Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Käytätkö tuulis epoksia vai polyesterihartsia?
-
- Reactions:
- Viestit: 195
- Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Kyllä se mainiosti lensi puolella kaasulla. Vaikka lennettiin ei valmiina.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
No pientä putsausta vaatisi ja uusi hydraulijärjestelmä..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:59Eikä ole
-
- Reactions:
- Viestit: 195
- Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Paskapuhetta taas sinulta, rungon vasenpaan kylkeen on avattu useita isoja aukkoja, jotta koneen rakenne ja järjestelmät ovat paremmin esillä, olen nähnyt koneen McMinvillessä 10 vuotta sitten
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Katson sen juuri putsaukseksi..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 17:22Paskapuhetta taas sinulta, rungon vasenpaan kylkeen on avattu useita isoja aukkoja, jotta koneen rakenne ja järjestelmät ovat paremmin esillä, olen nähnyt koneen McMinvillessä 10 vuotta sitten
-
- Reactions:
- Viestit: 195
- Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
voi pyhä yksinkertaisuus......Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 17:24Katson sen juuri putsaukseksi..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 17:22Paskapuhetta taas sinulta, rungon vasenpaan kylkeen on avattu useita isoja aukkoja, jotta koneen rakenne ja järjestelmät ovat paremmin esillä, olen nähnyt koneen McMinvillessä 10 vuotta sitten
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Kai tollasen lautakoneen korjaa ihan kuka tahansa jolla vasara ja nauloja..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 17:28voi pyhä yksinkertaisuus......Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 17:24Katson sen juuri putsaukseksi..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 17:22Paskapuhetta taas sinulta, rungon vasenpaan kylkeen on avattu useita isoja aukkoja, jotta koneen rakenne ja järjestelmät ovat paremmin esillä, olen nähnyt koneen McMinvillessä 10 vuotta sitten
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Mulla on tietenkin 2 x lujempaa koska käytän suurempaa painetta ja parempia epokseja.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:44Ja ne ovat kaikki erilaisia kuin tuo sinun yritys tehdä vaneria.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:35Jos luit linkkejä niin oli 17 tapaa tehdä duramoldia.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:23Tuokin tehdään eri tavalla kuin sinun vanerisi. Olet pelle.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41Lisää:Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:33 Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia...se selviää tästä myös.
Muuten menetelmä on 100% presiis samanlainen.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Katotaan montako kertaa tontulla menee saada tuo kaaliin.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41
Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
Lisää:
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Oikea tehdään kyllästämällä ensin viilut ja sitten kovetetaan puristamalla ja lämmittämällä. Sinä vain liimaat huonoa vaneria.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 18:46Mulla on tietenkin 2 x lujempaa koska käytän suurempaa painetta ja parempia epokseja.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:44Ja ne ovat kaikki erilaisia kuin tuo sinun yritys tehdä vaneria.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:35Jos luit linkkejä niin oli 17 tapaa tehdä duramoldia.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:23Tuokin tehdään eri tavalla kuin sinun vanerisi. Olet pelle.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41Lisää:Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:33 Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia...se selviää tästä myös.
Muuten menetelmä on 100% presiis samanlainen.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Sinullaha tuo ei mene kaalinTuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 18:59Katotaan montako kertaa tontulla menee saada tuo kaaliin.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41
Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
Lisää:
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia.
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Tuskin käytät mitään hyvää vaan bilteman tai motonet halpis epokseja. Jatka sää mullistavaa puukomposti vanerin tekemistä tosin kannattas jättää epoksi pois niin maatuu kivemmin, muuhun sun puuhastelusta ei ole
Re: Paineella ja lämmön alla puristettu puu; superpuu.
Juuri näin minä teen...kyllästän ensin viilut ja sitten siirrän puristimeen ja lämmitän ja puristan...huomattavasti ( monikerroilla ) enemmän kuin DURAMOLDia...paitsi tässä salkopuristimessa.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 19:15Oikea tehdään kyllästämällä ensin viilut ja sitten kovetetaan puristamalla ja lämmittämällä. Sinä vain liimaat huonoa vaneria.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 18:46Mulla on tietenkin 2 x lujempaa koska käytän suurempaa painetta ja parempia epokseja.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:44Ja ne ovat kaikki erilaisia kuin tuo sinun yritys tehdä vaneria.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:35Jos luit linkkejä niin oli 17 tapaa tehdä duramoldia.Tonttu kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 15:23Tuokin tehdään eri tavalla kuin sinun vanerisi. Olet pelle.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:41Lisää:Tuulispää kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 11:33 Täällä kerrotaan mitä DURAMOLD tarkoitti Howard Hughesin maailman suurimmassa lentoveneessä.
https://inspire.eaa.org/2022/03/16/eaas ... -fragment/
Pictured is a birch fragment from the airplane that was made using Duramold — a composite material process in which thin slices of wood are filled with resin and then laminated together in molds at high temperature and pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duramold
Duramold is a composite material process developed by Virginius E. Clark. Birch or poplar plies are impregnated with phenolic resin and laminated together in a mold under heat (280 °F, 138 °C) and pressure for use as a lightweight structural material.
The material has some advantages over metal in strength, construction technique, and weight. A cylinder made of Duramold is 80% stronger than a cylinder made of aluminum.[4]
Duramioldia oli 17aa sorttia...se selviää tästä myös.
Muuten menetelmä on 100% presiis samanlainen.