Tili poisto

Tässä ohjeita / niksejä palstan toimintoihin liittyen
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Olen myös huomannut että minun on parempi olla yksin. Ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja ei ensimmäistäkään. Taas pelkkää tuhoa eiilinen ja tämä päivä. En tule yksinkertaisesti toimeen yhdenkään ihmisen kanssa ja silti hakkaan päätäni siihen kuuluisaan Karjalan petäjään. Odotan viikon enkä ota yhteyttä keneekään. Paitsi palsta. Kaikki ihmissuhteet tuhottu. Toisaalta hoitajani ilmaisi asian näin: Odotan ihmisistä samaa kuin itsestäni ja kun en sitä koskaan kohtaa niin pettymykseni purkautuu silmittömänä raivona koko ihmiskuntaa kohtaan.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Se vielä että junan raiteet ovat nyt sadan metrin päässä. Aikaisemmin harkinta-aikaa oli pari kilometriä. Niin impulsiivinen ihminen kuin olen niin en tiedä onko tämä paikka paras paikka asua.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Why »

Deimos:
"Odotan ihmisistä samaa kuin itsestäni ja kun en sitä koskaan kohtaa niin pettymykseni purkautuu silmittömänä raivona koko ihmiskuntaa kohtaan."

Onko sulla sellaisia alitajuisia pelkoja/tunteita minkä kohtaamista välttelet ja välttämisestä seuraa ahdistusta ym välttämisoireita?
Jos näin on niin pelot pitäisi turvallisessa ympäristössä pikku hiljaa kohdata (siedätys).
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Punkero kirjoitti: 18 Tammi 2023, 10:23
Deimos kirjoitti: 18 Tammi 2023, 06:04 Näistä sairauksista ei parannuta vaan opitaan tulemaan toimeen niiden kanssa. Parannannuskeinoa ei ole vaan tila on pysyvä. Sitä en ole hennonnut vielä sanoa pikku A:lle, elää pilvilinnoissa joissa parannutaan, kouluttaudutaan ja saadaa töitä.
Toivottavasti et sano Aalle, ettei skitsofreniasta voi parantua, koska se ei ole totta. Toivoa paremmasta olisi hyvä olla, se vähentää masentumista ja itsemurhariskiä.
Aika tärkeetä psykoosista toipuessa ja muutenkin olisi päihteettömyys.
Psykoosi voi olla lievä tai todellisuudentaju puuttua kokonaan, sinun viesteistä ei voi päätellä minkäänlaista psykoosia.
Sairaalasta pääsyn jälkeen voi kuulla vielä ääniä, ne yleensä loppuvat parin viikon sisällä jos ottaa määrätyt lääkkeet.
Masennuksesi ja vitutuksesi voi johtua enemmän elämäntilanteesta kuin sairaudesta tällä hetkellä.

"Vaikka skitsofrenia on usein vuosia ja joidenkin kohdalla vuosikymmeniä kestävä sairaus, eri tutkimusten mukaan ehkä 5–20 % sairastuneista paranee täysin oireettomiksi. Tehtyjen seurantatutkimusten valossa 40–70 % sairastuneista toipuu vuosien myötä elämäänsä tyytyväisinä ja kärsii vain lievistä oireista. Huomattava osa vakavastikin sairastuneista kykenee säilyttämään työkykynsä.
Sairauden vakavasta luonteesta kertoo kuitenkin se, että 20–40 %:lla se jatkuu eriasteisen vakavasti oireilevana vuosikausia ja -kymmeniä. Iän myötä skitsofrenialle tyypilliset harhaluulot ja aistiharhat usein lievittyvät, kun taas erilaiset puutos- ja neuropsykologiset oireet saattavat lisääntyä."
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00148
Valheessa on siis parempi elää kuin todellisuudessa? En ymmärrä näkemystäsi. Terminaalivaiheessa olevalle syöpäpotilaallekin pitäisi syöttää puppua että kyllä sä paranet? Lainaus jostain mistä en muista: "Psyykoosissa oleva ihminen voi olla täysin läsnä, artikuloida täysin selkeästi, olla asioissa pilkun tarkka sekä täysin, jopa sairaaloisen realistinen.".

Juu, työkykyiseksi. Enpä ole kelvannut kenellekään. Ammatiopiston sähkötekniikan priimus ja palkittiin sipendillä. Todistus lähes virheetön. Vai on Suomessa työvoimapula? Joo, olen saanut orjatyötä ilman palkaa tai tehnyt töitä muutaman euron tuntipalkalla. Sama pätee kaikkiin mielenterveyskuntoutujiin, lailistettua orjatyövoimaa ja Suomessa ei muka orjuutta tunneta? Koska työnantajien vaatimukset ovat täysin utopistisia (Sellaista työntekijää ei ole koko universumissa) ei ole ihme ettei työvoimaa löydy. Työnantajat haluavat koulutettua työvoimaa ilmaiseksi ja panostamatta centtiäkään siihen. Sitten palkkioksi saat osa-aika työtä jolla ei elä. Suomi on jakaantunut eliittiin ja kurjallistoon jolla ei ole mitään toivoa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Aslakki
Reactions:
Viestit: 226
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 00:39
Paikkakunta: Jänkhä
Viesti:

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Aslakki »

banghead.gif
banghead.gif (904 Tavua) Katsottu 781 kertaa
Just do it!
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Why kirjoitti: 18 Tammi 2023, 14:50 Deimos:
"Odotan ihmisistä samaa kuin itsestäni ja kun en sitä koskaan kohtaa niin pettymykseni purkautuu silmittömänä raivona koko ihmiskuntaa kohtaan."

Onko sulla sellaisia alitajuisia pelkoja/tunteita minkä kohtaamista välttelet ja välttämisestä seuraa ahdistusta ym välttämisoireita?
Jos näin on niin pelot pitäisi turvallisessa ympäristössä pikku hiljaa kohdata (siedätys).
Ei pelkoja paitsi korkean paikan, ja siihen en varmasti itseäni itsetuhoisena siedätä. Tunteita? Välillä ei ole tunteita ollenkaan. Jos on jokin tunne niin pohjaton viha ihmiskuntaa ja itseäni kohtaan. Omalla kohdallani en näe oikeutusta elämälleni. Täällä ei ole yhtään mitään minulle.

Asiaa ei varmaan auta että vedin eilen lavan Rainbowta. Nyt kummatkin lonkat ovat onneksi paskana jotan tuli tasapaino, kummatkin yhtä kipeät. Joten laahustan kämpässä ja ulkona röökillä. Tässä mielentilassa en edes yritä tupakkalakkoa. Velkaa on tullut mukavasti 30 000 euroa josta tänä vuonna 15 000 euroa. En ole huolissani.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Why »

Tuntuuko sinusta että oot alitajuisten tunteiden vietävissä?

Mitä mieltä asiantuntijat ovat kohdallasi, auttaako pitkäaikainen terapia? Miten psyykelääkkeet, jos sellaiset on niin kuuria ei tietenkään saa katkaista vaikka oireet väistyisikin.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Puolessa välissä lavaa heitn pikku A:n ulos. Sanoin että aika lähteä. Kolmeen päivään vaihdoimme muutman sanan ainoastaan. Välillä hän nauroi (Äänet sanovat juttuja, tai vittuilevat hänelle). Tukiasunnon avaimen hän jätti tänne ja ties mitä, no, ainakin lääkkeensä. En tiedä missä hän on, ei aavistustakaan.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Why kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:01 Tuntuuko sinusta että oot alitajuisten tunteiden vietävissä?

Mitä mieltä asiantuntijat ovat kohdallasi, auttaako pitkäaikainen terapia? Miten psyykelääkkeet, jos sellaiset on niin kuuria ei tietenkään saa katkaista vaikka oireet väistyisikin.
Piilotaujuinen (Alitajuinen) on sellainen asia jota ei voi havaita itse joten en tiedä. Taidan jo kolmannen kerran toistaa että itsensä objektiivinen analysointi on kertakaikkiaan mahdotonta. Tunnistan negatiiviset piirteeni hyvin. Jo vuosikausia olen luvannut parantaa tapani, tuloksetta. Lääkitykset nyt lähinnä ovat suuri vitsi ja täyttä lottoarvontaa. Skitsoaffektiiviseen syön siis kahta lääkettä. Peratsin skitsofreniaan ja Deprakine bipolaariseen. Masennukseen menee useampaa lääkettä ja yksi niistä aiheuttaa maniaa sivuoireena. Syön maanisuuteen lääkettä ja toinen lääke aiheuttaa maanisuutta.

Terapeutin pitää olla älykkäämpi kuin potilaan. Joten se rajaa aika joukon terapeutteja ulos. Ja en usko terapiaan. Saan onneksi sieniä ehkä lähiaikoina. Asiat kuitenkin tapahtuvat tarkoituksella (Fatalismi mutta ei uskonnollinen). Törmäsin röökillä ulkona mustaan kaveriin kukkakimppu kädessä. Oli tullut kiittämään pelastajaansa tähän rakennukseen. Oli ammuttu kaksi kertaa vatsaan ja kun yritettiin ampua päähän niin ase jumiutui. Olin helvetin epäluuloinen. Mutta lopuksi kävi niin että kun oli vienyt kukat pelastajalleen niin kun pyysin häntä omaan asuntooni niin hän sitten tuli. Hörpittiin kaljatölkit ja vaihdettiin puhelinnumerot.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Why »

Deimos:
"Terapeutin pitää olla älykkäämpi kuin potilaan. Joten se rajaa aika joukon terapeutteja ulos"

Itse olen ajatellut että terapia on enemmän tunteiden kohtaamista kuin älyllistä vääntöä. Mutta oivalluskykyä terapeutilta vaaditaan.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Nimimerkille Why: Voi olla että olen piilotajuisten tunteiden vietävissä. Lisäksi luultavasti tukahdutan aika joukon tunteitani. Perimmälään taidan "Tietää" raivoni syyn ja sen miksi olen yksin. Raspu sanoi että mielenterveyspotilaille pitäisi hommata kortti prostituoiduille vaikka joka viikko. Ja luulen että Raspulla oli pointti tuossa. Moraalini ja etiikkani sotii taas täysin asiaa vastaan. Freud ei ole täysin väärässä. Libidolla on suuri merkitys ihmisen elämässä. Ja siihen kuuluu läheisyys. Seksi ei ole kaikki kaikessa mutta ihan kiva "Side dish". Epätoivo ei ole se paras "Parfyymi" vaan todella tehokas karkotin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Why kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:18 Deimos:
"Terapeutin pitää olla älykkäämpi kuin potilaan. Joten se rajaa aika joukon terapeutteja ulos"

Itse olen ajatellut että terapia on enemmän tunteiden kohtaamista kuin älyllistä vääntöä. Mutta oivalluskykyä terapeutilta vaaditaan.
Terapeutti on "Kätilö", hän antaa sinulle ne "Avaimet" ja ohjaa sinua oivaltamaan. Valmiita vastauksia ei terapeutllta tule tai sitten on väärässä ammatissa. Nyt ymmärsit täysin väärin minut. Kyse ei ole älyllisestä mittelöstä. Mutta jos teraputin ÄO on 110 ja potilaan 135 niin kyllä se on silloin terapoitava joka alkaa analysoimaan terapeuttia. Psykiatrit ja lääkärit tunnen läpikotaisin ja heidän keinovalikoimansa. Ne on kaikki kokeiltu. Kävin väännön Mastodontissa erään kanssa joka kehui terapiaa. Annoin aika tiukkaa palautetta hänelle. Mutta kirjoitin lopuksi että myös itse harkitsen kokeilemista.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Tili poi sto

Viesti Kirjoittaja Why »

Silloin kun tukahdutat tunteesi niin se johtaa korvaaviin oireisiin. Tunteet on kuin puro että jos sen patoaa niin pian kuohuu yli.
Korvaavat oireet voi olla raivoa, kehollisia vaivoja, masennusta..
Jos voisit kohdata pelottavatkin tunteesi, sillä olisi tervehdyttävä vaikutus. Korvaavien tunteiden tunteminen (tunteiden alitajuinen pidättely) ei paranna mitään.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7020
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kuinkahan ikuinen tämä banni on? Siis täysiä oikeuksia ei ole koska en näe etusivua ja varmaan muutakin olennaista puuttuu. No ihan sama mulle... En välitä paskaakaan.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4877
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Tili poisto

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Deimos kirjoitti: 18 Tammi 2023, 16:32 Kuinkahan ikuinen tämä banni on? Siis täysiä oikeuksia ei ole koska en näe etusivua ja varmaan muutakin olennaista puuttuu. No ihan sama mulle... En välitä paskaakaan.
Ei sulla mitään bänniä ole. Et näe etusivua? Tuleeko joku virheilmoitus vai mitä?
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Vastaa Viestiin