Onko sosialidemokratia natsismia ?

Onko sosialidemokratia piilotettua natsismia ?

1.on
3
43%
2.ei
4
57%
 
Ääniä yhteensä: 7

Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4976
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Onko sosialidemokratia natsismia ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

rasputtelija kirjoitti: 04 Helmi 2024, 13:10
KultaKikkare kirjoitti: 04 Helmi 2024, 11:59Vanhustenhuollon kustannuksia leikataan 75%, tästä edespäin julkinen vanhustenhuolto kohdennetaan ainoastaan köyhiin vanhuksiin joilla ei ole lähiomaisia. Lähiomaiset ovat velvoitettuja huolehtimaan sukunsa vanhuksista joko tarvittaessa rahoittamalla hoidon yksityisessä hoivakodissa tai huolehtimalla heistä itse.
Tässä on muutamiakin ongelmakohtia? Monellakaan ei ole sellaisia tiloja, että voisivat ottaa edelliset sukupolvet luokseen asumaan. Toisekseen tuo joko hoitaa itse tai maksamalla niin johtaa ongelmaan. Aika iso palkka pitää olla, että pystyy maksamaan hoidon muualla samalla kun itsekin pitäisi elää. Jotta voisi ottaa luokseen, pitää jäädä pois töistä. Ja omaishoitajien avustuksethan lakkautetaan myös. Toivottavasti taloudessa on kaksi työssäkäyvää, jos toisen pitää jäädä pois töistä. Tietysti jos nyt jo on ollut siinä ja siinä tuleeko yhden palkalla toimeen niin tilanne ei ainakaan helpotu kun toisen palkka jää pois ja tulee lisää ruokittavia.

Ja jotenkin tästä kalskahtaa ajatus, että naisten pitää huolehtia lapset ja vanhukset?
Siinä on monia ongelmakohtia. Mut ahtaaksi käyviä asuntoja suurempi ongelma, ainakin mun mielestä on se, jos vanhukset jää oman onnensa nojaan.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4976
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Onko sosialidemokratia natsismia ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Yksi vaihtoehto on että hoitohenkilökunta työskentelee käytännössä ilman palkkaa, sillä tavoin vältytään siltä että ihmiset joutuisivat itse huolehtimaan läheisestä vanhuksistaan.

Mut en pidä tota realistisena.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4976
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Onko sosialidemokratia natsismia ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

rasputtelija kirjoitti: 04 Helmi 2024, 13:10 Ja jotenkin tästä kalskahtaa ajatus, että naisten pitää huolehtia lapset ja vanhukset?
Tämä on kyllä ihan sun oma ajatuksesi. Mutta jos ajatellaan tilanne jossa molemmat vanhemmat ovat tuossa tilanteessa niin onnellisessa asemassa, että heillä on työpaikka, ei ole mikään ongelma ostaa päivähoidon palvelua.

Jos taas jomman kumman palkka on niin huono ettei sillä helposti kuittaa päivähoitoa, ei tietenkään ole taloudellisesti järkevää käydä töissä kun omaa lasta hoitamalla saa suuremman taloudellisen hyödyn.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Vastaa Viestiin