Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Äänestys päättyi 26 Helmi 2024, 17:07

Kyllä, ehdottomasti!
0
Ei ääniä
Kyllä, mutta vain rajatuissa tapauksissa!
7
70%
Ei, on oltava mahdollisuus armahdukselle!
2
20%
Ei, mutta rangaistuksia pitäisi koventaa!
1
10%
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kuuluisuuksia, suuria ihmisiä joita olen tavannut?

Yksi on ja Gerald Gordeau. Jos koskaan ja milloinkaan on tuntenut itsensä pieneksi ja mitätömäksi niin siinä vaiheessa kun Gerald kädestä pitäen opetti kieropotkua minulle. Laittoi käsin jalan oikeaan asentoon. Karatessa nyt kun vain potkitaan ihan päin vittua.

Rauha Geraldin sielulle, R.I.P. Jos jollakulla on halua suljetulle suosittelen reseptiä: Helvetisti duunia, helvetisti treeniä ja helvetisti viinaa. Mulla toimi. En tiedä päteekö muihin kanssaihmisiin. Tein muuten sen tarkoituksella. Se oli tähtäimeni.

-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

En paljasta salia enkä omistajaa. Nytkin tuo oli jo liikaa. Yhteiskuvassa ovat kaikki leirille osallistuneet. Ne muut olisiko 50, Gerlald ja ikävä kyllä myös minä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Hmmm, mistä mulla on käsitys??? Tuliko haudattua Gerald etuajassa???? Kuolipäivää ei ole?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Jos olis kaljaa, mutta kohta loppuu myös tupakat. Pyörimään sänkyyn ja ihmettelemään maailman menoa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1094
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Deimos kirjoitti: 22 Helmi 2024, 03:04
Purdue kirjoitti: 22 Helmi 2024, 02:02
Deimos kirjoitti: 21 Helmi 2024, 23:29 Ja itse kyselyyn. Kysymykset ja vaitoehdot ovat täysin... No kuin jälkeenjääneen tekemiä. Ihmisen joka ei elämästä tiedä sitten yhtään mitään.

Kyllä, kaikille kuolemantuomio. Niinhän se menee. Arkijärjellä. Kun ei tiedä mistään yhtään mitään.
No eipä siihen tarvitse vastata, jos ei löydy itselle mieleistä vaihtoehtoa.

Vähän nyt tuntuu siltä, että sulla meni se mun yksi kommentti, missä linkkasin sulle sen Spoken Word jutun nimeltä "Pain", niin nyt ihon alle.

Mutta sillä ei ollut mitään tekemistä sun kanssasi. Päin vastoin, itselläni oli 90-luvulla yksi suhde joka tuli mieleen tuosta videosta.

Eli vinkkasin sen videon sulle, koska satuin juuri sitä kuuntelemaan, ja se kuulosti musta hyvältä. Siinä ei ollut mitään henkilökohtaista suhun liittyen.
Joo, pahoillani. My bad. Mulla on nyt aika hankalaa. Se ei tietenkään ilmene siitä mitä tänne kirjoittelen (Satuja)?

Mutta videosi nyt vain oli napakymppi. Itkin. Ei sen puoleen. Ja tän skitson maailmassa kun sattumia ei vain yksinkertaisesti ole. Eikä vahinkoja. Kaikki mikä tapahtuu tapahtuu. Se on koodattu jo silloin kun universumi sai alkunsa. Meiltä vain puuttuu kyky havaita se. Jos se kyky olis voisimme tietää tulevaisuuden jokaista pienintäkin yksityiskohtaa myöden. Ehkä meidän onnemme on ettemme vielä siihen pysty. Ehkä sekin aika vielä tulee. Mutta maailma palaa. Einstein sanoi jotain tikuista ja kivistä sen suhteen. Aika hankalaa kun ei ole enää ketään joka niitä käyttelisi. Mad World.

Ja huomasin vasta jälkeen päin ketjun aloittajan eli sinut. Tervetuloa tähän Tiedepalstan mielisairaalaan. You are now batized.
Joo, eipä siinä mitään, ja pahoittelut munkin puolesta jos se mun video sai sut itkemään. Ei siis ollut tarkoitus saattaa sua pois tolaltaan.

Mutta tällaista tämä nettikommentointi välillä on. Varsinkin näin uutena naamana tällaisella foorumilla ei aina voi tietää missä ne toisten nikkien herkät kohdat on.

Toi on muuten jännä miten musiikki joskus saa herkistymään. Mulle tuo seuraava kappale tuossa on joskus tuonut tipan linssiin sitä kuunnellessa:

~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tuota??? Särkyi sydän 90-luvun alussa kuten mulla?

Mulla ensimmäisen ja ainoan kerran siis.

Luottamus naisiin on todellakin kortilla, myös muihin ihmisiin.

Ei hätää. Onneksi vielä on tunteet. Itkeminen on luonnollista. Tosin teen sen yksin. Tunteita ei parane näyttää julkisesti. Välillä olen jo luullut ettei ole mitään inhimillisiä tunteita. Sekin on outo ja pelottava tunne.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Nightwishin versio toimii myös. Mutta tuo originaali on tietenkin jotain ihan käsittämätöntä. Nyt kun kuuntelin. Karvat pystyyn ja kyyneliä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1094
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Deimos kirjoitti: 22 Helmi 2024, 04:03 Tuota??? Särkyi sydän 90-luvun alussa kuten mulla?

Mulla ensimmäisen ja ainoan kerran siis.

Luottamus naisiin on todellakin kortilla, myös muihin ihmisiin.

Ei hätää. Onneksi vielä on tunteet. Itkeminen on luonnollista. Tosin teen sen yksin. Tunteita ei parane näyttää julkisesti. Välillä olen jo luullut ettei ole mitään inhimillisiä tunteita. Sekin on outo ja pelottava tunne.
Joo, taikka oli oikeastaan nainen josta en päässyt irti. Meni monta hyvää potentiaalista suhdetta ohi, kun oli mieli ja sydän kiinnittynyt tähän yhteen. Eli siinä mielessä se "Pain" video ja sen lyriikka siis iski itseeni.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ehkä on korkea aika lähteä lataamoon. No, vanhana kanta asiakkaana ei ongelma. Siellä on hoitsuja jopa melkein 90-luvulta saakka jotka tunnen ja ne tuntee mut. Kunhan en päädy Jorvin natsiklinikalle.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Purdue kirjoitti: 22 Helmi 2024, 04:11
Deimos kirjoitti: 22 Helmi 2024, 04:03 Tuota??? Särkyi sydän 90-luvun alussa kuten mulla?

Mulla ensimmäisen ja ainoan kerran siis.

Luottamus naisiin on todellakin kortilla, myös muihin ihmisiin.

Ei hätää. Onneksi vielä on tunteet. Itkeminen on luonnollista. Tosin teen sen yksin. Tunteita ei parane näyttää julkisesti. Välillä olen jo luullut ettei ole mitään inhimillisiä tunteita. Sekin on outo ja pelottava tunne.
Joo, taikka oli oikeastaan nainen josta en päässyt irti. Meni monta hyvää potentiaalista suhdetta ohi, kun oli mieli ja sydän kiinnittynyt tähän yhteen. Eli siinä mielessä se "Pain" video ja sen lyriikka siis iski itseeni.
Women... You can't live without them or with them. Life is Strange. LiS.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1590
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

"Kyllä, mutta vain rajatuissa tapauksissa!"

Tätä vaihtoehtoa äänestin ja on syytä harkita, jos on kyse todella vaarallisesta vangista, jota ei tule armahtaa 15 vuoden jälkeen vapaalle jalalle. Breivikin tapaus esim. Norjasta tulee mieleen. Lauerman perustelut asiasta mielestäni ovat oikeat

"VARMUUSVANKEUDESSA vangin vaarallisuutta ja vapautumisen edellytyksiä olisi tarkoitus arvioida säännöllisin väliajoin. Hallitusohjelmassa halutaan, että väkivaltariskin arviointi olisi jatkossa ylipäänsä suuremmassa roolissa, kun vankien vapauttamista harkitaan.

Myös tätä asiantuntijat arvostelevat. Hyttinen sanoo, että riskiarvioihin tulee suhtautua kriittisesti.

– Väestötasolla pystytään tekemään jotain ennusteita siitä, mikä ennakoi väkivaltakäyttäytymistä, kuten esimerkiksi päihdeongelma. Mutta kun aletaan puhua yksilötasosta, se on lähes arpapeliä.

Hyttinen korostaa, että vangeillakin on perus- ja ihmisoikeudet.

– Se, että henkilön vankeutta jatkettaisiin vaarallisuusarvion perusteella, kun tiedetään, että se on jossain määrin tikanheittoa yksilötasolla, on yksilön kohdalla aikamoinen teko. Se on myös vakavan yhteiskunnallisen mietinnän paikka.

Lauerman mukaan oikeuspsykiatrit ovat jo nykytilanteessa varsin yksimielisiä siitä, että riskiarvion pitäisi olla vain yksi osatekijä elinkautis­vankien vapauttamisessa.

– On sitten oikeusoppineiden asia tehdä ratkaisuja (vapauttamisesta), se ei kuulu lääkärien tehtäviin. -- (Väkivaltariskiarviolla) on tiettyä osuvuutta ja ennustearvoa, mutta kun ihmisten elämää heittelevät niin tavattoman monet ennustamattomat tekijät, se ei ole mitään eksaktia tiedettä, vaan suuntaa-antava arvio, hän korostaa.

OIKEUSMINISTERIÖSSÄ ei ole vielä arvioitu, minkälaisia vankeja tai kuinka suurta määrää varmuusvankeus voisi koskea. Hyttinen ja Lauerma arvioivat, että kyse voisi olla joistain kymmenistä ihmisistä.

– Henkilöitä, jotka sen tarpeessa ovat, on hyvin vähän, ehkä 5–20. Voi sanoa, että he ovat järjestään persoonallisuushäiriöisiä, eli eivät mielisairaita, mutta kuitenkin varsin vakavasti häiriintyneitä. He ovat useimmiten psykopaattisia, eli täysin piittaamattomia muiden ihmisten hyvinvoinnista, Lauerma sanoo."
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Kohina
Reactions:
Viestit: 2662
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Anna mä arvaan. Minijehova kertoo taas kuinka hänellä on pakka kasassa, mutta se ei oikein riitä ja miksi riittäisi kun mä kännissä flirttailen parikymppisille ja nyt niitä on riesaksi asti. Tosin on noita kaki-ikäisiä. Laitanko kuvan nallekarhusta lohdutukseksi? Vittu vie vaan arvokasta lokerotilaa enkä kehtaa heittää poiskaan.
Make Keke Great Again
Kohina
Reactions:
Viestit: 2662
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Laita vielä yksi salakuva perseestä niin runkkaan sille mieliksesi.
Tulostan sen paperille ja laitan kuvan mällit sen päällä, niin voitte kimpassa kauhistella millaisia pervoja tästä maasta löytyy.
Make Keke Great Again
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1094
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Veikkaan, että tulevaisuudessa saatetaan nähdä sekin ihme, että vakavista rikoksista tuomitut kävelevät vapaalla jalalla.

Elon Muskillakin on kehitteillä jonkinlainen aivoimplantti siru, ja joku neurotieteilijä on onnistunut jo pysäyttämään täydessä vauhdissa hyökkäävän härän niille sijoilleen napin painalluksella kun oli liitetty jokin siru aivoihin.

Sekin on iso kysymysmerkki sitten, että olisiko parempi istua vankilassa vaikka 5 vuotta kuin ottaa tuollainen siru päähän? Tulee vähän lobotomia mieleen.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11149
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Pitäisikö elinkautisen olla elinkautinen?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Miten siru poikeeaa siitä että monille syötetään 3a mielialalääkettä yhtäaikaa.
Vastaa Viestiin