Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 865
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Miksi en ajatellut tätä aikaisemmin. Puolet mun funtsaamisista on täysin turhia ja kelvottomia. Kaikki toi ylimääräinen ajatusten haaliminen ja tallessa pitäminen vain hidastaa ja rasittaa muistia sekä kovalevyä. Tää on verrattavissa tietokoneen kunnossapitoon aikas lailla. Tarvin eheyttämisen, suorapoiston, registerin korjauksen ja paremmat softat mun mielen uudistamiseen. :hiton_kone:
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5340
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Minulla enemmän kuin puolet. Tyypillinen ajatukseni on tällainen:

Pätpätpätpää munanen ja kananen kananen jamunanen.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Huomasin että lukitusta ketjusta ei voi tehdä lainauksia.

Mutta tuli vain turhista ajatuksista mieleeni. Että on sitä aika paljon turhia ajatuksia. Mutta kirjoitin tuon toiseen ketjuun.

"Niin. Tuli vain mieleeni. Että aikanaan kun vaimoani vokottelin. Niin kerroin hänelle lehtiuutisesta jonka olin lukenut. Jossa kerrottiin eräästä tutkimuksesta. Jonka mukaan miehet ajattelevat seksiä minuutin ajan tunnista tjsp. Ja totesin viattomasti että "Ainoa mitä siinä ihmettelen on että mitä niiden 59 minuutin aikana sitten ajatellaan". Vastauksena oli hersyvä nauru ja siitä se sitten lähti. Kehittymään.
"
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1569
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

deep purpose kirjoitti: 16 Maalis 2024, 13:39 Miksi en ajatellut tätä aikaisemmin. Puolet mun funtsaamisista on täysin turhia ja kelvottomia. Kaikki toi ylimääräinen ajatusten haaliminen ja tallessa pitäminen vain hidastaa ja rasittaa muistia sekä kovalevyä. Tää on verrattavissa tietokoneen kunnossapitoon aikas lailla. Tarvin eheyttämisen, suorapoiston, registerin korjauksen ja paremmat softat mun mielen uudistamiseen. :hiton_kone:
Se vaan kertoo ihmisen kehittymisestä se, että huomaa korjattavaa olevan ajatuksissaan. Tosin en tarkoita sitä, että mitään höpöjä ajatuksia olisit palstalle kirjoitellut. Ihminen on kokemuksiensa summa ja huomaa omat virheensä. Täydellistä ihmistä ei olekkaan, eikä tarvitse ollakkaan, ne olis ikäviä ne semmoset...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4815
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kun vain tietäisi kumman puolen.

Mutta kaikenlaisen märehtimisen eli ruminoinnin päästäminen pois pääkopasta lienee tavoite aika monessa henkisessä harjoituksessa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

MooM kirjoitti: 16 Maalis 2024, 16:47 Kun vain tietäisi kumman puolen.

Mutta kaikenlaisen märehtimisen eli ruminoinnin päästäminen pois pääkopasta lienee tavoite aika monessa henkisessä harjoituksessa.
Herran jestas. Lehmäterminologia hallussa... Rumen = pötsi. Jossa siis lehmä märehtii.

Perussanastoa jos on päässyt unotumaan?

Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4815
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kirahvi on huikea otus. Kun se märehtii, märepalan nousu pötsistä suuhun näkyy selvästi kaulalla. Toisin kuin asioita märehtivät ihminen, märehtijät pulauttavat ajallaan palan suuhunsa jauhettavaksi ja siitä suoraan lantaa tuottavaan koneeseensa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

MooM kirjoitti: 16 Maalis 2024, 17:05 Kirahvi on huikea otus. Kun se märehtii, märepalan nousu pötsistä suuhun näkyy selvästi kaulalla. Toisin kuin asioita märehtivät ihminen, märehtijät pulauttavat ajallaan palan suuhunsa jauhettavaksi ja siitä suoraan lantaa tuottavaan koneeseensa.
Lanta on sivutuote. Pääasia on VFA = volatile fatty acids = haihtuvat rasvahapot. Niiden varassa märehtijä elää ja märehtijän energia perustuu niihin, ei sokereihin kuten ihmisillä. Lantaan päätyy se osa, jota pötsimikrobit eivät pysty hajottamaan.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja Raspu »

deep purpose kirjoitti: 16 Maalis 2024, 13:39 Miksi en ajatellut tätä aikaisemmin. Puolet mun funtsaamisista on täysin turhia ja kelvottomia. Kaikki toi ylimääräinen ajatusten haaliminen ja tallessa pitäminen vain hidastaa ja rasittaa muistia sekä kovalevyä. Tää on verrattavissa tietokoneen kunnossapitoon aikas lailla. Tarvin eheyttämisen, suorapoiston, registerin korjauksen ja paremmat softat mun mielen uudistamiseen. :hiton_kone:
95% on paskaa, kaikilla.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4215
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Luulen, että puolet ei omalla kohdallani edes riitä. Mutta sitäpä en tiedäkään, että kuinka paljon ajastaan ihmiset edes käyttävät ajatteluun. Joskus tuntuu siltä, etteivät paljoakaan, jos ollenkaan.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 865
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Pattinero kirjoitti: 16 Maalis 2024, 18:09 Luulen, että puolet ei omalla kohdallani edes riitä. Mutta sitäpä en tiedäkään, että kuinka paljon ajastaan ihmiset edes käyttävät ajatteluun. Joskus tuntuu siltä, etteivät paljoakaan, jos ollenkaan.
Juuri semmoset ajatukset eniten kiusaakin, joitten pitäisi olla ns. "suuria ajatuksia".
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4215
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Puolet ajatuksista vois heittää romukuoppaan

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

deep purpose kirjoitti: 16 Maalis 2024, 18:25
Pattinero kirjoitti: 16 Maalis 2024, 18:09 Luulen, että puolet ei omalla kohdallani edes riitä. Mutta sitäpä en tiedäkään, että kuinka paljon ajastaan ihmiset edes käyttävät ajatteluun. Joskus tuntuu siltä, etteivät paljoakaan, jos ollenkaan.
Juuri semmoset ajatukset eniten kiusaakin, joitten pitäisi olla ns. "suuria ajatuksia".
Niin, ne "suuret ajatukset" ovat sitten varmasti aivan eri juttu. Jonkun toisen suurena pitämä heureka on toiselle aivan mitätön juttu. Ja eiköhän ne todella suuret ajatukset ole jo yhteensattumiakin. Mutta, itsellä tuntuu kaiken maailman juttuja pyörivän nupissa oikeastaan koko ajan. Mutta, kuten Raspukin totesi, 95% siitä on aivan turhaa pskaa. Välillä olisikin parempi kun saisi ton moottorin kokonaan sammuksiin.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Vastaa Viestiin