Hyvä ja Paha

Filosofiset näkökulmat ja henkisyysasiat tänne, kiitos!
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Mun säänöt lyhyesti: Muiden muijjiin ei kosketa, ei missään nimessä. Eikä exiin. Vaikka ero niin ikävä kyllä parilla on tunteita.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

A kerran potkaisi minua. Koska lin juoppo. Oli kai toinen vehnäolut menossa. Meni hieman ohi. Osui olkapäähän. Jos olisi osunut päähän niin olisin kuollut. Pää irti melkein siis. Komea muija. Mua pidempi. Vaikka suhde oli platoninen niin kipinät kyllä sinkoili.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Onko tässä jotain universaalia? Unohtakaa täysin se että kyseessä on kaksi nuorta naista. Voisi olla myös nainen/mies tai mies/mies. Tai ihan mitä hyvänsä.

-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2658
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Deimos kirjoitti: 21 Helmi 2024, 20:03 Mun säänöt lyhyesti: Muiden muijjiin ei kosketa, ei missään nimessä. Eikä exiin. Vaikka ero niin ikävä kyllä parilla on tunteita.
Ei mulla ole tollasia sääntöjä. Kerran kaveri löi nyrkillä ku sen muija hyökkäs mun kimppuun samana iltana ku ne eros. Oli vuosikymmenkin myöhemmin vielä katkera. Sitten muistutin kenen kanssa hän seurusteli ennen häntä ja virallisestihan me oltiin vielä kimpassa. Ei me ruvettu styylaa uudestaan, en oo niin tyhmä.

Paitsi frigidistä huorasta en maksa.
Make Keke Great Again
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kohina kirjoitti: 21 Helmi 2024, 20:31
Deimos kirjoitti: 21 Helmi 2024, 20:03 Mun säänöt lyhyesti: Muiden muijjiin ei kosketa, ei missään nimessä. Eikä exiin. Vaikka ero niin ikävä kyllä parilla on tunteita.
Ei mulla ole tollasia sääntöjä. Kerran kaveri löi nyrkillä ku sen muija hyökkäs mun kimppuun samana iltana ku ne eros. Oli vuosikymmenkin myöhemmin vielä katkera. Sitten muistutin kenen kanssa hän seurusteli ennen häntä ja virallisestihan me oltiin vielä kimpassa. Ei me ruvettu styylaa uudestaan, en oo niin tyhmä.

Paitsi frigidistä huorasta en maksa.
Ei tuossa todellakaan mitään pahaa ole. Tunteille kun ei voi yhtään mitään. Yritä estää rakastuminen. Mun se ainut x antoi yhden säännön eli älä rakastu häneen. Toisaalta aika sairasta. Se tapahtui, tietenkin.

Jos olet graniittia ja ei ole tunteita. Niin kai tuo pätee. Ikävä kyllä olemme hyvin inhimillisä mitä tunteisiin tulee ja rakastumiseen. Ne kun eivät oikein taida olla hallitavissa.

Toisaalta? Tämähän on se elämän suola ja rikkaus?

-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2658
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Yritin tuossa vihjailla siitä Kainin merkistä. Kain pelkäsi että hänet tapetaan, joten Jumala merkitsi hänet. Se oli ensimmäinen laki joka laadittiin, jotta ihminen ei tappaisi veljeään. Kain päätteli että kaikki ovat samanlaisia kuin hän, eikä hän väärässäkään ollut. Vähän kuten tuolla elinkautisketjussa ja koko murha.infossa. Lait on tehty idiooteille. Hyvät ihmiset eivät juurikaan oikeuksiaan tarvitse ja pahat eivät välitä, mutta muut. Nehän tekee mitä ei ole erikseen kielletty.
Make Keke Great Again
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tieto lisää tuskaa ja mitä enemmän tiedämme sitä pahempia olemme . Yksinkertaista.

Esim. Tiedämme että eläimet ajattelevat ja tuntevat. Silti tapamme niitä ravinnoksi koska meidän täytyy. Nyt on tutkittu että myös kasvit kommunikoivat keskenään. Tietoisuus voi olla tyystin erilainen kuin meillä mutta se on esim. puut varottavat toisiaan vaarasta.
Jopa toisiamme kohden teemme väärin, ei vain luontoa. Epätasa-arvoista elämää ja epäoikeudenmukaisia ihmiskohtaloita on maailma täynnä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Muuten Kohina... Veli mua päin näköä. En tiennyt koko asiasta mitään, yhtään mitään. Vasta jälkeen päin selvsisi että mun veli tykkäs todella paljon ko. muijasta. En tiennyt asiasta yhtään mitään. Kivaahan suuteleminen ja sylikkäin olo on, tietekin. Löi lujaa mutten tippunut. Veli ei ole niitä jotka lyövät hiljaa. Yleensä on tiputtanut kaikki. Siis sain nyrkistä päähän kun imuttelin "Väärän" muijan kanssa. No, tuhosin kaiken. Niin kuin aina.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Mä olen vasta kohdassa Job saa vastuksen. Kainin tarina on muistissa mutta ei kokonaisuudessaan. Tavallaan asiat kytkeytyvät toisiinsa. Kain&Abel ja Job. Tarinoilla ja mytologialla on hyvinkin syviä merkityksiä
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Siis kumoan KultaKikkareen kommentin että uskonnot ovat sitä itteään. Eivät uskonnot vaan se mitä niiden takana on. Nykyajan papit eivät edes käsitä mistä on kyse. Monotonisesti noudattavat rituaalia käsittämättä mistä oikeastaan on kyse.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2658
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Kissatäti kirjoitti: 21 Helmi 2024, 20:39 Tieto lisää tuskaa ja mitä enemmän tiedämme sitä pahempia olemme . Yksinkertaista.
Se on hyvän ja pahan tiedon puu, ei pahan tiedon puu. Kun siitä söi, sai tietää mitä on hyvä ja paha on. Viisaus on hyve universaalisti. Tarinankerronta on kiellettyä vain totalitaristisissa valtioissa.

Pol pot muuten murhasi jo silmälaseista. Laosilla meni sen jälkeen ihan vitun hyvin. E-afrikassa maat on jo jaettu tied kuinka monta kertaa mustille, mutta tuomarit ei suostu jakamaan niitä koska eihän ne paviaanit osaa kyntää peltoa.
Viimeksi muokannut Kohina, 21 Helmi 2024, 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make Keke Great Again
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Aina valitsen omenan syönnin, aina. Siitä ei ole epäilystäkään. Fiksu likka, siis Eva.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2658
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Louis CK tuttuun tapaansa kertoo totuuden. Kuinka häpeällistä murha on määrittelee tuomion pituuden. Jos se on tosi häpeällistä, se on ihan oikein murhata ihan pikkuiden vähemmän murhaajaa olematta murhaaja.
Make Keke Great Again
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ja Kohina, sulle on ihan turha tätä edes sanoa. Ikävä kyllä tieto lisää tuskaa. Allekirjoitan Schopenhauerin mietelmän täysin. Tosin??? Onko meistä kukaan älykäs? Edes miten määritellä noin epämääräinen asia?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Hyvä ja Paha

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Aika hyvä siis video. Standup on juuri tuota varten.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin