Uusien käyttäjien esittäytyminen

Tässä ohjeita / niksejä palstan toimintoihin liittyen
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Itsekin tuli vietettyä paljon aikaa Maestrossa, siis siinä kahvilassa,. Olikohan se niin, että tanssipaikka oli sisemmällä/ylemmässä kerroksessa, vai muuttuiko tuo kahvila illaksi tanssipaikaksi? Enivei, siellä törmäsin ensimmäisen kerran rehelliseen transuun.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17694
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja John Carter »

AimoJortikka kirjoitti: 21 Joulu 2022, 13:23
Raspu kirjoitti: 21 Joulu 2022, 11:46 Jortikka kerro vaan lisää juttuja ja tarinoita.
Noita mukava lukee.
Ei noista sen enempää kehtaa kertoilla. Tylsiä juttuja enimmäkseen.

Mutta yhden voisi kertoa.
Nuoruusvuosilta.
Kun maalaispoika lähti Helsinkiin opiskelemaan.
Niin löysin (sain vinkin) sellaisen paikan kuin Vanha Maestro.
Siihen aikaan siellä järjestettiin päivätansseja.
Sieltä ei tanssitaitoisen, kohteliaan ja hyväkäytöksisen, keskustelutaitoisen ja kohtalaisen näköisenkin opiskeljapojan tarvinnut lähteä yksin pois.
Jos MILF-tyyppinen seura siis kelpasi. Kävin siellä pari vuotta kerran pari viikossa. Tanssimassa. Tietty.
Kunnes sitten kerran lopetin. Kun törmäsin siellä tätiini. Äidin siskoon siis.
Joka oli suurehkon yrityksen henkilöstöpäällikkö pitkän aikaa. Aina viimeisen päälle huoliteltu ja hyvännäköinen.
Itsenäisyyspäivän linnan juhlien lähes jokavuotinen vakiovieras ainakin parinkymmenen vuoden ajan.
Tosin miehensä kutsulla mutta kuitenkin. Kohtaaminen Vanhassa Maestrossa oli vähän yllätys. Molemmille.
Mutta siihen loppui. Emme ole koskaan asiasta puhuneet. Suvun juhlissa tai muuten.
Muutaman kerran kävin sitten Sillankorvassa mutta siellä oli taso sen verran alhainen, että ei kiinnostanut pitemmän päälle.
Joskus kyllä tuumannut, että olivatko ne antoisia aikoja minulle vai tapaamilleni naisille.
Joitakin tuli tanssitettua useammankin kerran. Kysyntää oli. Tanssitaito tai joku muu oli ilmeisesti riittävä.
M. A. N on kirjoittanut hyvän kirjan, jossa käy noissa paikoissa päivätanssimassa : TANGO ON INTOHIMONI.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
MrKAT
Reactions:
Viestit: 212
Liittynyt: 22 Joulu 2022, 01:28

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja MrKAT »

Tulin just tänne. Savo-karjalaiset juuret, tiedeharrastaja ja -miettijä.
Superaistikas (ilmeisesti koska näen, kuulen ja haistan ja tunnenkin sellaista mitä ei muut).
Asperher-piirteinen (netti- ym testien mukaan).
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9967
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Maestrossa käytiin usein Alvar Aallon toimiston porukalla syömässä.
Nice Aziamiez
Reactions:
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Touko 2023, 21:36
Paikkakunta: Echimiden vaatekomero

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Nice Aziamiez »

Nice Aziamies tässä moi. Olen transhumanistinen fuusio wanhasta tiede-foorumin veteraanista nimeltä Neonomide. Grillailen edelleen Echin kans, vaikka ideologiset tiemme hieman erkanivatkin.
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7430
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Nice Aziamiez kirjoitti: 30 Touko 2023, 22:02 Nice Aziamies tässä moi. Olen transhumanistinen fuusio wanhasta tiede-foorumin veteraanista nimeltä Neonomide. Grillailen edelleen Echin kans, vaikka ideologiset tiemme hieman erkanivatkin.
No hitto!
Taisit pitää taukoa jo vanhalla foorumilla melko pitkään.
Etkös se ollut sinä joka joskus perusti sen legendaarisen D-vitamiiniketjun?

Rasputin se tässä.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2744
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Lieneekö minun tarpeellista täydentää kuvaa, joka varmaan kaikille on muodostunut pakkomielteistä halustani valistaa tieteestä kiinnostuneita. Valitettavasti olen joskus intoutunut liiaksi uskomaan kykyihini, ja niinpä usein tuotos on ollut sutta ja sekundaa, mutta aina (muistaakseni ) olen tullut lopulta järkiini ankaran kalabaliikin jälkeen. Siinä on saanut siipeensä asiaa paremmin ymmärtäneet, josta olen pahoillani, mutta myös asioita ymmärtämättömät häiriköt ihan ansaitusti. Valitettavasti 59 vuotta sitten saamastani pätevästä fysiikan opetuksesta on vain rippeet jäljellä, mutta onneksi täältä olen saanut sellaista hyvin mielenkiintoista fysiikan tietämystä parilta korkeakoulutetulta kommentoijalta, jota ei silloiseen opetukseeni sisältynyt. Se minua harmittaa, että kun täällä jotakin uutta asiaa haluaa tuoda esille, häiriköinnin ja trollauksen ryöpyn saa melkein aina vastaansa, ja useimmiten juuri asiaa ymmärtämättömiltä. Täällä monien ylivertaisuusharhaisten motiivina onkin vain heikon itsetuntonsa kohottamiseksi itseään fiksumpien kommentoijien pilkkaaminen ja halventaminen. Moderaattoreilta siinä kyllä olisi toivomisen varaa.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kontra kirjoitti: 31 Touko 2023, 09:12 Lieneekö minun tarpeellista täydentää kuvaa, joka varmaan kaikille on muodostunut pakkomielteistä halustani valistaa tieteestä kiinnostuneita. Valitettavasti olen joskus intoutunut liiaksi uskomaan kykyihini, ja niinpä usein tuotos on ollut sutta ja sekundaa, mutta aina (muistaakseni ) olen tullut lopulta järkiini ankaran kalabaliikin jälkeen. Siinä on saanut siipeensä asiaa paremmin ymmärtäneet, josta olen pahoillani, mutta myös asioita ymmärtämättömät häiriköt ihan ansaitusti. Valitettavasti 59 vuotta sitten saamastani pätevästä fysiikan opetuksesta on vain rippeet jäljellä, mutta onneksi täältä olen saanut sellaista hyvin mielenkiintoista fysiikan tietämystä parilta korkeakoulutetulta kommentoijalta, jota ei silloiseen opetukseeni sisältynyt. Se minua harmittaa, että kun täällä jotakin uutta asiaa haluaa tuoda esille, häiriköinnin ja trollauksen ryöpyn saa melkein aina vastaansa, ja useimmiten juuri asiaa ymmärtämättömiltä. Täällä monien ylivertaisuusharhaisten motiivina onkin vain heikon itsetuntonsa kohottamiseksi itseään fiksumpien kommentoijien pilkkaaminen ja halventaminen. Moderaattoreilta siinä kyllä olisi toivomisen varaa.
Ei, tuon toit minulle esiin jo vanhalla palstalla (Oliko se tuo "Viides Kolonna" jonka toit noin neljä vuotta sitten esiin minulle?). Ei siinä mitään pahaa ole että sivistää muita. Kun mennään monimutkaisiin asioihin (Kuten valon käyttäytymiseen tai Eisteinin teorioihin) mennään kyllä minun kykyjeni toiselle puolelle. En lähde mistään "Kelkkakokeista" kiistelemään koska en ole itsestäni varma kykenenkö. Luotan (Koska niin monessa asiassa käytetään suhteellisuusteoriaa ja ne eivät toimisi jos suhtis olisi väärin) yleisiin kuvauksiin teorioista. Kun mennään matematiikkaan ja fysiikkaan jätän sen niihin perehtyneille.

Nykyään olen aika varovainen mihin ketjuun lähden mukaan ja onko juuri minun panoksestani hyötyä keskusteluun. Siis nykyään mietin ennen kuin painan "Lähetä" painiketta.

Älä lannistu. Se mikä suhteellisuusteoriassa oli pätevää jo 1920-luvulla on vieläkin. Odotan jos jokin muuttuu.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Jumalallisen uskomattomia, mutta ymmärrettäviä oivalluksia todellisuutta karsastamattomille.
Kiinnostuksen aiheena enimäkseen vanhuus ja historia, yhteiskunta ja yhteiset, eikä niinkän yksityinen ja tunteet, joten enemmän objektiivisuutta kuin subjektiivisuutta. Trikkervaroitus todellisuuspakoisille, mikä koskettaa todellisuutta, loukkaa harhaa.
#ylikansallinen verbaaliakrobaatti, mielen ja kielen sirkustaiteilija.
"Same sama, but different."
Viimeksi muokannut Keijona, 31 Touko 2023, 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Same same but different
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7430
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Kuka oikeesti ymmärtää suhteellisuusteorian?
Kaikki puhuu kuin leivästä, mutta aniharva ymmärtää sen tai osaa purkaa auki.
Ite en edes vitsi teeskennellä, että jotain jostain ymmärtäisin.
En saatana edes ymmärrä kuinka moottorisahan saa käyntiin. Prkele!
OlliS
Reactions:
Viestit: 10872
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Minä olen omilla aivoilla ajatteleva OAA. Se kuuluu filosofin velvollisuuksiin. Kotisivuilla on kaikki tarvittava minusta ja käsitykseni.

