Suomen metsät

Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Goswell kirjoitti: 17 Kesä 2023, 12:12
Justis kirjoitti: 17 Kesä 2023, 11:04
Goswell kirjoitti: 17 Kesä 2023, 10:42
Justis kirjoitti: 17 Kesä 2023, 10:32 Avaisitko hieman enemmän kun en oikein ymmärtänyt. Metsäyhtiöiden mahdin on kyllä ainakin metsänomistajat kokeneet mutta maalaisliiton?

No onpahan kerrankin joku onnistunut taistelemaan suuryhtiöitä vastaan vieläpä voittoisasti. https://yle.fi/a/74-20034888
Kuka sai korvausvaatimukset maksettavikseen, se ei ole yhtiö, siellä ihminen joka kantaa vastuun, eli kuka sai kenkää?
Ei noin epärehellinen ihminen voi toimia tuollaisessa virassa, roisto.
En kyllä oikein ymmärtänyt tätäkään kommenttia. UPM sai kyllä maksettavaksi korvaukset ja tuskin kukaan siellä sai kenkää kun on toiminut yhtiön parhaaksi eikä ole mikään viranomainen. Mutta tämä on vain jäävuoren huippu. Isot kyykyttää aina pienempää jos vain suinkin voi.
Toisen omaisuuden varastaminen on rikos, olkoonkin syynä vain katkonta, teko perustuu petokseen joten rikollisen on kannettava vastuunsa teostaa, pelkkä korvaus ei riitä, roisto jatkaa petoksiaan joten uutta verta kehiin.
Tämä tapaus saattaa olla edes jonkinlainen alku, mutta kun kyseessä on ollut maantapa niin huijaus on ollut sallittua. Itse tein joskus aikoinaan kaksi puukauppaa UPM:n kautta eli ensimmäisen ja viimeisen. Jos silloin 25 vuotta sitten hoksasin että jumalauta tuo tukkipino on täynnä yli 5 metristä tukkia . Kun asiasta marisin niin eihän heissä mitään vikaa ollut vaan puussa. Siihen loppui kaupanteko heidän kanssa.

Eniten kyllä minussa on herättänyt ihmetystä kun tosi moni metsänomistaja jopa puolustaa heidän menettelyään vaikka tulee kustuksi silmään oikein huolella. Mutta niinhän se menee että helpompi on ihmisiä huijata kuin saada heidät myöntämään että heitä on huijattu.
Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

https://www.kmvlehti.fi/uutiset/art-2000009682486.html

Vastaavanlaisia uutisia on saanut lukea tässä pitkin kevättä eikä nämä ainakaan minulle ole tulleet minkäänlaisena yllätyksenä. Vanhat kuusikot lahoaa pystyyn ja tämä on tiedetty jo kauan ennenkuin olen itse syntynyt. Kai tämä on sitten sitä luonnon monimuotoisuuden ilmentymää?
Vastaa Viestiin