Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Oletko syntynyt väärään maahan/kulttuuriin/yhteiskuntaan?

Olen
1
13%
En osaa sanoa
1
13%
En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta
6
75%
Mitä kysymys tarkoittaa?
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 8

Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Neutroni kirjoitti: 17 Maalis 2024, 13:36
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2024, 12:29 Havaiji on ilmastoltaan sellainen, johon ihminen sopii. Jos on sen verran rahaa, että usalainen systeemi on siedettävä ja pystyy hankkimaan kivan asunnon, siellä voisi asua.
Onko siellä sitten mahdollista hankkia hehtaari tai pari jostain pöheiköstä kaukana kaikista? Tosin minun sosiaalisilla taidoilla ja inhorealistisella asenteella ei saisi USAssa mitään järkevää työtä. Hyvä kun sen verran lievät hullun paperit, että saisi elää vapaana sillan alla.
Hinta ei ole ongelma https://www.landsearch.com/properties/1 ... 49/3529780 itse asiassa olen harkinnut että Hawaii voisi olla kiva paikka viettää viimeiset vuotensa täällä. Parilla sadalla tonnilla saisi muutaman hehtaarin kiinteistön jossa mahdollista asua, mutta byrokratia saattaisi estää/hankaloittaa ulkomaalaisen kansalaisen maanostoaikeita, mutta ei liene mahdotonta jos esim. anoo USAn kansalaisuutta.
Espanja ollut vakavassakin harkinnassa, mutta byrokratiansa on kuulemma kafkamaista helvettiä, jos siis aikoisi elää ”by the book”, minkä tosin pystyy kiertämään lahjonnalla, joka ei tietenkään ongelmatonta sekään.

3 Acres of Residential Land for Sale in Keaau, Hawaii, $130K

Kuva
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Miten sen sitten ottaa??? Ja missä on hyvä olla????


-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tällä hetkellä täällä ja jos rahatilanne muuttuu niin ties missä. Sitten en ole täällä. Heippa-lappuja tulee eri puolelta maailmaa. Sitten tiedätte että lotossa lykästi. Mutta koska Orwell...
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2499
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minä tykkään kiiveistä ja ne Uuden-Seelannin alkuasukkaat on komeita. Voisin ehkä asua siellä :D Olen pienenä asunut Unkarissa. MUiden lasten kanssa tuli aina vääntöä kun ei puhuttu toisten kieliä. Eräskin oli kuulemma kysynyt minulta saako hän nukkeni, minä luulin että haluaa leikkiä sillä.

Sitten hirvee parku kun pyysin Kirstin takaisin. Tulkki siihen jouduttiin hommaamaan kun aikuiset sekaantui asiaan lasten leikkikentällä. Minä olin yksin liikenteessä, leikkikenttä oli kerrostaloasuntomme naapurissa. Hirvee hässäkkä.

Ja ahneita vanhoja naisia. Sain äidiltä kolikon että voin ostaa jätskin. Lihatiskin edessä kaupassa raha putosi minulta ja sellainen vanha akka pisti heti jalan kolikon päälle ja katseli muualle niin kuin ei olisi tiennyt. Vanhempana tajusin että mun jätskiraha meni varmasti sitä tarvitsevalle vaan silloin harmitti.

Kaupungin läpi meni joki. Säälin niitä kaloja jotka olivat kylki kyljessä akvaariossa ja josta ne valittiin ruokapöytään. Sain säästettyä rahaa niin että ostin yhden kalan joka laitettiin muovipussiin veteen ja vein sen jokeen. Toivon että se eli siellä.

Kanat tapettiin torilla pääpoikki periaatteella sen jälkeen kun ne valittiin ja äiti pani aina silmieni päälle kädet koska tiesi etten kestäisi teurastusta mutta ei se auttanut. Kana pantiin sellaiseen verkkopussiin ja se sätki sielläkin. Ajattelin että nää ihmiset on pahoja ja kieltäydyin syömästä.

Ihmiset olivat ahneita muutenkin . Isä yritti maksaa mulle tivollikeinuun vuoron mutta nainen ei muka tajunnut antaa rahasta takaisin vaan mun piti olla siinä kiikkukeinussa ainakin tunti, siis sellainen tuoli karuselli. Olin ihan sekaisin päästäni kun pääsin pois, kuljin mutkille ja oksentelin.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2499
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Toisaalta muistan kun äiti kävi kauneushoitolassa, se kun oli aika edullista siellä, ja tuli takaisin sellaisena kaunottarena, meikattuna. Isältäkin meinasi loppua happi :lol:

Ja samana iltana mentiin ravintolaan ja minäkin sain viiniä jotain lasten versiota ja äiti lauloi kun sieltä tuli sellainen kappale josta oli tehty käännösbiisi Suomeksi. ja äiti oli hyvä laulamaan ja muistan kuinka ylpeä olin äidistä.

Ja sen kämpän, missä asuttiin vuokralla, omistajan tyttäret vei minut huvipuistoon. Ja kuinka ihanana oli kävellä kaupungista hieman syrjemmälle joen rantaan missä oli suomalainen sauna, siellä vietettiin lauantai illat. Kävelyreitillä oli valkoisia taloja joissa oli olkikatot ja katoilla haikaroita.
Saunalla oli aina muitakin suomalaisia lapsia. Muistan nimeltä Juuson tai oliko hän Jussi joka oli nero. Oli oppinut unkarin kielen tosta noin vain parissa viikossa ja aikuiset oli ihmeissään. Juuson kanssa leikittiin meillä kerran alieneita, harmi vaan kun oli tehtaan johtajia kylässä ja kaunis tulkki jotka nauroivat kyllä kun tultiin olohuoneeseen äidin pikkuhousut molemmilla päissä, äiti vain oli nolo.

Meidän alakerrassa oli täti joka antoi minulle joka kerta jotain kun menin portaita ohi. Ihana täti, silitteli mun päätä ja letitti hiuksiani. Minulla oli pienenä pitkä kullanvaalea tukka.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4213
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Kohina kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:33 Mä annan teidän jatkaa, mut onks rumat ihmiset ensiksi rumia ja vasta sitten mulkkuja, vai samaan aikaan? Ei se rumuus kyllä varmasti autakaan asiaa.
En tiedä miten liittyy aiheeseen, mutta esimerkiksi aika moni jopa kauniiksi tulkittava nainen voi olla täysi mulkku. Eli, rumuus ja vittumaisuus eivät välttämättä liity toisiinsa, vaan olosuhteisiin, jossa ihminen on kasvanut.

Itse olen tietenkin aivan vitun ruma ja siksi myös vittumainenkin. Rumuus yleesä tosin yhdistetään myös vittumaisuuteen. Se on rumalle ja vähemmän vittumaiselle erittäin kiusallista. Ja siksi ne rumat varmasti myös ovat vittumaisia, koska heistä on sitä oleteltu riittävän kauan. Sitä se kollektiivinen tyhmyys teettää. Lisää vittumaisia pikkuputineita.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Kohina
Reactions:
Viestit: 2650
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Pattinero kirjoitti: 18 Maalis 2024, 06:44
Kohina kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:33 Mä annan teidän jatkaa, mut onks rumat ihmiset ensiksi rumia ja vasta sitten mulkkuja, vai samaan aikaan? Ei se rumuus kyllä varmasti autakaan asiaa.
En tiedä miten liittyy aiheeseen, mutta esimerkiksi aika moni jopa kauniiksi tulkittava nainen voi olla täysi mulkku. Eli, rumuus ja vittumaisuus eivät välttämättä liity toisiinsa, vaan olosuhteisiin, jossa ihminen on kasvanut.

Itse olen tietenkin aivan vitun ruma ja siksi myös vittumainenkin. Rumuus yleesä tosin yhdistetään myös vittumaisuuteen. Se on rumalle ja vähemmän vittumaiselle erittäin kiusallista. Ja siksi ne rumat varmasti myös ovat vittumaisia, koska heistä on sitä oleteltu riittävän kauan. Sitä se kollektiivinen tyhmyys teettää. Lisää vittumaisia pikkuputineita.
Kusipäitä ja paskiaisia. Heitin sen puolitosissani. Kuvan henkilö on vaan juurikin mainitsemasi pikkuputin joka on asettunut hyvinvointini tielle.

Nuorempana minulla oli tapana ihastua kauniisiin tyttöihin, mutta he eivät siinä vaiheessa vielä tienneet kuinka hyvän miehen he ansaitsivat, joten suhteemme kariutuivat poikkeuksetta. Siinä oli vain toinen ihastunut. Toki toisinpäin sama. Se on infantiilia narsismia johon me kaikki syyllistytään. Jotkut eivät pääse koskaan sen yli. Minulle kävi silloin harvinaisen selväksi että kauniit tytöt olivat pinnallisempia kuin muut. Sen sijaan että he olisivat kauneutensa turvin kasvaneet ihmisenä he vertailivat kompulsiivisesti itseään muihin. Itse olin suht.koht. komea mutta neuroottisuuteni kosketti enemmän älyäni, jota on vaikeaa mitata ja sekös vasta piinaa onkin. Feynman ei ollut huippuälykäs, mutta erittäin nerokas esim.
Make Keke Great Again
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1569
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kauneus on todella katsojan silmässä ja aiemmin rumana pitämästään henkilöstä voi tulla myöhemmin komea/kaunis, jos henkilön persoonallisuus herättää kiinnostusta tai jopa, jos henkilöön rakastuu...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4213
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Kertokaapa nyt vielä se, että miten nämä oletukset kauneusarvoista ja ihmisen kusipäisyydestä liittyvät aiheeseen. Joka paikassa on kauniita ja rumia, ja yhteiskunnat ovat erilaisia. Suomi on omanlaisensa, jota monet yrittävät jopa apinoida. Mutta täysin samanlaista ei voi minnekään edes muodostua, koska kansakunnan identiteettiin vaikuttaa niin monet asiat. Esimerkiksi lähihistoria on Suomella täysin erilainen kuin Baltian mailla, tai vaikka edes Ruotsilla ja Norjalla, Venäjästä puhumattakaan.

Ja perimmäinen fakta on kuitenkin se, että kaikki yhteiskunnat ovat historiansa tuotoksia. Mikään muu ei niiden identiteettiä ole muodostanut kuin tästä päivästä vanhemmat tapahtumien sarjat. Huomenna tämäkin päivä on jo historiaa, ja taas on jotain pikkuisen erilailla.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11027
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

marjatta1 kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:14 Vastasin: En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta

Suomi on kohtalaisen hyvä maa asua ja en nyt parempaakaan maata keksi itselleni tällä hetkellä, kun vaan nuo poliittiset lakot saisivat päättymään...ja ay änkyrät tolkkuihinsa...
Joo ei tämä massiivisesta korruptiosta huolimatta aivan hirveä ole kun terveydenhuolto sentään on ilmaista..ja kaikki melkein toimii...juokseva vesi ja kaupoissa on ruokaa.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11027
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

marjatta1 kirjoitti: 18 Maalis 2024, 07:12 Kauneus on todella katsojan silmässä ja aiemmin rumana pitämästään henkilöstä voi tulla myöhemmin komea/kaunis, jos henkilön persoonallisuus herättää kiinnostusta tai jopa, jos henkilöön rakastuu...
Tässä on paljonkin perää.
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1569
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Tuulispää kirjoitti: 19 Maalis 2024, 06:54
marjatta1 kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:14 Vastasin: En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta

Suomi on kohtalaisen hyvä maa asua ja en nyt parempaakaan maata keksi itselleni tällä hetkellä, kun vaan nuo poliittiset lakot saisivat päättymään...ja ay änkyrät tolkkuihinsa...
Joo ei tämä massiivisesta korruptiosta huolimatta aivan hirveä ole kun terveydenhuolto sentään on ilmaista..ja kaikki melkein toimii...juokseva vesi ja kaupoissa on ruokaa.
Kohtuullista on elämänmeno täällä ja pärjää, jos suhteellisen terve on ja oma henkilökohtainen talous on kunnossa. Massiivinen korruptio? Tuo oli uutta, missä sitä nyt niin massiivisessa mittakaavassa esiintyy?
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11027
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

marjatta1 kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:01
Tuulispää kirjoitti: 19 Maalis 2024, 06:54
marjatta1 kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:14 Vastasin: En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta

Suomi on kohtalaisen hyvä maa asua ja en nyt parempaakaan maata keksi itselleni tällä hetkellä, kun vaan nuo poliittiset lakot saisivat päättymään...ja ay änkyrät tolkkuihinsa...
Joo ei tämä massiivisesta korruptiosta huolimatta aivan hirveä ole kun terveydenhuolto sentään on ilmaista..ja kaikki melkein toimii...juokseva vesi ja kaupoissa on ruokaa.
Kohtuullista on elämänmeno täällä ja pärjää, jos suhteellisen terve on ja oma henkilökohtainen talous on kunnossa. Massiivinen korruptio? Tuo oli uutta, missä sitä nyt niin massiivisessa mittakaavassa esiintyy?
No ainakin tässä innovaatioiden rahoitusmaailmassa...siellä on verkot joilla rahat siirretään tutun kautta toiselle.

Myös tuulivoima tuki on puhdasta korruptiota...siinä ei ole mahdollisuutta saada tukea alle 500 KW kokoiselle myllylle...joka olisi ekologinen.

Mutta eihän se teitä haittaa...otetaan 40 mrd lisää lainaa samaan aikaan kun Tanska joka niitä meille myy lyhensi valtion lainaa 60 mrd.
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1569
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Tuulispää kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:03
marjatta1 kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:01
Tuulispää kirjoitti: 19 Maalis 2024, 06:54
marjatta1 kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:14 Vastasin: En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta

Suomi on kohtalaisen hyvä maa asua ja en nyt parempaakaan maata keksi itselleni tällä hetkellä, kun vaan nuo poliittiset lakot saisivat päättymään...ja ay änkyrät tolkkuihinsa...
Joo ei tämä massiivisesta korruptiosta huolimatta aivan hirveä ole kun terveydenhuolto sentään on ilmaista..ja kaikki melkein toimii...juokseva vesi ja kaupoissa on ruokaa.
Kohtuullista on elämänmeno täällä ja pärjää, jos suhteellisen terve on ja oma henkilökohtainen talous on kunnossa. Massiivinen korruptio? Tuo oli uutta, missä sitä nyt niin massiivisessa mittakaavassa esiintyy?
No ainakin tässä innovaatioiden rahoitusmaailmassa...siellä on verkot joilla rahat siirretään tutun kautta toiselle.

Myös tuulivoima tuki on puhdasta korruptiota...siinä ei ole mahdollisuutta saada tukea alle 500 KW kokoiselle myllylle...joka olisi ekologinen.

Mutta eihän se teitä haittaa...otetaan 40 mrd lisää lainaa samaan aikaan kun Tanska joka niitä meille myy lyhensi valtion lainaa 60 mrd.
Noista innovaatioista tuli mieleen yhen tutun juttu Hannu Karpon ohjelmassa. Mies kehitti jonkin asteisen vetyaineen autonsa polttoaineeksi ja sitä esiteltiin siinä Hannu Karpon ohjelmassa ja siitä sitten myös ohjelmassa näytettiin Karpon maksanneen siitä. Kameroiden suljettua sitten, Karpo kuitenkin oli halunnut ne rahat takaisin...se siitä rahoitusmaailmasta... :lol:
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11027
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Oletko syntynyt väärään yhteiskuntaan/maahan?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

marjatta1 kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:27
Tuulispää kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:03
marjatta1 kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:01
Tuulispää kirjoitti: 19 Maalis 2024, 06:54
marjatta1 kirjoitti: 17 Maalis 2024, 07:14 Vastasin: En ole. Hyvä maa ja hyvä valuutta

Suomi on kohtalaisen hyvä maa asua ja en nyt parempaakaan maata keksi itselleni tällä hetkellä, kun vaan nuo poliittiset lakot saisivat päättymään...ja ay änkyrät tolkkuihinsa...
Joo ei tämä massiivisesta korruptiosta huolimatta aivan hirveä ole kun terveydenhuolto sentään on ilmaista..ja kaikki melkein toimii...juokseva vesi ja kaupoissa on ruokaa.
Kohtuullista on elämänmeno täällä ja pärjää, jos suhteellisen terve on ja oma henkilökohtainen talous on kunnossa. Massiivinen korruptio? Tuo oli uutta, missä sitä nyt niin massiivisessa mittakaavassa esiintyy?
No ainakin tässä innovaatioiden rahoitusmaailmassa...siellä on verkot joilla rahat siirretään tutun kautta toiselle.

Myös tuulivoima tuki on puhdasta korruptiota...siinä ei ole mahdollisuutta saada tukea alle 500 KW kokoiselle myllylle...joka olisi ekologinen.

Mutta eihän se teitä haittaa...otetaan 40 mrd lisää lainaa samaan aikaan kun Tanska joka niitä meille myy lyhensi valtion lainaa 60 mrd.
Noista innovaatioista tuli mieleen yhen tutun juttu Hannu Karpon ohjelmassa. Mies kehitti jonkin asteisen vetyaineen autonsa polttoaineeksi ja sitä esiteltiin siinä Hannu Karpon ohjelmassa ja siitä sitten myös ohjelmassa näytettiin Karpon maksanneen siitä. Kameroiden suljettua sitten, Karpo kuitenkin oli halunnut ne rahat takaisin...se siitä rahoitusmaailmasta... :lol:
No eikö kuitenkin ole erikoista että toiselle idealleni yksisiipisestä VAWTstä annettiin 2023 meneessä 250 000 euroa tukia....ja hillotolppa Business Finlandilla.
Vastaa Viestiin