Onko sukupuolella väliä?

Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1602
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Toope kirjoitti: 05 Huhti 2024, 17:53 Marjatta1 esittää tunneideologiaa, ei rationalismia. Ei ole henkilökohtaista,
mutta juuri tuosta puhuin. :)
En muuten ole vasemmiston kannattaja tällä hetkellä, mutta heilläkin sosialisesti ajattelevilla on ilmaisuvapaus. Kookoomusta äänestin viime vaaleissaja se ei olut tunteeseen perustuva valinta se.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6146
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 17:56 En muuten ole vasemmiston kannattaja tällä hetkellä, mutta heilläkin sosialisesti ajattelevilla on ilmaisuvapaus. Kookoomusta äänestin viime vaaleissaja se ei olut tunteeseen perustuva valinta se.
Ei politiikassa voi olla muuta kuin tunteeseen perustuvia valintoja. Sinulla on tietty tunne mikä on sinulle parasta ja äänestät puoluetta, jonka koet parhaiten edistävän asiaasi. Tässä tapauksessa näyttää, että tunne on pelko ja jonkinlainen halu kurittaa huono-osaisista enemmän hyötyä sinulle. Sinä tietenkin puhut "Suomen edusta", mutta sellaista ei ole olemassakaan ja tarkoitat, että uskot sinulla olevan sellaisessa suomessa parhaat olot, joissa oikeisto on vallassa.

Tietenkin vasemmiston ja kaikkien muidenkin puolueiden äänestäminen on yhtä tunneperustaista. Heillä on vain erilainen tunne siitä mikä on parasta ja miten se saavutetaan. Ei politiikassa ole edes välillisesti mitään rationaalista. Se on niin tunneperusteista ihmiseläimen valtataistelua kuin mikään voi olla, sekä tekijöiden että äänestäjien puolelta.
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1602
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Neutroni kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:01
marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 17:56 En muuten ole vasemmiston kannattaja tällä hetkellä, mutta heilläkin sosialisesti ajattelevilla on ilmaisuvapaus. Kookoomusta äänestin viime vaaleissaja se ei olut tunteeseen perustuva valinta se.
Ei politiikassa voi olla muuta kuin tunteeseen perustuvia valintoja. Sinulla on tietty tunne mikä on sinulle parasta ja äänestät puoluetta, jonka koet parhaiten edistävän asiaasi. Tässä tapauksessa näyttää, että tunne on pelko ja jonkinlainen halu kurittaa huono-osaisista enemmän hyötyä sinulle. Sinä tietenkin puhut "Suomen edusta", mutta sellaista ei ole olemassakaan ja tarkoitat, että uskot sinulla olevan sellaisessa suomessa parhaat olot, joissa oikeisto on vallassa.

Tietenkin vasemmiston ja kaikkien muidenkin puolueiden äänestäminen on yhtä tunneperustaista. Heillä on vain erilainen tunne siitä mikä on parasta ja miten se saavutetaan. Ei politiikassa ole edes välillisesti mitään rationaalista. Se on niin tunneperusteista ihmiseläimen valtataistelua kuin mikään voi olla, sekä tekijöiden että äänestäjien puolelta.
Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni. Koska en ole varsinaisesti suurituloinen ja kokoomusta äänestäneitä pidetään yleensä suurituloisina, mutta olen täydellisesti kyrsiintynyt ns. poliittisiin lakkoihin ja SAK:n toimintaan, jotka mielestäni noilla lakoillaan haittaa kohtuuttomasti meitä jotka emme ole lakkoihin millään muotoa osallisia ja halusin asiaan muutosta. Jaa onko se nyt sitten tunteenomainen valinta vai protesti SDP:tä ja SAK:ta kohtaan??? :?: :?:
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1602
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Neutroni kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:01
marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 17:56 En muuten ole vasemmiston kannattaja tällä hetkellä, mutta heilläkin sosialisesti ajattelevilla on ilmaisuvapaus. Kookoomusta äänestin viime vaaleissaja se ei olut tunteeseen perustuva valinta se.
Ei politiikassa voi olla muuta kuin tunteeseen perustuvia valintoja. Sinulla on tietty tunne mikä on sinulle parasta ja äänestät puoluetta, jonka koet parhaiten edistävän asiaasi. Tässä tapauksessa näyttää, että tunne on pelko ja jonkinlainen halu kurittaa huono-osaisista enemmän hyötyä sinulle. Sinä tietenkin puhut "Suomen edusta", mutta sellaista ei ole olemassakaan ja tarkoitat, että uskot sinulla olevan sellaisessa suomessa parhaat olot, joissa oikeisto on vallassa.

Tietenkin vasemmiston ja kaikkien muidenkin puolueiden äänestäminen on yhtä tunneperustaista. Heillä on vain erilainen tunne siitä mikä on parasta ja miten se saavutetaan. Ei politiikassa ole edes välillisesti mitään rationaalista. Se on niin tunneperusteista ihmiseläimen valtataistelua kuin mikään voi olla, sekä tekijöiden että äänestäjien puolelta.
Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni. Koska en ole varsinaisesti suurituloinen ja kokoomusta äänestäneitä pidetään yleensä suurituloisina, mutta olen täydellisesti kyrsiintynyt ns. poliittisiin lakkoihin ja SAK:n toimintaan, jotka mielestäni noilla lakoillaan haittaa kohtuuttomasti meitä jotka emme ole lakkoihin millään muotoa osallisia ja halusin asiaan muutosta. Jaa onko se nyt sitten tunteenomainen valinta vai protesti SDP:tä ja SAK:ta kohtaan??? :?: :?:
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7806
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Susa »

marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:12 Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni.
Toi on hieno periaate. :geek:
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1602
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Susa kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:13
marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:12 Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni.
Toi on hieno periaate. :geek:
Aate kuin aate ja oma valinta! En kadu valintaani...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3704
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Toope »

Ei pahalla, mutta naisten rationalismiin en juuri nyt luota:
1) toimiva valtiontalous on ainoa asia, joka kestävästi luo (vihr.vas.naisten) haluamia etuja
2) toimiva valtiontalous Suomeen saadaan vain oikeistolaisella valtiota/julkismenoja karsivalla politiikalla.

Oikeisto luo hyvinvointia, vasemmisto jakaa...! ;)
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3704
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Toope »

marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:12 Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni. Koska en ole varsinaisesti suurituloinen ja kokoomusta äänestäneitä pidetään yleensä suurituloisina, mutta olen täydellisesti kyrsiintynyt ns. poliittisiin lakkoihin ja SAK:n toimintaan, jotka mielestäni noilla lakoillaan haittaa kohtuuttomasti meitä jotka emme ole lakkoihin millään muotoa osallisia ja halusin asiaan muutosta. Jaa onko se nyt sitten tunteenomainen valinta vai protesti SDP:tä ja SAK:ta kohtaan??? :?: :?:
Samaa mieltä, tosin PS:a äänestän, oikeistoa silti.
Yhteiskunnan etu pidemmän päälle on tärkeämpi kuin oma hetkellinen etu.
Siksi EI Kiitos vasemmistopopulismille.
(Kokoomuksen äänestäjät ovat enemmänkin klassista liberalismia ymmärtäviä, eivät "suurituloisia"!)
Viimeksi muokannut Toope, 05 Huhti 2024, 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6146
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:12 Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni. Koska en ole varsinaisesti suurituloinen ja kokoomusta äänestäneitä pidetään yleensä suurituloisina, mutta olen täydellisesti kyrsiintynyt ns. poliittisiin lakkoihin ja SAK:n toimintaan, jotka mielestäni noilla lakoillaan haittaa kohtuuttomasti meitä jotka emme ole lakkoihin millään muotoa osallisia ja halusin asiaan muutosta. Jaa onko se nyt sitten tunteenomainen valinta vai protesti SDP:tä ja SAK:ta kohtaan??? :?: :?:
Mitä muuta "kyrsiintyminen" on kuin tunne? Päätös äänestää kyrsiintymisen kohteelle haitallisesti, vaikka tietää sen tuottavan jollain tavalla haittaa itselle, on suorastaan vihan vallassa tehty tunteellinen kosto. En minä sano, että siinä on pahaa, se on hyvin yleisinhimillistä ja niin minäkin teen. Ehkä kohtalaisen hyvätuloisena hyödyn itse kovasta oikeistopolitiikasta taloudellisesti, ainakin lyhyellä aikavälillä (jos en sitten joudu työttömäksi säästöjen takia), mutta pidän sitä kuitenkin tunnepohjalta moraalittomana ahnehtimisena ja pitemmän päälle vahingollisena ja sotiin johtavana.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3704
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Toope »

Neutroni kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:21
marjatta1 kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:12 Oikeastaan omaa etuani vastaan olen äänestänyt kokoomusta äänestäessäni. Koska en ole varsinaisesti suurituloinen ja kokoomusta äänestäneitä pidetään yleensä suurituloisina, mutta olen täydellisesti kyrsiintynyt ns. poliittisiin lakkoihin ja SAK:n toimintaan, jotka mielestäni noilla lakoillaan haittaa kohtuuttomasti meitä jotka emme ole lakkoihin millään muotoa osallisia ja halusin asiaan muutosta. Jaa onko se nyt sitten tunteenomainen valinta vai protesti SDP:tä ja SAK:ta kohtaan??? :?: :?:
Mitä muuta "kyrsiintyminen" on kuin tunne? Päätös äänestää kyrsiintymisen kohteelle haitallisesti, vaikka tietää sen tuottavan jollain tavalla haittaa itselle, on suorastaan vihan vallassa tehty tunteellinen kosto. En minä sano, että siinä on pahaa, se on hyvin yleisinhimillistä ja niin minäkin teen. Ehkä kohtalaisen hyvätuloisena hyödyn itse kovasta oikeistopolitiikasta taloudellisesti, ainakin lyhyellä aikavälillä (jos en sitten joudu työttömäksi säästöjen takia), mutta pidän sitä kuitenkin tunnepohjalta moraalittomana ahnehtimisena ja pitemmän päälle vahingollisena ja sotiin johtavana.
Miksi ihmeessä? Eikö kaikille ole hienointa saada pitää omat rahansa, eikä antaa verottajalle?
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6146
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Toope kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:24 Miksi ihmeessä? Eikö kaikille ole hienointa saada pitää omat rahansa, eikä antaa verottajalle?
Ei suinkaan. Sosiaalidemokraattinen verotus ja tulonjako on juuri minunlaiselle keskiluokkaiselle nerokas keksintö. Verokarhu ottaa mitä haluaa ja minä pidän loput eikä tarvitse huolehtia yhteisistä asioista ja hyväntekeväisyydestä sen jälkeen, kun joku virkamies miettii työkseen ne asiat minun puolesta. Jutut siitä miten homma toimii esimerkiksi USAssa, jossa tavalliset ihmiset joutuvat miettimään kymmenien arkipäivän kohteiden kanssa paljonko rahaa pitää mihinkin antaa, että yhteiskunta ympärillä toimii ja muut eivät pidä pihinä idioottina. Koulut, päiväkodit, kunnan infrastruktuuri jne. Vähän enemmän antamalla saa nimensä tien varrella olevaan kylttiin.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2683
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

turha siihen on puuttua koska marjatta jauhaa paskaa. Kokoomusta äänestämällä ei poliittisiin lakkoihin kykene puuttumaan ja poliittiset lakot tulivat vasta vaalien jälkeen. Vasemmistossa mua ärsyttää se että he ovat vaikkapa kodittomien puolella, vaikka todellisuudessa aika harva koditon äänestäisi vasemmistoa, joten kovin puolesta heidän on vaikeaa olla. Eräs koditon homo ei hänkään ole vasemmistolainen, vaan kristillisdemokraatti, mutta se homo nyt on muutenkin vastuuton. Kerran kun menin huoneeseen se oli siellä ja ilmoitti käyttäneensä minun saippuaani suihkussa koska ei tiennyt että se on minun. Sanoin että sulla kävi tuuri että se oli minun saippuani, sillä joku muu olisi tunkenut loput perseeseesi.
Make Keke Great Again
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3704
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Toope »

Neutroni kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:28
Toope kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:24 Miksi ihmeessä? Eikö kaikille ole hienointa saada pitää omat rahansa, eikä antaa verottajalle?
Ei suinkaan. Sosiaalidemokraattinen verotus ja tulonjako on juuri minunlaiselle keskiluokkaiselle nerokas keksintö. Verokarhu ottaa mitä haluaa ja minä pidän loput eikä tarvitse huolehtia yhteisistä asioista ja hyväntekeväisyydestä sen jälkeen, kun joku virkamies miettii työkseen ne asiat minun puolesta. Jutut siitä miten homma toimii esimerkiksi USAssa, jossa tavalliset ihmiset joutuvat miettimään kymmenien arkipäivän kohteiden kanssa paljonko rahaa pitää mihinkin antaa, että yhteiskunta ympärillä toimii ja muut eivät pidä pihinä idioottina. Koulut, päiväkodit, kunnan infrastruktuuri jne. Vähän enemmän antamalla saa nimensä tien varrella olevaan kylttiin.
Muista se, että yhteiskuntamallisi sosialismi ja byrokratia kasvattavat ihannemalliasi nyky-Suomen tilanteeseen, jossa meillä ei ole varaa kaikkeen "hyvään ja kivaan", mitä veroilla maksamme!!
Kuulostaako nykytilanteeltamme?

Naivismilla tuota tarkoitan. "Ihan tämä juttu voidaan laittaa yhteiskunnan maksettavaksi, se on vain pikkuasia".
Pian noita asioita on satoja.
Tiesittekö, että 1995 kunnilla oli jo 300 tehtävää, joista monien kuntien oli vaikea huolehtia?!
2024 kuntien tehtäviä on 550, eikä yksikään kunta selviä tehtävistä ilman valtion tukia.
Silti jotkut sanovat, että julkissektorimme paisuminen ei ole ongelma.

Se on. Eräs pahimmista ongelmistamme. Suomestahan pitäisi poistaa 300-400 000 julkissektorin virkaa:
1) Valtio
2) kunnat
3) julkissektorin rahoittamat organisaatiot (esim. ilmatieteen laitos, satoja työntekijöitä! Miksi?)
4) julkissektori rahoittaa lukemattomia "kansalaisjärjestöinä" esiintyviä organisaatioita. Tuo on miljardien kustannus vuosittain

Valtio, kunnat, julkissektorin organisaatiot, julkissktorin rahoittamat organisaatiot työllistävät kaikki satoja tuhansia turhia byrokraatteja, virkamiehiä aivan kuin Marinin sotesotku. Byrokratiamme tulee olla tärkeimpiä säästökohteitamme.
Viimeksi muokannut Toope, 05 Huhti 2024, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2683
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Eräs hyvä esimerkki vasemmiston kaksinaamaisuudesta on juuri kun he edustavat kodittomia omien sanojensa mukaan. Samaan aikaan heillä on nollatoleranssi rasismille. Kodittomista ikävä kyllä 80% on rasisteja ja loput neekereitä. Jos mulla olisi yhtä tiukka seula, mun kaikki kaverit olis neekereitä, eikä niitä kovin montaa jaksa samaan aikaan.

Ja uskokaa pois, vaikka olisikin neekeri, niin se ei vielä tarkoita etteikö osaisi olla ihan vitun urpo.
Make Keke Great Again
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6146
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Onko sukupuolella väliä?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Toope kirjoitti: 05 Huhti 2024, 18:35 Muista se, että yhteiskuntamallisi sosialismi ja byrokratia kasvattavat ihannemalliasi nyky-Suomen tilanteeseen, jossa meillä ei ole varaa kaikkeen "hyvään ja kivaan", mitä veroilla maksamme!!
Kuulostaako nykytilanteeltamme?
No pannaan eniten tienaava promillekin maksamaan veroja ulkomaille kavaltamistaan miljardeista, niin rahaa riittää vaikka mihin. Se on se ongelma, että eliitti vie puolet kansantuotteesta ulos yhteiskunnasta omiin nollasummapeleihinsä ja ökyrehentelyyn. Se kun korjataan, niin ylimääräiset rahat voidaan polttaa energiaksi voimaloiden kattiloissa.
Vastaa Viestiin