Reserviläiskolutus

Tämä alue on kaatopaikka postauksille, joita valiolautakunta ei hyväksynyt muilla alueilla.
Jos tekee mieli tonkii, niin tee se täällä.
Poistettu
Reactions:

Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Poistettu »



Hätälippaan vaihto.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Raspu kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:17 Hätälippaan vaihto.
Mikä on hätälipas?
Paikalla
ID10T
Reactions:
Viestit: 11071
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Enigma kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:22
Raspu kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:17 Hätälippaan vaihto.
Mikä on hätälipas?
Jos ei ehdi vessaan tai riu'ulle...
Poistettu
Reactions:

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Enigma kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:22
Raspu kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:17 Hätälippaan vaihto.
Mikä on hätälipas?
Mahdollisimman nopee lippaanvaihto aseen saattamiseksi toimintakykyiseksi.
Tyhjää lipasta ei kerätä talteen ym., kun pakko jatkaa ampumista.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18707
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Ihmisellä on vain yksi isänmaa. Suojellaan sitä. Tuonne kyllä kannattaa liittyä.
https://www.reservilaisliitto.fi/
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4394
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Goswell »

John Carter kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:27 Ihmisellä on vain yksi isänmaa. Suojellaan sitä. Tuonne kyllä kannattaa liittyä.
https://www.reservilaisliitto.fi/
Noin on, sitä isänmaata pitäisi puolustaa eikä tuhota kuten nyt hallitus tekee.
Tässä on itse omalla kustannuksella hommattu ase ja patruunat, parempi ja tehokkaampi kuin valtio tarjoaa, 600 m ampumaetäisyys tarkasti, pimeäkiikari päällä, kasa lippaita, kyllä lähtee.
Luotiliivit pitäisi vielä hommata ja kypärä.
Olkaa huoleti, minä olen täällä ensimmäisenä naapuria vastassa, ehditte luikkia karkuun, helvetin vellihousut, kyllä minä sen aikaa pidättelen..
Havuja perkele.
Minun mielestä noin.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18707
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Goswell kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:38
John Carter kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:27 Ihmisellä on vain yksi isänmaa. Suojellaan sitä. Tuonne kyllä kannattaa liittyä.
https://www.reservilaisliitto.fi/
Noin on, sitä isänmaata pitäisi puolustaa eikä tuhota kuten nyt hallitus tekee.
Tässä on itse omalla kustannuksella hommattu ase ja patruunat, parempi ja tehokkaampi kuin valtio tarjoaa, 600 m ampumaetäisyys tarkasti, pimeäkiikari päällä, kasa lippaita, kyllä lähtee.
Luotiliivit pitäisi vielä hommata ja kypärä.
Olkaa huoleti, minä olen täällä ensimmäisenä naapuria vastassa, ehditte luikkia karkuun, helvetin vellihousut, kyllä minä sen aikaa pidättelen..
Havuja perkele.
Hyvä, että rajanpinnassa on kunnon kansalaisia huolehtimassa turvallisuudesta, vaikka Ohisalo ja Mikkonen ovat yrittäneet huonontaa turvallisuutta siellä kaikin keinoin. Ääni kellossa on muuttunut, eikä vastaavanlaisia sisäministerejä ole enää ikinä onneksi tulossa sen jälkeen, kun olemme NATO:n jäsen.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3578
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja asdf »

Tuossa voi hukata lippaan ja sehän ei ole hyvä. Kun me intissä leikittiin sotaa, teipattiin tai vedettiin nahkaremmeillä kaksi lipasta yhteen, toinen ylösalaisin, jolloin toisen tyhjentyessä ei tarvinnut kuin kääntää lippaat ympäri ja taas oli 30 kutia räiskittävänä.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Goswell kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:38 Noin on, sitä isänmaata pitäisi puolustaa eikä tuhota kuten nyt hallitus tekee.
Jos et huomannut niin tämä hallitus osti 64kpl F-35-hävittäjiä, vei Suomen Natoon ja antoi armeijallekin pari miljardi joululahjarahaa.

Noin laajemmin: Miksi pitää joka viestiketjuun spämmätä tätä polittiikaa? On jo tiedossa, että saat näppylöitä nykyhallituksesta.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Enigma »

asdf kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:48 Tuossa voi hukata lippaan ja sehän ei ole hyvä.
Jos näin käy, että jonkun lipas hukkuu, niin sota loppuu siihen ja koko komppanja komennetaan etsimään puuttuvaa lipasta. Näin minulle armeijassa opetettiin.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3578
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja asdf »

Enigma kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:56
asdf kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:48 Tuossa voi hukata lippaan ja sehän ei ole hyvä.
Jos näin käy, että jonkun lipas hukkuu, niin sota loppuu siihen ja koko komppanja komennetaan etsimään puuttuvaa lipasta. Näin minulle armeijassa opetettiin.
Meillä oltiin helvetin tarkkoja siitä, että kamoja ei kylvetä pitkin tontteja, jos sen jotenkin voi välttää. Ja tuo lippaat yhdessä -kikka ei mitenkään hidasta lippaan vaihtoa. Voi jopa nopeuttaa.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Enigma »

asdf kirjoitti: 21 Joulu 2022, 16:02
Enigma kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:56
asdf kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:48 Tuossa voi hukata lippaan ja sehän ei ole hyvä.
Jos näin käy, että jonkun lipas hukkuu, niin sota loppuu siihen ja koko komppanja komennetaan etsimään puuttuvaa lipasta. Näin minulle armeijassa opetettiin.
Meillä oltiin helvetin tarkkoja siitä, että kamoja ei kylvetä pitkin tontteja, jos sen jotenkin voi välttää. Ja tuo lippaat yhdessä -kikka ei mitenkään hidasta lippaan vaihtoa. Voi jopa nopeuttaa.
Meillä ei ollut patruuunoita, joten turha niitä lippaita on sitoa yhteen, hankalampi vaan raahata sitä pyssyä. Jos sitten sattui räkäpäitä olemaan, niin harvoin yli lippaallista.

Noin teknisesti tuo alaspäin oleva lipas on iso riski toimintahäiriölle, kun menee likaa ja roskia sinne patruunojen sekaan.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18707
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Enigma kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:56
asdf kirjoitti: 21 Joulu 2022, 15:48 Tuossa voi hukata lippaan ja sehän ei ole hyvä.
Jos näin käy, että jonkun lipas hukkuu, niin sota loppuu siihen ja koko komppanja komennetaan etsimään puuttuvaa lipasta. Näin minulle armeijassa opetettiin.
Noin kävi meilläkin. Sama tyyppi hävitti kerran myös aseen puhdistuspuikon ja kintaan. Koko komppania etsi niin kauan, että löytyi. Opetti aika hyvin porukkaa olemaan hukkaamatta tavaroitaan, koska yhdellä kerralla lomille lähtö lykkääntyi tunneilla puolustusvoimien omistaman tavaran hukkaamisen takia.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Poistettu
Reactions:

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Intissä EI VOI HUKATA AMMUKSIA JA LIPPAITA. Tajuatte kai miksi.
Tositilanteessa taas paskat tyhjästä lippaasta jos henki on sekunnin osista kiinni.
Avatar
Enigma
Reactions:
Viestit: 2979
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 23:11

Re: Reserviläiskolutus

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Raspu kirjoitti: 21 Joulu 2022, 17:00 Tositilanteessa taas paskat tyhjästä lippaasta jos henki on sekunnin osista kiinni.
Tää on tämmöistä elokuvaviisautta, kun et voi koskaan tietää onko se sekunneista kiinni. Todellisessa elämässä se hukattu lipas saattaa osoittautua arvokkaammaksi kuin se säästetty aika ja ehkä turhaan ammutut patruunat. Melkoista spekulointia.
Vastaa Viestiin