Sähköllä lentäminen !

Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:21 Onnistuisikohan sinulta tuo 8-tuntia ja 8-pinttiä edes akkumulaattorikoneella?
8 tuntia ei ole tarvetta 4 tuntia ja 280 km/t matkanoeus.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Susa kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:21 Onnistuisikohan sinulta tuo 8-tuntia ja 8-pinttiä edes akkumulaattorikoneella?
Tuo ei ole ihan helppo homma tehdä 8 tuntia lentävä RC-lennokki, joka kantaa 5 kilon hyötykuorman mutta mahtuu 25 kilon painorajaan. Ehkä joku purjekonetyyppinen juttu, joka hyödyntää nousevia ilmavirtoja voisi toimia. En suosittele aloittelijalle tai sille, jonka kokemukset ovat 40 vuoden takaa armaijan maalilennokkien lennätyksestä.
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7767
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Susa »

No olkoon 4-tuntia ja 4-pinttiä olutta.
Mutta ei se onnistu tuokaan Tuulipäältä.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Susa kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:30 No olkoon 4-tuntia ja 4-pinttiä olutta.
Mutta ei se onnistu tuokaan Tuulipäältä.
4 minuuttia ja kaljapullon korkki kuormana olisi hänelle sopivampi projekti. Mutta kaipa se senkin tyrisi kytkemällä akun johdot säätimen moottoriliittimiin väärin päin ja moottorin johdot akun liittimiin ja ruuvaisi sen keskeltä piirilevyä koneen runkoon kiinni huokealla M12x80 pultilla, jonka löysi tien pientareelta Hailuodon keikalla (ja joka oli pudonnut Volvosta edellisellä reissulla).
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:08
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:01
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:33
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:05
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 17:45
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 07:13 No mulla on mennyt 12 vuotta nyt tämän sähköleko ongelman kanssa...mutta nyt se on ratkaistu.
Mistä tiedät kun on vasta jonkinlainen hahmotelma paperilla. Tietysti lentäähän se kun taittelet siitä piirustuksesta paperilennokin. :D
Kyllä siitä on nyt paljon enemmän kuin hahmotelma paperilla.
Olet piirtänyt koneesta kuvan, mutta mitään muuta ei ole.
Ei vaan mulla on siitä lentävä malli...olen tehnyt niitä jo tusinan aiemmista...tämä on tarkkaa puuhaa.
Missä välissä olet ehtinyt lentävän mallin tekemään kun tänään vielä viimeistelit piirrustuksia?
Piirustukset tein aikaa sitten...eilen ja toissapäivänä.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:30 No olkoon 4-tuntia ja 4-pinttiä olutta.
Mutta ei se onnistu tuokaan Tuulipäältä.
Miksi olutta...tuohan kykenee kantamaan 1000 kilon pommin 1000 km päähän.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tuulispää kirjoitti: 28 Tammi 2024, 17:54 Kuinka moni olisi kiinnostunut olevaan osakas 8 paikkaisessa koneessa joka lentää ilmaan päästyään pelkällä aurinkoenergialla....ja akuilla jos ei paista...tai molemmilla riippuen tilanteesta ?
Kone oli hahmoteltu valmiiksi 28 mennessä.
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:22
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:09
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:03
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:02
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:00
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:53
Neutroni kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:45
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:03 Aivan varmasti on. Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään.
Joo, niin tietenkin. Siellä teillä kaikki on niin hienoa. Ei vaan minulle tullut ihan ensiksi vapaamuurarit mieleen rakennustarkastajista, joiden kanssa asioin itse rakennusvaiheessa. Ihan tavallisilta kunnan pikkuvirkamiehiltä ne näyttivät. Toki voi olla niinkin, että minulla on väärä käsitys vapaamuurareista vanhan rahaeliitin ketkuilukerhona, jonne pikkukaupunkien tusinavirkamiehillä ja liikemiesnousukkailla ei ole asiaa. Wannabet ovat rotareita tai lions-klubissa.
Tuulispään mukaan nuo rakennustarkastajiksi valitut oli naisia. Nainen ei voi olla vapaamuurari sillä valtavirran vapaamuurarius on mahdollista vain miehille, jotka uskovat yhteen Jumalaan.
En sanonut missään vaiheessa, että rakennustarkastajat ovat vapaamuurareita...lue uudestaan.
Sanoit. "Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään."
Niin...miten sä sen ymmärrät ?
Että sinulla on taas lähtenyt mielikuvitus laukalle.
No jo minä amiksen rakennuopin ex-opettaja ja 150 pientalon lupakuvakokemuksella kokemuksella...ja työkseni lämpöhäviöiden tasauslaskelmia tehneenä ja maailman huipputoimistoissa työskennelleenä en pääse edes haastatteluun niin aika selkeää on vetää johtopäätöksiä.

Sulla on muutaman vuosikymmenen vaje CV:ssä, siihen ei kannata merkitä aikaa jota olet käyttänyt lentsikoiden ja avaruusrakettien piirtelyyn, saati tuulimyllypuuhastelua.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:45
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:22
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:09
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:03
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:02
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:00
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:53
Neutroni kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:45
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:03 Aivan varmasti on. Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään.
Joo, niin tietenkin. Siellä teillä kaikki on niin hienoa. Ei vaan minulle tullut ihan ensiksi vapaamuurarit mieleen rakennustarkastajista, joiden kanssa asioin itse rakennusvaiheessa. Ihan tavallisilta kunnan pikkuvirkamiehiltä ne näyttivät. Toki voi olla niinkin, että minulla on väärä käsitys vapaamuurareista vanhan rahaeliitin ketkuilukerhona, jonne pikkukaupunkien tusinavirkamiehillä ja liikemiesnousukkailla ei ole asiaa. Wannabet ovat rotareita tai lions-klubissa.
Tuulispään mukaan nuo rakennustarkastajiksi valitut oli naisia. Nainen ei voi olla vapaamuurari sillä valtavirran vapaamuurarius on mahdollista vain miehille, jotka uskovat yhteen Jumalaan.
En sanonut missään vaiheessa, että rakennustarkastajat ovat vapaamuurareita...lue uudestaan.
Sanoit. "Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään."
Niin...miten sä sen ymmärrät ?
Että sinulla on taas lähtenyt mielikuvitus laukalle.
No jo minä amiksen rakennuopin ex-opettaja ja 150 pientalon lupakuvakokemuksella kokemuksella...ja työkseni lämpöhäviöiden tasauslaskelmia tehneenä ja maailman huipputoimistoissa työskennelleenä en pääse edes haastatteluun niin aika selkeää on vetää johtopäätöksiä.

Sulla on muutaman vuosikymmenen vaje CV:ssä, siihen ei kannata merkitä aikaa jota olet käyttänyt lentsikoiden ja avaruusrakettien piirtelyyn, saati tuulimyllypuuhastelua.
Olen piirtänyt vanhainkodinkin tänä aikana.
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:08
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:01
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:33
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:05
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 17:45
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 07:13 No mulla on mennyt 12 vuotta nyt tämän sähköleko ongelman kanssa...mutta nyt se on ratkaistu.
Mistä tiedät kun on vasta jonkinlainen hahmotelma paperilla. Tietysti lentäähän se kun taittelet siitä piirustuksesta paperilennokin. :D
Kyllä siitä on nyt paljon enemmän kuin hahmotelma paperilla.
Olet piirtänyt koneesta kuvan, mutta mitään muuta ei ole.
Ei vaan mulla on siitä lentävä malli...olen tehnyt niitä jo tusinan aiemmista...tämä on tarkkaa puuhaa.
Missä välissä olet ehtinyt lentävän mallin tekemään kun tänään vielä viimeistelit piirrustuksia?
Nää tuulispään mallit on niin nähty, puusta vuoleskeltu pikku malli, joka lentää muutaman metrin, pyrstö tai siipi edellä....
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:46 Olen piirtänyt vanhainkodinkin tänä aikana.
Tuo kuulostaa jo hyödylliseltä työltä.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3246
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:22
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:09
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:03
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:02
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:00
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:53
Neutroni kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:45
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 19:03 Aivan varmasti on. Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään.
Joo, niin tietenkin. Siellä teillä kaikki on niin hienoa. Ei vaan minulle tullut ihan ensiksi vapaamuurarit mieleen rakennustarkastajista, joiden kanssa asioin itse rakennusvaiheessa. Ihan tavallisilta kunnan pikkuvirkamiehiltä ne näyttivät. Toki voi olla niinkin, että minulla on väärä käsitys vapaamuurareista vanhan rahaeliitin ketkuilukerhona, jonne pikkukaupunkien tusinavirkamiehillä ja liikemiesnousukkailla ei ole asiaa. Wannabet ovat rotareita tai lions-klubissa.
Tuulispään mukaan nuo rakennustarkastajiksi valitut oli naisia. Nainen ei voi olla vapaamuurari sillä valtavirran vapaamuurarius on mahdollista vain miehille, jotka uskovat yhteen Jumalaan.
En sanonut missään vaiheessa, että rakennustarkastajat ovat vapaamuurareita...lue uudestaan.
Sanoit. "Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään."
Niin...miten sä sen ymmärrät ?
Että sinulla on taas lähtenyt mielikuvitus laukalle.
No jo minä amiksen rakennuopin ex-opettaja ja 150 pientalon lupakuvakokemuksella kokemuksella...ja työkseni lämpöhäviöiden tasauslaskelmia tehneenä ja maailman huipputoimistoissa työskennelleenä en pääse edes haastatteluun niin aika selkeää on vetää johtopäätöksiä.
Ehkä heillä oli taustietoa hakijoista. Tuohon toimeen valitun pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa eikä haukkua vesipäiksi eri mieltä olevia😄
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 21:41 Ehkä heillä oli taustietoa hakijoista. Tuohon toimeen valitun pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa eikä haukkua vesipäiksi eri mieltä olevia😄
Tuulispään tapainen nipottava besserwisser, jonka sosiaaliset taidot ovat karhukaisen luokkaa, rakennustarkastajana olisi näinä aikoina katastrofi jollekin Pohjois-Pohjanmaalaiselle pikkukunnalle. Ei sinne rakentaisi kukaan mitään ja jokainen kynnelle kykenevät ottaisi hatkat. Ja isompiin kaupunkeihin tuskin pääsee ilman kokemusta pikkupaikkakunnilta.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3109
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Mietin että jos laittaisi sen tuulimyllyn sinne lentokoneen katolle, niin meillä olisi ikiliikkuja?
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11069
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 31 Tammi 2024, 21:56
Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 21:41 Ehkä heillä oli taustietoa hakijoista. Tuohon toimeen valitun pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa eikä haukkua vesipäiksi eri mieltä olevia😄
Tuulispään tapainen nipottava besserwisser, jonka sosiaaliset taidot ovat karhukaisen luokkaa, rakennustarkastajana olisi näinä aikoina katastrofi jollekin Pohjois-Pohjanmaalaiselle pikkukunnalle. Ei sinne rakentaisi kukaan mitään ja jokainen kynnelle kykenevät ottaisi hatkat. Ja isompiin kaupunkeihin tuskin pääsee ilman kokemusta pikkupaikkakunnilta.
Olen poikkeuksellisen hyvä vuorovaikutustaidioissa siksi myyntiennätykset jämerällä ja asiakkaita arkkitehtina...silloin kun vielä rakennettiin....eri asia on suutasoittavat mulkut kuten sinä.
Vastaa Viestiin