Plump Fiction

TV-ohjelmat, Sarjat, Elokuvat, Dokumentit, Videot + Huumori
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1093
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Plump Fiction


Tässäpä tällainen itse asiassa hemmetin hyvin tehty filmi, joka parodioi tuota Quentin Tarantinon kuuluisaa ja suosittua "Pulp Fiction" filmiä, ja muutamaa muutakin filmiä siinä sivussa:




Filmi on melkein täyspitkä elokuva jo itsessään, eli kestoa tuolla pläjäyksellä on noin 80 minuuttia. Itse Pulp Fiction sai ensi-iltansa vuonna 1994, eli se täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Tämä Plump Fiction puolestaan julkaistiin vuonna 1997, ja siitä löytyy infoa tuolta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Plump_Fiction
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4923
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

2.7/10 imdb ja 0% suosio rottentomatoes.

Yleensä toi on mulle selvä indikaattori susipaskasta leffasta. Mut makuasioita.

Täällä on muuten elokuvaketju, en usko että pulp fiction satiiri on oman ketjun arvoinen leffa. :D
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1093
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja Purdue »

KultaKikkare kirjoitti: 22 Helmi 2024, 09:09 2.7/10 imdb ja 0% suosio rottentomatoes.

Yleensä toi on mulle selvä indikaattori susipaskasta leffasta. Mut makuasioita.

Täällä on muuten elokuvaketju, en usko että pulp fiction satiiri on oman ketjun arvoinen leffa. :D
Joo, sorry, hieman katselin että mihinkä tän oikein laittaisi, ja sitten loin oman ketjun. Uusi foorumi mulle, ja ei ihan vielä tiedä ja tunne kaikkia tän paikan käytäntöjä.

Siis mikään laatuleffahan tuo ei ole, ja se on tehty pienellä budjetilla, mutta kun kyseessä on parodialeffa joka parodioi muita leffoja, niin se ei ainakaan itseäni haittaa. Tietty amatöörimäisyys ja yliampuvuus vain tekevät tuosta hauskemman katseltavan.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4923
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Joo no tästä voi tehä vaikka parodialeffa keskustelun.:)

Airplane!, Alaston ase, Shaun of the dead, Austin powers on omia suosikki parodioita.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1093
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja Purdue »

KultaKikkare kirjoitti: 22 Helmi 2024, 10:12 Joo no tästä voi tehä vaikka parodialeffa keskustelun.:)

Airplane!, Alaston ase, Shaun of the dead, Austin powers on omia suosikki parodioita.
Mulle Spaceballs on kanssa yksi tosi kova ollut aina:

~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4923
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Purdue kirjoitti: 22 Helmi 2024, 10:03 Joo, sorry, hieman katselin että mihinkä tän oikein laittaisi, ja sitten loin oman ketjun. Uusi foorumi mulle, ja ei ihan vielä tiedä ja tunne kaikkia tän paikan käytäntöjä.
No yleisellä tasolla jos ajattelee että ketjujen tarkoitus on herättää keskustelua, niin laajemmin asiaa käsittelevät ketjut on yleensä parempia ellei sitten kyseessä ole tosi kuuma aihe.

Keskustelu leffa parodioista yleisesti todennäköisesti on vilkkaampaa kuin keskustelu yhdestä leffasta. Vaikkakin avauksessa tottakai voi nostaa yhden leffan esiin.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6005
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

John Carpenterin Dark Star, 1974 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dark_Star_(film) oli minimaalisella budjetilla toteutettu lajissaan ensimmäinen "space sci-fi spoof" leffa, ja vieläpä hyvä sellainen.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1093
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Plump Fiction

Viesti Kirjoittaja Purdue »

KultaKikkare kirjoitti: 22 Helmi 2024, 10:25
Purdue kirjoitti: 22 Helmi 2024, 10:03 Joo, sorry, hieman katselin että mihinkä tän oikein laittaisi, ja sitten loin oman ketjun. Uusi foorumi mulle, ja ei ihan vielä tiedä ja tunne kaikkia tän paikan käytäntöjä.
No yleisellä tasolla jos ajattelee että ketjujen tarkoitus on herättää keskustelua, niin laajemmin asiaa käsittelevät ketjut on yleensä parempia ellei sitten kyseessä ole tosi kuuma aihe.

Keskustelu leffa parodioista yleisesti todennäköisesti on vilkkaampaa kuin keskustelu yhdestä leffasta. Vaikkakin avauksessa tottakai voi nostaa yhden leffan esiin.
Joo, ei mua haittaa vaikka ketjun otsikko muokattaisiin muotoon "Keskustelua leffaparodioista". Itse en osaa tuota muutosta tehdä.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Vastaa Viestiin