Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Onko taipuvaisuutta nörttiyteen? Saa esittää omia nörtti-projekteja
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Sain laskun kuntosalin käytöstä paikalliselta Parkinsson yhdistykseltä. Lasku oli PDF-muodossa.
Menin OP:n verkkopankkiin maksamaan laskua ja kopioin saajan tilinumeron laskusta ja pastetin sen maksupohjaan. Sitten kopioin viitenumeron ja pastetin sen maksupohjaan ja siihen ilmaantui numero, joka ei ollut viitenumero, jonka olin kopioinut pdf-laskusta (tarkistin tämän useampaan kertaan, sillä epäilin nähneeni väärin).
Miksi copy-paste epäonnistui?
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7905
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Luullakseni pdf kopioinnissa tapahtuu muunnos kuvasta numeroksi. Onko ihan eri numero vai yksi numero väärin?

Itse laitan joskus pdf laskun näkyviin ipadin näytölle ja puhelimella luen viivakoodin pankin sovelluksella. Yhtä helppoa kuin copy-paste.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7905
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Hesarin laskussa tulee virtuaaliviivakoodi jonka voi kopioida sähköpostista pankin sovellukseen.

Ei taida millään pankilla olla sovelluksessa toimintaa joka hakisi tallennetusta laskun kuvasta viivakoodin laskuun? Ja voisihan tiedon hakea myös pdf dokumentista.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4911
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Lyde19 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 11:58 Hesarin laskussa tulee virtuaaliviivakoodi jonka voi kopioida sähköpostista pankin sovellukseen.

Ei taida millään pankilla olla sovelluksessa toimintaa joka hakisi tallennetusta laskun kuvasta viivakoodin laskuun? Ja voisihan tiedon hakea myös pdf dokumentista.
Ei mun tietääkseni, olen itsekin kaivannut tollasta.

Tätä käytin yhteen aikaan, se muodostaa viivakoodista sen saman numerosarjan kuin mikä virtuaaliviivakoodissa on.
https://online-barcode-reader.inliteresearch.com/
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4911
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos pdf on OCR:llä luettu, eli skannattu/tulostettu kuvana ja sitten luettu tekstimuotoon, voi leikepöydälle kopioitua ihan muuta kuin mitä ruudulla näkyy. Ruudulla näkyy kuva ja leikepöydälle menee data joka ei ole lainkaan näkyvissä.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Lyde19 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 10:43 Luullakseni pdf kopioinnissa tapahtuu muunnos kuvasta numeroksi. Onko ihan eri numero vai yksi numero väärin?

Itse laitan joskus pdf laskun näkyviin ipadin näytölle ja puhelimella luen viivakoodin pankin sovelluksella. Yhtä helppoa kuin copy-paste.
Laskussa ei ollut viivakoodia.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7905
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Copy-paste, miten tämä on mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

KultaKikkare kirjoitti: 14 Joulu 2022, 15:23
Lyde19 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 11:58 Hesarin laskussa tulee virtuaaliviivakoodi jonka voi kopioida sähköpostista pankin sovellukseen.

Ei taida millään pankilla olla sovelluksessa toimintaa joka hakisi tallennetusta laskun kuvasta viivakoodin laskuun? Ja voisihan tiedon hakea myös pdf dokumentista.
Ei mun tietääkseni, olen itsekin kaivannut tollasta.

Tätä käytin yhteen aikaan, se muodostaa viivakoodista sen saman numerosarjan kuin mikä virtuaaliviivakoodissa on.
https://online-barcode-reader.inliteresearch.com/
Tuo onkin näppärä. Valokuvana lähetetystä laskusta voi lukaista koodin ja laittaa pankin maksuksi.
Vastaa Viestiin