Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Vans on ongelmissa taloudellisesti.
Onko syynä uusi aluevaltaus....RV-15:
Onko syynä uusi aluevaltaus....RV-15:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Vansin ongelma jatkuu.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ionic thrust:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Joku oli suunnitellut ja rakentanut tämän koneen:
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
--
Aika lailla keikkuu lähestymisessä muutamassa metrissä. Yleensähän kone rauhoittuu kun kynnyksen turbulenssi on ohitettu.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Eikö lentokone saisi"keikkua" maaefektissä.....arvaaapa miksi siellä on ohjaimet ?



Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Miellyttävä lentokoneen toimittaja:
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tämä muistuttaa paljon tuulivoimalani pystytystä kenttätesteissä.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Korkealla lentäminen vaatii pitkiä siipiä.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
- John Carter
- Reactions:
- Viestit: 14353
- Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Harjoittelevat jo PerusKokoomuksen avuksi tulemista estämään maahantunkeutumista.
LIVE RAF FAIRFORD USAF B-1 LANCER BOMBER "BONES" & U-2 DRAGON LADY 15.11.23
TOUHO 2023 -lentotoimintaharjoitus
https://ilmavoimat.fi/-/touho-2023-lent ... aharjoitus
LIVE RAF FAIRFORD USAF B-1 LANCER BOMBER "BONES" & U-2 DRAGON LADY 15.11.23
TOUHO 2023 -lentotoimintaharjoitus
https://ilmavoimat.fi/-/touho-2023-lent ... aharjoitus
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.
Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tätä harhaoppia meillä on hoettu Leko-70 ajoista asti !Oiva kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 13:43Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.
Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Ei vertaudu autolla ajamiseen millään tavalla.
Tämän setvimiseen menisi 1000 sivua.
Lentokoneet lentää ilmassa...jos lentokoneet jotka lentävät ilmassa pitäisi käyttäytyä kuin juna...olisimme aivan väärillä jäljillä.
Koettakaapa vatipäät alkaa herätä pikkuhiljaa !
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Älä Jukka viitsi nimitellä. Voit olla eri mieltä ihan asiallisestikin. Ei tämä asia ole ihan niinkään, että suunnittelija kertoo lentäjälle miten asia on.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 14:34Tätä harhaoppia meillä on hoettu Leko-70 ajoista asti !Oiva kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 13:43Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.
Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Ei vertaudu autolla ajamiseen millään tavalla.
Tämän setvimiseen menisi 1000 sivua.
Lentokoneet lentää ilmassa...jos lentokoneet jotka lentävät ilmassa pitäisi käyttäytyä kuin juna...olisimme aivan väärillä jäljillä.
Koettakaapa vatipäät alkaa herätä pikkuhiljaa !
Kun nostit LEKO-70 projektin, niin siinäkin oli vääntöä pääsuunnittelija Elias Järvinevan ja koelentäjä Jyrki Laukkasen välillä. Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää, että nimenomaan koelentäjän sinnikäs työ aikaansai sen, että Vinkasta tuli turvallinen ja luotettava työkalu Ilmavoimille. Pääsuunnittelijalla taas oli kiire saada projekti valmiiksi.
Jos sinä olisit itse lentäjä niin ymmärtäisit, miksi minä en halua koneekseni epävakaata ja arvaamattomasti käyttäytyvää konetta.
Ihan kaikella ystävällisyydellä, kerrotko mikä tässä näkemyksessä on sinusta väärää?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Oiva kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 16:11Älä Jukka viitsi nimitellä. Voit olla eri mieltä ihan asiallisestikin. Ei tämä asia ole ihan niinkään, että suunnittelija kertoo lentäjälle miten asia on.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 14:34Tätä harhaoppia meillä on hoettu Leko-70 ajoista asti !Oiva kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 13:43Tämä kommentti osoittaa käytännössä sen, miksi lentokoneen suunnittelijan olisi hyvä itsekin olla lentäjä. Tai ainakin kuunnelle lentäjiä.
Jos kone ei käyttäydy stabiilisti tullessaan kitkakerroksen alapuolelle, on kone ei ole ilmeisesti ihan vakaa. Ei välttämättä vaarallista, mutta epämiellyttävää. Vertautuu vaikka autolla ajamiseen suoralla tiellä tilanteessa jossa autoa joutuisi koko ajan ohjaamaan suoraan ja painamaan tai hölläämään jatkuvasti kaasua jotta nopeus pysyy aioittuna.
Osaatko sanoa mitä eroa lentämisessä on matalalla lähestymisen aikana verrattuna vaikka matkalentoon? Mitä lentäjä tekee eri tavalla ja millä tavalla kone reagoi?
Ei vertaudu autolla ajamiseen millään tavalla.
Tämän setvimiseen menisi 1000 sivua.
Lentokoneet lentää ilmassa...jos lentokoneet jotka lentävät ilmassa pitäisi käyttäytyä kuin juna...olisimme aivan väärillä jäljillä.
Koettakaapa vatipäät alkaa herätä pikkuhiljaa !
Kun nostit LEKO-70 projektin, niin siinäkin oli vääntöä pääsuunnittelija Elias Järvinevan ja koelentäjä Jyrki Laukkasen välillä. Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää, että nimenomaan koelentäjän sinnikäs työ aikaansai sen, että Vinkasta tuli turvallinen ja luotettava työkalu Ilmavoimille. Pääsuunnittelijalla taas oli kiire saada projekti valmiiksi.
Jos sinä olisit itse lentäjä niin ymmärtäisit, miksi minä en halua koneekseni epävakaata ja arvaamattomasti käyttäytyvää konetta.
Ihan kaikella ystävällisyydellä, kerrotko mikä tässä näkemyksessä on sinusta väärää?
No siinä ei ymmärretä sitä, että jos kaiffari ostaa 16 donalla 2 paikkaisen...ja on tyytyväinen ja osaa lentää...se ei ole hänelle ongelma.
Harvassa 15 tonnin autossakaan osa samoja ominaisuuksia kuin 500 k autossa...jos mennään sun ymmärtämää tietä pitkin.
Laukkanen on oikeassa, mutta se ei johdu siitä, että joku ei ole lentäjä vaan siitä että suunnittekija ei osaa suunnitella...eikä ymmärrä lentämisen dynamiikkaa.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey