Sähköllä lentäminen !

Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1481
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

:(
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:29
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:00
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 08:50
Susa kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:06 Kyllä Tuulipään pitäisi ensin suunnitella ja rakentaa jonkinlainen oikea lentokoneeksi sanottava laite, vaikkapa jokin ultrakevyt lentokone.
Että näkisi oikeasti miten hänen lentokoneensa oikeasti toimii vai toimiiko.
Aivan höpsismiä nämä nykyiset ns. suunnitelmat.
Sama tuossa tuulimyllyn suunnittelussa, jossa hommaa junnaa jossakin himskatin jalustassa, aivan kuin se olisi koko myllyn idea.
Ei elämä on liian lyhyt siihen...mulla on nyt mahdollisesti paljon merkittävämpi keksintö tässä koneessa kuin mitä on maailmanhistorian ensimmäinen toimiva VAWT. :roll:

:D
Ja tuosta lyhyestä elämästäsi olet jo tuhlannut liki 20 vuotta nettipalstoilla uhoamiseen, ja turhaan pikku puuhasteluun, ja sama meno vaan jatkuu edelleen.....
Sillä erolla, että nyt on valmista ja työtilat ja terveys palannut...ainkin päähän....yläpäähän.
Oletko nyt aivan varma, että yläpää on saatu kuntoon? Sehän on tähän asti näkynyt suuruusharhana ja narsismina. Yleensä nämä ovat elinikäisiä vaivoja, eikä niihin taida olla parannuskeinoa.. :(
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 30 Tammi 2024, 19:27 :(
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:29
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:00
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 08:50
Susa kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:06 Kyllä Tuulipään pitäisi ensin suunnitella ja rakentaa jonkinlainen oikea lentokoneeksi sanottava laite, vaikkapa jokin ultrakevyt lentokone.
Että näkisi oikeasti miten hänen lentokoneensa oikeasti toimii vai toimiiko.
Aivan höpsismiä nämä nykyiset ns. suunnitelmat.
Sama tuossa tuulimyllyn suunnittelussa, jossa hommaa junnaa jossakin himskatin jalustassa, aivan kuin se olisi koko myllyn idea.
Ei elämä on liian lyhyt siihen...mulla on nyt mahdollisesti paljon merkittävämpi keksintö tässä koneessa kuin mitä on maailmanhistorian ensimmäinen toimiva VAWT. :roll:

:D
Ja tuosta lyhyestä elämästäsi olet jo tuhlannut liki 20 vuotta nettipalstoilla uhoamiseen, ja turhaan pikku puuhasteluun, ja sama meno vaan jatkuu edelleen.....
Sillä erolla, että nyt on valmista ja työtilat ja terveys palannut...ainkin päähän....yläpäähän.
Oletko nyt aivan varma, että yläpää on saatu kuntoon? Sehän on tähän asti näkynyt suuruusharhana ja narsismina. Yleensä nämä ovat elinikäisiä vaivoja, eikä niihin taida olla parannuskeinoa.. :(
No mun tavoite on ollut tehdä ikäänkuin täydellinen sähkölentokone jo 2012 lähtien. Nyt alkaa olla valmista.....kaippa Wrightin veljeksilläkin oli sitten suuruusharha...koska yrittivät lentää vaikka sitä pidettiin täysin mahdottomana.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 30 Tammi 2024, 18:01
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 15:45 Tässä vaiheeessa siis paperilla on pelkällä aurinkoenergailla kykenemään lentävä leko...jossa on 8 matkustajaa ja muutamaksi tunniksi akkutehoa. Konseptin aloitin joskus 2012 tienoilla kun olin ensin suunnitellut stealth minihävittäjän Ilmavoimille. Siitäkin on lentävä malli.

Tuosta aurinkolekosta tein lentävän mallin jo 2015 mutta se oli liian monimutkainen ja kallis.
Kysyn miksi? Tuollainen 8 paikkainen aurinkokenno matkustajakone on täysin turha laite. Sen pitäisi olla iso, että siihen mahtuisi riittävä määrä aurinkokennoja ja sitten taas paino tulee vastaan. Jos joku tuollaisen pystyisi suunnittelemaan ja rakentamaan niin ei sille ostajaa löydy. Jos jollain on ylimääräistä rahaa kymmeniä miljoonia niin voisi palkata ryhmän tuollaista suunnittelemaan ja tekemään, mutta omiaan ei siitä ikinä saa takaisin.
No kennot voi jättää pois mutta on se range extender jokatapauksessa...tavoitteeni on lentää ensimmäisenä alle 3 tonnisella koneella atlantin yli sähköllä.

Hollannissa on kilpailija.

