Suomen metsät

Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Edelliseen viestiini viitaten kannattaa lukea seuraava artikkeli. https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... da037376d2 .
Eli lahopuun määrä on edelleen lisääntynyt metsissä. Vihertävissä piireissä tämän pitäisi aiheuttaa jopa hurraa-huutoja mutta kun mikään ei riitä. Seuraava kysymys kuuluukin sitten että minkälaisisissa metsissä sen lahopuun määrä on lisääntynyt? Jos se lisääntyy vanhoissa kuusikoissa niin asia on todella huolestuttava koska silloin en pedattu ruokapöytä kirjanpainajalle. Sitten taas syytetään jotain ilmastonmuutosta vaikka ainoa lääke sille kirjanpainajalle on kirves ja lahjojen kuusien nouto pois metsästä.
Susa
Reactions:
Viestit: 7765
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Susa »

Justis kirjoitti: 10 Kesä 2023, 13:05 Suomessa on ollut jo kauan voimassa laki että metsää ei saa hävittää. Kaadetun metsän tilalle pitää istuttaa uusi.
Eilen kaadoin metsää, enkä istuta uutta tilalle. 8-)
Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Susa kirjoitti: 10 Kesä 2023, 15:05
Justis kirjoitti: 10 Kesä 2023, 13:05 Suomessa on ollut jo kauan voimassa laki että metsää ei saa hävittää. Kaadetun metsän tilalle pitää istuttaa uusi.
Eilen kaadoin metsää, enkä istuta uutta tilalle. 8-)
montakos hehtaaria meni nurin?
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6001
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Minimus Yahves kirjoitti: 10 Kesä 2023, 10:54 Se on sellainen homma, että menetettyä metsää ei koskaan saada takaisin,l kysy vaikka euroopalta. ;)
Että sellainen aivopieru tällä kertaa.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Susa
Reactions:
Viestit: 7765
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Susa »

Justis kirjoitti: 10 Kesä 2023, 15:26 montakos hehtaaria meni nurin?
Eihän sitä sitä enään tässä iässä (jos koskaan) kovin mahdottomia sentään. Eli ei edes hehtaareja. :D
Lähinnä pihan laajentamista villiin erämaahan.
Leikki hommaa päivän ratoksi.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4403
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Susa kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:31
Justis kirjoitti: 10 Kesä 2023, 15:26 montakos hehtaaria meni nurin?
Eihän sitä sitä enään tässä iässä (jos koskaan) kovin mahdottomia sentään. Eli ei edes hehtaareja. :D
Lähinnä pihan laajentamista villiin erämaahan.
Leikki hommaa päivän ratoksi.
Ollaanpas sitten varovaisia, tuollainen piha on markkinakelvoton.
Minun mielestä noin.
Susa
Reactions:
Viestit: 7765
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Susa »

Goswell kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:33 piha on markkinakelvoton.
Mitä tuo mahtaneen tarkoittaa?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Brainwashed kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:17
Minimus Yahves kirjoitti: 10 Kesä 2023, 10:54 Se on sellainen homma, että menetettyä metsää ei koskaan saada takaisin,l kysy vaikka euroopalta. ;)
Että sellainen aivopieru tällä kertaa.

8-)
Ei ole aivopieru.
Sekoitat itse nyt kaadetun ja nenetetyn jos kaadetun tilalle tehdään teitä ja taloja, tulee siitä menetetty.
Can I pet that dog?
Susa
Reactions:
Viestit: 7765
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Susa »

Eipä sitä nälöjään moottorisahaan paljonkaan tarvi koskea kun jo heikoimmat kirjoittelevat lehtiin. :lol:
"Päihtyneen oloinen" moottorisahamies kaatoi ison koivun keskellä omakotitaloaluetta Heinolassa
On ne naiveja ihmisiä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pai ... #gs.08l43i
Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Minä taas kävin tankkaamassa Teboililla ja ostin vielä kanisterit täyteen 98 ja pullon 2t öljyä vielä lisäksi, meneepähän rahat jonnekin muualle kuin Suomeen ainakin toivon mukaan.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4403
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Susa kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:51
Goswell kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:33 piha on markkinakelvoton.
Mitä tuo mahtaneen tarkoittaa?
No sitä että jos minä rakennan vaikka navetan ja sen rakennuksen alta kaadetaan puita, navetan maito ei kelpaa markkinoille, sen tuotos on markkinakelvotonta maitoa.
Sinun piha on sitten myös oltava markkinakelvoton, samoin kuin tuulivoimat joiden alta on kaadettu puita.
Minun mielestä noin.
Susa
Reactions:
Viestit: 7765
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Susa »

