa kavalalta.

Tiedän kyllä sekä irl että julkisuudesta ihmisiä, jotka ovat vasta aikuisena tajunneet tai myöntäneet itselleen olevansa homoseksuaaleja. Vanhemmilla kyllä saattoi olla puhtaasti kulissiliittojakin. Näissä myös puolisoiden kannalta olisi tod näk ollut parempi elää ns. mädätetyssä yhteiskunnassa, jossa homo voi olla homo ilman pelkoa sosiaalisista sanktioista.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4929
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Jätän siivoamisen tarpeen arvioinnin muille, kun olen itse tässä ollut mukana.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6205
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Jumalauta kakarat!

Tässä täytyy kohta alkaa mankua ylläpidolta massadeletointitoimintoja.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4314
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Neutroni kirjoitti: 24 Helmi 2024, 09:48 Jumalauta kakarat!

Tässä täytyy kohta alkaa mankua ylläpidolta massadeletointitoimintoja.
Olet kerrankin aivan oikeassa. Koko aihe on täysin kakaramainen. Siksi tämä pitäisi sulkea kokonaan, koska koko tulokulma otsikkoa myöden on totaalisen sekaisin.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Ertsu
Reactions:
Viestit: 956
Liittynyt: 08 Joulu 2022, 08:55

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Ertsu »

MooM kirjoitti: 24 Helmi 2024, 09:06 Kyllä joskus homot ja naishomot solmivat kulissiavioliittoja peittääkseen homoutensa. He tapaavat toisensa SETAn tapaamisissa.
Kuulostaa kavalalta.

Tiedän kyllä sekä irl että julkisuudesta ihmisiä, jotka ovat vasta aikuisena tajunneet tai myöntäneet itselleen olevansa homoseksuaaleja. Vanhemmilla kyllä saattoi olla puhtaasti kulissiliittojakin. Näissä myös puolisoiden kannalta olisi tod näk ollut parempi elää ns. mädätetyssä yhteiskunnassa, jossa homo voi olla homo ilman pelkoa sosiaalisista sanktioista.
[/quote]
Millä tavalla kavalalta? Ihmisten yksityisasioitahan ne ovat. Niitä kulissiliittoja on varmaankin ollut enemmän viime vuosituhannella, kun sitä homoutta piti peitellä.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: On normaalia olla lesbo, neitsyt, miesvihaaja?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Joku toimittaja sanoi, että myös politikoot kakkaa ja rakastelee, viitaten Sanna mariniin. Nämä onkin ollut viimeaikoina esillä enemipi kuin koirista nillittäminen.
Vastaa Viestiin