Voisiko Tunkion sulkea

Palstan kehitysideat & Bugien Ilmoittaminen Ylläpidolle
Poistettu
Reactions:

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Punkero kirjoitti: 31 Joulu 2022, 13:17
MooM kirjoitti: 31 Joulu 2022, 10:32 Kiinnostavien ja paskomattomien ketjujen määrä on aika vähäinen.
Foorumihan on vasta avattu, hetki menee että saadaan täytettyä tämä kiinnostavilla keskusteluilla.
Avatkaa uusia keskusteluita tieteistä, tekniikasta ja itseännekin kiinnostavista aiheista. Silloin tänne kerääntyy suomen tiedeyhteisön kerma ja tulee järkevääkin keskustelua.
Paras ehdotus palstahistorian aikana.
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Raspukin voisi avata enemmän keskusteluja muitakin kiinnostavista aiheista ja vähemmän alapääjuttuja niin foorumin taso paranisi.
Poistettu
Reactions:

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Punkero kirjoitti: 31 Joulu 2022, 13:50 Raspukin voisi avata enemmän keskusteluja muitakin kiinnostavista aiheista ja vähemmän alapääjuttuja niin foorumin taso paranisi.
viewtopic.php?t=465

Sinne vaan kommentoimaan.
90% mun avauksista on asiallisia, provosoimattomia, mutta siitä kymmenestä prosentista minut muistetaan.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4651
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja MooM »

Raspu kirjoitti: 31 Joulu 2022, 13:37
MooM kirjoitti: 31 Joulu 2022, 10:32 Se on valintakysymys, ketä täällä halutaan pitää ja miten moderoidaan tai säännellään. Itse olen tullut vähän samaan fiilikseen kuin asdf. Kiinnostavien ja paskomattomien ketjujen määrä on aika vähäinen. Välillä on jotain, mutta usein fiilis on myötähäpeän ja ärsyyntymisen sekoitus. Harmi, koska tyypit täällä pystyisivät parempaankin.

Mulla on moden natsat, mutta kun mitään yleistä moderointilinjausta ei ole ollut, en ole tehnyt oikeastaan mitään. Paitsi poistin yhden mulkkukuvan.

Olet nyt kyllä aika epäreilu kommentissasi ja otan tuon henkilökohtaisena vittuiluna.
Minä pidän "huorittelut" muutamassa ketjussa. Tästä lähin siivoan kaikki asialliset omat ketjuni ilmiantamalla kaikki vittuiluviestit. Siinä sinulle työsarkaa.
Rokotusketjussa Kikkare siivosikin trolliviestit tehokkaasti pois, kun ilmoitin.
Nyt taas siellä muutama trolli jo lämmittele.

Trolli ei ole pelkkä paha sana.
Laajenna tajuntaasi.

Muuten,
Asdf on itse trolli, kikkelivittuilija ja nillittäjä, mutta ei käytä roisia kieltä.
Semmonen pikku mulkku suomeksi.
Samaa tekee Wisti, Molo, Lyde, Enigma.

Haluatko että ilmoitan jokaisen viestin joka haisee vittuilulta?
En mä tarkoittanut pelkästään sinua. Paskomista on monenlaista ja myös sinulle vittuilu on sitä, jos se ei liity kommenttisi sisältöön. Tyhmiin argumentteihin kyllä saasanoanapakastikin. Ja joku Lyde trollaa ihan tahallaan.

En mä ole tässä erityisesti kenenkään puolella. Vituttaa vaan, kun kiinnostavassa aiheessa juttu menee mutapainiksi, kun kommentoidaan sen mukaan, kuka puhuu eikä sen, mitä sanotaan. Sellaista on mahdoton siivota moderoimalla, koska sitä itkun määrää ei selvin päin kestä 😅
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Poistettu
Reactions:

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

MooM kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:10
En mä tarkoittanut pelkästään sinua. Paskomista on monenlaista ja myös sinulle vittuilu on sitä, jos se ei liity kommenttisi sisältöön. Tyhmiin argumentteihin kyllä saasanoanapakastikin. Ja joku Lyde trollaa ihan tahallaan.

En mä ole tässä erityisesti kenenkään puolella. Vituttaa vaan, kun kiinnostavassa aiheessa juttu menee mutapainiksi, kun kommentoidaan sen mukaan, kuka puhuu eikä sen, mitä sanotaan. Sellaista on mahdoton siivota moderoimalla, koska sitä itkun määrää ei selvin päin kestä 😅
Pienet sille.
Älä ota niin vakavasti.
Ite otan kyllä linjan että siivoan ne omat ketjut jotka haluan pysyvän kuosissa.
Pidän myös ruman turpani kiinni "huorista" ja koitan keksiä parempia ilmaisuja.
Tehdään tästä parempi palsta.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4846
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

MooM kirjoitti: En mä ole tässä erityisesti kenenkään puolella. Vituttaa vaan, kun kiinnostavassa aiheessa juttu menee mutapainiksi, kun kommentoidaan sen mukaan, kuka puhuu eikä sen, mitä sanotaan. Sellaista on mahdoton siivota moderoimalla, koska sitä itkun määrää ei selvin päin kestä 😅
Eikä ole mahdoton siivota. Deleteä vaan kehiin ja itkut pois myös tylysti.

Virkavalta ei peräänny vaan koventaa keinoja tarvittaessa niin paljon että järjestys säilyy. 8-)
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4651
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja MooM »

KultaKikkare kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:20
MooM kirjoitti: En mä ole tässä erityisesti kenenkään puolella. Vituttaa vaan, kun kiinnostavassa aiheessa juttu menee mutapainiksi, kun kommentoidaan sen mukaan, kuka puhuu eikä sen, mitä sanotaan. Sellaista on mahdoton siivota moderoimalla, koska sitä itkun määrää ei selvin päin kestä 😅
Eikä ole mahdoton siivota. Deleteä vaan kehiin ja itkut pois myös tylysti.

Virkavalta ei peräänny vaan koventaa keinoja tarvittaessa niin paljon että järjestys säilyy. 8-)
Rajanveto asiallisen ja asiaan liittymättömän välillä on niin makuasia. Törkeydet on selvempi homma.

Mutta jatkossa esim perustelemattomat trolli! - huutelut voisi siis poistaa? Entäs whataboutismit?

Kuten Neutroni sanoi, liika kontrolli tappaa keskustelun. Se toimii jossain faktapalstalla, kuten vaikka joku harrastusryhmä. Mutta ei oikein ole tämän paikan hengen mukaista.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Poistettu
Reactions:

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

MooM kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:28
KultaKikkare kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:20
MooM kirjoitti: En mä ole tässä erityisesti kenenkään puolella. Vituttaa vaan, kun kiinnostavassa aiheessa juttu menee mutapainiksi, kun kommentoidaan sen mukaan, kuka puhuu eikä sen, mitä sanotaan. Sellaista on mahdoton siivota moderoimalla, koska sitä itkun määrää ei selvin päin kestä 😅
Eikä ole mahdoton siivota. Deleteä vaan kehiin ja itkut pois myös tylysti.

Virkavalta ei peräänny vaan koventaa keinoja tarvittaessa niin paljon että järjestys säilyy. 8-)
Rajanveto asiallisen ja asiaan liittymättömän välillä on niin makuasia. Törkeydet on selvempi homma.

Mutta jatkossa esim perustelemattomat trolli! - huutelut voisi siis poistaa? Entäs whataboutismit?

Kuten Neutroni sanoi, liika kontrolli tappaa keskustelun. Se toimii jossain faktapalstalla, kuten vaikka joku harrastusryhmä. Mutta ei oikein ole tämän paikan hengen mukaista.
Eikös ollu jo sovittu että keskustelun avaaja päättää omista ketjuistaan kuinka paljon vinoilua pitää sietää?

Mitään lumihiutalejuttuja ei poistella, mutta typerät meemit ym. skeida ei kuulu ketjuihin jos avaaja ei sitä salli.
Avaaja kirjottaa perustelun ja jos se on pätevä, viesti lähtee.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4846
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

MooM kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:28
KultaKikkare kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:20
MooM kirjoitti: En mä ole tässä erityisesti kenenkään puolella. Vituttaa vaan, kun kiinnostavassa aiheessa juttu menee mutapainiksi, kun kommentoidaan sen mukaan, kuka puhuu eikä sen, mitä sanotaan. Sellaista on mahdoton siivota moderoimalla, koska sitä itkun määrää ei selvin päin kestä 😅
Eikä ole mahdoton siivota. Deleteä vaan kehiin ja itkut pois myös tylysti.

Virkavalta ei peräänny vaan koventaa keinoja tarvittaessa niin paljon että järjestys säilyy. 8-)
Rajanveto asiallisen ja asiaan liittymättömän välillä on niin makuasia. Törkeydet on selvempi homma.

Mutta jatkossa esim perustelemattomat trolli! - huutelut voisi siis poistaa? Entäs whataboutismit?

Kuten Neutroni sanoi, liika kontrolli tappaa keskustelun. Se toimii jossain faktapalstalla, kuten vaikka joku harrastusryhmä. Mutta ei oikein ole tämän paikan hengen mukaista.
Kaikenlaiset nälvimiset ainakin pois puolueettomasti ettei ihmiset ala puolustamaan itseään ja riiteleen.

Ei kai whataboutismia tarvi automaattisesti poistaa vaan sen voi korjata vastakommentilla. Ei kontrolloida mutta pidetään ns. häiriökäyttäyminen kurissa. Mieti järkkäreitä jossain festareilla missä porukka on kännissä. Jotain sitä rataa.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Poistettu
Reactions:

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Paitsi että tunkiolla saa nälvii.
Se tarve on monella.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4846
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Ja sit tosiaan ketjun avaajan ilmoituksella voi poistaa herkemmin viestejä jotka ei liity asiaan. Rajatapauksissa voi editoida viestin tyhjäksi ja lisätä siihen joku teksti Viesti poistettu syystä X. Että kirjoittajakin tietää miksi se poistettiin.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Poistettu
Reactions:

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Raspu kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:49 Paitsi että tunkiolla saa nälvii.
Se tarve on monella.
Jos avaa viestin tunkiolle, silloin asettaa itsensä alttiiks.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4846
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Raspu kirjoitti: 31 Joulu 2022, 14:49 Paitsi että tunkiolla saa nälvii.
Se tarve on monella.
Joo.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5262
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Jos joku saa päähänsä, että vaikkapa Lyde kirjoittaa kahdella nimimerkillä, onko tällaisen väitteen esittäminen OK, kun se tapahtuu osiosta tunkio?
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4354
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Voisiko Tunkion sulkea

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Wisti kirjoitti: 31 Joulu 2022, 16:58 Jos joku saa päähänsä, että vaikkapa Lyde kirjoittaa kahdella nimimerkillä, onko tällaisen väitteen esittäminen OK, kun se tapahtuu osiosta tunkio?
Kerroppas minulle miksi yleensäkään pitää kirjoittaa usealla nimimerkillä.
Minun mielestä noin.
Vastaa Viestiin