Taidetöitä

Maalaukset, grafiikat, runot ja muut taiteet
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

tulikärpäset kopiopieni.jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Taas tosi hieno tyä! Tyä ootte hyvä taiteilija. Ensin vähän karsasti tuon vasemmalla olevan hahmon likaisuutta ja epäselvyyttä, mutta juuri sehän luo kuvaan arvoituksellisen tunnelman, minkä kruunaa se, että tyttö on tulen äärellä. Tuli on myös arvoituksellinen ja jotenkin myyttinen elementti.
Noin näin minä ajattelen
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Keckuli kirjoitti: 07 Joulu 2022, 06:52 Taas tosi hieno tyä! Tyä ootte hyvä taiteilija. Ensin vähän karsasti tuon vasemmalla olevan hahmon likaisuutta ja epäselvyyttä, mutta juuri sehän luo kuvaan arvoituksellisen tunnelman, minkä kruunaa se, että tyttö on tulen äärellä. Tuli on myös arvoituksellinen ja jotenkin myyttinen elementti.
Kiitos Keckuli! Tarkoitus oli tai ainakin yritys että tuo tyttö olisi tulta ja tappuraa eli samaa materiaalia kuin liekit.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 07:36
Keckuli kirjoitti: 07 Joulu 2022, 06:52 Taas tosi hieno tyä! Tyä ootte hyvä taiteilija. Ensin vähän karsasti tuon vasemmalla olevan hahmon likaisuutta ja epäselvyyttä, mutta juuri sehän luo kuvaan arvoituksellisen tunnelman, minkä kruunaa se, että tyttö on tulen äärellä. Tuli on myös arvoituksellinen ja jotenkin myyttinen elementti.
Kiitos Keckuli! Tarkoitus oli tai ainakin yritys että tuo tyttö olisi tulta ja tappuraa eli samaa materiaalia kuin liekit.
Kaipaa vielä parantelua kovinkin. Selässä olevat siivetkään eivät näy tarpeeksi selkeästi. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kuva

Minusta tuo epäselvä ensimmäinen oli parempi. :D Tää on tällainen satuversio.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 13:38 Minusta tuo epäselvä ensimmäinen oli parempi.
Voi ei! Miksi oot maalannut linnun nuotion päälle? Sehän raukka palaaa siinä. Eka oli minustakin paljon parempi! Tuo tytön vasemmalla puolella hahmokaan ei ollut niin möykkymäinen kuin nyt. Koita maalata siitä jotenkin eteerisen satumainen enkeli olento? Onnistuisiko muutos vielä? Vai onko liian työlästä? Tai siis se oli jo sellainen! Miksi lähdit muuttamaan?
Noin näin minä ajattelen
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Keckuli kirjoitti: 07 Joulu 2022, 16:25
Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 13:38 Minusta tuo epäselvä ensimmäinen oli parempi.
Voi ei! Miksi oot maalannut linnun nuotion päälle? Sehän raukka palaaa siinä. Eka oli minustakin paljon parempi! Tuo tytön vasemmalla puolella hahmokaan ei ollut niin möykkymäinen kuin nyt. Koita maalata siitä jotenkin eteerisen satumainen enkeli olento? Onnistuisiko muutos vielä? Vai onko liian työlästä? Tai siis se oli jo sellainen! Miksi lähdit muuttamaan?
:D Huonommaksi meni. Minulla on kuitenkin tallessa vedos tuosta alkuperäisestä. Nou hätä :D :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Niin ja vasemmalla puolella oleva möykky on siivet :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 16:58 Niin ja vasemmalla puolella oleva möykky on siivet
Sellaista se taide on! Taiteilija tekee taulun. Katsoja tulkitsee sen omalla tavallaan. Se saattaa erota kovastikin siitä tavasta, miksikä taiteilija oli ajatellut kuvansa. Mutta onko jompi kumpi väärässä? Minusta molempien tulkinnat ovat oikeita. Kuva olisi arvoituksellisempi, jos tytön takana olisi jokin sadunomainen, enkelimäinen, tarunhohtoinen - jopa raamatullinen pyhä henki tai omatunto eikä siivet. Jos ne on siivet, niin se tekee tytöstä enkelin, mutta - ei se ny missään nimessä tylsä olisi silloinkaan, mutta moniulotteisimpi, jos jokin ihme hahmo kolkuttaisi sen tytön takana - kenties omatunto? Mutta tee ihmeessä kuvasta just sellainen kuin ite haluat (obvious!) En halua kritisoida, kerron vain omia mietteitäni.
Noin näin minä ajattelen
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Keckuli kirjoitti: 07 Joulu 2022, 17:06
Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 16:58 Niin ja vasemmalla puolella oleva möykky on siivet
Sellaista se taide on! Taiteilija tekee taulun. Katsoja tulkitsee sen omalla tavallaan. Se saattaa erota kovastikin siitä tavasta, miksikä taiteilija oli ajatellut kuvansa. Mutta onko jompi kumpi väärässä? Minusta molempien tulkinnat ovat oikeita. Kuva olisi arvoituksellisempi, jos tytön takana olisi jokin sadunomainen, enkelimäinen, tarunhohtoinen - jopa raamatullinen pyhä henki tai omatunto eikä siivet. Jos ne on siivet, niin se tekee tytöstä enkelin, mutta - ei se ny missään nimessä tylsä olisi silloinkaan, mutta moniulotteisimpi, jos jokin ihme hahmo kolkuttaisi sen tytön takana - kenties omatunto? Mutta tee ihmeessä kuvasta just sellainen kuin ite haluat (obvious!) En halua kritisoida, kerron vain omia mietteitäni.
Minulle hän on keiju. Tulisiipi. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Taas uusi versio :D
123tulisiipi.jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 17:10 Minulle hän on keiju. Tulisiipi.
Mä en oo kohtelias, en mielistele vaan sanon avoimen rohkeasti oman mielipiteeni: ei ne näytä siiviltä! Ei ollenkaan! Ota perhosen siivistä mallia kenties?
siivetjpg.jpg
Noin näin minä ajattelen
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 17:16 Taas uusi versio :D

123tulisiipi.jpg
No säät oot nopee!! Siis digityökö toi onkin? Ilmeisesti joo. Tulipas siihen nyt sitten paljon lisäulottuvuutta, kun toinen keiju lähestyy ja on noita sudenkorentojakin. Pidä toi! Mutta noi punaoranssit siivet! Ei ne mun silmissä näytä siiviltä.
Noin näin minä ajattelen
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Keckuli kirjoitti: 07 Joulu 2022, 17:23
Kissatäti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 17:16 Taas uusi versio :D

123tulisiipi.jpg
No säät oot nopee!! Siis digityökö toi onkin? Ilmeisesti joo. Tulipas siihen nyt sitten paljon lisäulottuvuutta, kun toinen keiju lähestyy ja on noita sudenkorentojakin. Pidä toi! Mutta noi punaoranssit siivet! Ei ne mun silmissä näytä siiviltä.
Vektorigrafiikalla tein ton toisen, se on sudenkorentonainen. Jätän työn hautumaan, en ole tyytyväinen mihinkään versioon :D :D Ensimmäinen on minusta yhä kuitenkin paras. Kiitos että jaksoit kommentoida, olet kiva!
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2459
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Taidetöitä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minun (aikuinen) poika käväisi ja kysyi heti että miksi tuo keiju mököttää :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin