Paras vuodenaika?

Mikä on mielestäsi paras vuodenaika?

1. Talvi
3
16%
2. Kevät
6
32%
3. Kesä
6
32%
4. Syksy
4
21%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1094
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Paras vuodenaika?


Aloitetaanpa tällainen lanka. Eli mikä on mielestäsi parasta aikaa vuodesta: talvi, kevät, kesä vai syksy?


Kevät ja kesä on taas tuloillaan, ja huomenna siirrytään kesäaikaan. Moni tykkää kesästä, mutta yhtä lailla löytyy kevät- ja syksyihmisiä, puhumattakaan niistä joille talvi on parasta aikaa.

Ja tämän aloituksen ohessa on äänestys, jossa voi ottaa kantaa parhaaseen vuodenaikaan.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1094
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Äänestin, että syksy. Olen nuorempana ollut vahvasti kesäihminen, mutta näin vanhemmiten varsinkin alkusyksy elo- ja syyskuussa vetoaa muhun, ja on mukavaa aikaa. Kesän lämpö on poissa, muttei vielä ole varsinaisesti kylmäkään. Lehdet ovat puissa ja pimeät illat saavat kaupungilla liikennevalot ja muut valot loistamaan mukavan kirkkaasti luoden kontrastia pimeälle taivaalle.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minä tykkään eniten syksystä myös. Lämmin tuuli yön pimeiden kanssa, ruska, tähtitaivas, kynttilät ja lyhdyt voi sytyttää. Elonkorjuujuhla on kaunein. Kaikki vuoden herkut ja hyvät puolet jos hyvin sattuu.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3123
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kyllä se on kesä.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11110
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

En osannut valita kevään ja kesän välillä. Keväällä ilmassa on odotuksen tuntua, kun ruoho alkaa vihertämään ja puihin ilmestyy silmuja. Kesä taas on tottakai mukava vuodenaika, kun on lämmintä ja valoisaa, mutta joskus tosin on liiankin lämmintä. Toukokuu on ehkä kuukausista paras, koska se on kevään ja kesän taitteessa.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4843
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kissatäti kirjoitti: 30 Maalis 2024, 16:04 Minä tykkään eniten syksystä myös. Lämmin tuuli yön pimeiden kanssa, ruska, tähtitaivas, kynttilät ja lyhdyt voi sytyttää. Elonkorjuujuhla on kaunein. Kaikki vuoden herkut ja hyvät puolet jos hyvin sattuu.
Alkusyksy on kyllä kiva. Pimeä, sateinen ja kolea lokakuu ei niinkään.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3272
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Talvi on paras. Pääsee pilkille ja hiihtämään.
Paikalla
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 874
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Äänestin syksyä samoista syistä kuin Purdue, lisäksi olen syntynyt Syyskuussa. Juu sää on optimaalinen ja pikkaisen melankolinenkin, mä tykkää...
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4419
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Kevät, vanhasta muistista, kesä hukkui aina töihin.
Minun mielestä noin.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4234
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Yeensä en äänestä. Nyt tein poikkeuksen. Kevät on ehdoton ykkönen, koska silloin kesä tekee vasta tuloaan. Kevät on kesän aatto.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Suomen säitten ja ilmaston osalta ehdottomasti kevät, erityisesti toukokuu.



8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Purdue kirjoitti: 30 Maalis 2024, 15:30 Äänestin, että syksy. Olen nuorempana ollut vahvasti kesäihminen, mutta näin vanhemmiten varsinkin alkusyksy elo- ja syyskuussa vetoaa muhun, ja on mukavaa aikaa. Kesän lämpö on poissa, muttei vielä ole varsinaisesti kylmäkään. Lehdet ovat puissa ja pimeät illat saavat kaupungilla liikennevalot ja muut valot loistamaan mukavan kirkkaasti luoden kontrastia pimeälle taivaalle.
Ja hysmät on poissa.
Talvi on kyllä kiva, mutta pakkasta sopii olla vain noin kymppi. 20 on liikaa.
Can I pet that dog?
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1602
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kevät mielestäni on parasta vuodenaikaa pitkän talven jälkeen ja lupaus kesän tulemisesta.. :D :D .
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Justis
Reactions:
Viestit: 1616
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Justis »

marjatta1 kirjoitti: 31 Maalis 2024, 07:54 Kevät mielestäni on parasta vuodenaikaa pitkän talven jälkeen ja lupaus kesän tulemisesta.. :D :D .
Eikö sillon se kesä ole paras vuodenaika kun sitä niin paljon odotellaan? Itse äänestin kesää vaikka kyllä se kevätkin mielessä kävi. Pitkän talven jälkeen kevään saapuminen luo toiveikkuutta siitä että kesä tulee pian. Itse vuodenaikana kevät ei ole kummoinen. Lumet sulaa, kelirikko saapuu, routavaurioita, tulvia, mutaa ja rapaa.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3123
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Paras vuodenaika?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Kevät on aika perseestä kun hiekoitushiekka pölisee ja koirien jätökset kukkii. :mrgreen:
Vastaa Viestiin