On se nyt ihme että näille huijauspuheluille ei voida mitään:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010384717.html
Vai voitaisiinko sittenkin ? Entä jos luotaisiin uusi kategoria puheluihin - jäljitettävä. Kaikki viranomaispuhelut olisivat tällaisia, vastaanottajaa informoitaisiin puhelutyypistä jollakin tavalla. Tällaisissa puheluissa siis löytyisi aina vastuullinen ja korvausvelvollinen taho.
Helsingin poliisi varoittaa huijauksesta, joka on vienyt iäkkäiltä ihmisiltä jo tuhansia euroja
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
- Viestit: 4969
- Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30
Re: Helsingin poliisi varoittaa huijauksesta, joka on vienyt iäkkäiltä ihmisiltä jo tuhansia euroja
Teknisesti olis jopa melko helppo toteuttaa, voisi käyttää samaa sertifikaatti systeemiä kuin https nettisivuissa.
Viestintävirasto myöntää sertifikaatit.
Suurempi ongelma on opettaa noiden käyttö tekniikkaa ymmärtämättömille vanhukslle ja muille jotka noiden huijauksien otollisia uhreja ovat.
Mut olisi se helpompaa opettaa että ruudulla pitää näkyä vihreä avain kun pankista tai virastosta soitetaan.
Viestintävirasto myöntää sertifikaatit.
Suurempi ongelma on opettaa noiden käyttö tekniikkaa ymmärtämättömille vanhukslle ja muille jotka noiden huijauksien otollisia uhreja ovat.
Mut olisi se helpompaa opettaa että ruudulla pitää näkyä vihreä avain kun pankista tai virastosta soitetaan.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Re: Helsingin poliisi varoittaa huijauksesta, joka on vienyt iäkkäiltä ihmisiltä jo tuhansia euroja
Ja jos hakee aivan absolute minimum toteutusratkaisua, voisikohan varmistuksen tehdä tekstiviestillä jolloin itse puhelulogiikkaa ei tarvitsisi muuttaa ? Eli ensin kilahtaisi tekstari luotetusta numerosta "tulet saamaan pian puhelun tunnisteella XX tämän viestin lähettäjältä.."KultaKikkare kirjoitti: ↑25 Huhti 2024, 13:49 Teknisesti olis jopa melko helppo toteuttaa, voisi käyttää samaa sertifikaatti systeemiä kuin https nettisivuissa.
Viestintävirasto myöntää sertifikaatit.
Suurempi ongelma on opettaa noiden käyttö tekniikkaa ymmärtämättömille vanhukslle ja muille jotka noiden huijauksien otollisia uhreja ovat.
Mut olisi se helpompaa opettaa että ruudulla pitää näkyä vihreä avain kun pankista tai virastosta soitetaan.