Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Oletko syntynyt väärään maahan/kulttuuriin/yhteiskuntaan?

Olen
1
13%
En osaa sanoa
1
13%
En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta
6
75%
Mitä kysymys tarkoittaa?
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 8

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tuntuuko masentavalta? Ehkä maa onkin väärä? Ottaa pannuun se että suurin osa vuotta eletään pimeydessä , räntää tulee milloin missäkin muodossa ja kaiken kukkuraksi ahdistaa ja masentaa sekä ilmapiiri että muut kanssaeläjät.

Tässä yksi tarina:

https://yle.fi/aihe/a/20-10006476

Xavier Gomez vaihtoi lämmön kylmyyteen. Ja pohjolan likkaan.

Gallupissa kysytään että muuttaisitko rakkauden perässä ulkomaille? Näköjään kuulun siihen 10% vähemmistöön (Vastatessani oli 8%) jotka todella tekisivät näin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1093
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Vastasin että en ole.

Kyllä mä olen tyytyväinen suomalaisiin juuriini, vaikka tämäkin maa on menossa huonompaan suuntaan. Silti, jos pitäisi valita Suomen taikka Intian, Zimbabwen tai Venezuelan väliltä, niin valinta ei ole edes vaikea.

USA voisi olla toinen maa, jonne olisin voinut syntyä, mutta vain siinä tapauksessa, että olisin saanut siellä tutkijakoulutuksen ja olisin jonkin tieteenalan asiantuntija.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Purdue kirjoitti: 17 Maalis 2024, 05:03 Vastasin että en ole.

Kyllä mä olen tyytyväinen suomalaisiin juuriini, vaikka tämäkin maa on menossa huonompaan suuntaan. Silti, jos pitäisi valita Suomen taikka Intian, Zimbabwen tai Venezuelan väliltä, niin valinta ei ole edes vaikea.

USA voisi olla toinen maa, jonne olisin voinut syntyä, mutta vain siinä tapauksessa, että olisin saanut siellä tutkijakoulutuksen ja olisin jonkin tieteenalan asiantuntija.
Itselläni kolme, tai oikeastaan neljä mutta se yksi vaihtoehto on ihan liian kallis. Eli länsirannikko Yhdysvalloissa, Pohjois Kalifornia, Oregon, Washington (Osavaltio siis). Myös Vancouver Kanada. Thaimaa, myös varteenotettava. Filippiinit. Se viimeinen on Japani. Kulttuuri kiinnostaa ja kieli. Ei nyt ehkä Tokion alue vaan joku hieman rauhallisempi paikka. Japani on kallis paikka. Eipä tuo Jenkkiläkään halvin ole. Vakuutuksia pitää ottaa helvetisti ja sosiaaliturva on mitä on. Jos et tee töitä niin siinä se.

Taisi tullakin viisi maata?

Muistan kun tilasin kuoret Playstation 5 pelikonsoliin. Halusin mustat ja Euroopassa myytiin eioota. Sattumoisin Kanada oli juuri voittanut kultaa jääkiekon MM kisoissa. Kyllä onnittelut kelpasivat vaikka Kanadassa ja USA:ssa ei hirveästi arvosteta MM-kisoja. Koska NHL.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4223
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Maa tai yhteiskunta ei ehkä ole ns. väärä, mutta ajankohta ainakin itselleni tuntuu jotenkin täysin vieraalta. Olisi pitänyt kuolla silloin kun tuli synnyttyä. Tai viimeistään 10 vuotta myöhemmin.

Monesti tuntuu unohtuvan täysin se, että ihminen elää omassa ajassaan ja niissä olosuhteissa, jotka vallitsevat. Ei se osaa oikeasti haikailla mistään tulevasta, joka on täysin tuntematon. Nykyihminen elää tosin tässäkin mielessä aika erilailla kuin vielä 1970-luvulla.

Menneisyydessä on se ikävämpi puoli, että se tunnetaan jopa omien kokemuksien kautta paremmin. Ja sen tiedän, että koko ajan kaiken maailman turha kotkotus on lisääntynyt ja eliittiset outoudet ovat ottaneet enemmän valtaa. Voi olla, että jos olisi päässyt paremmin osalliseksi, ajattelisin itsekin erilailla. Nyt en pysty siihen, enkä varmana tule pystymäänkään.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1569
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Vastasin: En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta

Suomi on kohtalaisen hyvä maa asua ja en nyt parempaakaan maata keksi itselleni tällä hetkellä, kun vaan nuo poliittiset lakot saisivat päättymään...ja ay änkyrät tolkkuihinsa...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Suomi on ihan ok maa, mutta huonompaan suuntaan menossa.
Toivottavasti nykyhallitus saa muslimien soluttautumisen kuriin.
Taikamaa hyvä maa myös jos on riittävästi varallisuutta. Omat stressitekijät täälläkin.

