Pilvisellä säällä saatta tajunnan hämärtyessä olla vaikeaa saada referenssiä taustasta...ja asennosta ?
Miten voi maailmanmestari olla näin sekaisin ?
https://www.veneziatoday.it/cronaca/acr ... -2014.html
Pilvisellä säällä saatta tajunnan hämärtyessä olla vaikeaa saada referenssiä taustasta...ja asennosta ?
Kone oli vanha.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:32 Viime kesäiseen Sten Stockmannin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta ei ole edelleenkään saatu mitään lisätietoa onnettomuustutkintakeskukselta. Voipi olla kinkkisempi selviteltävä. Nähtävästi mitään selkeää vikaa itse lentokoneesta ei ehkä ole löytynyt. https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/ ... 23160.html
Ja mitä sitten?Tuulispää kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:37Kone oli vanha.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:32 Viime kesäiseen Sten Stockmannin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta ei ole edelleenkään saatu mitään lisätietoa onnettomuustutkintakeskukselta. Voipi olla kinkkisempi selviteltävä. Nähtävästi mitään selkeää vikaa itse lentokoneesta ei ehkä ole löytynyt. https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/ ... 23160.html
Vaikea ylläpitää 300 heppaista moottoria 30 vuotta.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:57Ja mitä sitten?Tuulispää kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:37Kone oli vanha.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:32 Viime kesäiseen Sten Stockmannin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta ei ole edelleenkään saatu mitään lisätietoa onnettomuustutkintakeskukselta. Voipi olla kinkkisempi selviteltävä. Nähtävästi mitään selkeää vikaa itse lentokoneesta ei ehkä ole löytynyt. https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/ ... 23160.html
No jos syynä olisi konerikko, niin mahdettaisiinkohan se kuitenkin tietää jo? Epäilisin, että kyllä tiedettäisiin. Mutta, se tietenkin voisi olla arvailujen varassa, että mikä sen rikon aiheutti. Ja oliko koneessa edes se alkuperäinen 30 vuotta vanha moottori enää asennettuna?Tuulispää kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 08:16Vaikea ylläpitää 300 heppaista moottoria 30 vuotta.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:57Ja mitä sitten?Tuulispää kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:37Kone oli vanha.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:32 Viime kesäiseen Sten Stockmannin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta ei ole edelleenkään saatu mitään lisätietoa onnettomuustutkintakeskukselta. Voipi olla kinkkisempi selviteltävä. Nähtävästi mitään selkeää vikaa itse lentokoneesta ei ehkä ole löytynyt. https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/ ... 23160.html
Tuskin oli enää.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 08:24No jos syynä olisi konerikko, niin mahdettaisiinkohan se kuitenkin tietää jo? Epäilisin, että kyllä tiedettäisiin. Mutta, se tietenkin voisi olla arvailujen varassa, että mikä sen rikon aiheutti. Ja oliko koneessa edes se alkuperäinen 30 vuotta vanha moottori enää asennettuna?Tuulispää kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 08:16Vaikea ylläpitää 300 heppaista moottoria 30 vuotta.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:57Ja mitä sitten?Tuulispää kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:37Kone oli vanha.Pattinero kirjoitti: ↑15 Joulu 2023, 07:32 Viime kesäiseen Sten Stockmannin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta ei ole edelleenkään saatu mitään lisätietoa onnettomuustutkintakeskukselta. Voipi olla kinkkisempi selviteltävä. Nähtävästi mitään selkeää vikaa itse lentokoneesta ei ehkä ole löytynyt. https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/ ... 23160.html
Internetissä vellovien radioliikennetallenteiden perusteella tällä oli lupa laskuun. CostGuardilla oli selvitys holding position C5 rwy 34R, mutta jostain syystä päätynyt kiitotielle asti. Tosin tallenteet eivät ole luotettavia, niistä voi puuttua oleellisia osia.
Vastaavia on tapahtunut muitakin, olisiko nykyaikana mahdotonta laittaa vaikka liikennevalot kiitotien päähän rullausteille, ei tarvita kuin punainen ja vihreä, olisiko.Q-S kirjoitti: ↑03 Tammi 2024, 09:47Internetissä vellovien radioliikennetallenteiden perusteella tällä oli lupa laskuun. CostGuardilla oli selvitys holding position C5 rwy 34R, mutta jostain syystä päätynyt kiitotielle asti. Tosin tallenteet eivät ole luotettavia, niistä voi puuttua oleellisia osia.
Näitä on olemassa, kutsutaan nimellä runway entrance light. En tiedä onko kyseisellä kiitotiellä.Goswell kirjoitti: ↑03 Tammi 2024, 09:51Vastaavia on tapahtunut muitakin, olisiko nykyaikana mahdotonta laittaa vaikka liikennevalot kiitotien päähän rullausteille, ei tarvita kuin punainen ja vihreä, olisiko.Q-S kirjoitti: ↑03 Tammi 2024, 09:47Internetissä vellovien radioliikennetallenteiden perusteella tällä oli lupa laskuun. CostGuardilla oli selvitys holding position C5 rwy 34R, mutta jostain syystä päätynyt kiitotielle asti. Tosin tallenteet eivät ole luotettavia, niistä voi puuttua oleellisia osia.