Lentokoneen suunnitteluketju...!

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Vans on ongelmissa taloudellisesti.

Onko syynä uusi aluevaltaus....RV-15:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Vansin ongelma jatkuu.



Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Ionic thrust:


Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1302
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Tuulispää kirjoitti: 31 Loka 2023, 08:12 Ionic thrust:


Kuvasta päätellen melko raskas rakenne joten kysymys kuuluu , lentääkö se?
( off-topic, ensisilmäyksellä luulin automaattiseksi pastakoneesta modatuksi karjalanpiirakan kuoria tekeväksi tai ehkä sätkiä pyöräyttäväksi koneeksi :D )
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:

Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
JMe1
Reactions:
Viestit: 156
Liittynyt: 09 Joulu 2022, 18:22

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja JMe1 »

Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

JMe1 kirjoitti: 02 Marras 2023, 16:07 Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Eikö lentokone saisi"keikkua" maaefektissä.....arvaaapa miksi siellä on ohjaimet ? :lol: :lol: :lol:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Miellyttävä lentokoneen toimittaja:

Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tämä muistuttaa paljon tuulivoimalani pystytystä kenttätesteissä.

Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Korkealla lentäminen vaatii pitkiä siipiä.

Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 14353
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Harjoittelevat jo PerusKokoomuksen avuksi tulemista estämään maahantunkeutumista.
LIVE RAF FAIRFORD USAF B-1 LANCER BOMBER "BONES" & U-2 DRAGON LADY 15.11.23

TOUHO 2023 -lentotoimintaharjoitus
https://ilmavoimat.fi/-/touho-2023-lent ... aharjoitus
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Oiva
Reactions:
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Huhti 2023, 16:54

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Tuulispää kirjoitti: 03 Marras 2023, 08:13
JMe1 kirjoitti: 02 Marras 2023, 16:07 Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Eikö lentokone saisi"keikkua" maaefektissä.....arvaaapa miksi siellä on ohjaimet ? :lol: :lol: :lol:
Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.

Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Oiva kirjoitti: 15 Marras 2023, 13:43
Tuulispää kirjoitti: 03 Marras 2023, 08:13
JMe1 kirjoitti: 02 Marras 2023, 16:07 Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Eikö lentokone saisi"keikkua" maaefektissä.....arvaaapa miksi siellä on ohjaimet ? :lol: :lol: :lol:
Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.

Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Tätä harhaoppia meillä on hoettu Leko-70 ajoista asti !

Ei vertaudu autolla ajamiseen millään tavalla.

Tämän setvimiseen menisi 1000 sivua.

Lentokoneet lentää ilmassa...jos lentokoneet jotka lentävät ilmassa pitäisi käyttäytyä kuin juna...olisimme aivan väärillä jäljillä.

Koettakaapa vatipäät alkaa herätä pikkuhiljaa !
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Oiva
Reactions:
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Huhti 2023, 16:54

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Tuulispää kirjoitti: 15 Marras 2023, 14:34
Oiva kirjoitti: 15 Marras 2023, 13:43
Tuulispää kirjoitti: 03 Marras 2023, 08:13
JMe1 kirjoitti: 02 Marras 2023, 16:07 Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Eikö lentokone saisi"keikkua" maaefektissä.....arvaaapa miksi siellä on ohjaimet ? :lol: :lol: :lol:
Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.

Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Tätä harhaoppia meillä on hoettu Leko-70 ajoista asti !

Ei vertaudu autolla ajamiseen millään tavalla.

Tämän setvimiseen menisi 1000 sivua.

Lentokoneet lentää ilmassa...jos lentokoneet jotka lentävät ilmassa pitäisi käyttäytyä kuin juna...olisimme aivan väärillä jäljillä.

Koettakaapa vatipäät alkaa herätä pikkuhiljaa !
Älä Jukka viitsi nimitellä. Voit olla eri mieltä ihan asiallisestikin. Ei tämä asia ole ihan niinkään, että suunnittelija kertoo lentäjälle miten asia on.
Kun nostit LEKO-70 projektin, niin siinäkin oli vääntöä pääsuunnittelija Elias Järvinevan ja koelentäjä Jyrki Laukkasen välillä. Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää, että nimenomaan koelentäjän sinnikäs työ aikaansai sen, että Vinkasta tuli turvallinen ja luotettava työkalu Ilmavoimille. Pääsuunnittelijalla taas oli kiire saada projekti valmiiksi.

Jos sinä olisit itse lentäjä niin ymmärtäisit, miksi minä en halua koneekseni epävakaata ja arvaamattomasti käyttäytyvää konetta.
Ihan kaikella ystävällisyydellä, kerrotko mikä tässä näkemyksessä on sinusta väärää?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 7019
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Oiva kirjoitti: 15 Marras 2023, 16:11
Tuulispää kirjoitti: 15 Marras 2023, 14:34
Oiva kirjoitti: 15 Marras 2023, 13:43
Tuulispää kirjoitti: 03 Marras 2023, 08:13
JMe1 kirjoitti: 02 Marras 2023, 16:07 Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Eikö lentokone saisi"keikkua" maaefektissä.....arvaaapa miksi siellä on ohjaimet ? :lol: :lol: :lol:
Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.

Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Tätä harhaoppia meillä on hoettu Leko-70 ajoista asti !

Ei vertaudu autolla ajamiseen millään tavalla.

Tämän setvimiseen menisi 1000 sivua.

Lentokoneet lentää ilmassa...jos lentokoneet jotka lentävät ilmassa pitäisi käyttäytyä kuin juna...olisimme aivan väärillä jäljillä.

Koettakaapa vatipäät alkaa herätä pikkuhiljaa !
Älä Jukka viitsi nimitellä. Voit olla eri mieltä ihan asiallisestikin. Ei tämä asia ole ihan niinkään, että suunnittelija kertoo lentäjälle miten asia on.
Kun nostit LEKO-70 projektin, niin siinäkin oli vääntöä pääsuunnittelija Elias Järvinevan ja koelentäjä Jyrki Laukkasen välillä. Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää, että nimenomaan koelentäjän sinnikäs työ aikaansai sen, että Vinkasta tuli turvallinen ja luotettava työkalu Ilmavoimille. Pääsuunnittelijalla taas oli kiire saada projekti valmiiksi.

Jos sinä olisit itse lentäjä niin ymmärtäisit, miksi minä en halua koneekseni epävakaata ja arvaamattomasti käyttäytyvää konetta.
Ihan kaikella ystävällisyydellä, kerrotko mikä tässä näkemyksessä on sinusta väärää?

No siinä ei ymmärretä sitä, että jos kaiffari ostaa 16 donalla 2 paikkaisen...ja on tyytyväinen ja osaa lentää...se ei ole hänelle ongelma.

Harvassa 15 tonnin autossakaan osa samoja ominaisuuksia kuin 500 k autossa...jos mennään sun ymmärtämää tietä pitkin.

Laukkanen on oikeassa, mutta se ei johdu siitä, että joku ei ole lentäjä vaan siitä että suunnittekija ei osaa suunnitella...eikä ymmärrä lentämisen dynamiikkaa.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.

Fred Lindsey
Vastaa Viestiin