Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11073
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53 Käsittääkseni se on osa keskustelua että puolustaa omaa arvomaailmaansa. Jos ne ovat samat kaikilla niin ei kai siinä mitään puolustettavaa ole?
Eikä keskusteltavaakaan.
Paikalla
Kohina
Reactions:
Viestit: 2651
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Keskistelussa on tarkoitus kuunnella, ei puhua. Hämmästyttävää mitä kaikkea ihmiset kertovatkaan kun kuuntelee.
Make Keke Great Again
Paikalla
Kohina
Reactions:
Viestit: 2651
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Tulee aina mieleen se kerta kun työkaveri (mies) kertoi serkkunsa panneen häntä perseeseen. Kaikkea sitä kuuleekin.
Make Keke Great Again
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelua Keijonan mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:42
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:31
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:29
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:23
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:17
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:10
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:07
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:05
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:02
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 12:59 Jos nyt joku moderaattori (Onko jompikumpi MooM tai Neutroni moderaattori) poistaisi ja lukitsisi tämän ketjun. Ensinnäkin paitsi että se on täysin epäasiallinen niin tieteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja yksityisen ihmisen psyykkeen ronkkiminen ei ole tiedettä. Jos ronkitaan (Yleistetään koskemaan jokaista yksilöä) kaikkien psyykettä se on hyväksyttävää.
Yksityisen ihmisen psyykkeen ronkkiminen voi olla tiedettä siinä missä rottien aivojen ronkkiminen, riippuu ihan miten ja miksi ronkkii.

Ok mut sulla on pointti, vaihdan ketjun otsikon -> Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta.
Olen nukkunut 18 tuntia ja ajattelukoomassa (Millä toisaalta ei ole mitään merkitystä). En saanut ilmaistua asiaani kunnolla. Jos joku (Vaikka sinä) edes pääsit kärryille mitä huonosti muotoilemani viesti tarkoitti niin hyvä.
Jaa. Sun viestit on yleensä ihan hyvin muotoiltuja ja selkeitä, ei mitään ongelmaa niiden ymmärtämisessä.
Tarkoitin sitä että olen vielä aivosumussa. Jos noin niin sitten viestin kirjoittaminen oli jopa kohtalainen suoritus. Paremminkin sen osaan ja voin muotoilla.
Mä alotin CPAP laitehoidon alkutalvella. Lääkäri epäili etten ollut nukkunut deep sleeppiä enää vuosikausiin, kun hengitys katkesi asennosta riippumatta heti kun syväuni alkoi. Syynä leukaluun ja kitalaen geometria, voidaan hoitaa myös leikkauksella mut niin ei tehdä kun CPAP korjaa ongelman.

Nyt olen käyttänyt masiinaa jonkun 3-4kk, aivojen palautumisessa ja defragmentoitumisessa kestää lekurin mukaan n. 6kk.

Pointti oli, että et ole yksin aivosumusi kanssa. :D
Ei ole erillisiä yksilöitä, samaa ilmapiiriä hengittää kaikki, joten tuo aivosumu on kollektiivista, suurin osa ei vaan halua ymmärtää ja hyväksyä sitä, koska yksilökeskeinen haluaa ratkoa yksilön yksinkertaisia ongelmia.
Aivosumu ei leviä pisaratartuntana :lol: :lol: :lol:
Koronatutkijat ovat eri mieltä. KVG.
Korona kyllä leviää pisaratartuntana, mutta sen MAHDOLLINEN seuraus, aivosumu, ei leviä pisaratartuntana.

Korona ei myöskään aina aiheuta aivosumua, eikä korona ole ainoa aivosumun aiheuttaja, eli logiikkasi on melko omituista.
Puita ettei näkisi metsää.
"Korina ei leviä pisäratartuntana vaan pisarat ja sitä aiheuttava virus "
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:55
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53 Käsittääkseni se on osa keskustelua että puolustaa omaa arvomaailmaansa. Jos ne ovat samat kaikilla niin ei kai siinä mitään puolustettavaa ole?
Eikä keskusteltavaakaan.
Yhteislaulu onkin komeampaa ja kivempaa.
Same same but different
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11073
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Keskustelua Keijonan mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:41
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:42
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:31
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:29
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:23
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:17
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:10
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:07
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:05
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:02

Yksityisen ihmisen psyykkeen ronkkiminen voi olla tiedettä siinä missä rottien aivojen ronkkiminen, riippuu ihan miten ja miksi ronkkii.

Ok mut sulla on pointti, vaihdan ketjun otsikon -> Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta.
Olen nukkunut 18 tuntia ja ajattelukoomassa (Millä toisaalta ei ole mitään merkitystä). En saanut ilmaistua asiaani kunnolla. Jos joku (Vaikka sinä) edes pääsit kärryille mitä huonosti muotoilemani viesti tarkoitti niin hyvä.
Jaa. Sun viestit on yleensä ihan hyvin muotoiltuja ja selkeitä, ei mitään ongelmaa niiden ymmärtämisessä.
Tarkoitin sitä että olen vielä aivosumussa. Jos noin niin sitten viestin kirjoittaminen oli jopa kohtalainen suoritus. Paremminkin sen osaan ja voin muotoilla.
Mä alotin CPAP laitehoidon alkutalvella. Lääkäri epäili etten ollut nukkunut deep sleeppiä enää vuosikausiin, kun hengitys katkesi asennosta riippumatta heti kun syväuni alkoi. Syynä leukaluun ja kitalaen geometria, voidaan hoitaa myös leikkauksella mut niin ei tehdä kun CPAP korjaa ongelman.

Nyt olen käyttänyt masiinaa jonkun 3-4kk, aivojen palautumisessa ja defragmentoitumisessa kestää lekurin mukaan n. 6kk.

Pointti oli, että et ole yksin aivosumusi kanssa. :D
Ei ole erillisiä yksilöitä, samaa ilmapiiriä hengittää kaikki, joten tuo aivosumu on kollektiivista, suurin osa ei vaan halua ymmärtää ja hyväksyä sitä, koska yksilökeskeinen haluaa ratkoa yksilön yksinkertaisia ongelmia.
Aivosumu ei leviä pisaratartuntana :lol: :lol: :lol:
Koronatutkijat ovat eri mieltä. KVG.
Korona kyllä leviää pisaratartuntana, mutta sen MAHDOLLINEN seuraus, aivosumu, ei leviä pisaratartuntana.

Korona ei myöskään aina aiheuta aivosumua, eikä korona ole ainoa aivosumun aiheuttaja, eli logiikkasi on melko omituista.
Puita ettei näkisi metsää.
"Korina ei leviä pisäratartuntana vaan pisarat ja sitä aiheuttava virus "
Minähän sanoin, että korona leviää pisaratartuntana :facepalm:

Äläkä ala saivartelemaan MINUN PUOLESTANI, osaan sen kyllä itsekin.
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11073
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:43
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:55
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53 Käsittääkseni se on osa keskustelua että puolustaa omaa arvomaailmaansa. Jos ne ovat samat kaikilla niin ei kai siinä mitään puolustettavaa ole?
Eikä keskusteltavaakaan.
Yhteislaulu onkin komeampaa ja kivempaa.
Tekstimuotoinen laulaminen ei oikein taida toimia, eli tämä on laulamiselle aivan väärä foorumi.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:38
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:32
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:28
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:25 Joo, ja Kultakikkare. Se on varmaan kuin heräisi unesta kun laitteen saa käyttöön. Itse en edes tajua kuinka väsynyt olen ja kuinka pirteä voisin olla.
Ensimmäinen aamu, kun nukkui edes muutaman tunnin syvää unta ekaa kertaa vuosiin, tuntui kyllä siltä kuin olisi herännyt pitkästä unesta. :)

Mutta se oli kuitenkin lyhyt ohimenevä tila, aivot ei korjaudu ihan hetkessä.

Lääkärit kyseli usein olenko väsynyt, en tiedostanut olevani. Se ei ilmentynyt väsymyksenä vaan ajatuksien katkonaisuutena. Vähän kuin aivojen tilalla olisi pahasti fragmentoitunut kovalevy.
Ihminen on niin adaptoituva otus, että se adaptoituu vaikka uimaan paskassa ja kun sitä jatkuu tarpeeksi pitkään ei enää tajua uivansa paskassa. :)
Kyllä lisäksi vielä paistovaraisesti puolustaa omaa toimintaansa ja arvomaailmaansa sitä paskassa uimista.

Mutta jos on jonkinlainen vastuuasema, niin kannattaa muistaa että pyrkyrit ovat hanakkoja käyttämään hyväksi tilaisuutta jos huomaavat jonkun valta-asemassa olevan olevan aivosumussa, alkavat haalimaan valtaa ja oikeuksia.
Mulle on kuule aivan sama, vedän töpselin irti seinästä jos näyttää pahalta. :)

Se tosiaan kannattaa tehdä, ja ennenkuin paha on normaalia. tuttua ja turvallista, näyttää hyvältä.

