Uusien käyttäjien esittäytyminen

Tässä ohjeita / niksejä palstan toimintoihin liittyen
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17688
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:36 Olen keski-ikäinen mies Länsi-Suomesta. Nimimerkin taustalla mielenkiinto kryptografiaan ja vanhoihin mekaanisiin koneisiin. Tiedettä en tee, mutta hyvä tekninen koulutus löytyy. Profiilikuva on nimeltään 'allu', jos joku sitä ihmetelee. Kiekko joka ehkä pelasti Suomen. Suhtaudun elämään ja sen ilmiöihin suurella mielenkiinnolla, mutta kärsin ajottain kovasta masennuksesta, joka tuppaa tuhoamaan kaiken. Elämä on keinumista näiden ääripäiden välillä.
Oletkos käynyt mekaanisen musiikin museossa? Varsin mielenkiintoinen paikka ja siksi kävin pentuna siellä varmaan sata kertaa ja opetin paikan kahviossa olleen mustarastaan kiroilemaan.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Niin joo, minäkin kirjoittelin aktiivisesti ex tiede palstalla, ja nyt siis täällä, samalla nimimerkillä, 55 vee höperö huumoriveikko, joka näkee peijjooneita ja kommareita vähän joka puolella, mutta muuten olen aika normaali.
Suositeltavin pronomi on se, mutta ei se nyt ole niin nokonuukaa...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Stadin öljylanne
Reactions:
Viestit: 491
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 23:47

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Tiesin joskus kauan sitten Tiede-lehden palstalla, mutta yleensä sen verran vähän yhtään mistään, että parempi aloittaa täällä sillä tavalla tyhjältä pöydältä, että voin uskottavasti kysellä tyhmiä kysymyksiä. Minulla ei ole korkeaa koulutusta ja olen testien mukaan normaaliälyinen. Harrastelen työkseni nettisivujen tekemistä ja haaveilen siitä, että ilmoittautuisin jollekin 40+ ihmisille tarkoitetuille tanssikurssille, jossa miehenä en kokisi oloani vaivautuneeksi. Minua voi nimitellä pronominien lisäksi myös muilla taikasanoilla, mutta ottaen huomion lahjakkuusprofiilini tai oikeammin sen puutteen, aina eivät piuhani yllä vintille asti. Joskus aiemmin ahmin kaiken suomeksi julkaistun populaaritiedekirjallisuuden, mutta nyt jo pitemmän aikaa olen ahminut vain tiktok-videoita.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Enigma »

John Carter kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:58
Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:36 Olen keski-ikäinen mies Länsi-Suomesta. Nimimerkin taustalla mielenkiinto kryptografiaan ja vanhoihin mekaanisiin koneisiin. Tiedettä en tee, mutta hyvä tekninen koulutus löytyy. Profiilikuva on nimeltään 'allu', jos joku sitä ihmetelee. Kiekko joka ehkä pelasti Suomen. Suhtaudun elämään ja sen ilmiöihin suurella mielenkiinnolla, mutta kärsin ajottain kovasta masennuksesta, joka tuppaa tuhoamaan kaiken. Elämä on keinumista näiden ääripäiden välillä.
Oletkos käynyt mekaanisen musiikin museossa? Varsin mielenkiintoinen paikka ja siksi kävin pentuna siellä varmaan sata kertaa ja opetin paikan kahviossa olleen mustarastaan kiroilemaan.
Enpä ole. Münchenin tekniikan museoon olen yrittänyt päästä. Viimeksi yrityksen torppasi korona. Siellä menee kyllä usea päivä, kun niin suuri.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17688
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 18:00
John Carter kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:58
Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:36 Olen keski-ikäinen mies Länsi-Suomesta. Nimimerkin taustalla mielenkiinto kryptografiaan ja vanhoihin mekaanisiin koneisiin. Tiedettä en tee, mutta hyvä tekninen koulutus löytyy. Profiilikuva on nimeltään 'allu', jos joku sitä ihmetelee. Kiekko joka ehkä pelasti Suomen. Suhtaudun elämään ja sen ilmiöihin suurella mielenkiinnolla, mutta kärsin ajottain kovasta masennuksesta, joka tuppaa tuhoamaan kaiken. Elämä on keinumista näiden ääripäiden välillä.
Oletkos käynyt mekaanisen musiikin museossa? Varsin mielenkiintoinen paikka ja siksi kävin pentuna siellä varmaan sata kertaa ja opetin paikan kahviossa olleen mustarastaan kiroilemaan.
Enpä ole. Münchenin tekniikan museoon olen yrittänyt päästä. Viimeksi yrityksen torppasi korona. Siellä menee kyllä usea päivä, kun niin suuri.
Jos ajelet Varkauden ohi, niin kannattaa käydä. Muistelen, että pentuna kun tuolla tuli paljon käytyä, niin tuota paikkaa piti Pekka Puupää-näyttelijä Esa Pakarinen ja sen jälkeen hänen poikansa.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Isaac Asimovin pulisongit
Reactions:
Viestit: 364
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 07:24

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Isaac Asimovin pulisongit »