Goswell kirjoitti: 10 Kesä 2023, 18:15
Susa kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:51
Goswell kirjoitti: 10 Kesä 2023, 16:33 piha on markkinakelvoton.
Mitä tuo mahtaneen tarkoittaa?
No sitä että jos minä rakennan vaikka navetan ja sen rakennuksen alta kaadetaan puita, navetan maito ei kelpaa markkinoille, sen tuotos on markkinakelvotonta maitoa.
Sinun piha on sitten myös oltava markkinakelvoton, samoin kuin tuulivoimat joiden alta on kaadettu puita.
Minulla nyt ei ole navettaa eikä lehmiäkään, mutta kyllä sellainen vasikka olisi vekkuli pihalla käyskentelemään.
Mutta kyllä sinun lehmien alta kaadetun metsän karjan maito kelpaisi, jos maitoa sellaisenaan käyttäisin.
(Tulipas sekopoltsi lause.)
Oikeasti vähän hassu tuo "laki-juttu" mihin viittasit.
Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Kanadassa on kuulemma palanut 4 miljoonaa hehtaaria metsää tänä kesänä. Jos verrataan sitä Suomen koko metsäpinta-alaan niin se on n16 %. Ja sitten meillä kohkataan jostain muutamasta puusta jotka ovat jääneet jonkun navetan alle. Suhteellisuuden taju hoi, älä jätä.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3208
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Susa kirjoitti: 10 Kesä 2023, 19:55
Goswell kirjoitti: 10 Kesä 2023, 18:15 No sitä että jos minä rakennan vaikka navetan ja sen rakennuksen alta kaadetaan puita, navetan maito ei kelpaa markkinoille, sen tuotos on markkinakelvotonta maitoa.
Oikeasti vähän hassu tuo "laki-juttu" mihin viittasit.
Justis kirjoitti: 11 Kesä 2023, 13:40Ja sitten meillä kohkataan jostain muutamasta puusta jotka ovat jääneet jonkun navetan alle. Suhteellisuuden taju hoi, älä jätä.
Oikeasti meillä ei ole tuollaista lakia, että jos navetan tieltä on kaadettu puita, niin maito on markkinakelvotonta. Se on ahdistusta aiheuttavaa ilmastopelottelua tuollainen. Persu / MTK propagandaa. Sen verran asiassa voi olla totuuspohjaa, että nykyisin melkein hankkeessa kuin hankkeessa täytyy tehdä YVA eli YmpäristöVaikutustenArviointi. Itsellä oli sellainen muutama vuosi sitten ja läpi meni että heilahti. Ja tälläkin hetkellä on menossa YVA toiseen asiaan liittyen. Ei noissa sinällään ole mitään ihmeellistä. Tai tietysti, jos minäkin haluaisin laittaa navetan pystyyn erääseen luontoarvoiltaan varsin arvokkaaseen nurkkaan, niin tulisi vaikeuksia. Mutta jos periaate ei ole että "Tämä on minun maatani ja minähän jumalauta saan tehdä niin kuin itse haluan!!!" niin ei noiden kanssa yleensä tulee yhtään mitään ongelmaa.
Justis
Reactions:
Viestit: 1615
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

AimoJortikka kirjoitti: 11 Kesä 2023, 15:00
Susa kirjoitti: 10 Kesä 2023, 19:55
Goswell kirjoitti: 10 Kesä 2023, 18:15 No sitä että jos minä rakennan vaikka navetan ja sen rakennuksen alta kaadetaan puita, navetan maito ei kelpaa markkinoille, sen tuotos on markkinakelvotonta maitoa.
Oikeasti vähän hassu tuo "laki-juttu" mihin viittasit.
Justis kirjoitti: 11 Kesä 2023, 13:40Ja sitten meillä kohkataan jostain muutamasta puusta jotka ovat jääneet jonkun navetan alle. Suhteellisuuden taju hoi, älä jätä.
Oikeasti meillä ei ole tuollaista lakia, että jos navetan tieltä on kaadettu puita, niin maito on markkinakelvotonta. Se on ahdistusta aiheuttavaa ilmastopelottelua tuollainen. Persu / MTK propagandaa. Sen verran asiassa voi olla totuuspohjaa, että nykyisin melkein hankkeessa kuin hankkeessa täytyy tehdä YVA eli YmpäristöVaikutustenArviointi. Itsellä oli sellainen muutama vuosi sitten ja läpi meni että heilahti. Ja tälläkin hetkellä on menossa YVA toiseen asiaan liittyen. Ei noissa sinällään ole mitään ihmeellistä. Tai tietysti, jos minäkin haluaisin laittaa navetan pystyyn erääseen luontoarvoiltaan varsin arvokkaaseen nurkkaan, niin tulisi vaikeuksia. Mutta jos periaate ei ole että "Tämä on minun maatani ja minähän jumalauta saan tehdä niin kuin itse haluan!!!" niin ei noiden kanssa yleensä tulee yhtään mitään ongelmaa.
Ei olekaan sellaista lakia vielä, eikä toivottavasti tulekaan. Toivottavasti komissio ei saa ehdotustaan läpi, koska olisihan se melko rajua ottaa tuollainen asetus käyttöön ja vielä taannehtivasti. Toivottavasti järki voittaa mutta siitä ei voi mennä takuuseen koska EU.
Vastaa Viestiin