Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Siivenkärki on tehty tahallaan sakkaaamaan helposti.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
-
- Reactions:
- Viestit: 79
- Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
No miten se moottorin sammuminen liittyy asiaan, vanhemmissa pursikoneissa pääsääntöisesti oli isot siivekkeet kärkeen asti, Weihe, Olympia, PIK-5, ym., sitäpaitsi, tuolla Suhoilla lentävät hemmot hallitsevat kaikki ajateltavissa olevat lentotilat, kärkisakkaus ohjelman jossain vaiheessa kuuluu asiaan.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Moottorin sammuminen esimerkiksi lattakierteessa vie ohjaustehon peräsimiltä. Jolloin mitään tehoa ei kun ei muutenkaan ole siivekkeissä....on oikaisu hiuskarvan varassa varsinkin jos koneen siivessä ei ole nostovoimaa...ja sakkaus tapahtuu välittömästi uudelleeen jos käyttää siivekkeitä..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑07 Syys 2023, 17:51No miten se moottorin sammuminen liittyy asiaan, vanhemmissa pursikoneissa pääsääntöisesti oli isot siivekkeet kärkeen asti, Weihe, Olympia, PIK-5, ym., sitäpaitsi, tuolla Suhoilla lentävät hemmot hallitsevat kaikki ajateltavissa olevat lentotilat, kärkisakkaus ohjelman jossain vaiheessa kuuluu asiaan.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Brucella on yli 30 maailmanennätystä:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tässä olisi huokea moottori 100 hv teholla: http://www.aeroconversions.com/products ... turbo.html
Vastaavaan mutta kevyempään kuin tässä:
Vastaavaan mutta kevyempään kuin tässä:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Moottori määrää paljon:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tästä mallia
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Näettekö yhteyden näiden kahden välillä ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Celera_500L
http://aero-comlab.stanford.edu/Papers/ ... 41-839.pdf
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Celera_500L
http://aero-comlab.stanford.edu/Papers/ ... 41-839.pdf
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
3 000 euron lentokone...tehty ilman sähköä.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Erikoinen leko uudelleen herätetty:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Spitfiren historia ....alkoi moottorin kehittelynä vesitasoissa:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tajuaako joku miten tämä liittyy ultrakevyeeseen lentokoneeseen ?
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tulee mieleen Fowler? Tehokas pienellä vastuksen kasvulla.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Juuh pinta-ala kasvaa tässä.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey