Lentokoneen suunnitteluketju...!

Paikalla
Nasty76
Reactions:
Viestit: 319
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Tosin ratas välityksellä voi lähtö kulman määritellä vapaasti lähes 360 astetta miinus sisään tulevan akselin ja rattaan vaatima tila
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 13:15 Voi pyhä kumitutti sentään olet kokoajan väittänyt ettei se kaks lapanen vapouhyrriä ravista ja nyt kumminkin myönnät että tärinät on läsnä


Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 18 Huhti 2024, 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Mielestäni voittajakonsepti kevyeeseen sähkölekoon on tässä.
red_Tail_hawk.jpg
red_Tail_hawk.jpg (70.59 KiB) Katsottu 203 kertaa
https://www.kitplanes.com/alternative-energies-3/
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1496
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 18 Huhti 2024, 08:32
Nasty76 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 13:15 Voi pyhä kumitutti sentään olet kokoajan väittänyt ettei se kaks lapanen vapouhyrriä ravista ja nyt kumminkin myönnät että tärinät on läsnä


Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1496
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Huhti 2024, 17:37
Tuulispää kirjoitti: 18 Huhti 2024, 08:32
Nasty76 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 13:15 Voi pyhä kumitutti sentään olet kokoajan väittänyt ettei se kaks lapanen vapouhyrriä ravista ja nyt kumminkin myönnät että tärinät on läsnä


Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Ja jotta tärinäpyrkimys jäisi vain pelkäksi pyrkimykseksi, kaikki rakenteet, kuten siivet, vääntövarret, nivelet, generaattorin laakerit ja masto perustuksineen pitää ylimitoittaa mahdollisimman tukevaksi ja silti rakenteiden kestoikä lyhenee noitten tärinävoimien takia. Eli kalliiksihan tuo rakenne pyrkii tulemaan.. :roll:
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Huhti 2024, 17:37
Tuulispää kirjoitti: 18 Huhti 2024, 08:32
Nasty76 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 13:15 Voi pyhä kumitutti sentään olet kokoajan väittänyt ettei se kaks lapanen vapouhyrriä ravista ja nyt kumminkin myönnät että tärinät on läsnä


Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Tärinätendenssin poistaminen tarkoittaisi siipien katkaisemista. Täriseehän polttomoottoritkin...se on niiden ominaispiirre.

Voisitiko tehdä lopettaa kommentoinnin...se helpottaisi kaikkien meidän elämää kovasti ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tuulispää kirjoitti: 18 Huhti 2024, 08:33 Mielestäni voittajakonsepti kevyeeseen sähkölekoon on tässä.

red_Tail_hawk.jpg

https://www.kitplanes.com/alternative-energies-3/
https://sustainableskies.org/ultralight ... ment-88426
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1496
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 22 Huhti 2024, 19:52
Kivikasvo kirjoitti: 22 Huhti 2024, 17:37
Tuulispää kirjoitti: 18 Huhti 2024, 08:32
Nasty76 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 13:15 Voi pyhä kumitutti sentään olet kokoajan väittänyt ettei se kaks lapanen vapouhyrriä ravista ja nyt kumminkin myönnät että tärinät on läsnä


Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Tärinätendenssin poistaminen tarkoittaisi siipien katkaisemista. Täriseehän polttomoottoritkin...se on niiden ominaispiirre.

Voisitiko tehdä lopettaa kommentoinnin...se helpottaisi kaikkien meidän elämää kovasti ?
Asiallinen kommentointi on keskusteluissa sallittua ja toivottua, jos sinä väität, ettei tärise, vaikka tuulenpuoleinen jalka on vatkannut voimakkaasti ylös-alas. Ja mitä tulee polttomoottoriin, niin kampiakselissa on tarkoin lasketut ja työstokoneilla tehdyt vastapainot tärinän eliminoimiseen. Missä sijaitse sinun myllyn vastapainot. :?:
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 23 Huhti 2024, 06:28
Tuulispää kirjoitti: 22 Huhti 2024, 19:52
Kivikasvo kirjoitti: 22 Huhti 2024, 17:37
Tuulispää kirjoitti: 18 Huhti 2024, 08:32
Nasty76 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 13:15 Voi pyhä kumitutti sentään olet kokoajan väittänyt ettei se kaks lapanen vapouhyrriä ravista ja nyt kumminkin myönnät että tärinät on läsnä


Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Tärinätendenssin poistaminen tarkoittaisi siipien katkaisemista. Täriseehän polttomoottoritkin...se on niiden ominaispiirre.

Voisitiko tehdä lopettaa kommentoinnin...se helpottaisi kaikkien meidän elämää kovasti ?
Asiallinen kommentointi on keskusteluissa sallittua ja toivottua, jos sinä väität, ettei tärise, vaikka tuulenpuoleinen jalka on vatkannut voimakkaasti ylös-alas. Ja mitä tulee polttomoottoriin, niin kampiakselissa on tarkoin lasketut ja työstokoneilla tehdyt vastapainot tärinän eliminoimiseen. Missä sijaitse sinun myllyn vastapainot. :?:
Väitätkö että polttomoottori ei tärise ?
Paikalla
Nasty76
Reactions:
Viestit: 319
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Ei se itse asiassa tärise siellä on kampura ssa lasketut vastapainot ja jossain moottorissa jopa erillinen tasapaino akseli. Onhan noita videoita jossa v moottorin päällä pysyy kolikko pystyssä koneen käydessä. Tosin ethän voi tuotakaan ymmärtää kun tekniikka eroaa todella paljon arkkitehtinä tehdyistä hommista. Sun mekaniikan ja rekenteiden tuntemus on varmastikin tällä palstalla huomattu. Jos moottori tärisisi niin aika pian ois kampuran laakerit paskana
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 23 Huhti 2024, 08:14 Ei se itse asiassa tärise siellä on kampura ssa lasketut vastapainot ja jossain moottorissa jopa erillinen tasapaino akseli. Onhan noita videoita jossa v moottorin päällä pysyy kolikko pystyssä koneen käydessä. Tosin ethän voi tuotakaan ymmärtää kun tekniikka eroaa todella paljon arkkitehtinä tehdyistä hommista. Sun mekaniikan ja rekenteiden tuntemus on varmastikin tällä palstalla huomattu. Jos moottori tärisisi niin aika pian ois kampuran laakerit paskana
Näytäppä video lentokoneen V-moottorista joka ei tärise. Ei munkaan generaattori tärise.

Miten teidät vatipäät ja slobojen desantit saisi lopettamaan aivokuolleen trollaamisen ?
Paikalla
Nasty76
Reactions:
Viestit: 319
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Juu harvemmin sähkömoottori tärisee ellei sitä ole joku sokea seppä sorvannut eri painoiseksi pyöriviä osia. Kumminkin kokonaisuudessa se kaks lapanen mylly tärisee se on vaikka kuinka monta kertaa selitetty muttei suurimmalle vatipäälle mene perille.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 23 Huhti 2024, 08:22 Juu harvemmin sähkömoottori tärisee ellei sitä ole joku sokea seppä sorvannut eri painoiseksi pyöriviä osia. Kumminkin kokonaisuudessa se kaks lapanen mylly tärisee se on vaikka kuinka monta kertaa selitetty muttei suurimmalle vatipäälle mene perille.
Tärisyttäähän se potkurikin sitä polttomoottoria.
Paikalla
Nasty76
Reactions:
Viestit: 319
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Ei oikeastaan mitkään nopeasti pyörivät osat voi olla epätasapainossa tai potkuri akseli katkeaa melko nopeasti. 2 lapanen potkuri kyllä toimii toisin kun sun Myllys koska molemmat lavat kauhoo ilmaa samalla voimalla.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 23 Huhti 2024, 08:28 Ei oikeastaan mitkään nopeasti pyörivät osat voi olla epätasapainossa tai potkuri akseli katkeaa melko nopeasti. 2 lapanen potkuri kyllä toimii toisin kun sun Myllys koska molemmat lavat kauhoo ilmaa samalla voimalla.
No niin...tulihan se sieltä...eli hyrrävoima pitää sen tasapainossa ja tärinä tulee vain epätaspainosta ...eli huonoista kellarin työskentelyolosuhteista.
Vastaa Viestiin