Tieteellinen nippeliketju

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Marsissa on popcornia ja mustikoita. :D


Tiedätkö sinä jotain mielenkiintoista tieteellistä nippelitietoa? Kerro meille!!
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Jalo Arkkivalo
Reactions:
Viestit: 2055
Liittynyt: 13 Helmi 2023, 08:31

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Jalo Arkkivalo »

Ammuttaessa esimerkiksi jousella tai muulla aseella riittävän kauas, ammus tai nuoli käy kaksi kertaa samassa korkeudessa. Lähtöpisteestä ylöspäin mitattuna.
Lord knows I'm a Voodoo Child
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Pilvi painaa noin miljoona tonnia . Pilven tilavuus on tyypillisesti noin 1 km 3 ja tiheys noin 1,003 kg/m 3 – tiheys on noin 0,4 prosenttia pienempi kuin sitä ympäröivä ilma.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kirahveihin osuu salama 30 kertaa todennäköisemmin kuin ihmisiin . On totta, että kirahveihin sattui vain viisi hyvin dokumentoitua kohtalokasta salamaniskua vuosina 1996–2010. Mutta koska lajin populaatio on tänä aikana vain 140 000, se aiheuttaa noin 0,003 salaman kuolemaa tuhatta kirahvia kohden vuodessa. Tämä on 30 kertaa suurempi kuin ihmisten vastaava kuolleisuus.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Eläimet voivat kokea ajan eri tavalla kuin ihmiset . Pienemmille eläimille maailma heidän ympärillään liikkuu hitaammin kuin ihmisiä. Esimerkiksi salamanterit ja liskot kokevat aikaa hitaammin kuin kissat ja koirat. Tämä johtuu siitä, että ajan käsitys riippuu siitä, kuinka nopeasti aivot pystyvät käsittelemään saapuvaa tietoa. Mutta entä unet? Tiedän että eläimet näkevät unia mutta osaavatko ne erottaa unet todellisuudesta?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Moottorisahat keksittiin ensin synnytystä varten . Se kehitettiin Skotlannissa 1700-luvun lopulla auttamaan ja nopeuttamaan symfysiotomiaa (laajentamaan häpyrustoa) ja poistamaan sairastunut luu synnytyksen aikana. Vasta 1900-luvun alussa aloimme käyttää moottorisahoja puun pilkkomiseen.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Jalo Arkkivalo
Reactions:
Viestit: 2055
Liittynyt: 13 Helmi 2023, 08:31

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Jalo Arkkivalo »

Kissatäti kirjoitti: 02 Maalis 2024, 13:13 Moottorisahat keksittiin ensin synnytystä varten . Se kehitettiin Skotlannissa 1700-luvun lopulla auttamaan ja nopeuttamaan symfysiotomiaa (laajentamaan häpyrustoa) ja poistamaan sairastunut luu synnytyksen aikana. Vasta 1900-luvun alussa aloimme käyttää moottorisahoja puun pilkkomiseen.
Herranjumala 😱
Lord knows I'm a Voodoo Child
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Jalkapallojoukkueet, jotka käyttävät punaisia ​​paitoja, pelaavat paremmin . Vaatteesi väri voi vaikuttaa siihen, miten muut näkevät sinut , ja muuttaa tunteitasi. Esimerkiksi viimeisten 55 vuoden jalkapallo-otteluiden tarkastelu osoitti, että punaista pukua käyttävät joukkueet pelasivat jatkuvasti paremmin kotiotteluissa kuin minkä tahansa muun väriset joukkueet.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Kissatäti kirjoitti: 02 Maalis 2024, 13:42 Jalkapallojoukkueet, jotka käyttävät punaisia ​​paitoja, pelaavat paremmin . Vaatteesi väri voi vaikuttaa siihen, miten muut näkevät sinut , ja muuttaa tunteitasi. Esimerkiksi viimeisten 55 vuoden jalkapallo-otteluiden tarkastelu osoitti, että punaista pukua käyttävät joukkueet pelasivat jatkuvasti paremmin kotiotteluissa kuin minkä tahansa muun väriset joukkueet.
Jalkapallossa tehdään eniten maaleja 90. Minuutilla, tokaenitenn45. Minuutilla.
Ja lisäaikaa tulee enemmän jos kotijoukkue on tappiolla.
Can I pet that dog?
Susa
Reactions:
Viestit: 7766
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Susa »

Kissatäti kirjoitti: 02 Maalis 2024, 13:42 Jalkapallojoukkueet, jotka käyttävät punaisia ​​paitoja, pelaavat paremmin
Sama päti aikoinaan jääkiekossakin.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Jokaisella 18 ihmisellä on kolmas nänni . Kolmas nänni, joka tunnetaan nimellä polythelia , johtuu inaktiivisten geenien mutaatiosta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Hevosella on yleensä enemmän kuin yksi hevosvoima . Vuonna 1993 tehty tutkimus osoitti, että hevosen suurin teho on 18 000 W eli noin 24 hevosvoimaa.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Allekirjoituksesi voi paljastaa persoonallisuuden piirteitä . Vuonna 2016 tehty tutkimus väittää , että miehillä suurempi allekirjoitus korreloi korkeamman sosiaalisen rohkeuden kanssa ja naisilla suurempi allekirjoitus korreloi narsististen piirteiden kanssa.

Kääk! Minä kirjoitan etunimen ja sukunimen ensimmäiset kirjaimet tosi suurella. Loput kirjaimet ovat sitten pieniä. MIllainen nimikirjoitus teillä on. En vieläkään osaa kirjoittaa hienosti sukunimeä jonka sain 30 vuotta sitten. Se on aivan liian pitkä ja hankala. Ei sovi kunnolla siihen varattuihin tiloihin edes.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2508
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Pisin mitä kukaan on pidättänyt hengitystään veden alla on yli 24,5 minuuttia . Vedenalaisen hengityksen pidättämisen maailmanennätyksen saavutti 27.3.2021 kroatialainen Budimir Šobat, joka pidätti hengitystään yhteensä 24 minuuttia ja 37 sekuntia. Ihminen pystyy pidättämään hengitystään keskimäärin 30-90 sekuntia.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11080
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Tieteellinen nippeliketju

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Kissatäti kirjoitti: 02 Maalis 2024, 14:48 Allekirjoituksesi voi paljastaa persoonallisuuden piirteitä . Vuonna 2016 tehty tutkimus väittää , että miehillä suurempi allekirjoitus korreloi korkeamman sosiaalisen rohkeuden kanssa ja naisilla suurempi allekirjoitus korreloi narsististen piirteiden kanssa.

Kääk! Minä kirjoitan etunimen ja sukunimen ensimmäiset kirjaimet tosi suurella. Loput kirjaimet ovat sitten pieniä. MIllainen nimikirjoitus teillä on. En vieläkään osaa kirjoittaa hienosti sukunimeä jonka sain 30 vuotta sitten. Se on aivan liian pitkä ja hankala. Ei sovi kunnolla siihen varattuihin tiloihin edes.
Yleensä allekirjoituksen kokoa tosiaan rajoittaa se sille varatun laatikon suuruus. Harvemmin sitä tilaa ihan tolkuttomasti on.
Vastaa Viestiin