Tili poisto

Tässä ohjeita / niksejä palstan toimintoihin liittyen
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Deimos kirjoitti: 18 Tammi 2023, 00:51
Punkero kirjoitti: 18 Tammi 2023, 00:40 Masennus poistuu jälleen kun aikaa hieman kuluu, liity seuraan keskustelemaan ja lopeta murjottaminen.
Täytyy ihan kysyä???? Kun olen asiassa ammatilainen niin miksi kuuntelisin mopon neuvoja? Kaikki on kiinni mielen hallinasta? Vapaaehtoisesti halusin skitsoaffektiiviseksi? Tiedätkö ylipäätänsä yhtään mitään mielen sairauksista?
"Skitsoaffektiivinen häiriö on psykiatrian alaan kuuluva diagnoosi. Se kuvaa psyykkistä häiriötä, jossa saman sairausjakson aikana ilmenee merkittävien mielialahäiriön oireiden lisäksi samanaikaisesti tai lyhyen ajanjakson sisällä skitsofrenialle ominaisia psykoottisia oireita.[1] Skitsoaffektiivinen häiriö vaikuttaa sekä yksilön tietokykyjen että tunteiden tasolla. Sille ovat tyypillisiä kuuloharhat, harvemmin näköharhat, vainoharhaisuus, ajatusharhat tai puheen ja ajattelun järjestäytymättömyys, jotka aiheuttavat merkittäviä häiriöitä sosiaalisissa ja ammatillisissa suhteissa.
Perimä, kehityksen varhaisvaiheet, hermoston kehitys, tunne-elämän kehitys ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat skitsoaffektiivisen häiriön puhkeamiseen. Jotkin huumeet tai lääkeaineet voivat aiheuttaa oireita tai vaikeuttaa niitä. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsoaff ... 4iri%C3%B6

Sinä varmasti olet paras asiantuntija sairauteesi liittyen ja kiinnostaisi tietää minkälaista se on. Mitä siinä ajattelee kun huomaa että psykoosi on tulossa, tai miten muuten sairaus vaikuttaa elämään?
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7057
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Punkero kirjoitti: 18 Tammi 2023, 01:44
Deimos kirjoitti: 18 Tammi 2023, 00:51
Punkero kirjoitti: 18 Tammi 2023, 00:40 Masennus poistuu jälleen kun aikaa hieman kuluu, liity seuraan keskustelemaan ja lopeta murjottaminen.
Täytyy ihan kysyä???? Kun olen asiassa ammatilainen niin miksi kuuntelisin mopon neuvoja? Kaikki on kiinni mielen hallinasta? Vapaaehtoisesti halusin skitsoaffektiiviseksi? Tiedätkö ylipäätänsä yhtään mitään mielen sairauksista?
"Skitsoaffektiivinen häiriö on psykiatrian alaan kuuluva diagnoosi. Se kuvaa psyykkistä häiriötä, jossa saman sairausjakson aikana ilmenee merkittävien mielialahäiriön oireiden lisäksi samanaikaisesti tai lyhyen ajanjakson sisällä skitsofrenialle ominaisia psykoottisia oireita.[1] Skitsoaffektiivinen häiriö vaikuttaa sekä yksilön tietokykyjen että tunteiden tasolla. Sille ovat tyypillisiä kuuloharhat, harvemmin näköharhat, vainoharhaisuus, ajatusharhat tai puheen ja ajattelun järjestäytymättömyys, jotka aiheuttavat merkittäviä häiriöitä sosiaalisissa ja ammatillisissa suhteissa.
Perimä, kehityksen varhaisvaiheet, hermoston kehitys, tunne-elämän kehitys ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat skitsoaffektiivisen häiriön puhkeamiseen. Jotkin huumeet tai lääkeaineet voivat aiheuttaa oireita tai vaikeuttaa niitä. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsoaff ... 4iri%C3%B6

Sinä varmasti olet paras asiantuntija sairauteesi liittyen ja kiinnostaisi tietää minkälaista se on. Mitä siinä ajattelee kun huomaa että psykoosi on tulossa, tai miten muuten sairaus vaikuttaa elämään?
Taisin juuri huomauttaa itsensä objektiivisesta arvioinnista??? Miten mahdotonta se on?? Olen erittäin hyvä hämäämään hoitohenkilökuntaa. Itselläni on aina hienoinen epäilys missä mennään mutta ei 100% varmuutta. Ajattele ilmaa jota hengität, et mieti sitä. Sama juttu. En osaa sanoa vaikka olisin psykoosissa tällä hetkellä. Siitä vihjeenä on se että polttelen siltoja joka puolella, satutan ihmisiä joista välitän ja en välitä seurauksista. Se on psykoosin merkki joten luultavasti olen psykoosissa.

Koko elämän määrittelee sairaus ja yksin sairaus. Ikävä kyllä. Ei ole minua ilman sairautta ja sairautta ilman minua. En pyytänyt tätä mutta kun muistelen historiaani niin jo lapsuus määritteli tämän. Ja itse ajoin itseni tähän tahalteen, en vain tiennyt sitä kuin vasta sairastuttuani. Nämä ovat helvetin itsekeskeisiä sairauksia ja kaikki pyöriin vain ja ainoastaan oman itsesi ympärilläsi, ikävä kyllä. Kyllä olen empaattinen (Liiaksikin), helvetin älykäs ja kaikkea muuta mitä se lääkäri mainitsi päivystyksessä.

Oma arvioni on että olen psykoosissa tällä hetkellä ja vahvassa sellaisessa. Mutta tarpeen tullen hämään koko hoitohenkilökunnan uskomaan muuta. Se taito minulla on ja se on parhaita taitojani.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7057
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Se tuho mitä olen viime viikkoina ja tänään tehnyt ihmissuhteilleni on anteeksiantamatonta. En oikein ymmärrä sitä itsekkään. Ajan kaikki läheiseni pois luotani ja tahalteen. Satutan ihmisiä ja löydän jokaisesta ne "Soft spotit" ja käytän niitä häikäilemättä hyväkseni. Siinä olen äärettömän taitava. Jos haluan loukata jotakuta niin tiedän täsmälleen mitä tehdä. Meillä on kaksi universumia: Toinen on tuolla "Ulkona" ja toinen "Sisällä". Piilotajunta edustaa jäävuoren alaosaa. 1/9 on päällä ja loput pinnan alla.

Kuulin huhuja viime kesän sienitripistä. Kaikki ei mennytkään niin kuin luulin. Mutta luulen että taikasienet ehkäisivät joka syksyisen masennuksen. Ihminen on maailman epäluotettavin kapistus...
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2417
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Deimos, hyvä että olet takaisin ja takaisin palstalla. Ei tämä palsta vielä erinomainen ole, mutta hyvää työtä palstan rakentajat tehneet ja tekninen toteutus lyhyessä ajassa ehdottomasti parempi, kuin tiede.fi vuosien aikana. Sisällön laatu mielestäni myös, ainakin parempi, kuin aiemmassa. Aika tietysti näyttää minkä tästä teemme.

Elämän tilanteesi kuulostaa hankalalta, mutta toivottavasti edes menettelee ja jaksat eteenpäin.

Monesti keskusteluissa on harmittanut, että kun ihminen avautuu tilanteestaan, niin vastauksena on, että älä ole allapäin, piristy, ota itseäsi niskasta kiinni äläkä murjota.
Selvästi huomaa, että ihmiset ei ymmärrä, että kyseessä on sairaus. Ei mielentila, oma valinta eikä itse aiheutettu tila. Eivät he pahaa tai ilkeilyä tarkoita, eivät vaan ymmärrä.

Kun sanot, että:
"Oma arvioni on että olen psykoosissa tällä hetkellä ja vahvassa sellaisessa. Mutta tarpeen tullen hämään koko hoitohenkilökunnan uskomaan muuta. Se taito minulla on ja se on parhaita taitojani",
Niin en epäile, etteikö näin olisi, mutta miksi hoitohenkilökunta pitäisi saada uskomaan jotain muuta, kuin mikä tilanne oikeasti on?
Onko se hoitoympäristö semmoinen, että siitä ympäristöstä täytyy päästä pois.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7057
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Seppo kirjoitti: 18 Tammi 2023, 02:55 Eipä tuo psykoosilta vaikuta.

Narcissism is characterized by grandiosity, pride, egotism, and a lack of empathy.[10]
Machiavellianism is characterized by manipulation and exploitation of others, an absence of morality, unemotional callousness, and a higher level of self-interest.[11]
Psychopathy is characterized by continuous antisocial behavior, impulsivity, selfishness, callous and unemotional traits (CU),[12] and remorselessness.[13]
https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad
Kykyni empatiaan on liian iso, jos jokin ihminen ihmissuhteissani on se viimeinen se olen minä. Kaikki muut etusijalla etuineen. Ehkäpä siksi ilman naista koska kiltit miehet eivät menesty parisuhdemarkkinoilla. Olen epäillyt itseäni narsistiksi ja isäni todennäköisesti on. Siksi pyrin piirteestä eroon koska elämä ei pyöri vain itsensä ympärillä. Ihan oikeasti on muitakin.

