Eli se akku oli kuitenkin poksahtanut, vaikka palomiehet eivät sitä huomanneetSusa kirjoitti: ↑06 Kesä 2023, 18:21 Höh. Ny se Volkkari sitten paloi.
Parkkihallissa räjähtänyt sähköauto syttyi nyt palamaan
Viikonloppuna räjähtänyt sähköauto oli ilmiliekeissä tiistaina
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/32e6 ... 55e9009a48
Sähköautoilun tulevaisuus ?
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Traficomilta oli tullut uusi "Henkilöautojen päästö- ja kustannuslaskuri"
https://tieto.traficom.fi/fi/henkiloaut ... nuslaskuri
Ainakaan tuolla lasketun kustannuksen perusteella en nykyisestä 17v ikäisestä dieselistä sähköiseen vaihda.
https://tieto.traficom.fi/fi/henkiloaut ... nuslaskuri
Ainakaan tuolla lasketun kustannuksen perusteella en nykyisestä 17v ikäisestä dieselistä sähköiseen vaihda.
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Hybridin hybridijuttu kylläkin,
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/asi ... okieltoon/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/asi ... okieltoon/
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Ei hyvää ja tarpeellista polttomoottoriautoa kannata sähköautoon vaihtaa jos sähköauto ei kaikkia tarpeita tyydytä, mutta sähköauto on kiva sellaisen kaveriksi.
Suomen ajoneuvovero- ja vakuutussysteemi vain on niin typerä, että moni joutuu tyytymään yhteen polttomoottoriautoon, vaikka vihreidenarvojen kannalta järkevämpää olisi kaksi autoa, joista toinen olisi sähköauto.
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Näin mulle sanoi Teslaomistaja. Toki voi olla 60 000 on mahdolista jos jaksaa kuunnella kolinaa...huoltoon piti auto viedä sitä varten Tampereelle Oulusta.
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Teslan nivelet eivät kestä siksi, koska se koko rakkine on laadultaan heikko. Ja sitten on vielä tämä erittäin harva huoltoverkosto. Nyrkkipajaan on pakko viedä, jos ei taidot niihin vaihtoihin itsellä riitä. Ja jos rakkineessa on takuu, niin sitten pitää olla tarkkana sen nyrkkipajankin kanssa. https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5 ... ca6f3c6b9d
Varsinaisia Teslan omia huoltoja ei taida Suomessa olla edelleekään kuin kaksi. Se on kyllä jopa oudon vähän kun vertaa vaikka Ruotsiin ja Norjaan. Ouluun kai piti huolto tulla, mutta tämän kartan perusteella niin ei ole.”Ylätukivarsien natinaa kuunneltu peltorit päässä nyt puoli vuotta. Hermot alkaa mennä. Huolto siirtää aikaa varaosapulan vuoksi jatkuvasti kuukaudella eteenpäin, en tiedä saako tämän vuoden puolella natinaa loppumaan”
https://www.tesla.com/fi_fi/findus?v=2& ... rs=service
Ilmeisesti Atoy huoltaa Teslaa Suomessa. https://www.atoyautohuolto.fi/huolto/tesla/
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Albert Einstein
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Niin...Teslan voitto on parempi kun huolto-organisaatiot ohitettiin.Pattinero kirjoitti: ↑07 Kesä 2023, 06:12Teslan nivelet eivät kestä siksi, koska se koko rakkine on laadultaan heikko. Ja sitten on vielä tämä erittäin harva huoltoverkosto. Nyrkkipajaan on pakko viedä, jos ei taidot niihin vaihtoihin itsellä riitä. Ja jos rakkineessa on takuu, niin sitten pitää olla tarkkana sen nyrkkipajankin kanssa. https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5 ... ca6f3c6b9dVarsinaisia Teslan omia huoltoja ei taida Suomessa olla edelleekään kuin kaksi. Se on kyllä jopa oudon vähän kun vertaa vaikka Ruotsiin ja Norjaan. Ouluun kai piti huolto tulla, mutta tämän kartan perusteella niin ei ole.”Ylätukivarsien natinaa kuunneltu peltorit päässä nyt puoli vuotta. Hermot alkaa mennä. Huolto siirtää aikaa varaosapulan vuoksi jatkuvasti kuukaudella eteenpäin, en tiedä saako tämän vuoden puolella natinaa loppumaan”
https://www.tesla.com/fi_fi/findus?v=2& ... rs=service
Ilmeisesti Atoy huoltaa Teslaa Suomessa. https://www.atoyautohuolto.fi/huolto/tesla/
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Kyllähän se on susa niin, että sähköautot ovat yleensä painavampia ja tehokkaampia kuin vastaavat bensiiniautot. Pyöräntuenta, jousitus ja jarrut joutuvat kovemmalle ja myös renkaat kuluvat nopeammin.
-
- Reactions:
- Viestit: 1142
- Liittynyt: 18 Joulu 2022, 18:07
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Melkoista yleistämistä
Ei sähköautolla tarvitse imutella, pelkkä tietoisuus riittää. Lähtee kuin telkkä pöntöstä, joten ei tarvitse näytellä kiihtyvyydellä. Tuo paino ero on kyllä mitätön, mikäli ei etsi 1000km yhdellä latauksella kulkevia.
Oma käytäntö autoillessa on kuitenkin, tauko / lataus 3h välein
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Esimerkiksi pikkuauto Peugeot 208 bensiiniversion paino 1158 kg ja sähköversio 1455 kg. Kyllä tuo liki 300 kiloa ei ole mitätön painoero.Näinon0070 kirjoitti: ↑07 Kesä 2023, 10:04Melkoista yleistämistä
Ei sähköautolla tarvitse imutella, pelkkä tietoisuus riittää. Lähtee kuin telkkä pöntöstä, joten ei tarvitse näytellä kiihtyvyydellä. Tuo paino ero on kyllä mitätön, mikäli ei etsi 1000km yhdellä latauksella kulkevia.
Oma käytäntö autoillessa on kuitenkin, tauko / lataus 3h välein
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Se on 4n aikuisen paino.Tonttu kirjoitti: ↑07 Kesä 2023, 10:28Esimerkiksi pikkuauto Peugeot 208 bensiiniversion paino 1158 kg ja sähköversio 1455 kg. Kyllä tuo liki 300 kiloa ei ole mitätön painoero.Näinon0070 kirjoitti: ↑07 Kesä 2023, 10:04Melkoista yleistämistä
Ei sähköautolla tarvitse imutella, pelkkä tietoisuus riittää. Lähtee kuin telkkä pöntöstä, joten ei tarvitse näytellä kiihtyvyydellä. Tuo paino ero on kyllä mitätön, mikäli ei etsi 1000km yhdellä latauksella kulkevia.
Oma käytäntö autoillessa on kuitenkin, tauko / lataus 3h välein
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
Volvo XC40 bensiiniversion paino 1647 kg sähköversion paino 2113 kg. Onko tuo ero 466 kg minimaalinen?