Levyraati #22

Alueella on kirjoittajien pitämiä levyraati ketjuja.

Mikä covereista onnistuu mielestäsi parhaiten

1. Big in Japan · Banda Do Sul · ISA
1
33%
2. Big In Japan · Ane Brun
1
33%
3. Big In Japan - Guano Apes
1
33%
 
Ääniä yhteensä: 3

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Hei kaikki! Tällä kertaa tällainen cover levyraati eli kuunnellaan sama kappale moneen kertaan eri tyyleillä esitettynä :D Useimmille varmaan tuttu " Big in Japan " on saksalaisen synth-pop -yhtyeen Alphavillen debyyttisingle heidän vuoden 1984 Forever Young -albumiltaan. Nyt arvostellaan cover versioita.


1.

2.

3.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Marian Gold (Laulaja) kehitti suurimman osan Big in Japan - kappaleen sanoituksista käydessään hammaslääkärissä. Teema perustui kahteen ystävään, jotka olivat mukana Berliinin Zoologischer Garten -aseman huumekarkeloissa. Ilmaisu " Big in Japan" symboloi ajatusta menestymisestä toisessa maailmassa, fantasiaa huumeettomana olemisesta. Gold sanoi: "Tällä linjalla on tietty merkitys. Se tarkoittaa, että jos olet täydellinen häviäjä, kerrot muille ihmisille: "En ole häviäjä, koska Japanissa olen todella iso." Se on häviäjän valhe ja se sopi täydellisesti näiden narkkareiden tarinaan, josta kappale kertoo, erittäin traagisella tavalla."
Gold selitti myöhemmin: "Emme alun perin olleet varmoja, pitäisikö meidän laittaa se albumille, koska se on hieman omaelämäkerrallinen, koska se heijastaa aikaani Länsi-Berliinissä 70-luvun lopulla ja huume elämää rautatieaseman ympärillä. Sillä ei ole mitään tekemistä Japanin kanssa."

Big in Japan on ilmaisu, jota voidaan käyttää kuvaamaan länsimaisia (erityisesti pohjoisamerikkalaisia tai eurooppalaisia) musiikkiryhmiä, jotka menestyvät Japanissa, mutta eivät välttämättä muualla maailmassa. Ilmaisua käytetään kuitenkin yleisesti ironisesti tarkoittamaan onnistunutta rajoitetulla, mahdollisesti koomisella, oudon spesifisellä tai mahdollisesti todentamattomalla tavalla.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Havaitsinko ekassa vähän bossa novaa?

Vika oli mun makuun kun oli hevahtava. Eli Guano Apes. Linnunkökkö Apinat.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Deimos kirjoitti: 19 Maalis 2024, 05:40 Havaitsinko ekassa vähän bossa novaa?

Vika oli mun makuun kun oli hevahtava. Eli Guano Apes. Linnunkökkö Apinat.
Kiitos osallistumisesta Deimos!! Minusta oikein havaittu tuo bossa nova! :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1587
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

2. Big In Japan · Ane Brun... tämä versio miellytti eniten!
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

marjatta1 kirjoitti: 19 Maalis 2024, 07:10 2. Big In Japan · Ane Brun... tämä versio miellytti eniten!
Kiitos osallistumisesta Marjatta! :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1094
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Ykkösvaihtoehto eli Banda Do Sulin versio oli mun mieleen tällä kertaa.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Levyraati #22

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Purdue kirjoitti: 19 Maalis 2024, 10:38 Ykkösvaihtoehto eli Banda Do Sulin versio oli mun mieleen tällä kertaa.
Hienoa että tulee eri mielipiteitä! :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin