Suomen metsät

Justis
Reactions:
Viestit: 1562
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:51
Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:46
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:10
Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:03 Olet ehkä juonut hieman liikaa sitä pontikkaa kun noin pehmoisia haastelet.
Käytä rahasi jotka saat metsistäsi oikein isoon dieselmaasturiin. Säädä se vielä syytämään todella paljon nokea. Sitten oletkin jo ihan raamattuvyöhykkeen hihhuleita.

Voit etsiä kirjan ihan itse jossa kerrotaan pontikan polton historia suomessa jopa kieltolain ylikin. Olen itse myös keittänyt pontikkaa joten olen harrastanut kansanperinnettä. Tosin sähköllä, en puulla.

Etsi minulle 10 kriittistä kirjoitusta Suomen metsäyhtiöistä. Niitä ei oikein löydy. Kyseessä varmaan salaliitto tai sitten asiat ovat helvetin hyvin metsäyhtiöiden toiminnassa ja mitään huomautettavaa ei ole.
Mulla on jo ihan tarpeeksi iso dieselmaasturi. Vakiokuntoinen toki kun eihän sitä muuten saa katsastuksesta läpi. Se nyt on oikeastaan vain työkalu jolla pääsee liikkumaan vain vähän huonommallakin teillä.

Olet kyllä ihan tarpeeksi hyvä etsimään itsekin noita kritisoivia kirjoituksia suuria metsäyhtiöitä vastaan eli tuskin minun sitä tarvitsee puolestasi tehdä.

Jos yhtään lohduttaa niin en ole se 2007 jälkeen tehnyt kuin yhden puukaupan isoihin lukeutuviin yhtiöiden kanssa eli Stora Enson eikä sekään mennyt oikein nappiin. Tämän jälkeen kaupat on tehty poimintahakkuina melko pienillä aloilla ja pienempien sahayritysten kanssa avohakkuita vältellen. UPM kanssa meni hermot kun heillä oli tapana tehdä kaikista puista 6 metrin tukki ja sen jälkeen loppu kuitua eli tukkipuusta tarjottu hyvä hinta kovastikin sitten paskaan katkontaan.
Kannattaa myydä nyt ja kannattaa myydä kaikkien muidenkin metsänomaistajien koska metsien käyttöön voi tulla rajoituksia. Jos yhtään kapitalismia tunnen niin kun markkinoille tulee ylituotantoa tuotteen hinta laskee. Eli ne jotka myyvät nyt saavat parhaat rahat joilla ostaa maastureita.

Voin kertoa että Stora-Enso ja UPM ovat netin hyvin siivonneet kriittisistä kirjoituksista. Harva uskaltaa suuryhtiöille pistää kapuloita rattaisiin. Ja luulen että se joka myy metsää saa kaikkein pienimmän siivun kakusta. Metsäyhtiöt lienevät pitävät omasta voitostaan huolen.
Jos metsien käyttöön yksityisillä kaavaillaan isoja rajoituksia niin alkaa tulla jo perustuslaki vastaan. Nyt oli kyllä hyvä hetki myydä mutta verojahan tuosta pitää maksaa järjettömät määrät. Puun kysyntä on Suomessa vain lisääntynyt ja se näkyy myös hinnoissa ainakin siihen asti kunnes Metsäteollisuus nostaa kytkintä.

Tuskin sen enempää Storalla kuin Upmlläkään on resursseja siivota nettikirjoittelua. No nyt juuri sain tarjouksia kauppasmastani palstasta ja melkein satatonnia enemmän kuin pohjahinta oli. Täytynee kaupat tehdä niin ei tarvitse enään asioita murehtia.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:02
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:51
Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:46
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:10
Käytä rahasi jotka saat metsistäsi oikein isoon dieselmaasturiin. Säädä se vielä syytämään todella paljon nokea. Sitten oletkin jo ihan raamattuvyöhykkeen hihhuleita.

Voit etsiä kirjan ihan itse jossa kerrotaan pontikan polton historia suomessa jopa kieltolain ylikin. Olen itse myös keittänyt pontikkaa joten olen harrastanut kansanperinnettä. Tosin sähköllä, en puulla.

Etsi minulle 10 kriittistä kirjoitusta Suomen metsäyhtiöistä. Niitä ei oikein löydy. Kyseessä varmaan salaliitto tai sitten asiat ovat helvetin hyvin metsäyhtiöiden toiminnassa ja mitään huomautettavaa ei ole.
Mulla on jo ihan tarpeeksi iso dieselmaasturi. Vakiokuntoinen toki kun eihän sitä muuten saa katsastuksesta läpi. Se nyt on oikeastaan vain työkalu jolla pääsee liikkumaan vain vähän huonommallakin teillä.

Olet kyllä ihan tarpeeksi hyvä etsimään itsekin noita kritisoivia kirjoituksia suuria metsäyhtiöitä vastaan eli tuskin minun sitä tarvitsee puolestasi tehdä.

Jos yhtään lohduttaa niin en ole se 2007 jälkeen tehnyt kuin yhden puukaupan isoihin lukeutuviin yhtiöiden kanssa eli Stora Enson eikä sekään mennyt oikein nappiin. Tämän jälkeen kaupat on tehty poimintahakkuina melko pienillä aloilla ja pienempien sahayritysten kanssa avohakkuita vältellen. UPM kanssa meni hermot kun heillä oli tapana tehdä kaikista puista 6 metrin tukki ja sen jälkeen loppu kuitua eli tukkipuusta tarjottu hyvä hinta kovastikin sitten paskaan katkontaan.
Kannattaa myydä nyt ja kannattaa myydä kaikkien muidenkin metsänomaistajien koska metsien käyttöön voi tulla rajoituksia. Jos yhtään kapitalismia tunnen niin kun markkinoille tulee ylituotantoa tuotteen hinta laskee. Eli ne jotka myyvät nyt saavat parhaat rahat joilla ostaa maastureita.

Voin kertoa että Stora-Enso ja UPM ovat netin hyvin siivonneet kriittisistä kirjoituksista. Harva uskaltaa suuryhtiöille pistää kapuloita rattaisiin. Ja luulen että se joka myy metsää saa kaikkein pienimmän siivun kakusta. Metsäyhtiöt lienevät pitävät omasta voitostaan huolen.
Jos metsien käyttöön yksityisillä kaavaillaan isoja rajoituksia niin alkaa tulla jo perustuslaki vastaan. Nyt oli kyllä hyvä hetki myydä mutta verojahan tuosta pitää maksaa järjettömät määrät. Puun kysyntä on Suomessa vain lisääntynyt ja se näkyy myös hinnoissa ainakin siihen asti kunnes Metsäteollisuus nostaa kytkintä.

Tuskin sen enempää Storalla kuin Upmlläkään on resursseja siivota nettikirjoittelua. No nyt juuri sain tarjouksia kauppasmastani palstasta ja melkein satatonnia enemmän kuin pohjahinta oli. Täytynee kaupat tehdä niin ei tarvitse enään asioita murehtia.
Sadalla tonnilla ei kunnon maasturia saa, ikävä kyllä. Kyllä kun ihmiset eivät ymmärrä mitään metsistä on syytä asiaan puuttua lainsäädännön kautta. Luonnontilassa metsiä on siis 3 %. Ja en puhuisi muista metsinä vaan puupeltoina kuten on Etelä-Amerikassa. Puupelto on eri asia kuin metsä. Hyvin on metsäyhtiöiden propaganda uponnut kaaliin Suomessa. Varsinkin slogani "Suomi elää puusta". Ehkä se elättää osan ihmisistä. Ja ne jotka metsiä "Omistavat". Kai se nyt on lisääntynyt kun jostakin syystä emme saa enää raiskata Venäjän metsiä. Kumma juttu. Joten mistähän löydämme lisää kaadettavaa???? Amerikasta? Afrikasta? Aasiasta? Kun omat puut eivät enää riitä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Höpöhöpö, kaikki Suomen metsät ovat "luonnontilassa".

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:34 Höpöhöpö, kaikki Suomen metsät ovat "luonnontilassa".

8-)
Tuo on tietenkin sarkasmia ala BW. Jokainen joka on nähnyt luonnontilaisen metsän tietää mikä ero on. Mutta kun BW kommentoi täytyy muistaa laittaa BW-lasit päähän. Kaikkea ei pidä ottaa niin kirjaimellisesti.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:43
Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:34 Höpöhöpö, kaikki Suomen metsät ovat "luonnontilassa".

8-)
Tuo on tietenkin sarkasmia ala BW. Jokainen joka on nähnyt luonnontilaisen metsän tietää mikä ero on. Mutta kun BW kommentoi täytyy muistaa laittaa BW-lasit päähän. Kaikkea ei pidä ottaa niin kirjaimellisesti.
Hoitamaton metsä on hirveän näköinen. Kasvuvaiheessa läpipääsemätöntä pusikkoa/vesaikkoa ja sitten myöhemmin ylitiheä hidaskasvuinen ryteikkö, jossa paljon kuolleita puita. Ei siellä ole ihmisen mukava kulkea eikä siellä viihdy suurin osa metsän eläimistäkään.
Justis
Reactions:
Viestit: 1562
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Itse olen kyllä tottunut ostamaan ihan kunnon maasturin jollain kymppitonnilla. Viimeksi jo useampia vuosia sitten ostin Nissan Navarran hintaan 10500 euroa sisältäen arvonlisäveron. Mittarissa oli jo silloin kyllä 300 tuhatta ja nyt 430 tuhatta. Ihan hyvä maasturi se on vaikka joskus pitää vähän korjata. Taitaa olla tänään jo saman hintainen kuin ostettaessa. Enkä todellakaan Io laittaa rahoja johonkin autoon vaan nyt tehdään henkivakuutus tai kapitalisaatiosopimimus vakiutuskuoren sisään.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:52
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:43
Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:34 Höpöhöpö, kaikki Suomen metsät ovat "luonnontilassa".

8-)
Tuo on tietenkin sarkasmia ala BW. Jokainen joka on nähnyt luonnontilaisen metsän tietää mikä ero on. Mutta kun BW kommentoi täytyy muistaa laittaa BW-lasit päähän. Kaikkea ei pidä ottaa niin kirjaimellisesti.
Hoitamaton metsä on hirveän näköinen. Kasvuvaiheessa läpipääsemätöntä pusikkoa/vesaikkoa ja sitten myöhemmin ylitiheä hidaskasvuinen ryteikkö, jossa paljon kuolleita puita. Ei siellä ole ihmisen mukava kulkea eikä siellä viihdy suurin osa metsän eläimistäkään.
Aha???? Siis ihmisen silmääkö metsän pitää miellyttää? Ja se tarvitsee siihen sen avun? Tämä lienee tässä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:52 Itse olen kyllä tottunut ostamaan ihan kunnon maasturin jollain kymppitonnilla. Viimeksi jo useampia vuosia sitten ostin Nissan Navarran hintaan 10500 euroa sisältäen arvonlisäveron. Mittarissa oli jo silloin kyllä 300 tuhatta ja nyt 430 tuhatta. Ihan hyvä maasturi se on vaikka joskus pitää vähän korjata. Taitaa olla tänään jo saman hintainen kuin ostettaessa. Enkä todellakaan Io laittaa rahoja johonkin autoon vaan nyt tehdään henkivakuutus tai kapitalisaatiosopimimus vakiutuskuoren sisään.
Käytettynä. En tiedä saako minkäänlaista perus Toytaa alle 30 000 euron uutena. Mutta myy metsät nyt. Tulevaisuudesta ei tiedä koska kohta myyvät myös kaikki muutkin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:55
Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:52
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:43
Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:34 Höpöhöpö, kaikki Suomen metsät ovat "luonnontilassa".

8-)
Tuo on tietenkin sarkasmia ala BW. Jokainen joka on nähnyt luonnontilaisen metsän tietää mikä ero on. Mutta kun BW kommentoi täytyy muistaa laittaa BW-lasit päähän. Kaikkea ei pidä ottaa niin kirjaimellisesti.
Hoitamaton metsä on hirveän näköinen. Kasvuvaiheessa läpipääsemätöntä pusikkoa/vesaikkoa ja sitten myöhemmin ylitiheä hidaskasvuinen ryteikkö, jossa paljon kuolleita puita. Ei siellä ole ihmisen mukava kulkea eikä siellä viihdy suurin osa metsän eläimistäkään.
Aha???? Siis ihmisen silmääkö metsän pitää miellyttää? Ja se tarvitsee siihen sen avun? Tämä lienee tässä.
Ymmärrät tahallasi väärin. Kyllä se monimuotoisuus tarkoittaa sitä, että on eri-ikäisiä metsiä. Monet kasvit ja eläimet suosivat hakkuuaukeita, paloaukeita ja taimikkoja. "luonnontilaisen" ylitiheän vanhan metsän aluskasvillisuus ja eläimistö on paljon pienempi.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kyllähän tästä käy hyvin ilmi tuo raamatun ja kristinuskon sanoma (Joka pätee useaan muuhunkin uskontoon) että luonto on vain ja yksinomaan ihmistä varten ja ihminen ei ole eläin ja on koko "Luomakunnan Kruunu). Tämä on iskostunut ihmisten tajuntaan hyvin vahvasti vuosituhansien kuluessa. Harva ymmärtää että ihminen on täysin sidottu luontoon eikä päinvastoin. Ei millään ilmastoteoilla ole todellakaan mitään merkitystä. Luonto (Ja en viittaa luontoon jumalan kaltaisena aktiivisena toimijana vaan panteistisesta lähtökohdasta) toimii tavallaan ja karsii elinkelvottomat yksilöt ja lajit mitään kyselemettä. Ihan sama miten ihminen toimii mutta jos ei tule luonnon kanssa toimeen niin kyllä sillä hintansa on halusi tai ei. Luonnonuskonnoissa ymmärrettiin hyvin vahvasti sidos ympäröivän maailman ja ihmisen välillä.

Vuosisatoja ihminen on elänyt luonnosta piittaamatta. Lasku tulee maksettavaksi. Montakos maapalloa suomalainen elintaso vaatisi jos se levitettäisiin jokaisen maahan? Suoraan sanottuna olemme eläneet velaksi tähän asti.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kyllähän tästä käy hyvin ilmi tuo raamatun ja kristinuskon sanoma (Joka pätee useaan muuhunkin uskontoon) että luonto on vain ja yksinomaan ihmistä varten ja ihminen ei ole eläin ja on koko "Luomakunnan Kruunu). Tämä on iskostunut ihmisten tajuntaan hyvin vahvasti vuosituhansien kuluessa. Harva ymmärtää että ihminen on täysin sidottu luontoon eikä päinvastoin. Ei millään ilmastoteoilla ole todellakaan mitään merkitystä. Luonto (Ja en viittaa luontoon jumalan kaltaisena aktiivisena toimijana vaan panteistisesta lähtökohdasta) toimii tavallaan ja karsii elinkelvottomat yksilöt ja lajit mitään kyselemettä. Ihan sama miten ihminen toimii mutta jos ei tule luonnon kanssa toimeen niin kyllä sillä hintansa on halusi tai ei. Luonnonuskonnoissa ymmärrettiin hyvin vahvasti sidos ympäröivän maailman ja ihmisen välillä.

Vuosisatoja ihminen on elänyt luonnosta piittaamatta. Lasku tulee maksettavaksi. Montakos maapalloa suomalainen elintaso vaatisi jos se levitettäisiin jokaisen maahan? Suoraan sanottuna olemme eläneet velaksi tähän asti.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Rere
Reactions:
Viestit: 1902
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 15:43

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Rere »

Vihreät-grönsakernahan uskaltautuivat oikein joukolla metsään joitakin aikoja sitten. Iiriskin näki siellä puun ja sienen. Tietääkö joku - esim. Lyde joka lukeutuu ilmeisesti vihreisiin - vaikuttiko uskalias metsäreissu vihreiden metsäpolitiikkaan millään tavalla? Luullisi villin luonnon (20-vuotiasta istutusmetsää) tehneen suuren vaikutuksen cityihmisiin.
Justis
Reactions:
Viestit: 1562
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 15:17 Kyllähän tästä käy hyvin ilmi tuo raamatun ja kristinuskon sanoma (Joka pätee useaan muuhunkin uskontoon) että luonto on vain ja yksinomaan ihmistä varten ja ihminen ei ole eläin ja on koko "Luomakunnan Kruunu). Tämä on iskostunut ihmisten tajuntaan hyvin vahvasti vuosituhansien kuluessa. Harva ymmärtää että ihminen on täysin sidottu luontoon eikä päinvastoin. Ei millään ilmastoteoilla ole todellakaan mitään merkitystä. Luonto (Ja en viittaa luontoon jumalan kaltaisena aktiivisena toimijana vaan panteistisesta lähtökohdasta) toimii tavallaan ja karsii elinkelvottomat yksilöt ja lajit mitään kyselemettä. Ihan sama miten ihminen toimii mutta jos ei tule luonnon kanssa toimeen niin kyllä sillä hintansa on halusi tai ei. Luonnonuskonnoissa ymmärrettiin hyvin vahvasti sidos ympäröivän maailman ja ihmisen välillä.

Vuosisatoja ihminen on elänyt luonnosta piittaamatta. Lasku tulee maksettavaksi. Montakos maapalloa suomalainen elintaso vaatisi jos se levitettäisiin jokaisen maahan? Suoraan sanottuna olemme eläneet velaksi tähän asti.
Filosofiaa jostain syvältä kerrostalon asunnon uumenista? Ihminen on kuitenkin osa luontoa. Meille maalaisille metsä on ollut ja toivottavasti tuleekin olemaan melko tärkeä osa elämää. Se on tarjonnut toimeentuloa ja turvaa monessa muodossa ja siksi sitä on vaalittu huolella ja tulokset näkyy, metsä kasvaa Suomessa erinomaisen hyvin. Vaikka en ole kuin 54 vuotias niin olen kulkenut metsissä niin huvikseni kuin metsänhoidollisessa mielessä jo pitkälti yli 40 vuotta. Sinä aikana olen jo huomannut melko hyvin miten oman käden jälki metsään vaikuttaa ja olen ollut jopa hieman ylpeä siitä mitä aikaan on saatu. Mutta nyt olenkin sitten joku suuri syntinen joka tuhoaa luontoa. Mieti sitä kun seuraavan kerran perseesi pyyhit tai nenäsi niistät.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Ja intialaisille tyttären naittaminen 70-vuotiaalle miehelle viidenneksi vaimoksi tuo toimeentuloa ja turvaa. Minä en sellaisesta pidä, mutta tiedän miten te metsäihmiset suhtaudutte hukattuun rahaan.
Can I pet that dog?
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Mitä eroa on metsällä ja puistolla?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Vastaa Viestiin