Väinämöisen filosofia
Re: Väinämöisen filosofia
On totta, että subjektiivisuus voi johtaa sokeuteen ja ymmärryksen puutteeseen. Kun ihminen keskittyy liikaa itseensä ja omiin kokemuksiinsa, hän sulkee ulkopuolisen tiedon ja erilaisten näkökulmien mahdollisuuden pois.
Ongelmien kohdatessa on tärkeää pystyä tarkastelemaan niitä objektiivisesti ja etsiä ratkaisuja perustuen faktapohjaiseen tietoon. Lääkärin tai asiantuntijoiden apu voi olla tarpeen, sillä heillä on koulutus ja kokemus auttaa ihmisiä käsittelemään ongelmiaan objektiivisesti.
Toisaalta, on hyvä pitää mielessä, että uskonnolliset ihmiset voivat myös tarjota erilaisia näkökulmia ja henkistä tukea monille ihmisille. Uskonto voi tarjota lohtua, ohjeita moraaliseen elämään ja yhteisöllisyyden tunnetta. Kuitenkin tiede ja uskonto ovat erillisiä tietämisen muotoja, ja ne voivat täydentää toisiaan eri näkökulmista.
Kun on kyse ilmastonmuutoksesta ja sen aiheuttamista haasteista, tiede tarjoaa meille objektiivista tietoa ja todisteita. Tässä tapauksessa tiede on välttämätön työkalu, joka auttaa meitä ymmärtämään ilmastonmuutoksen syitä ja seurauksia sekä löytämään kestäviä ratkaisuja.
On tärkeää, että kaikki yhteiskunnan jäsenet, oli uskonnollisia tai ei, ymmärtävät tieteen merkityksen ja pyrkivät hyödyntämään sitä päätöksenteossa ja ongelmien ratkaisussa. Jotta voimme tehokkaasti vastata ilmastonmuutoksen kaltaisiin haasteisiin, tarvitsemme tiedepohjaista tietoa ja yhteistyötä eri alojen asiantuntijoiden välillä.
Lopuksi, vaikka erilaisia näkökulmia ja uskomuksia on olemassa, meidän tulisi pyrkiä keskinäiseen ymmärrykseen ja rakentavaan dialogiin. Vain siten voimme työskennellä yhdessä kohti kestävämpää ja parempaa tulevaisuutta.
Ongelmien kohdatessa on tärkeää pystyä tarkastelemaan niitä objektiivisesti ja etsiä ratkaisuja perustuen faktapohjaiseen tietoon. Lääkärin tai asiantuntijoiden apu voi olla tarpeen, sillä heillä on koulutus ja kokemus auttaa ihmisiä käsittelemään ongelmiaan objektiivisesti.
Toisaalta, on hyvä pitää mielessä, että uskonnolliset ihmiset voivat myös tarjota erilaisia näkökulmia ja henkistä tukea monille ihmisille. Uskonto voi tarjota lohtua, ohjeita moraaliseen elämään ja yhteisöllisyyden tunnetta. Kuitenkin tiede ja uskonto ovat erillisiä tietämisen muotoja, ja ne voivat täydentää toisiaan eri näkökulmista.
Kun on kyse ilmastonmuutoksesta ja sen aiheuttamista haasteista, tiede tarjoaa meille objektiivista tietoa ja todisteita. Tässä tapauksessa tiede on välttämätön työkalu, joka auttaa meitä ymmärtämään ilmastonmuutoksen syitä ja seurauksia sekä löytämään kestäviä ratkaisuja.
On tärkeää, että kaikki yhteiskunnan jäsenet, oli uskonnollisia tai ei, ymmärtävät tieteen merkityksen ja pyrkivät hyödyntämään sitä päätöksenteossa ja ongelmien ratkaisussa. Jotta voimme tehokkaasti vastata ilmastonmuutoksen kaltaisiin haasteisiin, tarvitsemme tiedepohjaista tietoa ja yhteistyötä eri alojen asiantuntijoiden välillä.
Lopuksi, vaikka erilaisia näkökulmia ja uskomuksia on olemassa, meidän tulisi pyrkiä keskinäiseen ymmärrykseen ja rakentavaan dialogiin. Vain siten voimme työskennellä yhdessä kohti kestävämpää ja parempaa tulevaisuutta.
Re: Väinämöisen filosofia
Paras keino ihmisen kärsimyksen pitkittämiseen on auttaa häntä jaksamaan, vahvistaa ja kannustaa.
Same same but different
Re: Väinämöisen filosofia
Eli eutanasia on sinusta aina armoteko kohteen iästä ja kunnosta riippumatta? Breivik oli siis oikea enkeli, kun päästi 77 ihmistä kärsimyksistään? Hitleristä ja Stalinista puhumattakaan
Re: Väinämöisen filosofia
Päinvastoin, Hitlerhän sisuunnutti ja vihastutti juutalaiset, auttoi heitä vihan voimalla jaksamaan ja vaatimaan jopa oman valtion, missä sitten juutalaisten kärsimys ja taistelu on jatkunut vuosikymmeniä pidempään, ja jatkuu yhä.
Same same but different
Re: Väinämöisen filosofia
Entä ne n. 6 miljoonaa juutalaista, joilla ei ollut mahdollisuutta sisuuntua? Tekikö Hitler heille palveluksen?Keijona kirjoitti: ↑17 Touko 2023, 09:57Päinvastoin, Hitlerhän sisuunnutti ja vihastutti juutalaiset, auttoi heitä vihan voimalla jaksamaan ja vaatimaan jopa oman valtion, missä sitten juutalaisten kärsimys ja taistelu on jatkunut vuosikymmeniä pidempään, ja jatkuu yhä.
Re: Väinämöisen filosofia
Kopsataas tänne talteen:
"Subjektiivisuuden takia, ihminen ei haista omaa ominaishajuaan ja siksi omakehu ei haise, eikä oma toimintatapa tai mielipide ole väärä tai valheellinen"
"Subjektiivisuuden takia, ihminen ei haista omaa ominaishajuaan ja siksi omakehu ei haise, eikä oma toimintatapa tai mielipide ole väärä tai valheellinen"
Same same but different
Re: Väinämöisen filosofia
Kopsaa tämäkin.
Ihminen, joka rähnää kaiken päivää muitten pahuudesta, lienee poikkeuksellisen objektiivinen ja vaatimaton.
Ihminen, joka rähnää kaiken päivää muitten pahuudesta, lienee poikkeuksellisen objektiivinen ja vaatimaton.
Re: Väinämöisen filosofia
Ei tuo ole minäminun oma kommentti, ku se oli kopioitu jostain internetistä. Syytä internettiä tai sitä nenäsi edessä olevaa ruutua, sieltähän sinä sen luit.
Mikään ei lietso vihaa ja riitaa yleisemmin kuin väärän puun haukkuminen. Mutta jos ei edes näe metsää puilta, niin onhan sitä ahdistava olla, ja siksi minäyksilöterroristi vaan sinäyksilöä terrorisoi.
Same same but different
Re: Väinämöisen filosofia
Kun savolainen avaa suun, siirtyy vastuu kuulijalle.Keijona kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 09:33Ei tuo ole minäminun oma kommentti, ku se oli kopioitu jostain internetistä. Syytä internettiä tai sitä nenäsi edessä olevaa ruutua, sieltähän sinä sen luit.
Mikään ei lietso vihaa ja riitaa yleisemmin kuin väärän puun haukkuminen. Mutta jos ei edes näe metsää puilta, niin onhan sitä ahdistava olla, ja siksi minäyksilöterroristi vaan sinäyksilöä terrorisoi.
Kun Keijona istuu näppäimistön ääreen, siirtyy vastuu Internetille.
Re: Väinämöisen filosofia
Niih, kun minäminä siellä ahneuksissaan imeskelee informaatiota, ja syyttelee että miksi sinä karigrandi et sitä pihtaa, pelkää ja ole kuin minunlaiseni naisnormaalit.Wisti kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 10:00Kun savolainen avaa suun, siirtyy vastuu kuulijalle.Keijona kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 09:33Ei tuo ole minäminun oma kommentti, ku se oli kopioitu jostain internetistä. Syytä internettiä tai sitä nenäsi edessä olevaa ruutua, sieltähän sinä sen luit.
Mikään ei lietso vihaa ja riitaa yleisemmin kuin väärän puun haukkuminen. Mutta jos ei edes näe metsää puilta, niin onhan sitä ahdistava olla, ja siksi minäyksilöterroristi vaan sinäyksilöä terrorisoi.
Kun Keijona istuu näppäimistön ääreen, siirtyy vastuu Internetille.
Same same but different
Re: Väinämöisen filosofia
Vertaatko itseäsi Kari Grandiin?Keijona kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 10:05Niih, kun minäminä siellä ahneuksissaan imeskelee informaatiota, ja syyttelee että miksi sinä karigrandi et sitä pihtaa, pelkää ja ole kuin minunlaiseni naisnormaalit.Wisti kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 10:00Kun savolainen avaa suun, siirtyy vastuu kuulijalle.Keijona kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 09:33Ei tuo ole minäminun oma kommentti, ku se oli kopioitu jostain internetistä. Syytä internettiä tai sitä nenäsi edessä olevaa ruutua, sieltähän sinä sen luit.
Mikään ei lietso vihaa ja riitaa yleisemmin kuin väärän puun haukkuminen. Mutta jos ei edes näe metsää puilta, niin onhan sitä ahdistava olla, ja siksi minäyksilöterroristi vaan sinäyksilöä terrorisoi.
Kun Keijona istuu näppäimistön ääreen, siirtyy vastuu Internetille.
Toisaalta ei kyllä yhtään haittaisi, vaikka vähän aivopierujasi pihtailisitkin, ettei tarvitsisi hajusta kärsiä.
Re: Väinämöisen filosofia
Muistakaa nyt kaikki: Tämä ei ole nimimerkki Keijonan mielipide. Se on Keijonan intrnetistä kopioima. Joku muu (esimerkiksi Urpona) on kirjoittanut sen alunperin. Siis näin:
Niih, kun minäminä siellä ahneuksissaan imeskelee informaatiota, ja syyttelee että miksi sinä karigrandi et sitä pihtaa, pelkää ja ole kuin minunlaiseni naisnormaalit.
Niih, kun minäminä siellä ahneuksissaan imeskelee informaatiota, ja syyttelee että miksi sinä karigrandi et sitä pihtaa, pelkää ja ole kuin minunlaiseni naisnormaalit.
Re: Väinämöisen filosofia
ihanaa henkilökohtaista huomiota, kun hädissään oleva yksilö yrittää takertua yksilöön.
"Jokainen huolehtikoon vaan itsestään ja omista asioistaan, koska demokratialaiva uppoaa." Pelastukoon Ken voi!
"Jokainen huolehtikoon vaan itsestään ja omista asioistaan, koska demokratialaiva uppoaa." Pelastukoon Ken voi!
Same same but different