Lakkoileva tyäväenluokka !

Susa
Reactions:
Viestit: 7892
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:48 Eli sun mielestä lakkoilu on kivaa ja suotavaa ?
Sanoisin laillista, joillekin tarpeellista.
Eipä nuo jo olleet ja tuo tulevakaan kovin paljon ainakaan minun elämääni vaikuta.
Miten Tuulipään kohdalla?
Oletko jäänyt jollain tapaa näiden lakkojen uhriksi?
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11331
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:51
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:48 Eli sun mielestä lakkoilu on kivaa ja suotavaa ?
Sanoisin laillista, joillekin tarpeellista.
Eipä nuo jo olleet ja tuo tulevakaan kovin paljon ainakaan minun elämääni vaikuta.
Miten Tuulipään kohdalla?
Oletko jäänyt jollain tapaa näiden lakkojen uhriksi?
Niin...eihän arkkitehdit ole missään liitossa....yrittäjillä ei ole edes lellit maksettuna.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3166
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:45 Miksi täällä puhutaan nykyään niin paljon toisten ihmisten ampumisesta ja tappamisesta? 🙁

Aseita omistavana kukkahattusetänä, pahoitan mieleni tällaisen keskustelukulttuurin kehittymisestä. Kun tietää miten vaarallisista leluista aseiden kohdalla on kyse.
Lisäksi sarkasmi on joskus vaikeaa erottaa nettikeskusteluissa.

Ei kivaa 👎
Jätä sellaiset viestit lukematta jos herran herkkä hipiä ei niitä kestä. Täällä voi laittaa estolistalle niin ei edes vahingossa osu silmiin.
Susa
Reactions:
Viestit: 7892
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:53 Niin...eihän arkkitehdit ole missään liitossa....yrittäjillä ei ole edes lellit maksettuna.
Tarkoitin, oletko kärsinyt jollakin tapaa muiden lakkoilusta?

Kyllä monetkin arkkitehdit kuuluvat liittoon.
https://www.jaseneksi.fi/kuka_voi_liitt ... fa.32.html

Sinä varmaan et, koska sinulla ei ole työpaikkaa.
Olisitko kelvollinen liiton jäseneksi?
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11331
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:59
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:53 Niin...eihän arkkitehdit ole missään liitossa....yrittäjillä ei ole edes lellit maksettuna.
Tarkoitin, oletko kärsinyt jollakin tapaa muiden lakkoilusta?

Kyllä monetkin arkkitehdit kuuluvat liittoon.
https://www.jaseneksi.fi/kuka_voi_liitt ... fa.32.html

Sinä varmaan et, koska sinulla ei ole työpaikkaa.
Olisitko kelvollinen liiton jäseneksi?
Arkkitehtiliitto ei maksa mitään korvauksia kenellekään.
Susa
Reactions:
Viestit: 7892
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:00 Arkkitehtiliitto ei maksa mitään korvauksia kenellekään.
Ei kukaan niin ole väittänytkään. Liiton sivuilla kehoitetaankin liittymään erikseen työttömyyskassaan.

