Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Tunnetko kaikkeuden avaruudellisen metrisen laajenemisen?

1. käsitän avaruuden laajenevan kiihtyvästi
4
33%
2. tunnustan avaruuden laajenevan, muttei aina kiihtyvästi
2
17%
3. en tiedä metrisestä laajenemisesta mitään
3
25%
4. avaruus laajenee ja gravitaatio voi sitä hidastaa - ilmeisesti gravitaatio heikkeneekin ajan oloon, eikä hidasta riittävästi niin laajeneminen kiihtyy
2
17%
5. avaruus laajenee aineskertymiin syntyvien painetilojen mahdollistamiseksi ja tasapainottamiseksi - ilmeisesti paineet aineksissa ovat kasvaneet ja laajeneminen kiihtynyt
1
8%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Eusa kirjoitti: 16 Helmi 2024, 09:38
Deimos kirjoitti: 16 Helmi 2024, 08:17
Eusa kirjoitti: 16 Helmi 2024, 03:26 Lähinnä punasiirtymästä tiedetään mikä vierekkäin näkyvistä galakseista on kauimpana.

Jos galakseja riitäisi mahaan pattiin, olisi taivas tiiviin kirkas.
Piikittely noteerattu.
Noteeranneeko varsinainen kohde OlliS? Hänhän yhtä aikaa epäilee, että aina vain kauempana esiintyy galakseja, mutta ei hyväksy, että etäisyyksiä voisi päätellä punasiirtymästä. :D
Ei noteeraa. Mutta kyllä sinä luultavasti hoksasit mihin viittaan. Se oli huono päivä minulle. Jos taas et tiedä mitä höpisen niin sitten ei mitään.

Seurataan sitten Ollin gramofonin neulan kiertelyä samalla uralla. Äärettömyyksiin. Ollin elämä vain taitaa olla rajallinen. Kuten meidänkin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 16 Helmi 2024, 09:17 Ei tuohonkaan taas tarvi muuta vastata kuin että olemme eri mieltä. Ja minä suhtaudun tieteessä Jumalaan tieteellisesti, Idiot ja asdf minuun leimaamistarkoituksella, epätieteelisesti. Kaikki mitä sanon on väärin, koska uskallan uhmata majesteettia, BB teoriaa ja uskon Jumalaan, mikä on vastoin ainoaa oikeaa tiedettä, ateismia.
Jumalaan ei voi suhtautua tieteellisesti, eli valehtelet taas. Ateismi taas ei yritäkään olla tiedettä.
OlliS
Reactions:
Viestit: 11249
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Taas muka valehtelin. Apua!
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 09:43 Taas muka valehtelin. Apua!
Miten muka ET valehdellut?
OlliS
Reactions:
Viestit: 11249
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja OlliS »

En valehdellut yhtään mitään. Väitetään vaan propagandistisesti.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 12:15 En valehdellut yhtään mitään. Väitetään vaan propagandistisesti.
Eikös tuo ole juuri klassinen defenssimekanismi? Tiedätkö mikä defenssi on? Joskus "Todellisuus" on oman mielenterveyden kannalta helppo sivuuttaa. Silloin turvaudutaan defenssimekanismeihin. Ja varmasti myös minä. Sen puoleen en ole poikkeus.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 12:15 En valehdellut yhtään mitään. Väitetään vaan propagandistisesti.
Väitit, että suhtaudut jumalaan tieteellisesti. Se ON VALHE, koska jumalaan ei voi suhtautua tieteelisesti. Jumala ei tarjoa tieteelle minkäänlaista tarttumapintaa.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3583
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 09:43 Taas muka valehtelin. Apua!
Sitä sinä todella tarvitsisit, mutta tällä palstalla sitä ei ole tarjolla. Olen jo ennenkin kertonut, mihin ottaa yhteyttä. Porin Psykososiaalisen tuen yksikkö, ajanvaraus, tiedustelut ja neuvonta maanantaista perjantaihin kello 12.00-13.30, puhelin 044 701 3509. Kannattaa ottaa yhteyttä jo maanantaina.
Deciphered from crop circles.
OlliS
Reactions:
Viestit: 11249
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Toinen syytös, että olen mielisairas. Jos sinä haluat hoitoa, voin antaa puh. myös.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 11249
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Olin siellä just tänään suljetulla osastolla kylässä. Kukaan ei ajatellukaan että juuri minun pitäisi sinne jäädä.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Fizikisto
Reactions:
Viestit: 791
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 23:29

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja Fizikisto »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 15:40 Olin siellä just tänään suljetulla osastolla kylässä. Kukaan ei ajatellukaan että juuri minun pitäisi sinne jäädä.
Kysyitkö myös siitä narsismista? Et ole vieläkään myöntänyt olleesi väärässä siellä toisessa ketjussa, vaikka se oli pitkän väännön lopputulema. Et pysty myöntämään erhettä.
OlliS
Reactions:
Viestit: 11249
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Fizikisto kirjoitti: 17 Helmi 2024, 16:02
OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 15:40 Olin siellä just tänään suljetulla osastolla kylässä. Kukaan ei ajatellukaan että juuri minun pitäisi sinne jäädä.
Kysyitkö myös siitä narsismista? Et ole vieläkään myöntänyt olleesi väärässä siellä toisessa ketjussa, vaikka se oli pitkän väännön lopputulema. Et pysty myöntämään erhettä.
Kuka siellä mitään minulta kysyy, normaali ihminen normaalilla käynnillä. Lopettakaa jo vihdoin minusta puhuminen! Kyse on argumenteistä. Onko BB hyvä teoria kaikkeudesta vai huono? Onko kaikkeus ikuinen ja ääretön vai alkava ja laajeneva? Kumpaan havainnot ja järki viittaavat? Mikä on paras teoria kaikkeudesta ja sen osauniversumeista?

Mikä on huonoin?

BB!

Se on mahdoton ja älytön, ja silti tiedeyhteisön enemmistö kannattaa sitä edelleen v 2024.

Jotain vikaa on tieteessä. Ja kehtaavat minua haukkua, joka tässä se normaali järjen ääni olen, ja huippukoulutettu juuri täsmälleen tähän asiaan.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Fizikisto
Reactions:
Viestit: 791
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 23:29

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja Fizikisto »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 21:21
Fizikisto kirjoitti: 17 Helmi 2024, 16:02
OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 15:40 Olin siellä just tänään suljetulla osastolla kylässä. Kukaan ei ajatellukaan että juuri minun pitäisi sinne jäädä.
Kysyitkö myös siitä narsismista? Et ole vieläkään myöntänyt olleesi väärässä siellä toisessa ketjussa, vaikka se oli pitkän väännön lopputulema. Et pysty myöntämään erhettä.
Kuka siellä mitään minulta kysyy, normaali ihminen normaalilla käynnillä. Lopettakaa jo vihdoin minusta puhuminen! Kyse on argumenteistä. Onko BB hyvä teoria kaikkeudesta vai huono? Onko kaikkeus ikuinen ja ääretön vai alkava ja laajeneva? Kumpaan havainnot ja järki viittaavat? Mikä on paras teoria kaikkeudesta ja sen osauniversumeista?

Mikä on huonoin?

BB!

Se on mahdoton ja älytön, ja silti tiedeyhteisön enemmistö kannattaa sitä edelleen v 2024.

Jotain vikaa on tieteessä. Ja kehtaavat minua haukkua, joka tässä se normaali järjen ääni olen, ja huippukoulutettu juuri täsmälleen tähän asiaan.
Ei kun kysyitkö sinä?

Maailmankaikkeus on alkava ja laajeneva. Kaikki havainnot ja järki viittaavat siihen.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Metriikan muutos kaikkeuden kehittyessä

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 21:21
Fizikisto kirjoitti: 17 Helmi 2024, 16:02
OlliS kirjoitti: 17 Helmi 2024, 15:40 Olin siellä just tänään suljetulla osastolla kylässä. Kukaan ei ajatellukaan että juuri minun pitäisi sinne jäädä.
Kysyitkö myös siitä narsismista? Et ole vieläkään myöntänyt olleesi väärässä siellä toisessa ketjussa, vaikka se oli pitkän väännön lopputulema. Et pysty myöntämään erhettä.
Onko kaikkeus ikuinen ja ääretön vai alkava ja laajeneva? Kumpaan havainnot ja järki viittaavat?
Havainnot, joiden tulkinnan kiellät, viittaavat jälkimmäiseen. MIKÄÄN ei viittaa ikuiseen ja äärettömään kaikkeuteen. Ja kuten olen monesti todennut, ikuisuus ja äärettömyys eivät todistu mitenkään.

Järki taas on toisarvoista, kun puhutaan tuntemattomista asioista. Järki sanoi Kolumbuksellekin, että nytpäs mennäänkin Intiaan, vaikka ei mentykään.
Vastaa Viestiin