Sähköautoilun tulevaisuus ?

JeeSe
Reactions:
Viestit: 794
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Puolet asfalttimiehistä jäisi työttömäksi, jos kunnolla alettaisiin tekemään? :D
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.

Tämä painaa 2 x normiauton verran...reilusti yli 3 000 kg.

https://www.motortrend.com/news/tesla-c ... oskeleton/
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.
Näinon0070
Reactions:
Viestit: 1129
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 18:07

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Näinon0070 »

Tällä sähkis saitilla on todellisuus jotain muuta kuin tuolla ulkona 👎
Itselläni viimeiset 3 autoa painaneet noin 2tn , ja pituutta ja sisätilaa noin sama. Paino bensasta hybridin kautta täyssähköön noussut noin 150-200 kg. Kiihtyvyys ehkä 3-4 sekkaa.
Niin miksi ne tiet rullaantuisi ? Autoliikenne on mielestäni muuta kuin kiihdytysajoa 🤔
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:57
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.

Tottakai...sä pääset kilometrin jos haluat kiihdyttää alle sekunttiin nolasta sataan.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Näinon0070 kirjoitti: 14 Maalis 2024, 09:42 Tällä sähkis saitilla on todellisuus jotain muuta kuin tuolla ulkona 👎
Itselläni viimeiset 3 autoa painaneet noin 2tn , ja pituutta ja sisätilaa noin sama. Paino bensasta hybridin kautta täyssähköön noussut noin 150-200 kg. Kiihtyvyys ehkä 3-4 sekkaa.
Niin miksi ne tiet rullaantuisi ? Autoliikenne on mielestäni muuta kuin kiihdytysajoa 🤔
Autot painaa enemmän...alla on tie.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:57
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.

Mulla onkin 1000 km rangen miniperhecamperi.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 09:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:57
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.

Mulla onkin 1000 km rangen miniperhecamperi.
Painaako se siis 10 tonnia?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 10:00
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 09:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:57
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.

Mulla onkin 1000 km rangen miniperhecamperi.
Painaako se siis 10 tonnia?

Mun auto ei tietenkään paina..koska sen konseptisuunnittelu on aivan uudessa sfäärissä. Se painaa korkeintaan 1200-1500 kiloa.

Ilmanvastus on murto-osa normi auton vastuksesta ja pyörien kitka huomattavasti pienempi.
velocirap.jpg
velocirap.jpg (38.75 KiB) Katsottu 160 kertaa
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3247
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 09:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:57
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.

Mulla onkin 1000 km rangen miniperhecamperi.
Vain haaveissa. Ei sinulla todellisuudessa ole mitään.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 14 Maalis 2024, 10:08
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 09:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:57
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:49
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:46
ID10T kirjoitti: 14 Maalis 2024, 08:45
Tuulispää kirjoitti: 14 Maalis 2024, 07:52
Aslakki kirjoitti: 13 Maalis 2024, 15:49 Päällystäminen pitäisi tehdä laadukkaasti eikä hätäisesti uusi ohut pinta. Viime keväänä uusittiin ohitustie ja jo syksyllä oli urat. Selitykseksi ei nyt
kelpaa talvirenkaat koska tuo ajanjakso oli kesäläskeillä. Jos tehtäisiin kunnolla niin ei tarvitse joka vuosi uusia ja budjetti kiittää pitkässä juoksussa.
Sähköautot syövät tiet.
Eivät kaikki syö. Jos tyytyy pienempään akkukapasiteettiin, ei sähköauton paino juuri ole suurempi kuin vastaavan polttomoottoriauton.

Ja miksei kaupunkiajossa tyytyisi pienempään akkukapasiteettiin? Säästäähän siinä kalliiden akkujen huoltokuluissakin.
Onhan se merkittävästi suurempi...500 kiloa isoimmissa.
Enhän minä sitä kiistänytkään :evil:

Kaikki vaan eivät tarvitse sitä 1000 kilometrin rangea. Eivätkä alle 5 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan.
Kiihtyvyydellä ei ole tässä merkitystä...1000 KM rangella perhesähkis painaisi 10 000 kiloa.
Kiihtyvyydellä on sikäli merkitystä, että kiihtyvyys syö akkua.

https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... ctric-cars

Tuolla on listattu pisimmän ajomatkan sähköautoja, ja pisimillään päästään yli 700 kilometrin (452 miles) noin 2,5 tonnin painolla. Eli etköhän nyt pikkuisen liioittele?

Lisäksi tuo 700 kilometrin rangekin on ylimitoitettu työmatka-autoilijan tarpeisiin.

Mulla onkin 1000 km rangen miniperhecamperi.
Vain haaveissa. Ei sinulla todellisuudessa ole mitään.
On konsepti...parempi kuin Elon Muskin varastama konsepti.

Katsotaan saiko Uudenkaupungin porukka pallon lapaan jonka syötin heille kuukausi pari sitten.
Vastaa Viestiin