Minä oon aina ollu valmis muuttamaan ja olen asunut työni takia lukuisissa maissa.
Asettunut taikamaahan 1997 ja perustanut perheen 16 vuotta sitten
Kohina
Reactions:
Viestit: 2654
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Mä annan teidän jatkaa, mut onks rumat ihmiset ensiksi rumia ja vasta sitten mulkkuja, vai samaan aikaan? Ei se rumuus kyllä varmasti autakaan asiaa.
Make Keke Great Again
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Rumuus on hyvä esto parisuhteeseen. Kuulemma sisäinen kauneus on se tärkein. No, ei se paksusuoli nyt niin kovin kaunis ollut. Puhumattakaan...
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2654
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Otetaan vaikka tämä spede:
IMG_20240317_073508.jpg
Ensinnäkään ton ei ois pitäny edes syntyä ja se on nykyään kurppanen versio tosta.
Make Keke Great Again
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Deimos kirjoitti: 17 Maalis 2024, 04:48 Tuntuuko masentavalta? Ehkä maa onkin väärä? Ottaa pannuun se että suurin osa vuotta eletään pimeydessä , räntää tulee milloin missäkin muodossa ja kaiken kukkuraksi ahdistaa ja masentaa sekä ilmapiiri että muut kanssaeläjät.

Tässä yksi tarina:

https://yle.fi/aihe/a/20-10006476

Xavier Gomez vaihtoi lämmön kylmyyteen. Ja pohjolan likkaan.

Gallupissa kysytään että muuttaisitko rakkauden perässä ulkomaille? Näköjään kuulun siihen 10% vähemmistöön (Vastatessani oli 8%) jotka todella tekisivät näin.
:?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Raspu kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:30 Suomi on ihan ok maa, mutta huonompaan suuntaan menossa.
Toivottavasti nykyhallitus saa muslimien soluttautumisen kuriin.
Taikamaa hyvä maa myös jos on riittävästi varallisuutta. Omat stressitekijät täälläkin.

Minä oon aina ollu valmis muuttamaan ja olen asunut työni takia lukuisissa maissa.
Asettunut taikamaahan 1997 ja perustanut perheen 16 vuotta sitten
Asuin Berliinissä 3 vuotta.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

"Suomi on hyvä maa meille suomalaisille" Adolf Ehrnrooth. Jalkaväenkenraali evp.

Kyllä se taitaa niin olla.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Tuulispää kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:39
Raspu kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:30 Suomi on ihan ok maa, mutta huonompaan suuntaan menossa.
Toivottavasti nykyhallitus saa muslimien soluttautumisen kuriin.
Taikamaa hyvä maa myös jos on riittävästi varallisuutta. Omat stressitekijät täälläkin.

Minä oon aina ollu valmis muuttamaan ja olen asunut työni takia lukuisissa maissa.
Asettunut taikamaahan 1997 ja perustanut perheen 16 vuotta sitten
Asuin Berliinissä 3 vuotta.
Saitko koskaan turpaan siellä?

Mä olin berliinissä jonkun aikaa muurin purkamisen jälkeen. Tehtiin televerkkoa itäberliinin puolelle, mutta asuttiin länsiberliinissä.
Kolleegat sano että kapakassa pitää olla varovainen ettei saksalaiset vedä pataan ja ihan jokakuppilaan ei kannata mennä.
Ite en saannu pataan, mutta muistelen että yhteen paikkaan portsari ei päästäny kun koki että liikaa riskiä.

No, nykyään on meno sielläki muuttunu.
Mutiaiset hakkaa paikallisia joka paikassa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11061
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Raspu kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:48
Tuulispää kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:39
Raspu kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:30 Suomi on ihan ok maa, mutta huonompaan suuntaan menossa.
Toivottavasti nykyhallitus saa muslimien soluttautumisen kuriin.
Taikamaa hyvä maa myös jos on riittävästi varallisuutta. Omat stressitekijät täälläkin.

Minä oon aina ollu valmis muuttamaan ja olen asunut työni takia lukuisissa maissa.
Asettunut taikamaahan 1997 ja perustanut perheen 16 vuotta sitten
Asuin Berliinissä 3 vuotta.
Saitko koskaan turpaan siellä?

Mä olin berliinissä jonkun aikaa muurin purkamisen jälkeen. Tehtiin televerkkoa itäberliinin puolelle, mutta asuttiin länsiberliinissä.
Kolleegat sano että kapakassa pitää olla varovainen ettei saksalaiset vedä pataan ja ihan jokakuppilaan ei kannata mennä.
Ite en saannu pataan, mutta muistelen että yhteen paikkaan portsari ei päästäny kun koki että liikaa riskiä.

No, nykyään on meno sielläki muuttunu.
Mutiaiset hakkaa paikallisia joka paikassa.
En saanut pataan.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2654
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Näköjään. Pentu uhkaili, solvasi ja löi nyrkillä naamaan kun yritin selvittää asiaa. Yksi niistä juoksi repullenikin päin siinä onnistumatta ja samat tyypit heittelee kantiksia pikkukivilla ja uhoaa ryöstävänsä vanhuksia jos ei saa röökiä. Ilmeisesti taas kerran on tutkinta lopetettu siitä ja kiinnipitelystä tehdään pahoinpitely. Itse vaasin YKP ja hän sakkoja.
IMG_20240317_085214_edit_244318949609100.jpg
Somaliassa jengi ois taputtanut jos olisin piessyt, mitä somalialainen kaverini kertoi.
Make Keke Great Again
Vastaa Viestiin