Aihetta sivuten, pari (ideologisen) seuralasen haku vihjettä.
"Ruma ei ole ruma, eikä kaunis kaunis, jos sitä kauan kattoo.", "Silmät tottuu kyllä, korvat ei."
Same same but different
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4921
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:52 Aihetta sivuten, pari (ideologisen) seuralasen haku vihjettä.
"Ruma ei ole ruma, eikä kaunis kaunis, jos sitä kauan kattoo.", "Silmät tottuu kyllä, korvat ei."
Missä se toinen vihje on?
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:52 Se tosiaan kannattaa tehdä, ja ennenkuin paha on normaalia. tuttua ja turvallista, näyttää hyvältä.

Aihetta sivuten, pari (ideologisen) seuralasen haku vihjettä.
"Ruma ei ole ruma, eikä kaunis kaunis, jos sitä kauan kattoo.", "Silmät tottuu kyllä, korvat ei."
Valitettavasti tämä on maksumuurin takana enkä kehtaa kaikkea kopioida vaikka saattaisi olla kova pala keijonalle. Siinä kun oikeasti kerrotaan se, mistä kiikasta että miehet ja naiset eivät kohtaa. Mutta kopioin tästä lopputekstin. Ei se tiivistä mutta on opiksi keijonallekin että mitä kannattaa miettiä.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/fc66 ... 132619d82b

"Olkoon tämä kirjoitus jonkinlainen rakkaudenosoitus kaikille hulluksi haukutuille, liian vaativille ja aivan mahdottomille naisille, jotka osaavat pitää omat rajansa ja sanovat, jos jokin asia ei heille sovi. On jokseenkin ummehtunut ajatus, että tällaisia naisia pidetään uhkana yhteiskuntajärjestykselle ja lisääntymisen kasvulle."
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4921
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Keskustelua Keijonan mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:23
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:17
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:10
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:07
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:05
KultaKikkare kirjoitti: 13 Helmi 2024, 13:02
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 12:59 Jos nyt joku moderaattori (Onko jompikumpi MooM tai Neutroni moderaattori) poistaisi ja lukitsisi tämän ketjun. Ensinnäkin paitsi että se on täysin epäasiallinen niin tieteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ja yksityisen ihmisen psyykkeen ronkkiminen ei ole tiedettä. Jos ronkitaan (Yleistetään koskemaan jokaista yksilöä) kaikkien psyykettä se on hyväksyttävää.
Yksityisen ihmisen psyykkeen ronkkiminen voi olla tiedettä siinä missä rottien aivojen ronkkiminen, riippuu ihan miten ja miksi ronkkii.

Ok mut sulla on pointti, vaihdan ketjun otsikon -> Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta.
Olen nukkunut 18 tuntia ja ajattelukoomassa (Millä toisaalta ei ole mitään merkitystä). En saanut ilmaistua asiaani kunnolla. Jos joku (Vaikka sinä) edes pääsit kärryille mitä huonosti muotoilemani viesti tarkoitti niin hyvä.
Jaa. Sun viestit on yleensä ihan hyvin muotoiltuja ja selkeitä, ei mitään ongelmaa niiden ymmärtämisessä.
Tarkoitin sitä että olen vielä aivosumussa. Jos noin niin sitten viestin kirjoittaminen oli jopa kohtalainen suoritus. Paremminkin sen osaan ja voin muotoilla.
Mä alotin CPAP laitehoidon alkutalvella. Lääkäri epäili etten ollut nukkunut deep sleeppiä enää vuosikausiin, kun hengitys katkesi asennosta riippumatta heti kun syväuni alkoi. Syynä leukaluun ja kitalaen geometria, voidaan hoitaa myös leikkauksella mut niin ei tehdä kun CPAP korjaa ongelman.

Nyt olen käyttänyt masiinaa jonkun 3-4kk, aivojen palautumisessa ja defragmentoitumisessa kestää lekurin mukaan n. 6kk.

Pointti oli, että et ole yksin aivosumusi kanssa. :D
Veljellä ja isällä tuo on. Joten 100% varmaa että tarvitsen sen. Mutta en halua olla Darth Vader. Kai se on valintakysymys. Toisaalta olin kymmenen vuotta 2-3 tunnin yöunilla joten tämähän on vain positiivista.
Ei kannata sen takia tyrmätä ettei halua olla Darth Vader. :) Maski luo yläpaineen hengitysteihin. Jos sierainmaskin kanssa avaa kurkunpään virtaa ilmaa nenästä suuhun. Silloin oystyy esim viheltään hyvin pitkään puhaltamatra itse ilmaa, ja puheen saa halutessaan kuulostaan Darth Vaderilta. :D

Kuulin kans että jotkut ei opi nukkuun ton kanssa. Itse nukuin heti ekasta yöstä ja nykyään ei osaa nukkua ilman tota laitetta. Nukahdan paljon nopeammin kuin ennen.

En mäkään unettomuudesta kärsinyt vaan päinvastoin. Mikään määrä.ei riitä jos aivot ei pääse syvään uneen.

Kuorsasin kuulemma.myös aivan prkleesti. Nykyään en ollenkaan, ton laitteen kanssa ei voi kuorsata.

Suosittelen kyllä hakeutuun unitesteihin jos epäilet uniapneaa, se alentaa kognitiivista suorituskykyä ja elämänlaatua aikalailla.

Mulla oli usein hapenpuutteesta johtuvaa päänsärkyä aamuisin ja loppuvaiheessa tuntu kuin olisi krapulassa vaikkei ollut. Jatkuva hapenpuutteesta johtuva stressitila ei tee kropallekaan hyvää.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4921
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Ei noi uudet laitteet mitään meteliä pidä. Sillon kyllä pitää aika huminaa jos maski lähtee paikoiltaan mut ei normaalin hengityksen mukana.

Haitat on pientä yölliseen hapenpuutteeseen verrattuna.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:47
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:43
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:55
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53 Käsittääkseni se on osa keskustelua että puolustaa omaa arvomaailmaansa. Jos ne ovat samat kaikilla niin ei kai siinä mitään puolustettavaa ole?
Eikä keskusteltavaakaan.
Yhteislaulu onkin komeampaa ja kivempaa.
Tekstimuotoinen laulaminen ei oikein taida toimia, eli tämä on laulamiselle aivan väärä foorumi.
Kyllä tämä joukkohaisen suohon laulamiselle ja räbäyttämiselle on ihan oikea forum.
Same same but different
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 20:48
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:47
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:43
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:55
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53 Käsittääkseni se on osa keskustelua että puolustaa omaa arvomaailmaansa. Jos ne ovat samat kaikilla niin ei kai siinä mitään puolustettavaa ole?
Eikä keskusteltavaakaan.
Yhteislaulu onkin komeampaa ja kivempaa.
Tekstimuotoinen laulaminen ei oikein taida toimia, eli tämä on laulamiselle aivan väärä foorumi.
Kyllä tämä joukkohaisen suohon laulamiselle ja räbäyttämiselle on ihan oikea forum.
Räppi ei ole ainakaan mun juttu. Ainakaan väkivalta ja raiskausräppi. Ja laulu. Variksella on kaunis ääni kun vertaa muhun. Jos jollakulla on tarvetta tilan tyhjennykseen niin pyytää minut laulamaan. Tila on aika nopeasti tyhjä. Ei edes Erkki kuuntele mun jodlausta.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelua keskustelijoiden mielenlaadusta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 20:53
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 20:48
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:47
Keijona kirjoitti: 13 Helmi 2024, 15:43
ID10T kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:55
Deimos kirjoitti: 13 Helmi 2024, 14:53 Käsittääkseni se on osa keskustelua että puolustaa omaa arvomaailmaansa. Jos ne ovat samat kaikilla niin ei kai siinä mitään puolustettavaa ole?
Eikä keskusteltavaakaan.
Yhteislaulu onkin komeampaa ja kivempaa.
Tekstimuotoinen laulaminen ei oikein taida toimia, eli tämä on laulamiselle aivan väärä foorumi.
Kyllä tämä joukkohaisen suohon laulamiselle ja räbäyttämiselle on ihan oikea forum.
Räppi ei ole ainakaan mun juttu. Ainakaan väkivalta ja raiskausräppi. Ja laulu. Variksella on kaunis ääni kun vertaa muhun. Jos jollakulla on tarvetta tilan tyhjennykseen niin pyytää minut laulamaan. Tila on aika nopeasti tyhjä. Ei edes Erkki kuuntele mun jodlausta.
HBO:lla tuli 8 mile elokuva eilen. Se on jollain tavalla elokuva missä räppi on hyvässä suhteessa juoneen, jos tarina vähänkään todenmukainen niin kyllä Eminem on kannuksensa ansainnut.
Same same but different
Vastaa Viestiin