55-vuotias osa- aikatyöläinen, asun kissen kanssa saaressa, syön ja nukun. Saan "hyviä" ideoita mm. youtubevideoista joita sitten testailen (esim. kaljatölkeistä tehty aurinkoilmalämmitin, ukkosobservatorio vanhasta minikasvihuoneesta). Yleensä huonolla menestyksellä.
"Tiskihanska paljasti kuusalaliiton!"
VCO
Reactions:

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja VCO »

En nyt ihan kaikkea viitsi avata, mutta sen verran voisin kertoa että lapsuuden haaveena oli tutkijan ura ja sitä kohti lähdin myös opiskelemaan. Elämä vain ei aina mene niin kuin on suunnitellut ja tässä tapauksessa ehkä hyväkin että ei mennyt. Näissä hommissa on paljon paremmin ja helpommin pysynyt leivän syrjässä kiinni. Kaiken lisäksi on joskus saanut sitä voitakin leivän päälle. :D
Avatar
ROOSTER
Reactions:
Viestit: 212
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 23:44

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja ROOSTER »

John Carter kirjoitti: 19 Joulu 2022, 18:03
Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 18:00
John Carter kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:58 Oletkos käynyt mekaanisen musiikin museossa? Varsin mielenkiintoinen paikka ja siksi kävin pentuna siellä varmaan sata kertaa ja opetin paikan kahviossa olleen mustarastaan kiroilemaan.
Enpä ole. Münchenin tekniikan museoon olen yrittänyt päästä. Viimeksi yrityksen torppasi korona. Siellä menee kyllä usea päivä, kun niin suuri.
Jos ajelet Varkauden ohi, niin kannattaa käydä. Muistelen, että pentuna kun tuolla tuli paljon käytyä, niin tuota paikkaa piti Pekka Puupää-näyttelijä Esa Pakarinen ja sen jälkeen hänen poikansa.
Eikö Kempfit enää olekaan kahvoissa?

https://www.mekaanisenmusiikinmuseo.fi/historia/
Yleinen mielipide on aina väärässä.
Avatar
ROOSTER
Reactions:
Viestit: 212
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 23:44

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja ROOSTER »

Niin ja unohtui mainita, että olen aina ihmettelemässä asioita ja korjailemassa väärinkäsityksiä.

Olen koiraspuolinen, keskikokoinen ja ikää on yli 50 mutta alle 100. Komea ja älykäs, vaikka joku välillä muutakin saattaa täällä väittää.
Uteliaisuuteni on johtanut monenlaisiin töihin ja tilanteisiin. Siksi oikeastaan mikään aihe ei ole täysin vieras.
Yleinen mielipide on aina väärässä.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3080
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:36 Profiilikuva on nimeltään 'allu', jos joku sitä ihmetelee. Kiekko joka ehkä pelasti Suomen.
En vähättele tuota, mutta tykistön paremmin tuntevana sanoisin, että tämä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001133386.html

saattoi olla tärkeämpi.

Vielä kun huomioitiin ballistinen sää, niin tarkkuus oli ihan toista kuin vastapuolella.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/02/1 ... ikirjoitus
Poistettu
Reactions:

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Minä olen keskivertoa tyhmempi läski jakomäessä asuva persaukinen alkoholisti, rasisti, joka ei saa pillua kuin rahalla, nykään ei meinaa saada edes rahalla.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3080
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Kehtaisinko pistää entisen työkaverini luonnehdinnan minusta.
Tehtiin aikanaan monta työreissua yhdessä.
Niin hän luonnehti minua kahdella asialla.
"Mikään inhimillinen ei ole vierasta"
"Nussii kaikkia kaksijalkaisia tikapuista lähtien"
En oikein ymmärrä, mistä hän tuollaiseen luonnehdintaan mahtoi päätyä.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Enigma »

AimoJortikka kirjoitti: 19 Joulu 2022, 22:41
Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 17:36 Profiilikuva on nimeltään 'allu', jos joku sitä ihmetelee. Kiekko joka ehkä pelasti Suomen.
En vähättele tuota, mutta tykistön paremmin tuntevana sanoisin, että tämä
...
saattoi olla tärkeämpi.
Saattoi hyvinkin. Tuo allu lähinnä mahdollisti kaukopartitoiminnan, millä ei toki sotaa sellaisenaan ratkottu.

Minä kun vierastan ihmismassoja, niin ainoat sotajutut joita jaksan lukea, ovat tuollaisia pienen porukan selviytymistarinoita.
Poistettu
Reactions:

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

AimoJortikka kirjoitti: 20 Joulu 2022, 10:45 Kehtaisinko pistää entisen työkaverini luonnehdinnan minusta.
Tehtiin aikanaan monta työreissua yhdessä.
Niin hän luonnehti minua kahdella asialla.
"Mikään inhimillinen ei ole vierasta"
"Nussii kaikkia kaksijalkaisia tikapuista lähtien"
En oikein ymmärrä, mistä hän tuollaiseen luonnehdintaan mahtoi päätyä.
Ollaakohan me oltu kimpassa reissussa?
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Uusien käyttäjien esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Raspu kirjoitti: 20 Joulu 2022, 08:51 Minä olen keskivertoa tyhmempi läski jakomäessä asuva persaukinen alkoholisti, rasisti, joka ei saa pillua kuin rahalla, nykään ei meinaa saada edes rahalla.
Kontulasta voisit ehkä saada ilmaiseksi...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Vastaa Viestiin