Voiko mies ymmärtää naista?

Keskustelua miesten ongelmista, miehisyydestä, yms.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4838
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

20221201_145319.jpg
Siis tottakai joiltain osin voi, mutta kokonaan? Vai onko aivot/mieli lopulta kuitenkin sen verran erilaiset, että se on vähän kuin koittaisi ajaa MacOS softaa Windowssissa.

Onko teillä haasteita ymmärtää naisia joissain asioissa?
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Poistettu
Reactions:

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Tänään juteltiin vaimon kanssa ystäväpariskunnan ongelmista.
Sanoin eukolle että rakastan sitä päivä päivältä enemmän kun seuraan muitten elämää.
En kyl väitä ymmärtäväni mitään.
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 858
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Juu, m-kiintoinen teema!

Ei naisii voi aina tai usein ymmärtää, mutta pystyy comppaa.. eli keksimään sopeutumis-malleja, jotta hommat pelittäisi. On naisia joitten kanssa syntyy hyvä kemia, ongelma saattaa silloinkin olla, että se lopahtaa siihen jo alkumetreillä jo parin vuoden jälkeen. Monet miehet useasti ei pysty kopiomaan sitä kahta vuotta eteenpäin, vielä pidempään. Ihimsen luonne on se, että tarvii vaihtelua ja silloin suhde naiseen saattaa mennä vituralleen.
Jos molemmat sukupuolet suhteessa ovat liittolaisia ja työstää suhdetta yhteistuumin, niin tämää harvinainen herkku voi johtaa kultaan!

Entäs onko miehen tai naisen rooli otettava oppikirjasta? Vai voiskos siihen suhteelle tehdä omat "koodit"?
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Poistettu
Reactions:

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Meil on omat "koodit".
Hyvä ämmä.
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 858
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Raspu kirjoitti: 01 Joulu 2022, 15:47 Meil on omat "koodit".
Hyvä ämmä.
Hyvä! Pitää munkin hallituksessa olla molempien liittolaisuus.
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6990
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ei voi. Tai oikea ilmaisu olisi voiko mies ymmärtää toista ihmistä. En nyt paneudu seksuaalisuuden eri kirjoihin vaan pitäydytään heterosuhteessa.

Kuvaillin hoitajalleni (Kaunis iranilainen nainen, kurdi) rakastumista ja parisuhdetta suurinpiirtein seuraavanlaisesti:

Rakastuminen on itsensä huumaamista kehon omilla luontaisilla hormoneilla ja välittäjäaineilla. Et oikeastaan koskaan voi oppia tuntemaan ihmistä jonka kanssa olet parisuhteessa. Rakastuessa luot mielikuvan rakastetustasi joka ei ole todellinen eikä realistinen. Eli illuusion ihmisestä johon haluat rakastua. Yleensä tämä karisee muutamassa kuukaudessa ja viimeistään vuodessa. Ihmistä ei ole edes tarkoitettu elinikäiseen vakaaseen parisuhteeseen. Se on myytti ja ihannekuva jota uskonnot mielellään ylläpitävät.

Koska kaava on erittain yksinkertainen: Synny, kasva, siinä sivussa hanki ravintoa, paskanna, nuku ja kuole kun aika on. Mutta evoluution tärkein päämäärä on lisääntyminen ja erityisesti lajeilla joissa oin kaksi sukupuolta on geenien sekoittuminen. Tässä astuu kuvaan ulkonäkö, fyysiset ominaisuudet, seksuaalinen vetovoima jne... Parinvalinta on piiritanssia ja jokainen yrittää löytää parhaan mahdollisen kumppanin jossa tuo yhdistelmä on. Tämän kanssa lisäännytään mutta kiinteä ja elinikäinen parisuhde ei ole välttämättömyys, itseasiassa sillä ei ole mitään tekemistä lisääntymisen kanssa.

En osaa lukea ajatuksia. En siis tiedä kenenkään perimmäisiä tarkoitusperiä ja mitä käytöksen takana on. Elämä muukalaisen kanssa tuntuisi kummalliselta. En edes tiedä oliko siinä ainoassa parisuhteessani mitään pointtia. Selvää on että olen aina ollut se joka maksaa. Ja parisuhde on maksettua seksiä puolin ja toisin. Toisen palkitsemista tai pihtaamalla toisen mielen muokkaamista (Molemmin puolin). Seksi on vahva aseena parisuhteessa. Toinen on aina siinä heikommalla.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6068
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kyllä minä koen ymmärtäväni vaimoa parhaiten kaikista lajini edustajista. Ehkä jopa paremmin kuin itseäni.

Mutta tuo on suurelta osin miesten itse itselleen rakentama ongelma. Kovin moni kokee on vetoa kanamaisiin naisiin, jotka herättää huomiota oikuttelemalla ja muulla klassisen stereotyyppisellä "naisellisella" tunneailahtelulla. Ja naiset tietävät sen ja näyttelevät oman roolinsa apinan soidinsirkuksessa, että saavat omasta mielestään paremman miehen. Suoraviivainen ja helposti ymmärrettävä nainen on 99 %:lle miehistä seksuaalisessa mielessä tylsä "hyvä jätkä". Väitän, että sellaisia naisia löytyy kyllä, jos joku haluaa. Ei varmaan teininä, mutta keski-iässä. Eivät kaikki naisetkaan ole sosiaalisia ja jaksa vetää typeriä rooleja.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4838
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Ymmärtääkö naiset miehiä paremmin kun miehet naisia? Mun mielestä ymmärtää, monta kertaa nainen on ymmärtänyt mua paremmin kun itsekään itseäni tilanteessa ymmärsin, ja samalla auttanut ymmärtämään itseäni paremmin. Enkä rajaa tota edes parisuhteeseen, ihan vaan työkavereita tai vastaavia.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4838
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

deep purpose kirjoitti: 01 Joulu 2022, 15:41 Juu, m-kiintoinen teema!

Ei naisii voi aina tai usein ymmärtää, mutta pystyy comppaa.. eli keksimään sopeutumis-malleja, jotta hommat pelittäisi. On naisia joitten kanssa syntyy hyvä kemia, ongelma saattaa silloinkin olla, että se lopahtaa siihen jo alkumetreillä jo parin vuoden jälkeen. Monet miehet useasti ei pysty kopiomaan sitä kahta vuotta eteenpäin, vielä pidempään. Ihimsen luonne on se, että tarvii vaihtelua ja silloin suhde naiseen saattaa mennä vituralleen.
Jos molemmat sukupuolet suhteessa ovat liittolaisia ja työstää suhdetta yhteistuumin, niin tämää harvinainen herkku voi johtaa kultaan!

Entäs onko miehen tai naisen rooli otettava oppikirjasta? Vai voiskos siihen suhteelle tehdä omat "koodit"?
Juu, ei mitään tarvetta ymmärtää läheskään kaikkea kunhan ymmärtää ettei ymmärrä ja antaa tilaa. Monta kertaa oon saanu kiitosta hyvästä keskustelusta vaikka en tajunnu puoliakaan. Silti voi olla liittolainen.

Mä vierastan kaikenlaisia oppikirjoja, kaikista eniten sellasia jotka kertoo millanen mun pitäis olla.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6990
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Niin, tässä olen yön selvittänyt maailmaa tuon nuoren skitsonaisen kanssa. Äänien kanssa pahat ongelmat.

Pistin tekemään masennustestin. Sanoi että ei tunne itseään masentuneeksi. Oliko se nyt 31/63? Eli kohtalaisen ja vakavan masennuksen rajalla. Kerroin vain että valitsee tunnetilaansa sopivimman vastausvaihtoehdot. Masennus voi olla myös piilevä ja sitä ei itse tunnista.

Itselläni huiput jotain 61/63. Luulen että myös äänimaailman vilkastuminen liittyy tuohon.

Oli jurrissa kun tuli illalla tänne. Ruokinta ja laitoin sänkyyn. Itse nukuin sohvalla pari tuntia. Naisella äänimaailma esti nukkumisen. Jo aikoinaan lupasin että luonani on turvapaikka. Voin olla tukena mutta amatöörinä keinoni ovat rajalliset. Enkä mene ammattilaisten alueelle. Ajatteli terapiaa ja hyvä idea. Myös antabusta. Kuten minäkin on pyörinyt mielestäni väärässä seurassa. Ei osastokamaa, muuten tilaisin ambulanssin.

Naiset ovat outoja. Skitsofrenia naiset oudompia? Poikaystävä ei ilmeisesti ymmärrä sairautta eikä ole kiinnostunut asiasta. Luulen että toinen potilas hahmottaa asian eri tavalla. Levoton... Ja kun en voi poistaa ääniä. Ehdotin kaikkea: Pelaamista, sarjoja, elokuvia, kävelyä, piirtämistä, lukemista jne... Ei vain pysty keskittymään.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Poistettu
Reactions:

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Kohta tulee sen poikaystävä sun ovelle.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6990
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 05 Joulu 2022, 12:08 Kohta tulee sen poikaystävä sun ovelle.
Kysyin että pyydämmekö tänne. Kimuli menee yksin bussilla illemmalla poikaystävälleen. Poikaystävä teki jo tarjouksen tilatusta Playstation 5 konsolista. Siinä ja siinä joudunko myymään sen. Pitäisin mielelläni (Nörtti kun olen)

