556 km/t...nopein sähkölentokone.
https://www.designboom.com/technology/r ... 3-10-2022/
Ilmailun historia !
Re: Ilmailun historia !
Sukkula on paljon itsenäisempi ilma-alus kuin X-15. Kiinteää polttoainetta käyttävät apuraketit ja ulkoiset lisäpolttoainesäiliöt ovat ihan tavallisia lisävarusteita sotilasilmailussa esimerkiksi pommikoneiden nousukiitoa vauhdittamassa (JATO-raketit) tai hävittäjän toimintamatkaa pidentämässä. Sukkula vetää ne vain hieman överille tasolle. Mutta X-15 vaatii toisen lentokoneen kyydin ilmaan. Se ei voi nousta itse ilmaan.
Re: Ilmailun historia !
Tässäkin joku ennätys...101 vuotias selvittää P-38 koneella lentämistä.
Re: Ilmailun historia !
Ei emokone ole sen kummempi apuväline kuin on kantoraketti/booster.Neutroni kirjoitti: ↑26 Maalis 2024, 20:53Sukkula on paljon itsenäisempi ilma-alus kuin X-15. Kiinteää polttoainetta käyttävät apuraketit ja ulkoiset lisäpolttoainesäiliöt ovat ihan tavallisia lisävarusteita sotilasilmailussa esimerkiksi pommikoneiden nousukiitoa vauhdittamassa (JATO-raketit) tai hävittäjän toimintamatkaa pidentämässä. Sukkula vetää ne vain hieman överille tasolle. Mutta X-15 vaatii toisen lentokoneen kyydin ilmaan. Se ei voi nousta itse ilmaan.
Re: Ilmailun historia !
Suurin tykki on ollut 350 mm....natseilla.