Mutta, oletko kärsinyt jollakin tapaa muiden lakkoilusta?
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3166
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Itse työväenluokkaan kuuluvana en ole koskaan kuulunut liittoon. Joskus aina miettinyt, että pitäisikö liittyä. Ne meinaan lakkoavustukset on monesti parempia kuin palkka, niin siinähän saattaisi tienata. Jos liityisi aina kun on lakkoja edessä ja lähtisi pois kun on seesteisempää aikaa.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4446
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Ahneus on kuolemansynti, ilmenipä se missä tahansa, herroissa tai narreissa.
Minun mielestä noin.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3166
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Goswell kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:13 Ahneus on kuolemansynti, ilmenipä se missä tahansa, herroissa tai narreissa.
No siitä voi sitten murehtia tuonpuoleisessa oliko synti vaiko ei. Tässä ajassa ahneet perii maan.
Susa
Reactions:
Viestit: 7892
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Varaktori kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:04 Itse työväenluokkaan kuuluvana en ole koskaan kuulunut liittoon.
Sinä olet Kokoomuslaisten ja Persujen toivelapsi. :D
Olen monesti ihmetellyt miksi jotkut matalapalkkaisen lowtech-alan duunarit eivät liity omaan ammattiliittoonsa.
Liittohan on heidän asianajajansa ja jonkinlainen turva työnantajien liittoja vastaan.
Työnantajat toivovat kovasti, että työntekijät eivät olisi liittojen jäseniä, vaan liittyisivät pelkkien työttömyyskassojen jäseniksi.
Useissa valistuneissa ammateissakin, joissa ansiot ovat hyvät ja työpaikka suhteellisen varma, järjestäytymisaste on aikamoisen korkea.
Sehän on liittojen toiminnan edellytys, jos siivestäjien osuus kasvaa isoksi, liitto tulee lakkaamaan olemasta.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3166
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Susa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:16
Varaktori kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:04 Itse työväenluokkaan kuuluvana en ole koskaan kuulunut liittoon.
Sinä olet Kokoomuslaisten ja Persujen toivelapsi. :D
Olen monesti ihmetellyt miksi jotkut matalapalkkaisen lowtech-alan duunarit eivät liity omaan ammattiliittoonsa.
Liittohan on heidän asianajajansa ja jonkinlainen turva työnantajien liittoja vastaan.
Työnantajat toivovat kovasti, että työntekijät eivät olisi liittojen jäseniä, vaan liittyisivät pelkkien työttömyyskassojen jäseniksi.
Useissa valistuneissa ammateissakin, joissa ansiot ovat hyvät ja työpaikka suhteellisen varma, järjestäytymisaste on aikamoisen korkea.
Sehän on liittojen toiminnan edellytys, jos siivestäjien osuus kasvaa isoksi, liitto tulee lakkaamaan olemasta.
No jos tässä yli 30 vuotta on selvinnyt työelämässä ilman liittoa niin mahtaako enää kannattaa liittyä?
Susa
Reactions:
Viestit: 7892
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Varaktori kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:21 No jos tässä yli 30 vuotta on selvinnyt työelämässä ilman liittoa niin mahtaako enää kannattaa liittyä?
En tiedä ammattiasi, mutta todennäköisesti ammattiliitto on ajanut sinunkin asiaasi, vaikka oletkin ollut toisten "siivestäjä".
Vai oletko ollut sellaisessa harvinaisessa ammatissa, jossa olet itse sopinut kaikki työehtosopimuksesi yksityiskohdatkin?
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3166
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Susa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:28
Varaktori kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:21 No jos tässä yli 30 vuotta on selvinnyt työelämässä ilman liittoa niin mahtaako enää kannattaa liittyä?
En tiedä ammattiasi, mutta todennäköisesti ammattiliitto on ajanut sinunkin asiaasi, vaikka oletkin ollut toisten "siivestäjä".
Vai oletko ollut sellaisessa harvinaisessa ammatissa, jossa olet itse sopinut kaikki työehtosopimuksesi yksityiskohdatkin?
No ei tämä nyt niin harvinainen ammatti liene ja aika vapaasti olen kyllä saanut työsopimuksien yksityiskohdat sopia. Ei niissä kyllä muistini mukaan ole koskaan mitään isompaa muutostarvetta ollut.
Susa
Reactions:
Viestit: 7892
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Varaktori kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:32 No ei tämä nyt niin harvinainen ammatti liene ja aika vapaasti olen kyllä saanut työsopimuksien yksityiskohdat sopia. Ei niissä kyllä muistini mukaan ole koskaan mitään isompaa muutostarvetta ollut.
Kuuluvatko muut saman ammatin työntekijät suurimmalta osalta ammattiliittoon?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6205
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lakkoileva tyäväenluokka !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:45 Miksi täällä puhutaan nykyään niin paljon toisten ihmisten ampumisesta ja tappamisesta? 🙁
Varmaan siksi, että ihmiset alkavat jotenkin käsittää ja hyväksyä sen välttämättömän pahan, että rappiolla oleva yhteiskunta suistuu pian aseelliseen mellakointiin ja sotimiseen. Kellään ei ole ideoita sen estämiseksi ja jokainen tuudittautuu luulemaan, että kun ammutaan eri mieltä olevat ennen kuin he ehitvät ampua takaisin, hyvä maailma palaa. Ja herrat käyttävät sitä tietenkin hyväkseen omia pelejä pelatessaan.
Ei kivaa 👎
Ei todellakaan ole. Mutta se on tämän typerän apinan lajinomaista käyttäytymistä. Kai sitä pitäisi olla tyytyväisempi, että ehti elää parhaan osan elämää hyvään kasvun ja rauhan aikaan, mutta lasten puolesta harmittaa. Ja tietysti romahduksen kokeminen on ahdistavaa.
Vastaa Viestiin