Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Keksin viimeisen tärkeän asian tuulivoimalani saattamisessa ns. kilpailukykyiseksi.

Olin pohtinut jo vuosia sitten että tuo uusin 2018 määritelty torni ei ole optimaalisin.

Nyt yhtä'äkkiä se (uusi toimiva versio) oli kirkkaana mielessäni aamuyöstä.

Olen ilmeisesti aktiivisesti pyrkinyt unohtamaan ongelman...mutta nyt kun muutkin osat ovat aivan eri tasolla..mieleni aloitti ikäänkuin "salaa" toimimaan sen tiimoilla yöllä unessa.

Mistä on kyse ? :roll: :?:
Viimeksi muokannut Tuulispää, 01 Maalis 2024, 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Todellisuus on kohdattava, jos on minuutin ajattelematta pikkupoikamaista askartelua. Ja se todellisuus tulee ahdistamaan.

Kyse on defenssistä ja/tai mt-ongelmasta.
Can I pet that dog?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Minimus Yahves kirjoitti: 01 Maalis 2024, 09:17 Todellisuus on kohdattava, jos on minuutin ajattelematta pikkupoikamaista askartelua. Ja se todellisuus tulee ahdistamaan.

Kyse on defenssistä ja/tai mt-ongelmasta.
Voisitko lopettaa trollaamisen ja pysyä asiassa.

Miten alitajunta käsittelee näitä ongelmia ?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 09:34 Onko tässä ratkaisu ?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008470907.html
Ei puolen minuutin torkuilla ole mitään tekemistä pitkien yöunien aikaisen ongelmanratkomisen kanssa.
kaikilla homma toimii noin, toisilla paremmin kuin toisilla.

Jos minä jään jumiin jossain kryptossa, sudokussa, pelissä tai missä vain, niin yleensä herään keskellä yötä ratkaisun kanssa. Parhaiten se näkyy mulla työhommissa (koska vievät aikaa ja kapasiteettia); jos esimerkiksi unohdan kirjata jonkun n-lääkkeen ylimääräisen annon niin herään aina parin tunnin unien jälkeen ja soitan yökölle että kirjaa sen, tai laitan itselleni muistutuksen jos menen pian uudestaan töihin. Aivot käsittelee päivän ja hoitaa puutoslistan kuntoon, ratkoo ongelmat ja suunnittelee tulevaisuutta.
Can I pet that dog?
Avatar
apetteri
Reactions:
Viestit: 438
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 13:26

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja apetteri »

Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 09:07 Keksin viimeisen tärkeän asian tuulivoimalani saattamisessa ns. kilpailukykyiseksi.

Olin pohtinut jo vuosia sitten että tuo uusin 2018 määritelty torni ei ole optimaalisin.

Nyt yhtä'äkkiä se (uusi toimiva versio) oli kirkkaana mielessäni aamuyöstä.

Olen ilmeisesti aktiivisesti pyrkinyt unohtamaan ongelman...mutta nyt kun muutkin osat ovat aivan eri tasolla..mieleni aloitti ikäänkuin "salaa" toimimaan sen tiimoilla yöllä unessa.

Mistä on kyse ? :roll: :?:
Tarkoittaako tämä sitä että valehtelit, kun 2019 kysyin onko sulla valmista myllyä mulle pihalle, niin vastasit että on valmis, testattu, toimintakuntoinen ja otat toimitustilauksia vastaan?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

apetteri kirjoitti: 01 Maalis 2024, 10:50
Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 09:07 Keksin viimeisen tärkeän asian tuulivoimalani saattamisessa ns. kilpailukykyiseksi.

Olin pohtinut jo vuosia sitten että tuo uusin 2018 määritelty torni ei ole optimaalisin.

Nyt yhtä'äkkiä se (uusi toimiva versio) oli kirkkaana mielessäni aamuyöstä.

Olen ilmeisesti aktiivisesti pyrkinyt unohtamaan ongelman...mutta nyt kun muutkin osat ovat aivan eri tasolla..mieleni aloitti ikäänkuin "salaa" toimimaan sen tiimoilla yöllä unessa.

Mistä on kyse ? :roll: :?:
Tarkoittaako tämä sitä että valehtelit, kun 2019 kysyin onko sulla valmista myllyä mulle pihalle, niin vastasit että on valmis, testattu, toimintakuntoinen ja otat toimitustilauksia vastaan?
Esitä väitteesi toteen.

2019 mulla on ollut vasta 3. proto työn alla...nyt on jo 6. vääntövarsi työn alla.

Kieltämättä juuri 2. proto oli toimiva 2018-2019....3. proto oli susi.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kuka muu on huomannut paitsi minä Flick ja Kääpiö Jahvetti että unessa alkaa hommat lutviutua ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Sen sijaan taas liikkeessä...siis kun elimistö tekee työtä nämä monimutkaiset asiat kehittyvät nopeasti...johtuuko verenkierron nopeutumisesta ja hapekkaan veren kulkeutumisesta aivoihin.
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 11:07 Kuka muu on huomannut paitsi minä Flick ja Kääpiö Jahvetti että unessa alkaa hommat lutviutua ?
Olet jo useamman kymmennen vuotta unia nähnyt, mutta eipä nuo sinun aivoituksesi ole juurikaan kehittyneet, saati konkretisoituneet
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 01 Maalis 2024, 12:52
Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 11:07 Kuka muu on huomannut paitsi minä Flick ja Kääpiö Jahvetti että unessa alkaa hommat lutviutua ?
Olet jo useamman kymmennen vuotta unia nähnyt, mutta eipä nuo sinun aivoituksesi ole juurikaan kehittyneet, saati konkretisoituneet
Amerikkalainen filmitähti on kanssasi erimieltä.

Mitä sinä olet keksinyt paitsi trollata täällä ?
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 13:08
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 01 Maalis 2024, 12:52
Tuulispää kirjoitti: 01 Maalis 2024, 11:07 Kuka muu on huomannut paitsi minä Flick ja Kääpiö Jahvetti että unessa alkaa hommat lutviutua ?
Olet jo useamman kymmennen vuotta unia nähnyt, mutta eipä nuo sinun aivoituksesi ole juurikaan kehittyneet, saati konkretisoituneet


Mitä sinä olet keksinyt paitsi trollata täällä ?
Aika paljon ihan konkreettisia asioita, toisin kuin sinä
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1093
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Ehkäpä parempi kysymys olisi se "mitä tapahtuu keksijän alitajunnassa?"

Meidän aivojen prosessoinnista kuitenkin suurin osa on alitajuista. Jostakin se keksijän alitajunta tuottaa uusia ratkaisuja erilaisiin ongelmiin.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu keksijän unessa ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Purdue kirjoitti: 01 Maalis 2024, 13:28 Ehkäpä parempi kysymys olisi se "mitä tapahtuu keksijän alitajunnassa?"

Meidän aivojen prosessoinnista kuitenkin suurin osa on alitajuista. Jostakin se keksijän alitajunta tuottaa uusia ratkaisuja erilaisiin ongelmiin.
Niin mutta sitten pitää kaikki laittaa putkelle ja sen jälkeen toteuttaa.
Vastaa Viestiin