Olemme poikaystävän kanssa sujut. Ja koska en tee hänen tyttöystävälleen mitään niin huoli on turha. Silti mietin ja arvaan että on mustasukkainen. Ainakin minä oliisin tuossa iässä. Odotin kyllä jotain kaappia ensimmäisellä kerralla. Päätä lyhyempi minua. Tosin nyrkkeillyt kyllä ja kokenut kovia. Yksinäinen susi ja outo huumorintaju. Välillä en tiedä mitä ottaa tosissaan kun hän sanoo jotain. Muutenkin nuorella naisella on paljon ystäviä vastakkaisesta sukupuolesta. Toisaalta en ymmärrä nykynuorisoa. No, enhän ymmärrä ihmissuhteistakaan mitään ja olen kahden naisen "Parisuhdeterapeutti". Kysyin likalta hänen äidistään kun on nyt vapaa. Mutta tykkää hieman karskeammista miehistä, ei nörttityypeistä. Tämä on perheen musta lammas kuten minä meidän. Sisko hyvis kuten myös pereheessäni veljeni. :?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Poistettu
Reactions:

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Toi on muuten vissii yleistä, että narsistisissa perheissä joku on pahis ja toinen on hyvis mielissä.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6990
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 05 Joulu 2022, 12:26 Toi on muuten vissii yleistä, että narsistisissa perheissä joku on pahis ja toinen on hyvis mielissä.
Epäilen että isäni on narsisti ja luulen että se periytyy luultavimmin. Eli kun veljeni mitä luultavimmin ei ole narsisti niin minä luultavasti olen. Tytöllä on rankka tausta. Mutta ei siitä sen enempää. Olen pitkään ollut sitä mieltä että valtaosa skitsofreenikoista ei ikinä "Hyvissä" olosuhteissa sairastuisi vaan se pysyisi latenttina. Minä poltin itseni tavallaan tarkoituksella loppuun. Tytöllä traumat luultavasti laukaisivat psykoosin. Monimutkaisia juttuja. Tavallaan hän on muuttunut kesästä. Jotenkin omissa maailmoissaan. Se ei haittaa koska ymmärrän. Hän ei tykkää olla yksin ja kaikesta itsesäälistä huolimatta en minäkään.

Olin illalla jo menossa nukkumaan ja tupakalle. Juuri kun olin astumassa parvekkeelle kuulin kopuksia. Epäilykseni ovat aina vahvat kun illalla joku tulee oven taakse. Oli kuitenkin ikionnellinen kun avasin oven. Siis lähinnä ilmeisesti halusi purkaa patoutumiaan, ei sen kummempaa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6990
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Voiko mies ymmärtää naista?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspulle voin sanoa että ihan kivan näköinen likka tuo 21 w, toukokuussa 22 w. En ole kertakaan nähnyt meikeissä vaan aina luonnollisena. Ja olenkin hänelle painottanut että luonnollisenakin ihan kaunis. Kehokuva vääristynyt kuten aika monella naisella eli kuvittelee olevansa läski vaikka paino/pituus suhde kertoo normivartalosta.

Kaverin ja minun mielestäni vain mies (Afgaani) on ihan väärä poikaystävä. Tässä ei ole taustalla mitään etnistä ennakkoluuloa vaan poikaystävän asenne. Kaverini on nyt kaksi kertaa ollut paikalla kun nuori naisenalku on jutellut puhelimessa poikaystävänsä kanssa ja kun nyt kummallakin on pienessä tilassa korvat päässä niin heidän kommunikoinnissaan ristiriidat tulevat esiin. En tiedä tietääkö Raspu tätä mutta nykynuoriso ei ole pelkkiä katujengejä ja nuoriso on etnisesti aika sekoitus kantasuomalaisia ja muita etsnisiä ryhmiä sekaisin. Täälläkin kaikki lapset leikkivät yhdessä riippumatta etnisyydestä.

Mutta myös siinä Raspu on oikeassa että "Kolareita" tapahtuu eri ryhmien välillä ja kulttuurierot ovat se syy. Vaikka nuoret liikkuvat sekaryhmissä tai ystäviä on kaikista taustoista niin kulttureiden törmäys aiheuttaa myös heillä ongelmia. Mutta kuten minä niin myös Raspu olemme eri aikakauden kasvatteja. On useita sanoja ja romaaneja jotka periaatteessa on nyt kielletty vaikka olivat normitavaraa kun olimme nuoria.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin