VAIN sylinterin muodossa tuo pitää paikkansa.
Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Ei vaan lähes kaikissa muodoissa....sylinteri oli otettu esimerkkinä.
Erityisesti juuri rimoina.
Kuva ei valehtele.
-
- Reactions:
- Viestit: 195
- Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Koska keksittiin lasikuitu....ja sodan aikana kaikki vanerikokeilut feilasi huonoihin liimoihin. Elämme junttilassa..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 12:11Jos se on niin erinomainen materiaali, niin miksiköhän sitä ei ole sodan jälkeen käytetty, mietippä sitä
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
No siihen se ei taivu ollenkaan.Susa kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 12:13Kuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa. Etenkin tuo kuva.
Miten taivutukset 90º toiseen suuntaan?
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Kekkasin, että puu on ekologisin...koska se saadaan ikäänkuin säilöttyä oikein...lentokoneessa tai tuulivoimalassa.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Tuokin tehdään eri tavalla kuin sinun vanerisi. Olet pelle.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41Lisää:Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:33 Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia...se selviää tästä myös.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Edelleen lentokuntoinen.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Jos luit linkkejä niin oli 17 tapaa tehdä duramoldia.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:23Tuokin tehdään eri tavalla kuin sinun vanerisi. Olet pelle.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41Lisää:Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:33 Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia...se selviää tästä myös.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Ja ne ovat kaikki erilaisia kuin tuo sinun yritys tehdä vaneria.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:35Jos luit linkkejä niin oli 17 tapaa tehdä duramoldia.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:23Tuokin tehdään eri tavalla kuin sinun vanerisi. Olet pelle.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41Lisää:Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:33 Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia...se selviää tästä myös.