Kannattaa huomioida että mielen sairaudet pyörivät lähinnä oman itsensä ympärillä ja ovat siten helvetin itsekkäitä. Mutta asetan aina kaikki muut edelleni elämässäni. Minä tulen viimeisenä. Ja se on sairasta jos mikä, en siis pidä puoliani koskaan. Uhriutumista kuten jussipussi sanoi? Varmaankin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

https://tietosuoja.fi/mika-on-henkilotieto

Esimerkkejä henkilötiedoista:

nimi
kotiosoite
sähköpostiosoite, kuten etunimi.sukunimi@yritys.com
puhelinnumero
henkilökortin numero
auton rekisterinumero
paikannustiedot (esim. matkapuhelimen paikannustiedot)
IP-osoite
potilastiedot
lemmikin eläinlääkäritiedot
isoisoisovanhempien perinnöllisiä sairauksia koskevat tiedot.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7057
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tuo on jännä juttu. Pikku A oli taas viisi yötä luonani ennenkuin lähti viimein poikaystävälleen. Tilaisuus tehdä vaikka mitä mutta en tee? Miksi? Moraali ja etiikka joita muilla ei näköjään ole. Miksi olen niin suoraselkäinen ja en käytä tilaisuuksia hyväkseni kunnon opportunistin tapaan. Naiset ovat tehty vain pantavaksi kuten valtaosa ajattelee. Koska hän on skitso myös ja valehteli ettei muka kuule enää ääniä. Jäi kiinni jo tokana päivänä, en viitsinyt vain sanoa. Tottakai huomasin jo ekana päivänä kun hän pääsi P1:ltä että kuulee edelleen ääniä. Varmuus tuli muutama päivä sitten kun tivasin vastausta. Halusi pois osastolta joten valehteli.

Ja kaikille jotka eivät tiedä... Näistä sairauksista ei parannuta vaan opitaan tulemaan toimeen niiden kanssa. Parannannuskeinoa ei ole vaan tila on pysyvä. Sitä en ole hennonnut vielä sanoa pikku A:lle, elää pilvilinnoissa joissa parannutaan, kouluttaudutaan ja saadaa töitä. Todellisuus vain on aika raaka. Eikä varsinkaan pikku A:n oireilla ole mitään toivoa paremmasta eikä varsinkaan tuolla motivaatiolla.

Tänään verikokeisiin, bissee menee. En ota kiristyssidettä koska en tarvitse, suonet pullottaa kunnon nistin tapaan joten raakana verikokeet otetaan. Myös hoitsu tulee joten täytyy teeskennellä selvää tai sitten vain sanon ettei asiaa tänne tänää. BTW... lava olutta sitten meni, kuten tavallista. Ja antabus???? V... Mikä vitsi.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10941
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Minälaisia ääniä hän kuulee ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10941
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Minä kuulen yläkerrasta poraamisen ääniä....kattokin on tullut alas jo parista paikkaa.
20230118_091502.jpg
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Deimos kirjoitti: 18 Tammi 2023, 06:04 Näistä sairauksista ei parannuta vaan opitaan tulemaan toimeen niiden kanssa. Parannannuskeinoa ei ole vaan tila on pysyvä. Sitä en ole hennonnut vielä sanoa pikku A:lle, elää pilvilinnoissa joissa parannutaan, kouluttaudutaan ja saadaa töitä.
Toivottavasti et sano Aalle, ettei skitsofreniasta voi parantua, koska se ei ole totta. Toivoa paremmasta olisi hyvä olla, se vähentää masentumista ja itsemurhariskiä.
Aika tärkeetä psykoosista toipuessa ja muutenkin olisi päihteettömyys.
Psykoosi voi olla lievä tai todellisuudentaju puuttua kokonaan, sinun viesteistä ei voi päätellä minkäänlaista psykoosia.
Sairaalasta pääsyn jälkeen voi kuulla vielä ääniä, ne yleensä loppuvat parin viikon sisällä jos ottaa määrätyt lääkkeet.
Masennuksesi ja vitutuksesi voi johtua enemmän elämäntilanteesta kuin sairaudesta tällä hetkellä.

"Vaikka skitsofrenia on usein vuosia ja joidenkin kohdalla vuosikymmeniä kestävä sairaus, eri tutkimusten mukaan ehkä 5–20 % sairastuneista paranee täysin oireettomiksi. Tehtyjen seurantatutkimusten valossa 40–70 % sairastuneista toipuu vuosien myötä elämäänsä tyytyväisinä ja kärsii vain lievistä oireista. Huomattava osa vakavastikin sairastuneista kykenee säilyttämään työkykynsä.
Sairauden vakavasta luonteesta kertoo kuitenkin se, että 20–40 %:lla se jatkuu eriasteisen vakavasti oireilevana vuosikausia ja -kymmeniä. Iän myötä skitsofrenialle tyypilliset harhaluulot ja aistiharhat usein lievittyvät, kun taas erilaiset puutos- ja neuropsykologiset oireet saattavat lisääntyä."
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00148
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Tuulispää kirjoitti: 18 Tammi 2023, 09:20 Minä kuulen yläkerrasta poraamisen ääniä....kattokin on tullut alas jo parista paikkaa.

20230118_091502.jpg
Kiinalaiset vakoilijat yrittävät kuvata tähystyskameralla keksintöihisi liittyviä salaisuuksia?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10941
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Punkero kirjoitti: 18 Tammi 2023, 10:26
Tuulispää kirjoitti: 18 Tammi 2023, 09:20 Minä kuulen yläkerrasta poraamisen ääniä....kattokin on tullut alas jo parista paikkaa.

20230118_091502.jpg
Kiinalaiset vakoilijat yrittävät kuvata tähystyskameralla keksintöihisi liittyviä salaisuuksia?
Kiinalaiset sain harhautettua Yritystakomolla pitämällä eri kompenentteja piiloissa kun tein POC mallia.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4911
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Deimos kirjoitti: 18 Tammi 2023, 01:13 Ja psykologia on pehmeitä tieteitä, humanistinen eli ei yhtään mitään.
Pehmeitä päitä hoidetaan pehmeillä tieteillä. :)
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7057
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tuulispää kirjoitti: 18 Tammi 2023, 09:20 Minälaisia ääniä hän kuulee ?
Sekavaa meteliä, haukkumista (Ihmiset haukkuvat häntä), mollaamista jne... Pääsääntöisesti negatiivisia ääniä. Toisin kuin minulla oli niin ei ole keskustelukumppania äänissä. Mikä lie syy? Äly tai sen puute? Kaikki on omasta itsestäsi, sisältäsi eli piilotajunnasta. Mitään ylimääräistä ei muuta ole. Olemme polttopisteessä. Ulkona on toinen universumi, oma kosmoksemme. Toinen varmasti yhtä laaja on sisällämme päässä, piilotajunta.

Oli minullakin negatiivisia ääniä. Mutta myös positiivisia. Yritin ohjata häntä hallitsemaan ääniä. Minulla on kirja Marius Rommelta (Oli siinä toinenkin kirjoittaja) "Moniääniset". Ohjasin hänet myös lukemaan Moniäänisten tuki ry:n kotisivuja joissa on ohjeita kuin tulla toimeen äänien kanssa. Ei ottanut tulta alleen. Voin näyttää oven muta hän on se jonka pitää kulkea siitä lävitse. Mutta jos ei ole lukenut elämänsä aikana ainuttakaan kirjaa niin ei hänellä ole kykyä eikä sen puoleen älyäkään ratkoa ongelmia. Skitsofrenia tiputtaa ÄO:ta 5-10 pinnaa. Minulla oli kapasiteettia josta leikata ja silti kykenen vielä vaikka mihin. Kun se sitten leikataan jostain 90-100 niin tulos on tuo joka tytössä näkyy.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7057
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Olen myös huomannut että minun on parempi olla yksin. Ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja ei ensimmäistäkään. Taas pelkkää tuhoa eiilinen ja tämä päivä. En tule yksinkertaisesti toimeen yhdenkään ihmisen kanssa ja silti hakkaan päätäni siihen kuuluisaan Karjalan petäjään. Odotan viikon enkä ota yhteyttä keneekään. Paitsi palsta. Kaikki ihmissuhteet tuhottu. Toisaalta hoitajani ilmaisi asian näin: Odotan ihmisistä samaa kuin itsestäni ja kun en sitä koskaan kohtaa niin pettymykseni purkautuu silmittömänä raivona koko ihmiskuntaa kohtaan.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin