Lentokoneen suunnitteluketju...!

Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:56 No mulla on nyt esittää toimiva tuulivoimala joka toimii paremmin kuin yksikään aiemmin...ehkä se kertoo jo osaamisen tasosta jotakin ?
Sinulla on epämääräisiä väitteitä tuollaisesta voimalasta. Ei uskottavaa dokumentointia. Tuulivoimalat ovat nykyään iso ja kasvava bisnes ja jos sinulla olisi todella uskottava innovaatio selkeästi nykyisiä paremmasta laitteesta, saisit aivan varmasti rahaa sen kehittämiseen. Mutta jos sinun perustelut ovat tasoa "ropeli viuhtoo kuin viimeistä päivää ja lamppu palaa niin kirkkaasti että silmiin sattuu", se on silkkaa paskanjauhamista, johon ei usko kukaan. Ja tuhoat uskottavuutesi rippeetkin höystämällä jutut ilmiselvillä valheilla satojen vuosien käytöiästä ja värinättömyydestä.

Minä voin olla mielestäsi typerä vesipää, joka ÄO on 30, mutta olen ollut oikeassa kaikissa ennusteissani, miten tekeleesi ei menesty. Minä tiedän paljon sinua paremmin minkälaiset asiat tekevät keksinnön uskottavaksi ja mitkä vievät sen uskottavuuden. Sinä teet kaiken järjestelmällisesti väärin. Ja jos joku yrittää neuvoa miten päästä alkuun uskottavuudessa, solvaat idiootiksi ja jatkat töhöttämistä.

No, katsotaan nyt mitä lentokoneestasi tulee. Tämä kesä menee paperilentokoneen taitteluun ja sitten alkaa kiukuttelu, että miksi Boeing saa USAn valtiolta sitä ja Airbus EU-mailta tätä mutta Suomen vesipäiset päättäjät eivät tajua, että antamalla sinulle edes puolet siitä voisit lyödä molemmat firmat aivan uudenlaisilla liiikenneornitoptereilla ja pelastaa maamme talouden lahjoittamalla 777 fantastiljoonaa, eli noin 0.25 promillea firmasi päivätuotosta.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:22
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 09:56 No mulla on nyt esittää toimiva tuulivoimala joka toimii paremmin kuin yksikään aiemmin...ehkä se kertoo jo osaamisen tasosta jotakin ?
Sinulla on epämääräisiä väitteitä tuollaisesta voimalasta. Ei uskottavaa dokumentointia. Tuulivoimalat ovat nykyään iso ja kasvava bisnes ja jos sinulla olisi todella uskottava innovaatio selkeästi nykyisiä paremmasta laitteesta, saisit aivan varmasti rahaa sen kehittämiseen. Mutta jos sinun perustelut ovat tasoa "ropeli viuhtoo kuin viimeistä päivää ja lamppu palaa niin kirkkaasti että silmiin sattuu", se on silkkaa paskanjauhamista, johon ei usko kukaan. Ja tuhoat uskottavuutesi rippeetkin höystämällä jutut ilmiselvillä valheilla satojen vuosien käytöiästä ja värinättömyydestä.

Minä voin olla mielestäsi typerä vesipää, joka ÄO on 30, mutta olen ollut oikeassa kaikissa ennusteissani, miten tekeleesi ei menesty. Minä tiedän paljon sinua paremmin minkälaiset asiat tekevät keksinnön uskottavaksi ja mitkä vievät sen uskottavuuden. Sinä teet kaiken järjestelmällisesti väärin. Ja jos joku yrittää neuvoa miten päästä alkuun uskottavuudessa, solvaat idiootiksi ja jatkat töhöttämistä.

No, katsotaan nyt mitä lentokoneestasi tulee. Tämä kesä menee paperilentokoneen taitteluun ja sitten alkaa kiukuttelu, että miksi Boeing saa USAn valtiolta sitä ja Airbus EU-mailta tätä mutta Suomen vesipäiset päättäjät eivät tajua, että antamalla sinulle edes puolet siitä voisit lyödä molemmat firmat aivan uudenlaisilla liiikenneornitoptereilla ja pelastaa maamme talouden lahjoittamalla 777 fantastiljoonaa, eli noin 0.25 promillea firmasi päivätuotosta.

Mun tekelettä vasta testataan..ilman rahoitusta, mutta se on solidi voittaja kuten muutkin mun huippukeksinnöt.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:23 Mun tekelettä vasta testataan..ilman rahoitusta, mutta se on solidi voittaja kuten muutkin mun huippukeksinnöt.
Muista uhossasi, että voittajat julistetaan aina vasta kun kilpailu on ratkennut. Ei urheilukisoissakaan haastatella kilpailijoita ja anneta mitalia sille, joka väittää tehneensä harjoituksissa parhaan suorituksen.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:26
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:23 Mun tekelettä vasta testataan..ilman rahoitusta, mutta se on solidi voittaja kuten muutkin mun huippukeksinnöt.
Muista uhossasi, että voittajat julistetaan aina vasta kun kilpailu on ratkennut. Ei urheilukisoissakaan haastatella kilpailijoita ja anneta mitalia sille, joka väittää tehneensä harjoituksissa parhaan suorituksen.
Kyse ei ole urheilusta vaan tunnetusta ongelmasta VAWT voimaloissa jonka ratkaisin liput liehuen. Se perustuu fysiikkaan.

Ratkaisin myös maineikkaan Munkkisaarenrannan arkkitehtikilpailun idean...josta pidettiin kilpailu...yksityiskohtien ollessa hieman pielessä sitä ei palkittu...se kuitenkin rakennettiin.

Samanlainen ongelma on ollut lentokoneissa...ne eivät lennä tehokkaasti..koska kantavat turhaa painolastia.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:29 Kyse ei ole urheilusta vaan tunnetusta ongelmasta VAWT voimaloissa jonka ratkaisin liput liehuen. Se perustuu fysiikkaan.
Väität ratkaisseesi. Et ole esittänyt ratkaisua missään. Se mitä olet kertonut viittaa vahvasti siihen, että laskusi ovat puuta heinää. Ja epäilemättä rahoittajat olisivat sijoittaneet tuohon, jos olisit esittänyt heille pätevät laskut, jotka osoittavat sinun "fysiikkasi" paikkansa pitäväksi.

Huomaatko nyt, kaikki puolustuksesi ovat pelkkiä väitteitä. Niille ei ole mitään objektiivista todistetta, joka tukisi niiden uskottavuutta. Sinulla ei ole vertaisarvioituja artikkeleita, patentteja, liiketoimintaa tai mitään, mikä viittaisi tekniseen tai tieteelliseen uskottavuuteen.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:38
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:29 Kyse ei ole urheilusta vaan tunnetusta ongelmasta VAWT voimaloissa jonka ratkaisin liput liehuen. Se perustuu fysiikkaan.
Väität ratkaisseesi. Et ole esittänyt ratkaisua missään. Se mitä olet kertonut viittaa vahvasti siihen, että laskusi ovat puuta heinää. Ja epäilemättä rahoittajat olisivat sijoittaneet tuohon, jos olisit esittänyt heille pätevät laskut, jotka osoittavat sinun "fysiikkasi" paikkansa pitäväksi.

Huomaatko nyt, kaikki puolustuksesi ovat pelkkiä väitteitä. Niille ei ole mitään objektiivista todistetta, joka tukisi niiden uskottavuutta. Sinulla ei ole vertaisarvioituja artikkeleita, patentteja, liiketoimintaa tai mitään, mikä viittaisi tekniseen tai tieteelliseen uskottavuuteen.

Enkä aiokkaan esittää ennekuin saan rahoituksen kuntoon.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:44 Enkä aiokkaan esittää ennekuin saan rahoituksen kuntoon.
Sinun pitää esittää tähänastiset tuloksesi ja perustelut voitto-odotuksille rahoittajille ennen kuin he edes harkitsevat rahoitusta. Toistaiseksi olet tasolla, jossa rahoittajat luokittelevat hakemuksesi taas yhden kylähullun aivopieruksi. Sellaisia tulee varmaan satoja jokaiseen hakuun, ei tuo mikään harvinainen vaiva ole. Ei sinulla ole edes yritystä mitata ja raportoida asioita niin kuin teknisessä tuotekehityksessä on tapana.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:50
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:44 Enkä aiokkaan esittää ennekuin saan rahoituksen kuntoon.
Sinun pitää esittää tähänastiset tuloksesi ja perustelut voitto-odotuksille rahoittajille ennen kuin he edes harkitsevat rahoitusta. Toistaiseksi olet tasolla, jossa rahoittajat luokittelevat hakemuksesi taas yhden kylähullun aivopieruksi. Sellaisia tulee varmaan satoja jokaiseen hakuun, ei tuo mikään harvinainen vaiva ole. Ei sinulla ole edes yritystä mitata ja raportoida asioita niin kuin teknisessä tuotekehityksessä on tapana.

Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1620
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 06:37
Susa kirjoitti: 27 Touko 2023, 01:11
Oiva kirjoitti: 27 Touko 2023, 01:03 kohtauskulmaa muuttaa lentäjä omilla toimillaan.
Juuri siksi on ne laipat yms.
Lintu kun voi niitä siipiään käännellä kuin me kämmeniämme ja sormiamme. Mutta lentskarissa on sitä korvaamassa ne härpäkkeet.
Ei lentokone linnun lento-ominaisuuksille koskaan pärjää, mutta niillä mennään mitä osataan.
Niin mun tarkoitus oliskin ottaa osa nostovoimasta ikäänkuin ylisuurella peräsin/runko kombolla ja käännellä niitä siipiä ja unohtaa ne laipat ja siivekkeet ...kokonaan ( altogether ).

Alfaa oli helppo ottaa kun siivet ei sakkaa ja runkosiipi tuottaa hulluna nostovoimaa vortex liftin kautta. Saadaan silmittömästi nostavoimaa jolloin runkoa voidaan käyttää lentojarruna ja laskeutua kaksoiskannuspyörien varaan.

Aioin talvella tehdä tästä r/c koneen, mutta koska tuo tuulivoimalan tekeminenkin on nyt ottanut viimeiset 4 vuotta ja olen edelleen vaiheessa arvelin että tuota projektia ei kannata tässä vaiheessa ottaa mukaan lainkaan.

Tällä saadaan aikaan massiivisia säästöjä painossa ja lentäminen on taloudellisempaa.
Kun en lentokoneista paljon ymmärrä niin siitä linnun kuvasta ja tästä selostuksesta näin sieluni silmin Concorden.
Tee semmonen sähkö tervapääskyraceri aurinkokennoilla, ei laskeudu koskaan kun ei ole laskutelineitä ;)
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:52 Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?
Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Stalker kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:59
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 06:37
Susa kirjoitti: 27 Touko 2023, 01:11
Oiva kirjoitti: 27 Touko 2023, 01:03 kohtauskulmaa muuttaa lentäjä omilla toimillaan.
Juuri siksi on ne laipat yms.
Lintu kun voi niitä siipiään käännellä kuin me kämmeniämme ja sormiamme. Mutta lentskarissa on sitä korvaamassa ne härpäkkeet.
Ei lentokone linnun lento-ominaisuuksille koskaan pärjää, mutta niillä mennään mitä osataan.
Niin mun tarkoitus oliskin ottaa osa nostovoimasta ikäänkuin ylisuurella peräsin/runko kombolla ja käännellä niitä siipiä ja unohtaa ne laipat ja siivekkeet ...kokonaan ( altogether ).

Alfaa oli helppo ottaa kun siivet ei sakkaa ja runkosiipi tuottaa hulluna nostovoimaa vortex liftin kautta. Saadaan silmittömästi nostavoimaa jolloin runkoa voidaan käyttää lentojarruna ja laskeutua kaksoiskannuspyörien varaan.

Aioin talvella tehdä tästä r/c koneen, mutta koska tuo tuulivoimalan tekeminenkin on nyt ottanut viimeiset 4 vuotta ja olen edelleen vaiheessa arvelin että tuota projektia ei kannata tässä vaiheessa ottaa mukaan lainkaan.

Tällä saadaan aikaan massiivisia säästöjä painossa ja lentäminen on taloudellisempaa.
Kun en lentokoneista paljon ymmärrä niin siitä linnun kuvasta ja tästä selostuksesta näin sieluni silmin Concorden.
Tee semmonen sähkö tervapääskyraceri aurinkokennoilla, ei laskeudu koskaan kun ei ole laskutelineitä ;)
Näe että tuo keho on liito-orava...niin pääse kärryille.
female-southern-pochard-landing.jpg
female-southern-pochard-landing.jpg (57.23 KiB) Katsottu 194 kertaa
Nämä runkosiipiratkaisut ovat vaikeinta mitä saattaa olla virtausdynamiikan ja ohjausjärjestelmän osalta...varsinkin jos siivet kääntyvät kokonaan....jos kaikki pitäisi laskea olisivat laskelmat varmasti 10 000 sivua täyttä matematiikkaa...silti se voisi feilata kuten Starshipit Boca Chicassa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:00
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:52 Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?
Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.
Kyllä tässä nyt piti nöyrtyä ja huomata pienimmätkin viat systeemissä...1,5 vuotta sitten tein hikipäässä uutta vääntövartta uusille pitkille siiville...ja oli kokemusta vain pienestä toimivasta systeemistä ( proto 3. oli täysin epäonnistunut ) eli 2. protosta. Koska mitään laskelmia ei ollut keskityin vain suureen mahdolliseen pyörimisnopeuteen aerodynaamisesti ja suurensin kaappausalaa 3 x edelliseen samalla genellä....laitteessa oli kuitenkin liian heikko torni, josta yksi jalka neljästä oli melkein poikki. Vääntövarren rakenne oli niin heikko että sen rakenteet antoivat niin kovaa periksi että siivet menivät kahdella akselilla vinoon merkittävästi. No tämä ei tietenkään toiminut. Onneksi se kaatui ja vääntövarret napsahtivat molemmat poikki ja sain mahdollisuuden tehdä uuden tukevamman vääntövarren. Sitä kerkesin testata ja huomasin että se tarvii laakerit. Torni oli edelleen heikko joten tein siihen ristikkäistuennan joka poisti heilunnan kokonaan...sain vihdoinkin 3. proton siivillä sen toiminaan täydellisesti. Kokeilin myös 3. proton vääntövarrella uusia siipiä..se toimi just ja just..koska mekanismi ei aivan kyennyt liittymään systeemin optimaalisesti....dimensiot liian suuret...laite pyöri silti jopa 1,5 m/s tuulessa.

Nyt laakeroituna ja tukevammalla tornilla..ja uusilla siivenkärjillä en ole vielä testannut sitä lainkaan, koska tuli talvi kesken kaiken.
310441508_10225060775938102_4446160321519244557_n.jpg
Valkoinen tanko mahdollistaa kumiköydella avustetun tornin nostamisen pystyyn.
Justis
Reactions:
Viestit: 1561
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Justis »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:20
Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:00
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:52 Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?
Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.
Kyllä tässä nyt piti nöyrtyä ja huomata pienimmätkin viat systeemissä...1,5 vuotta sitten tein hikipäässä uutta vääntövartta uusille pitkille siiville...ja oli kokemusta vain pienestä toimivasta systeemistä ( proto 3. oli täysin epäonnistunut ) eli 2. protosta. Koska mitään laskelmia ei ollut keskityin vain suureen mahdolliseen pyörimisnopeuteen aerodynaamisesti ja suurensin kaappausalaa 3 x edelliseen samalla genellä....laitteessa oli kuitenkin liian heikko torni, josta yksi jalka neljästä oli melkein poikki. Vääntövarren rakenne oli niin heikko että sen rakenteet antoivat niin kovaa periksi että siivet menivät kahdella akselilla vinoon merkittävästi. No tämä ei tietenkään toiminut. Onneksi se kaatui ja vääntövarret napsahtivat molemmat poikki ja sain mahdollisuuden tehdä uuden tukevamman vääntövarren. Sitä kerkesin testata ja huomasin että se tarvii laakerit. Torni oli edelleen heikko joten tein siihen ristikkäistuennan joka poisti heilunnan kokonaan...sain vihdoinkin 3. proton siivillä sen toiminaan täydellisesti. Kokeilin myös 3. proton vääntövarrella uusia siipiä..se toimi just ja just..koska mekanismi ei aivan kyennyt liittymään systeemin optimaalisesti....dimensiot liian suuret...laite pyöri silti jopa 1,5 m/s tuulessa.

Nyt laakeroituna ja tukevammalla tornilla..ja uusilla siivenkärjillä en ole vielä testannut sitä lainkaan, koska tuli talvi kesken kaiken.
Kun kerran olet noin varma keksintöjesi toimivuudesta niin sallinet että annan pari vinkkiä.

Älä tuhlaa aikaasi tällaisella palstalla jossa on jotain pari tusinaa keskustelijaa joista ei puoliakaan kiinnosta tekeleesi vaan keskity siihen mitä olet tekemässä.

Koska et selvästikään osaa mitään myymisen taitoja niin sinun pitää saada kumppaniksi sellainen taho joka sen osaa. Monet hyvätkin keksinnöt jäävät toteuttamatta koska niitä ei osata myydä. Mutta ensiksi sinun pitää oppia sen verran myyntitaitoja että löydät tällaisen kumppanin. Täältä niitä et löydä.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9917
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Justis kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:35
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:20
Neutroni kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:00
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:52 Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?
Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.
Kyllä tässä nyt piti nöyrtyä ja huomata pienimmätkin viat systeemissä...1,5 vuotta sitten tein hikipäässä uutta vääntövartta uusille pitkille siiville...ja oli kokemusta vain pienestä toimivasta systeemistä ( proto 3. oli täysin epäonnistunut ) eli 2. protosta. Koska mitään laskelmia ei ollut keskityin vain suureen mahdolliseen pyörimisnopeuteen aerodynaamisesti ja suurensin kaappausalaa 3 x edelliseen samalla genellä....laitteessa oli kuitenkin liian heikko torni, josta yksi jalka neljästä oli melkein poikki. Vääntövarren rakenne oli niin heikko että sen rakenteet antoivat niin kovaa periksi että siivet menivät kahdella akselilla vinoon merkittävästi. No tämä ei tietenkään toiminut. Onneksi se kaatui ja vääntövarret napsahtivat molemmat poikki ja sain mahdollisuuden tehdä uuden tukevamman vääntövarren. Sitä kerkesin testata ja huomasin että se tarvii laakerit. Torni oli edelleen heikko joten tein siihen ristikkäistuennan joka poisti heilunnan kokonaan...sain vihdoinkin 3. proton siivillä sen toiminaan täydellisesti. Kokeilin myös 3. proton vääntövarrella uusia siipiä..se toimi just ja just..koska mekanismi ei aivan kyennyt liittymään systeemin optimaalisesti....dimensiot liian suuret...laite pyöri silti jopa 1,5 m/s tuulessa.

Nyt laakeroituna ja tukevammalla tornilla..ja uusilla siivenkärjillä en ole vielä testannut sitä lainkaan, koska tuli talvi kesken kaiken.
Kun kerran olet noin varma keksintöjesi toimivuudesta niin sallinet että annan pari vinkkiä.

Älä tuhlaa aikaasi tällaisella palstalla jossa on jotain pari tusinaa keskustelijaa joista ei puoliakaan kiinnosta tekeleesi vaan keskity siihen mitä olet tekemässä.

Koska et selvästikään osaa mitään myymisen taitoja niin sinun pitää saada kumppaniksi sellainen taho joka sen osaa. Monet hyvätkin keksinnöt jäävät toteuttamatta koska niitä ei osata myydä. Mutta ensiksi sinun pitää oppia sen verran myyntitaitoja että löydät tällaisen kumppanin. Täältä niitä et löydä.
Aivan mainiota neuvoa !

Kiitos.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1620
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 11:05
Stalker kirjoitti: 27 Touko 2023, 10:59
Tuulispää kirjoitti: 27 Touko 2023, 06:37
Susa kirjoitti: 27 Touko 2023, 01:11 Juuri siksi on ne laipat yms.
Lintu kun voi niitä siipiään käännellä kuin me kämmeniämme ja sormiamme. Mutta lentskarissa on sitä korvaamassa ne härpäkkeet.
Ei lentokone linnun lento-ominaisuuksille koskaan pärjää, mutta niillä mennään mitä osataan.
Niin mun tarkoitus oliskin ottaa osa nostovoimasta ikäänkuin ylisuurella peräsin/runko kombolla ja käännellä niitä siipiä ja unohtaa ne laipat ja siivekkeet ...kokonaan ( altogether ).

Alfaa oli helppo ottaa kun siivet ei sakkaa ja runkosiipi tuottaa hulluna nostovoimaa vortex liftin kautta. Saadaan silmittömästi nostavoimaa jolloin runkoa voidaan käyttää lentojarruna ja laskeutua kaksoiskannuspyörien varaan.

Aioin talvella tehdä tästä r/c koneen, mutta koska tuo tuulivoimalan tekeminenkin on nyt ottanut viimeiset 4 vuotta ja olen edelleen vaiheessa arvelin että tuota projektia ei kannata tässä vaiheessa ottaa mukaan lainkaan.

Tällä saadaan aikaan massiivisia säästöjä painossa ja lentäminen on taloudellisempaa.
Kun en lentokoneista paljon ymmärrä niin siitä linnun kuvasta ja tästä selostuksesta näin sieluni silmin Concorden.
Tee semmonen sähkö tervapääskyraceri aurinkokennoilla, ei laskeudu koskaan kun ei ole laskutelineitä ;)
Näe että tuo keho on liito-orava...niin pääse kärryille.

female-southern-pochard-landing.jpg

Nämä runkosiipiratkaisut ovat vaikeinta mitä saattaa olla virtausdynamiikan ja ohjausjärjestelmän osalta...varsinkin jos siivet kääntyvät kokonaan....jos kaikki pitäisi laskea olisivat laskelmat varmasti 10 000 sivua täyttä matematiikkaa...silti se voisi feilata kuten Starshipit Boca Chicassa.
Liito-oravasta tulee mieleen paremminkin tiiliskivi varustettuna laskuvarjolla ;)
Vastaa Viestiin