Valtavirtatiede on aina jossain kohdassa vanhentunutta ja paradigman muutos on paikallaan. Nyt on vallassa naturalismi, joka on pahimmillaan tieteisuskoista ateismia. Kosmologiassa on vallassa BB teoria, joka on mahdoton. Evoluutioteoriaan on lisättävä luominen. Maapallo on luotu ekosysteemi, ja Jumala johtaa tätä viime kädessä, vaikka Saatana on tämän maailman ruhtinas, mikä näkyy valtavirtauskonnoista ja valtavirtatieteessä.

Totuus on yleensä marginaalissa, paitsi tämä demokratiamme on pääasiassa oikeutta ja totuutta, nyt sitä uhkaa oikeistopopulismi ja äärioikeisto, ja Venäjä ja Ääri- Islami. Ja leviävät salaliittoteoriat, joilla nakerretaan uskoa demokratiaan. Ja vale uutiset. Ihmiset uskovat vain oman puolensa juttuihin. Karmea polarisaatio on länsimaissa. Mutta olemme yhtenäisinä Ukrainan ja demokratian puolella tyranniaa vastaan ainakin siinä sodassa.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 31 Touko 2023, 09:28 Kuka oikeesti ymmärtää suhteellisuusteorian?
Kaikki puhuu kuin leivästä, mutta aniharva ymmärtää sen tai osaa purkaa auki.
Ite en edes vitsi teeskennellä, että jotain jostain ymmärtäisin.
En saatana edes ymmärrä kuinka moottorisahan saa käyntiin. Prkele!
Minä suosiolla voin sanoa etten ymmärrä ja se ei ole valehtelua. Jos se päivä tulee kun ymmärrän kerron siitä erikseen. (Einstein itse sanoi että lukiomatematiikka riittää sen ymmärtämiseen, ehkä E oli vähän erillainen lukiolainen).
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 31 Touko 2023, 10:02
Raspu kirjoitti: 31 Touko 2023, 09:28 Kuka oikeesti ymmärtää suhteellisuusteorian?
Kaikki puhuu kuin leivästä, mutta aniharva ymmärtää sen tai osaa purkaa auki.
Ite en edes vitsi teeskennellä, että jotain jostain ymmärtäisin.
En saatana edes ymmärrä kuinka moottorisahan saa käyntiin. Prkele!
Minä suosiolla voin sanoa etten ymmärrä ja se ei ole valehtelua. Jos se päivä tulee kun ymmärrän kerron siitä erikseen. (Einstein itse sanoi että lukiomatematiikka riittää sen ymmärtämiseen, ehkä E oli vähän erillainen lukiolainen).
Ymmärtämisen ensimmäinen edellytys on myöntää olevansa ymmärtämätön, tietää että on olemassa jotain jota ei ole ymmärtänyt.
Same same but different
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9967
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nice Aziamiez kirjoitti: 30 Touko 2023, 22:02 Nice Aziamies tässä moi. Olen transhumanistinen fuusio wanhasta tiede-foorumin veteraanista nimeltä Neonomide. Grillailen edelleen Echin kans, vaikka ideologiset tiemme hieman erkanivatkin.
Teretulemast...Jussipussia ja Savorista täällä on myös kaivattu.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2744
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Keijona kirjoitti: 31 Touko 2023, 10:06
Deimos kirjoitti: 31 Touko 2023, 10:02
Raspu kirjoitti: 31 Touko 2023, 09:28 Kuka oikeesti ymmärtää suhteellisuusteorian?
Kaikki puhuu kuin leivästä, mutta aniharva ymmärtää sen tai osaa purkaa auki.
Ite en edes vitsi teeskennellä, että jotain jostain ymmärtäisin.
En saatana edes ymmärrä kuinka moottorisahan saa käyntiin. Prkele!
Minä suosiolla voin sanoa etten ymmärrä ja se ei ole valehtelua. Jos se päivä tulee kun ymmärrän kerron siitä erikseen. (Einstein itse sanoi että lukiomatematiikka riittää sen ymmärtämiseen, ehkä E oli vähän erillainen lukiolainen).
Ymmärtämisen ensimmäinen edellytys on myöntää olevansa ymmärtämätön, tietää että on olemassa jotain jota ei ole ymmärtänyt.
Niinpä. Ei tyhmän varsinainen ongelma olekaan tietämättömyys, ja se ettei ymmärrä olevansa tyhmä.
Vastaa Viestiin