Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Taideitten ja Musiikin Saattelemana
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18643
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

The Alcoholic Song (Tribute to Charles Bukowski)
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18643
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Kävi muuten viime vuonna tuollainen muuttohaukka istuskelemassa landella grillimajan savupiipussa pariin otteeseen. Kevyet mullat laulelijalle ja biisin tekijälle. Tunnettu ruotsalainen rock-muusikko Pugh Rogefeldt on kuollut
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Vomies
Reactions:
Viestit: 103
Liittynyt: 13 Joulu 2022, 16:00

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja Vomies »

Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Alicia Keys Streets of New York Unplugged. Ehkä maininnutkin, mutta taitavat naislaulajat on suosikkeja, kun äänentoisto on kunnossa!
Vomies
Reactions:
Viestit: 103
Liittynyt: 13 Joulu 2022, 16:00

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja Vomies »

John Carter kirjoitti: 09 Tammi 2023, 12:42 Oletkos se sama Vomies, joka kirjoitteli joskus vanhalla palstalla? Jos olet, niin tervetulloo vaan, sillä luulin, että olet delannut kun hävisit aikoinaan vanhalta palstalta.
J. Karjalainen - Mennyt Mies
Aloin kuulemaan ääniä. Ne syyttivätt minua naisen itsemurhasta. Äänet olivat Jumalan ja saatanan ja muiden henkien ääniä. Olin neljä kertaa Peijaksessa osastolla. En syönyt lääkkeitä ja äänet tulivat takaisin. Ennen äänien kuulemista tapahtui mm. seuraava tapahtuma. Olin töiden jälkeen duunin kuntosalilla. Sitten lähdin sieltä kotiin. Busseja ei mennyt ihan heti, joten lähdin kävelemään kotia kohti. Sitten edessäni alkoi harppomaan mies joka vilkuili minua taaksepäin. Seuraavaksi takavasemmalla joku huusi kauhusta ja edessä kulkenut mies sanoi mustalaisaksentilla, että minäkin olen henki. Sitten hän meni tien toiselle puolelle bussipysäkille minua karkuun. Jatkoin eteenpäin menemistä. Kauempaa näin hahmon joka vilkuili taaksepäin. Kun olin sen lähellä, näin että sillä oli punaiset kengät ja ketunhäntä roikkui takataskusta. Kun olin ohittamassa häntä, niin hän kääntyi minusta poispäin ja otti jotain taskustaan. Seuraavana aamuna katsoin ulos ikkunasta, oli aika hiljaista. Mietin, että jos olenkin henki. Lähdin kävelemään Kauppakeskukseen päin. Matkalla minua alkoi katsomaan jo pitkältä jalkakäytävältä mies. Kun olin hänen kohdalla, näin että hän potki kiviä siinä. Ohitin hänet ja menin kauppakeskukseen. Puhuin siellä ravintolan työntekijän kanssa, hän vastasi, eli en ollutkaan henki. Olin äänien vanki muutaman vuoden, mutta nyt ne pysyvät poissa, kun syön lääkkeitä. Kaikki oli syytä sen naisen joka teki itsemurhan minun haukkujen takia. Paskaa tapahtuu.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Vomies kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:42 Aloin kuulemaan ääniä. Ne syyttivätt minua naisen itsemurhasta. Äänet olivat Jumalan ja saatanan ja muiden henkien ääniä.
Mäkin kuulin yhden hyvin selvän lauseen kun avovaimo oli teholla koomassa, kun valtimo repes päästä. Lähti riidan jälkeen kaverilleen yöksi ja aamulla oli ollu totaalisen sekaisin, meni mm. pakkasella alasti ulos ja valitti että on kuuma.

Ääni sanoi, "Nyt sä päästät irti tai tuhoudut täysin.". Tipahdin polvilleni lattialle, ja tiesin heti mitä se tarkoitti.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Ellet sä konkreettisesti heittänyt sitä parvekkeelta alas, sillä oli vaihtoehtona kävellä myös portaita pitkin ja se teki itse valintansa.

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18643
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

KultaKikkare kirjoitti: 08 Touko 2023, 10:57
Vomies kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:42 Aloin kuulemaan ääniä. Ne syyttivätt minua naisen itsemurhasta. Äänet olivat Jumalan ja saatanan ja muiden henkien ääniä.
Mäkin kuulin yhden hyvin selvän lauseen kun avovaimo oli teholla koomassa, kun valtimo repes päästä. Lähti riidan jälkeen kaverilleen yöksi ja aamulla oli ollu totaalisen sekaisin, meni mm. pakkasella alasti ulos ja valitti että on kuuma.

Ääni sanoi, "Nyt sä päästät irti tai tuhoudut täysin.". Tipahdin polvilleni lattialle, ja tiesin heti mitä se tarkoitti.
Intiaanit poistaa noita ääniä ja "henkiä" hikimajassa. Eräs intiaani kertoi myös, että se on keino poistaa sotilailta PTSD, jonka he uskovat olevan seurausta tapetusta vastapuolen sotilaasta.
Hikimaja eli hikoilumaja tarkoittaa Amerikan mantereen alkuperäisasukkaiden saunaa vastaavaa laitosta. Pohjois-Amerikan intiaanien hikoilumajaa kutsutaan usein lakotan kielestä tulevalla nimellä inipi ja Keski-Amerikan nimellä temascal. Näiden ja suomalaisen saunan yhteinen innovaatio on löylyn luominen valelemalla vettä kuumennetuille kiville.

Hikoilukylpy on Amerikan alkuperäiskansojen parissa hy­vin vanha perinne. Sitä on esiintynyt laajasti Pohjois-, Keski- ja Etelä-Amerikassa. Ensimmäiset Meksikoon saapuneet espanjalaiset valloittajat esimerkiksi havaitsivat 1500-luvun alussa asteekeilla hikoilukylvyn, ja mayojen tiedetään käyneen hikoilukylvyssä jo tuhat vuotta aikaisemmin.

Inipi ja temascal ovat paitsi puhdistautumislaitoksia myös syvästi kytköksissä intiaanien uskontoihin, aivan kuten saunakin oli aiemmin suomalaisille pyhä paikka.

Ensimmäiset suomalaiset siirtolaiset Amerikassa muuttivat nykyisen Delawaren seudulle 1600-luvulla. Paikalliset intiaanit alkoivat kutsua heitä nimellä ”hikimajaihmiset” tai ”valkoiset-miehet-jotka-ovat-samanlaisia-kuin-me” sen vuoksi, että suomalaiset kävivät saunassa. Tämän vuoksi suomalaiset tulivat hyvin toimeen intiaanien kanssa ja ensimmäisten intiaanisotien aikana suomalaisten asumukset jätettiin tuhoamatta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hikimaja

"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4909
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä musiikkia kuuntelette tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Vastaa Viestiin