Ilmanlaatu vaalitilaisuudessa

SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Ilmanlaatu vaalitilaisuudessa

Viesti Kirjoittaja SHT »

Olin eilen kauppakeskus Hansassa Pekka Haaviston kampanjatilaisuudessa. Hansan aula on kahden kerroksen korkeudelle yhtenäistä tilaa. Paikka oli tupaten täynnä. Jouduin odottamaan tilaisuuden alkua puolisen tuntia seisten ja koska minulla on matala verenpaine, minua alkoi huimata. Eräs nainen antoi minun istua rollaattorinsa penkillä ja pystyin seuraamaan tilaisuutta.
Tilaisuuden lopulla minua alkoi kuitenkin uudestaan huimata,vaikka istuin. Epäilin syyksi hiilidioksidia, jota oli varmaan tullut ilmaan ihmispaljoudesta. Siispä lähdin ulos ja raikkaassa ilmassa huimaus loppui.
Serkkuni sanoi, ettei hiilidioksidi voi olla syy, koska avointa tilaa oli kahden kerroksen korkeudelta. Onko näin?
Itse olen aiemmin esittänyt, että permikauden puut (pitkä paksu varsi ja sen latvassa viuhkamainen levästö) kasvattivat lehdet sille korkeudelle, missä oli yhteyttämiselle sopiva hiilidioksidi-happi suhde.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11076
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Ilmanlaatu vaalitilaisuudessa

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Syy saattoi olla myös väentungoksessa väkisinkin kohoava lämpötila.

Noin yleisemmin voisi todeta, että monesti noissa tilaisuuksissa on myös kyseenalainen paloturvallisuus, koska kauppakeskuksissa ei yleensä pakkaannu ihmisjoukkoja samaan pisteesen. Ellei sitten ole jaossa ilmaisia ämpäreitä.
Vastaa Viestiin