Markkinat olisivat massiiviset tälle...65 mrd kaikenkaikkiaan nyt...on tässä hieman kärkiväliä...mutta ei mitään poikkeuksellista.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hurel-Dubois_HD.31
Hurel_Dubois_HD31_F-WFKU_Coventry_19.06.54.jpg
Tuon aspect ratio on 20.2.

Mun suunnitelmasssa 26...ja se näyttää todella hyvältä.

Luomani materiaali mahdollistaa pitkät kestävät siivet.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 20:17 No kennot voi jättää pois mutta on se range extender jokatapauksessa...tavoitteeni on lentää ensimmäisenä alle 3 tonnisella koneella atlantin yli sähköllä.

Hollannissa on kilpailija.
Osaavatkohan ne siellä Hollannissa mitata sähköjärjestelmien tehoja?
Markkinat olisivat massiiviset tälle...65 mrd kaikenkaikkiaan nyt...
Kuinka monta konetta pitää myydä, ketkä niitä ostavat ja millaiseen käyttöön ne tulevat? Ei tuo liiketoimintasuunnitelma vaikuta sen uskottavammalta kuin sähkötehon päätteleminen hehkulampun kirkkaudesta.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 30 Tammi 2024, 20:53
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 20:17 No kennot voi jättää pois mutta on se range extender jokatapauksessa...tavoitteeni on lentää ensimmäisenä alle 3 tonnisella koneella atlantin yli sähköllä.

Hollannissa on kilpailija.
Osaavatkohan ne siellä Hollannissa mitata sähköjärjestelmien tehoja?
Markkinat olisivat massiiviset tälle...65 mrd kaikenkaikkiaan nyt...
Kuinka monta konetta pitää myydä, ketkä niitä ostavat ja millaiseen käyttöön ne tulevat? Ei tuo liiketoimintasuunnitelma vaikuta sen uskottavammalta kuin sähkötehon päätteleminen hehkulampun kirkkaudesta.
Jos haluat vastauksia ja Suomen nousuun...niin muuta tyyliäsi kakkakikkare.

Tämä on mielestäni jo kilpailija: https://www.greenbiz.com/article/first- ... ul-flights
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3109
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Tekisi melkein mieli hommata sähkökäyttöinen lennokki. Ei siis mikään tylsä drone vaan jonkin vanhan kaksitason mallilla tehty. Ei tee oikein mieli läträtä niillä polttomoottorien polttoaineilla, mutta tuollainen voisi mennä. :)
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1481
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 20:12
Kivikasvo kirjoitti: 30 Tammi 2024, 19:27 :(
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:29
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:00
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 08:50
Susa kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:06 Kyllä Tuulipään pitäisi ensin suunnitella ja rakentaa jonkinlainen oikea lentokoneeksi sanottava laite, vaikkapa jokin ultrakevyt lentokone.
Että näkisi oikeasti miten hänen lentokoneensa oikeasti toimii vai toimiiko.
Aivan höpsismiä nämä nykyiset ns. suunnitelmat.
Sama tuossa tuulimyllyn suunnittelussa, jossa hommaa junnaa jossakin himskatin jalustassa, aivan kuin se olisi koko myllyn idea.
Ei elämä on liian lyhyt siihen...mulla on nyt mahdollisesti paljon merkittävämpi keksintö tässä koneessa kuin mitä on maailmanhistorian ensimmäinen toimiva VAWT. :roll:

:D
Ja tuosta lyhyestä elämästäsi olet jo tuhlannut liki 20 vuotta nettipalstoilla uhoamiseen, ja turhaan pikku puuhasteluun, ja sama meno vaan jatkuu edelleen.....
Sillä erolla, että nyt on valmista ja työtilat ja terveys palannut...ainkin päähän....yläpäähän.
Oletko nyt aivan varma, että yläpää on saatu kuntoon? Sehän on tähän asti näkynyt suuruusharhana ja narsismina. Yleensä nämä ovat elinikäisiä vaivoja, eikä niihin taida olla parannuskeinoa.. :(
No mun tavoite on ollut tehdä ikäänkuin täydellinen sähkölentokone jo 2012 lähtien. Nyt alkaa olla valmista.....kaippa Wrightin veljeksilläkin oli sitten suuruusharha...koska yrittivät lentää vaikka sitä pidettiin täysin mahdottomana.
Tuo vertauksesi ontuu pahasti. Wrightin veljekset tekivät sen, mitä aikovatkin. Mutta sinä et ole saanut mitään valmiiksi. Esimerkkinä superluminaalinen avaruusalus puupotkurilla, kiertoratalinko, maailmanpelastustuulimylly, jne. Sinä haaveilet ja kehua retostelet tekeväsi kaikenlaisia ihmehärpättimiä, mutta mitään et saa valmiiksi. Esim. olet rakentanut parikymmentä vuotta ihmetuulimyllyäsi, mutta kaikki on vielä alkutekijöissään, eikä ihmeellisistä suoritusarvoista ole hajuakaan..
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Varaktori kirjoitti: 30 Tammi 2024, 21:07 Tekisi melkein mieli hommata sähkökäyttöinen lennokki. Ei siis mikään tylsä drone vaan jonkin vanhan kaksitason mallilla tehty. Ei tee oikein mieli läträtä niillä polttomoottorien polttoaineilla, mutta tuollainen voisi mennä. :)
Juu ne ovat vallan mainioita.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 31 Tammi 2024, 05:43
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 20:12
Kivikasvo kirjoitti: 30 Tammi 2024, 19:27 :(
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:29
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 30 Tammi 2024, 09:00
Tuulispää kirjoitti: 30 Tammi 2024, 08:50
Susa kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:06 Kyllä Tuulipään pitäisi ensin suunnitella ja rakentaa jonkinlainen oikea lentokoneeksi sanottava laite, vaikkapa jokin ultrakevyt lentokone.
Että näkisi oikeasti miten hänen lentokoneensa oikeasti toimii vai toimiiko.
Aivan höpsismiä nämä nykyiset ns. suunnitelmat.
Sama tuossa tuulimyllyn suunnittelussa, jossa hommaa junnaa jossakin himskatin jalustassa, aivan kuin se olisi koko myllyn idea.
Ei elämä on liian lyhyt siihen...mulla on nyt mahdollisesti paljon merkittävämpi keksintö tässä koneessa kuin mitä on maailmanhistorian ensimmäinen toimiva VAWT. :roll:

:D
Ja tuosta lyhyestä elämästäsi olet jo tuhlannut liki 20 vuotta nettipalstoilla uhoamiseen, ja turhaan pikku puuhasteluun, ja sama meno vaan jatkuu edelleen.....
Sillä erolla, että nyt on valmista ja työtilat ja terveys palannut...ainkin päähän....yläpäähän.
Oletko nyt aivan varma, että yläpää on saatu kuntoon? Sehän on tähän asti näkynyt suuruusharhana ja narsismina. Yleensä nämä ovat elinikäisiä vaivoja, eikä niihin taida olla parannuskeinoa.. :(
No mun tavoite on ollut tehdä ikäänkuin täydellinen sähkölentokone jo 2012 lähtien. Nyt alkaa olla valmista.....kaippa Wrightin veljeksilläkin oli sitten suuruusharha...koska yrittivät lentää vaikka sitä pidettiin täysin mahdottomana.
Tuo vertauksesi ontuu pahasti. Wrightin veljekset tekivät sen, mitä aikovatkin. Mutta sinä et ole saanut mitään valmiiksi. Esimerkkinä superluminaalinen avaruusalus puupotkurilla, kiertoratalinko, maailmanpelastustuulimylly, jne. Sinä haaveilet ja kehua retostelet tekeväsi kaikenlaisia ihmehärpättimiä, mutta mitään et saa valmiiksi. Esim. olet rakentanut parikymmentä vuotta ihmetuulimyllyäsi, mutta kaikki on vielä alkutekijöissään, eikä ihmeellisistä suoritusarvoista ole hajuakaan..
On mulla jo viides toimiva myllyproto tulossa. Huomattavasti lyhyemmässä ajassa kuin mitä Wrightit tekivät 5 ekaa mallia.

Wrightit tekivät 6ssa vuodessa viis mallia mutta meni 8 vuotta ennenkuin pääsivät moottorilla ilmaan. Eli tämä kehitysvaihe kesti 14 vuotta.

https://www.wright-brothers.org/Informa ... planes.htm

No mulla on mennyt 12 vuotta nyt tämän sähköleko ongelman kanssa...mutta nyt se on ratkaistu.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:16 Tuulispäältä puuttuu rahat ja kyvyt koneen rakenteiden suunnitteluun ja tekemiseen. Jos saisi jonkun tekeleen valmiiksi niin ei sillä kukaan uskaltaisi lentää😀
Joo olen kovasti hakenut töitä...nyt olen pullahtanut jo kahdesti rtakennustarkastajan viran haussa. 2017 valmistunut tyttönen valiitiin tähänkin virkaan kuten edelliseen...tosin siihen tuli kokeneempi tyttönen.

Ilmeisesti olen liian kokenut ja osaava...se pelottaa muita rakennustarkastajia.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3246
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 13:43
Tonttu kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:16 Tuulispäältä puuttuu rahat ja kyvyt koneen rakenteiden suunnitteluun ja tekemiseen. Jos saisi jonkun tekeleen valmiiksi niin ei sillä kukaan uskaltaisi lentää😀
Joo olen kovasti hakenut töitä...nyt olen pullahtanut jo kahdesti rtakennustarkastajan viran haussa. 2017 valmistunut tyttönen valiitiin tähänkin virkaan kuten edelliseen...tosin siihen tuli kokeneempi tyttönen.

Ilmeisesti olen liian kokenut ja osaava...se pelottaa muita rakennustarkastajia.
Ilmeisesti sinulla ei ole pätevyyttä rakennustarkastajaksi.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3246
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 07:13 No mulla on mennyt 12 vuotta nyt tämän sähköleko ongelman kanssa...mutta nyt se on ratkaistu.
Mistä tiedät kun on vasta jonkinlainen hahmotelma paperilla. Tietysti lentäähän se kun taittelet siitä piirustuksesta paperilennokin. :D
rasputtelija
Reactions:
Viestit: 95
Liittynyt: 28 Tammi 2024, 11:58

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja rasputtelija »

Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 07:13 Wrightit tekivät 6ssa vuodessa viis mallia mutta meni 8 vuotta ennenkuin pääsivät moottorilla ilmaan. Eli tämä kehitysvaihe kesti 14 vuotta.

https://www.wright-brothers.org/Informa ... planes.htm

No mulla on mennyt 12 vuotta nyt tämän sähköleko ongelman kanssa...mutta nyt se on ratkaistu.
En nyt silleen hirveästi lähtisi vertailemaan noihin? Nimittäin heillä ei ollut mitään mallia käytettävissään. Paitsi linnut ja leijat ja lennokit. Ei ollut tiedossa minkäänlaista kuvaa siitä, millaisen siiven pitäisi olla, millainen potkuri, ohjaussiivekkeet, moottoriteho, paino joka voidaan nostaa jne jne. Kaikki piti tyhjästä keksiä ja kokeilla. Ja vielä sen ajan koneistus moottori jne tekniikalla. Nykyisin löytyy tietoa ja malleja ja neuvoja yms yms pilvin pimein. Jos vain osaisi niitä käyttää hyväkseen.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 31 Tammi 2024, 15:07
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 13:43
Tonttu kirjoitti: 29 Tammi 2024, 22:16 Tuulispäältä puuttuu rahat ja kyvyt koneen rakenteiden suunnitteluun ja tekemiseen. Jos saisi jonkun tekeleen valmiiksi niin ei sillä kukaan uskaltaisi lentää😀
Joo olen kovasti hakenut töitä...nyt olen pullahtanut jo kahdesti rtakennustarkastajan viran haussa. 2017 valmistunut tyttönen valiitiin tähänkin virkaan kuten edelliseen...tosin siihen tuli kokeneempi tyttönen.

Ilmeisesti olen liian kokenut ja osaava...se pelottaa muita rakennustarkastajia.
Ilmeisesti sinulla ei ole pätevyyttä rakennustarkastajaksi.

Aivan varmasti on. Nämä on vapaamuurareita joiden työntekijöitä kierrätetään.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11067
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköllä lentäminen !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

rasputtelija kirjoitti: 31 Tammi 2024, 17:56
Tuulispää kirjoitti: 31 Tammi 2024, 07:13 Wrightit tekivät 6ssa vuodessa viis mallia mutta meni 8 vuotta ennenkuin pääsivät moottorilla ilmaan. Eli tämä kehitysvaihe kesti 14 vuotta.

https://www.wright-brothers.org/Informa ... planes.htm

No mulla on mennyt 12 vuotta nyt tämän sähköleko ongelman kanssa...mutta nyt se on ratkaistu.
En nyt silleen hirveästi lähtisi vertailemaan noihin? Nimittäin heillä ei ollut mitään mallia käytettävissään. Paitsi linnut ja leijat ja lennokit. Ei ollut tiedossa minkäänlaista kuvaa siitä, millaisen siiven pitäisi olla, millainen potkuri, ohjaussiivekkeet, moottoriteho, paino joka voidaan nostaa jne jne. Kaikki piti tyhjästä keksiä ja kokeilla. Ja vielä sen ajan koneistus moottori jne tekniikalla. Nykyisin löytyy tietoa ja malleja ja neuvoja yms yms pilvin pimein. Jos vain osaisi niitä käyttää hyväkseen.
Aivan samat mallit niillä on kuin muillakin....ei uusien asioiden luomisessa mitään malleja ole...kaikki pitää aina keksiä. Toki on malleja...lokki, haukka, kotka.....jne.
Vastaa Viestiin